Урок "Структура задачі. Поняття «умова задачі», «запитання», «розв’язання», «відповідь». Складання і розв’язування задач"

Про матеріал
Діяльнісний підхід. Розвиток критичного мислення, уміння досліджувати, співпрацювати. Мета: Сформувати поняття «умова задачі», «запитання», «розв’язання», «відповідь». Формувати вміння застосовувати нові знання при розв’язуванні задач. Продовжувати роботу над розумінням зв’язку дій додавання та віднімання, поняттями «збільшити», «зменшити». Закріплення вмінь вимірювати відрізки. Повторення геометричних фігур.
Перегляд файлу

Урок математики у 1 класі

Структура задачі. Поняття «умова задачі», «запитання», «розвязання», «відповідь». Складання і розвязування задач

Мета: Сформувати поняття «умова задачі», «запитання», «розвязання», «відповідь».  Формувати вміння застосовувати нові знання при розвязуванні  задач. Продовжувати роботу над розумінням звязку дій додавання та віднімання, поняттями «збільшити», «зменшити». Закріплення вмінь вимірювати відрізки. Повторення геометричних фігур.

Очікувані результати:

     Предметні компетентності: розвиток умінь виділяти головне, суттєве, порівнювати; закріплення знань взаємозв’язку дій додавання і віднімання, тренування обчислювальних навичок.

     особистісні: уміння працювати самостійно, в парах, групах, слухати співрозмовника, вести діалог, аргументувати свою точку зору, оцінювати об’єктивно свої знання та вміння та виконання завдань однокласниками.

     міжпредметні: вміти обробляти інформацію; формувати комунікативну компетенцію учнів; контролювати і оцінювати процес та результати своєї діяльності.

Задачі:

навчальні: забезпечити свідоме сприйняття та засвоєння нових знань; створення умов для систематизації та засвоєння нових знань учнів;

виховні: уміння слухати та вступати в діалог, формувати уважність та охайність в обчисленнях, виховувати почуття взаємодопомоги, шанобливе ставлення до думки інших, культури навчальної праці;

розвивальні: сприяти розвитку творчої активності учнів; підвищити пізнавальний інтерес до предмета; розвиток навичок та здібностей критичного мислення ,образного мислення, фантазії дітей та їх здібності міркувати.

Використані технології:

     Технологія формування критичного мислення.

      ІКТ.

     Технологія співпраці.

      Гуманно-особистісна (створення ситуації успіху).

Форми роботи: робота в парах, групах, самостійна, фронтальна.

І. Мотивація. Привітання.

--Всі почули ви дзвінок—

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався—

На перерві постарався.

Тож тепер часу не гаймо,

І урок розпочинаймо.

Стали, дітки,підтягнулись,

Одне одному всміхнулись,

І до гостей повернулись,

Та шановним посміхнулись.

--Діти, посмішка – це наш вірний друг у будь- якій справі. Тільки у гарному настрої ми розвиваємось, досягаємо мети, мріємо, радіємо успіхам товаришів та ловимо такого птаха, який називається «УСПІХ». Отже, я бажаю успіху 1 класу!

Анімаційні  слайди до орг. моменту:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

--Діти, у народі говорять, що добрий гість—дому радість. До нас сьогодні завітали шановні гості подивитися на першокласників.  Обіцяла завітати ще одна гостя—Білосніжка, але чомусь її досі немає. Ось лише якийсь лист лежить. Він адресований нам: «Учням 1 класу від Змія триголового».  Прочитаємо?

Білосніжку взяв в полон

Я, Змій триголовий.

А за звільнення таку

Ставлю я умову:

Якщо учні всі завдання

Зможуть розвязати,

В себе в класі Білосніжку

Зможуть привітати.

А якщо мої завдання

Хтось зробить не вміє,

То назавжди Білосніжка

Лишиться у Змія.

А завдання ці я Гномам

Вже роздав й чекаю,

Чи віддати Білосніжку,

Чи залишити? Не знаю!

 

 

ІІ. Постановка загального завдання.

--Отже,діти, яке наше завдання на уроці? (Врятувати Білосніжку, виконавши всі його завдання).

