Загальновідомі всі ті складності, що їх переживають діти, оволодіваючи графічними навичками. Багато вчителів йде за традицією – багаторазове, виснажливе вправляння дітей у відтворюванні тих чи інших елементів букв та цифр. Досвід вчителів-експериментаторів засвідчив високу ефективність опосередкованого шляху – тренування відповідних м’язів руки дитини у тих видах діяльності, які, здавалося б, далекі від письма. Зокрема, для розвитку м’язів руки, точності рухів дітям пропонують різні тренувальні вправи, які мають привабливий характер. Під час фізкультхвилинок діти виконують індивідуально і в групах силові вправи для пальців, погодженості дій правої та лівої рук. Нагромадження чуттєвого досвіду з різних джерел сприймання – це та основа, яка пришвидшує розвиток процесів мислення, мовлення, загострює увагу.
Порівняємо два відомих прислів’я: «Розумні руки вчать голову» і «Голова навчить – руки зроблять». Як точно вони доповнюють один одного. Цю мудрість афористично узагальнив В. О. Сухомлинський. Він підкреслював, що розвиток дитини – на кінчиках її пальців. Отже, щоб праця приносила дітям задоволення ,їхні руки мають бути вправними, натренованими в швидкому, точному, координованому виконанні багатьох рухів ,які потрібні в різних навчальних діях.
Графічні завдання добре допомагають педагогам запобігти таким типовим труднощам у навчанні, як нерозвиненість орфографічної уваги, непосидючість та неуважність. Регулярні заняття із графічними завданнями розвивають у дитини довільну увагу, просторову уяву ,дрібну моторику пальців рук, координацію рухів, посидючість.
Виконуючи запропоновані завдання, дитина знайомиться з різними способами зображення предметів. Зображення бувають різні: фотографії, малюнки, схематичне зображення. Графічні завдання – це схематичне зображення предмета. Схематичне зображення показує відмінні особливості, за якими ми можемо дізнатися про тварину. Запитайте у дитини, які відмінні особливості у намальованої тварини. Наприклад, у зайця – довгі вуха і маленький хвостик, у слона – довгий хобот і великі вуха.