КЗ « Знам'янська спеціальна школа
Кіровоградської обласної ради»
Самопідготовка з математики:
« Допоможи гномам…»
1-й клас
Підготувала вихователь
Рябич Т.Г.
Мета: формувати в учнів уміння розв'язувати математичні завдання на основі творчих видів роботи, працюючи самостійно; розвивати креативне мислення, уяву, пам'ять; завдяки поєднанню логічних прийомів актуалізувати необхідні знання учнів; стимулювати прагнення правильно і швидко виконувати завдання; виховувати почуття взаємодопомоги.
Хід заняття
І. Організаційна частина
Перевірка готовності до заняття
Вихователь. Вітаю вас! і Запрошую до самопідготовки з математики. І для початку, щоб налаштуватись на роботу пограємо у гру.
На дошці написані назви професій . Діти повинні дібрати до них дію:
Вчитель – навчає, пояснює,допомагає…
Кухар – варить,….
Лікар -
Двірник –
Письменник –
Продавець –
Вправи на концентрацію уваги та пам'яті
Вихователь. Розпочинаємо готуватися до виконання домашнього завдання .Тому сподіваюсь, що працювати ви будете старанно, рахувати швидко, а мислити логічно.
- Щоб це справдилось, вашою супутницею протягом заняття повинна бути увага. Я допоможу вам її сконцентрувати.
- Візьміть картку із зображенням геометричних фігур і виконайте завдання (Діти виконують завдання на картках. )
Робота у парах «Математичні пазли» на розвиток уваги
ВПРАВА на розвиток пам'яті
Уважно розглянь всі малюнки. Запам’ятай їх. Назвіть їх.
Вихователь. Зверніть увагу на монітор і знайдіть зайве число. Обґрунтуйте свій вибір.(Одноцифрове число.)
(На моніторі демонструються двозначні (парні одноцифрові) числа, серед них картка з цифрою 7. Діти визначають, що зайвим є число 7. Ознакою для вибору можуть бути: одно-, двоцифрові, парні (непарні).)
Картку з цифрою 7 учитель прикріплює на демонстраційну дошку.
На що схожа цифра 7? Цифра 7 райдужним прапорцем нас вітає,
Сім кольорів веселки посилає.
- Запам'ятайте це число, воно сьогодні нам ще знадобиться
Діти а ви знаєте що математика допомагає людям у вирішенні різних завдань. Зараз ми з вами спробуємо разом розмалювати зображення лисички. Та щоб знати кольори, якими можна малювати, треба обрахувати приклади.
Діти отримують кольорові картки із цифрами
На моніторі демонструється розмальовка із прикладами, а діти обчислюючи їх, отримують колір, який використовується для розфарбовування
Вихователь. А чи помітили ви яка остання цифра на розмальовці? Мабуть, це не випадково! Самі сімки! Цікаво, а чи помітите ви зв'язок між числом сім та ілюстрацією на моніторі?
(На моніторі «Білосніжка».)
- Сьогодні я зустріла гномів, вони заблукали і не можуть знайти дорогу до хатинки у якій живе Білосніжка. Щоб дістатися до дому гномикам треба виконати ряд завдань. Пропоную вам допомогти гномам і разом з ними сумлінно підготуватися до виконання домашнього завдання.
ІІ. Основна частина
Вихователь. На уроці математики ви навчилися розв’язувати приклади. І це допоможе вам у слідуючому завданні.
Коли семеро гномів зустріли мене, вони почали наввипередки розповідати безліч лісових новин і про те що в їхньому лісі поселилися Смішарики, які хочуть порахувати, скільки ж лісових мешканців проживає в цьому чарівному лісі. Не довго думаючи, гноми побігли їм на допомогу. Давайте і ми їм допоможемо!
(Учні працюють за допомогою презентації по прийому «Багато мишей» )
Вихователь. Молодці! А от гноми були неуважні і не правильно підібрали малюнки до виразів, коли виконували завдання. Допоможемо їм?. (Використовується сервіс LearningApps.org)
Гра «Математичний футбол»( 2 команди, хто швидше?)
(Діти отримають картки у формі футбольного м'яча з написаними прикладами. На дошці прикріплено зображення воріт, на яких написано відповіді. Учням потрібно свій м’яч прикріпити біля воріт із числом, що є значенням виразів. Гру можна провести як змагання.)
Молодці! Допомогли ми з вами гномам у футбол пограти, полічити, виконайте тепер своє перше завдання з домашньої роботи.
Самостійна робота
Вихователь. Настав час відпочити з гномами-близнюками. Фізкультхвилинка допоможе вам розслабитись.
ВІДЕО
Робота над задачами
Вихователь. Хитрі гноми вже зрозуміли, що ви дітки розумні, тому не хочуть вони самостійно розв'язувати задачі і вирушили з ними до вас.
Самостійна робота
Вихователь. А зараз настав час розв'язати задачу самостійно.
Самостійне виконання задачі на картках
Пальчикова гімнастика
На зеленому лужку,
Плигав зайчик в кожушку.
Подув вітер із дощем,
Заховався під кущем.
Зайцю барабан дали,
Він застукав: "Раз-два-три"!
Аналіз задачі
Підсумки
Рефлексія: Торбинка емоцій
Вихователь. Мені сумно, але казка завершується. Гноми були раді зустрічі з вами. А я радію, що ви активно працювали.
Молодці! Бажаю вам успіху! Заняття завершено.