Завдання уроку:

 

 

 

 

ІІІ. Повторення вивченого. Актуалізація знань.

                       Пальчикова гімнастика

  1. Каліграфічна хвилинка.  «Впізнай цифри».

Цвьохнув Змій своїм довгим хвостом і поламав наші цифри.                                                Засмутився Дрімунчик : «Чи впізнають діти цифри?»

         Нам треба їх полагодити .(Записати полагоджені цифри в зошит.)

 

                                            1   4   7   2   3   8   6   9   0   5

Назвіть  ці цифри у порядку зростання чисел, які вони позначають.

Назвіть у порядку спадання.

Які цифри позначають чарівні числа? (3,7) Чому? (Казкові, незвичайні: 3     голови у Змія, 3 сини у казках, 3 дороги, 3 богатирі, 7 днів тижня, 7 гномів і т. п.)

--Запишіть каліграфічно числа 3 і 7 у зошит, щоб Змію сподобалось.

 Робота на картках(диференційована). Перевірка умінь додавати та віднімати 1.

Молодці! Виконали перше завдання.

2. Робота з підручником( №1, с.50).

D:\Documents and Settings\Вадим\Мои документы\Мои рисунки\гном2.bmpРозсердився Змій, що ми правильно виконали його перше завдання, і дає нам складніше: скласти і розв’язати приклади на додавання та віднімання.

                       « Чи впораємось ми з ним?»--задумався

                        Чихунчик.          

                   БЕСІДА. –Що означає додати, відняти? (Знайти суму,остачу).

-- Що ми робимо при додаванні, відніманні? (При додаванні –обєднуємо, при відніманні—вилучаємо).

--Що треба зробити, щоб зменшити (збільшити) кількість предметів?

 

4 качани було, та зайчик зменшив їх число :

1 качан він з грядки зняв, від чотирьох один відняв.

Щоб зменшити, треба відняти.

3 капустини в нас було, а зайчик збільшив їх число:

Ще 2 на возику примчав, зайчисько два до трьох додав.

 Щоб збільшити, треба додати..

3.Робота на планшетах для зворотнього звязку. Складання і розв’язання прикладів із самоперевіркою за анімаційними слайдами (10 прикладів), наприклад:

 

 

 

 

4.Повторення зв’язку дій додавання і віднімання.

-- Чи можемо ми останні два приклади назвати взаємооберненими? Чому? (Від суми 9 відняли один з доданків і отримали другий.)

4+5=9     9-5=4

-- Складіть ще один приклад на віднімання.  (9-4=5)

Впорались ми і з цим завданням.  Ми—молодці!

Фізкультхвилинка .

Щоб нам Змія подолати,

Важливо  всі завдання розвязати.

Але ще, на всяк випадок,

Треба мязи розімяти.

Раз,два! Всі присіли,

Потім вгору полетіли.

Три,чотири! Нахилились,

Із струмочка гарно вмились.

Пять,шість! Всі веселі

Крутимось на каруселі.

5. Поняття і термін «задача», види задач.

--Діти, чим приклад відрізняється від задачі? 

--Що таке ЗАДАЧА? (Це такий вид математичної вправи, коли самому треба вказати дію до даних чисел, щоб відповісти на запитання.)

-- Які види задач ми вже знаємо? (На знаходження суми та остачі).

ІV. Проблемна ситуація (робота в групах).

-- Розвяжемо задачі.

1.У Сергійка 5 кроликів, а у Толі 4. Скільки всього зошитів купили? (Не можемо розвязати, тому що запитання не відповідає змісту умови).

2. На гілці сиділо 8 сорок, 2 перелетіло на інше дерево. (Немає питання, немає завдання.)

3. Скільки всього кущів посадили учні? (Немає даних задачі, немає умови.)

   V. Визначення теми і мети уроку учнями за допомогою вчителя.

--Отже,що треба знати, щоб правильно, зрозуміло скласти задачу, щоб ми змогли її розв’язати, щоб будь-хто зміг її розв’язати? (Треба знати, з яких частин складається задача. )                                               

 --Звернемось до завдань уроку:

                   

 

 

 

 

 

  «Якщо ми не вивчимо

D:\Documents and Settings\Вадим\Мои документы\Мои рисунки\гном4.bmp                          будову задачі,

                  не бачити нам Білосніжки,

                  а це таке важке завдання,

                   мабуть, прийдеться битися

зі Змієм!»,--нервується третій гном Буркунчик.

--Як думаєте, дітки, вивчимо? А допоможуть

нам в цьому наші вірні друзі: Равлик і Сонечко.

 

   VІ. Вивчення нового матеріалу. Урок № 18 педагогічного програмного засобу освітньої галузі «Математика»

(фрагмент). Під час перегляду фрагмента ведуться записи на дошці та в зошитах розвязання задач, повторення структурних елементів задачі.

--Доведемо Змію, що ми запамятали назви частин задачі (повторення хором та індивідуально.)

--Чи пригодяться нам ці знання? А для чого?  (Ми тепер вміємо складати і розвязувати задачі). І це дуже добре, адже Змій ще дужче розлютився, що 1-А такий розумний, і хоче перевірити, чи вміємо ми працювати парами та в групах, чи дружні діти, чи вмієте ви допомагати товаришеві та  доводити свою думку.

  Фізкультхвилинка під музику пісні «Усмішка».

   VІ. Первинне закріплення знань.

  1.                     Робота в парах у зошитах з друкованою основою О.Черевко,

                         В. Федієнка «Математичні прописи» на сторінках 46, 47.

D:\Documents and Settings\Вадим\Мои документы\Мои рисунки\гном71.bmp                     Стидунчик  :  «Розвяжіть задачі і дайте відповідь на запитання.»

                             Молодці!

 

 

     2.                     Робота в групах.

D:\Documents and Settings\Вадим\Мои документы\Мои рисунки\гном3.bmp                           Мудрунчик  плескає в долоні, бо впевнений, що наші учні ,

                           хоч іще тільки в 1 класі, але вже вміють працювати в групах.

D:\Documents and Settings\Вадим\Рабочий стол\задача.jpg      А от Змій  вважає, що це завдання ми ніколи не виконаємо, бо                                         він і сам не знає, як скласти задачу.  Завдання: за малюнком скласти 1 групі умову задачі, 2 групі запитання, 3 групі розвязання, 4 – відповідь, а 5 групі визначити вид задачі.

 

 

 

 

Презентація відповідей.

D:\Documents and Settings\Вадим\Мои документы\Мои рисунки\Безымянныйоолллл.bmpVІІ.Самостійна робота у зошиті з друкованою основою з перевіркою за еталоном на дошці.   Допоможемо Задумчику розв’язати задачу,щоб довести Змієві, що всі вміють це робити.

 

VІІІ. Повторення геометричного матеріалу за слайдами.

D:\Documents and Settings\Вадим\Мои документы\Мои рисунки\гном72.bmp            --А з Веселунчиком ми помандруємо в країну Геометрію до геометричних фігур, адже саме там тримає Змій нашу Білосніжку – на безлюдному острові серед  фігур. І завдання наше – пригадати назви всіх фігур та виміряти відрізки.             

                    Самостійна практична робота. Вимірювання відрізків на картках.  Після виконання – фронтальна перевірка.               

          ІХ. Підсумки уроку. Рефлексія. Обличчя настрою.

--Чи виконали ми завдання уроку? Які були труднощі?

--Що нового дізнались? Чого навчились?

--Допомагаючи Гномам, ми виконали багато роботи, і не тільки врятували Білосніжку, а й стали набагато розумнішими, навчилися складати задачі, вивчивши їх будову, закріпили вміння складати і розв’язувати приклади, вимірювати відрізки, а найголовніше: ми вчилися співпрацювати та бути дружними, адже тільки в дружному класі можна подолати будь-які труднощі. Ми – молодці!

Підніміть ті обличчя настрою, який ви відчуваєте зараз.

38520398_1211097576_80397471fb489384f0ec8d26ac96afcf_full.jpg     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\Documents and Settings\Вадим\Рабочий стол\задача.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Цендрівська Світлана Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
18 січня 2019
Переглядів
12706
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку