Розробка рекомендацій вчителям і батькам для розвитку творчих здібностей учнів 7 – 9 класу

Про матеріал

Пам'ятка батькам для розвитку творчості у дітей.

Пам 'ятка вчителю для розвитку творчих здібностей учня.

Література, що рекомендується, для батьків.


Перегляд файлу

Розробка рекомендацій вчителям і батькам для розвитку творчих здібностей учнів 7 – 9  класу

 

"Дитина, що пережила радість творчості

 навіть в найменшій степені,

стає іншою, ніж дитина,

що наслідує діям інших."

Б. Асаф 'єв

 

Пам 'ятка вчителю для розвитку творчих здібностей учня.

  1.   Постійно працюйте над вихованням почуттів дітей, особливо обдарованих, вразливих і чуттєвих до всього, що стосується їхнього «Я».
  2.   Допомагайте дітям виробити адекватну я-концепцію і самооцінку, розвивати емпатію.

3. Забезпечуйте сприятливу  емоційну  атмосферу,   адже  дитина  набуває емоційного досвіду в процесі взаємодії з людьми.

4. Скеровуйте енергію і творчість дітей у потрібне русло, щоб їх праця приносила користь.

5. Розвивайте здібності дітей, широко використовуйте метод самостійного набуття знань.

6. Привчайте дітей працювати спільно, це допоможе їм легше адаптуватися до соціальних умов.

  1. Заохочуйте дітей, це стимулює їх.
  2. Тісно співпрацюйте з батьками здібних дітей.
  3. У роботі з дітьми використовуйте дослідницький метод, це активізує їх роботу.

10. Не погоджуйтеся з відповіддю учня, якщо учень просто констатує факти, вимагайте доказів.

11. Ніколи  не  розв'язуйте  дискусію  учнів  найлегшим  способом,  тобто повідомивши їм правильну відповідь чи правильний спосіб розв'язання.

12. Уважно вислуховуйте своїх учнів, ловіть кожен вислів чи думку, щоб не пропустити можливість розкрити для них щось нове.

13. Постійно пам'ятайте: навчання має спиратися на інтереси, мотиви і бажання учнів.

  1. Прищеплюйте учням смак до нестандартних розв'язків.
  2. Ніколи не кажіть учням, що у вас немає часу обговорити їх «безглузді» ідеї.
  3. Не скупіться на добре слово, доброзичливу усмішку, дружнє заохочення.
  1. Пам'ятайте, що в процесі навчання не може бути постійної методики чи усталеної програми.
  2. Допомагайте учням діяти незалежно, не давайте прямих інструкцій стосовно того, чим вони мають займатися.
  3. Не робіть швидких припущень, на основі детального спостереження та оцінки визначайте сильні та слабкі сторони учнів; не покладайтесь на те, що учні вже мають певні базові знання, навички.
  4. Не стримуйте ініціативи учнів і не робіть за них те, що вони можуть зробити, що можуть навчитись робити самостійно.

21.Не поспішайте з винесенням вироку.

22. Навчіть учнів досліджувати міжпредметні зв'язки.

  1. Розвивайте в учнів навички самостійного вирішення проблем, дослідження та аналізу ситуації.
  2. Використовуйте складні ситуації, які виникають у дітей у школі чи вдома, для застосування набутих навичок у вирішенні проблем.
  3. Допомагайте дітям навчитися керувати процесом засвоєння знань.

 

Пам'ятка батькам для розвитку творчості у дітей.

  1. Створіть безпечну психологічну атмосферу в її пошуках, де вона могла б знайти розраду у разі своїх розчарувань і невдач.
  2. Підтримуйте здібності дитини до творчості й виявляйте співчуття до ранніх невдач. Уникайте негативної оцінки творчих спроб дитини.
  3. Будьте терпимі до несподіваних ідей, поважайте допитливість дитини. Намагайтесь відповідати на всі запитання, навіть, якщо вони здаються вам безглуздими.
  4. Залишайте дитину одну і дозволяйте їй, якщо вона бажає, самій займатися своїми справами. Надлишок опіки може обмежити творчість.
  5. Допомагайте дитині формувати її систему цінностей, не обов'язково засновану на її системі поглядів, щоб вона могла поважати себе і свої ідеї поряд з іншими ідеями та їх носіями.
  6. Допомагайте дитині задовольняти основні людські потреби, оскільки людина, енергія якої скута основними потребами, рідко досягає висот у самовираженні.
  7. Допомагайте дитині долати розчарування і сумніви, коли вона залишається сама в процесі не зрозумілого ровесникам творчого пошуку: нехай дитина збереже свій творчий імпульс.
  8. Поясніть, що не на всі запитання дитини завжди можна відповісти однозначно. Для цього потрібен час, з боку дитини - терпіння. Вона має навчитися жити в інтелектуальному напруженні, не відкидаючи своїх ідей.
  9. Допомагайте дитині цінувати в собі творчу особистість. Однак її поведінка не має виходити за межі пристойного.

10. Допомагайте дитині глибше пізнати себе. Виявляйте симпатію до її перших спроб виразити таку ідею словами і зробити зрозумілою для оточення.

 

Література, що рекомендується, для батьків.

  1.                Азаров Ю.П. Сімейна педагогіка, - М.: Політіздат, 1982. - 223 с. Афанасьева Т.М. Сім'я. - М.: Освіта, 1985. - 224 с.
  2.                Антонова Р.Я. Виховання дітей: ідеї і досвід народної педагогіки. Якутськ, 1995.-102 с.
  3.                Ковальов С.В. Психологія сучасної сім'ї. - М.: Освіта, 1988. - 208 с. Як допомогти дитині увійти до сучасного світу? /Під ред. Т.В. Антонової. - М., 1995.- 168 с.
  4.                Нікітін Б.П. Сходинки творчості, або розвиваючі ігри. - М: Освіта, 1991. - 160с.
  5.                Нікітін Б.П., Нікітіна Л.А. Ми і наші діти. - М.: Мол-гвардія, 1980.-223 с.
  6.                Островська Л.Ф. Педагогічні знання батькам. М.: Освіта, 1983. - 176 с.
  7.                Петровський А.В. Діти і тактика сімейного виховання. - М., 1981. - 216 с.

 

 

 

 

docx
Додано
22 жовтня 2018
Переглядів
1132
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку