Розробка тематичного дня "Рослини восени". 1 клас

Про матеріал
Організація тематичного дня на предметно-інтегративній основі в 1 класі. Інтегровані уроки в початковій школі дають можливість підводити здобувачів освіти до усвідомленої потреби міркувати і висловлювати свої думки на запропоновану тему. Діти мають можливість застосовувати при цьому арсенал своїх знань, життєвий досвід, зробити власні, нехай незначні, але дуже необхідні кожній дитині, умовиводи і пошукові відкриття.
Перегляд файлу

Тема дня. Рослини  восени

Звук [и]. Буква и. Один предмет — багато предметів (однина і множина). Вправляння у звуковому аналізі слів. Складання речень за схемами.

Число і цифра 5. Порівняння чисел у межах 5. Написання цифри 5.

Як потрібно берегти природу?

Комбіновані роботи. Конструювання найпростіших виробів за допомогою засвоєних раніше технологій аплікації. Практична робота: виготовлення аплікацій.

Предмети, які інтегруються: навчання грамоти, математика, я досліджую світ дизайн і технології.

Мета:

створити умови для здобуття нових і систематизації набутих учнями знань із різних предметів, максимально об’єднавши їх;

 сприяти поглибленню знань учнів про зміни рослинного світу восени;

заохотити учнів спостерігати за сезонними змінами в живій та неживій природі восени, берегти природу;

ознайомити з мистецькими творами про осінь;

забезпечити можливість закріпити знання про вивчені звуки та букви, якими вони позначаються;

вчити порівнювати групи вивчених букв, розрізняти малі та великі букви;

ознайомити із звуком [и] та буквою и;

вправляти у звуковому аналізі слів;

формувати вміння читати склади, слова з буквою и;

вправляти у написанні складів, слів з вивченими буквами, вчити встановлювати відповідності між друкованими й рукописними буквами;

формувати вміння змінювати слова за схемою один – багато;

ознайомити учнів із числом та цифрою 5;

 стимулювати бажання сприймати красу осінньої природи, милуватися нею та висловлювати власні враження та судження щодо побаченого й почутого;

формувати навички дослідницької діяльності, вміння класифікувати, узагальнювати набуті знання та використовувати їх у повсякденному житті.

2. Розвивати зв’язне мовлення, увагу, логічне мислення,  пам'ять, фонематичний слух, інтерес до навчальних предметів.

3. Виховувати повагу один до одного, відповідальність, бережливе ставлення до природи.

Очікувані результати:

Діти знатимуть:

  • змінювання слів типу «один – багато»
  • число 5 та цифру, якою воно позначається;
  • склад числа 5;
  • зміни, які відбуваються в природі восени;
  • як потрібно берегти природу
  • властивості паперу, прийоми роботи з папером

Діти вмітимуть:

  • читати й писати склади та слова з вивченими буквами;
  • знаходити позицію звука у слові;
  • складати зв’язні висловлювання;
  • порівнювати числа у межах 5, складати нерівності, утворювати рівності;
  • розпізнавати геометричні фігури;
  • розпізнавати зміни в живій та неживій природі восени;
  • знаходити взаємозв’язки та закономірності в природі восени;
  • емоційно сприймати твори мистецтва та красу природи;
  • уважно слухати один одного  в умовах безпосереднього спілкування;
  • створювати комбіновані вироби;
  • дотримуватися безпечних прийомів праці

Обладнання: комп’ютер, проектор, інтерактивна дошка, конструктор друкованих та писаних букв, роздатковий матеріал, кубик, лінійка, картон, папір, ножиці, клей, плоди та листя рослин, колекція паперу, фотографії рослин.

Зміст занять протягом дня

1 частина

І. Етап орієнтації та мотивації діяльності.

1. Створення емоційного настрою класу. (2 хв)

                                   Продзвенів і стих дзвінок,

Починається урок.

Всі за парти тихо сіли,

До роботи приступили.

Дає здоров’я спорт,

Вагу – солодкий торт,

Мед – працьовиті бджоли,

Знання глибокі – школа. 

  • Діти, оберіть смайлик, який вам найбільше сподобався, та дізнайтеся, яке у вас налаштування на сьогоднішню зустріч.

              упевненість

 

              рішучість, прийняття рішень

 

              гармонійність

 

              інтелектуальність

 

              енергійність, бажання працювати

 

              натхнення, творчість

 

             уважність

                    

– Візьміться за руки, посміхніться один одному, передайте частинку своєї душі своєму товаришу, побажайте доброго настрою.

2. Мотивація навчальної діяльності. (3 хв)

Відгадування загадок

– Смайлики пропонують вам погратися з ними та відгадати загадки:

  •     У вінку зеленолистім

         У червоному намисті…………...…………………………………………
         Видивляється у воду

         На свою хорошу вроду. (Калина)

  •     Весною зеленіла,

         Влітку загоріла,

         Восени наділа

         Червоні корали. (Горобина)

  •     Осіння квітка сукню вділа

              Рожеву, синю, сніжно-білу.

              Стоїть, неначе їжачок –

              У неї сотні пелюсток. (Айстра)

  •     Гарні квіти біля хати…

              Навесні садила мати,

              Чорнобриві-чорноброві

              Квітнуть в тиші вечоровій. (Чорнобривці)

  •     Батько синів тисячі має,

         кожному шапочку справляє. (Дуб)

  •     У зеленім листі

              Виросло дівчатко —

              В неї вії білі

              Й золоті очатка. (Ромашка)

  •     У зеленім кожушку,

              Костяній сорочці,

              Я росту собі в ліску,

              Всім зірвати хочеться! (Ліщина)

  •     Стрімко вибігли на гору

     Дві подружки білокорі.

    Дощик їм полоще кіски,

    Звуть тих подружок... (Берізки)

  • Яким одним словом можна назвати слова-відгадки? (Рослини)

D:\Foto\Фото-природа\кущі\P9290444.JPG                        D:\Foto\Фото-природа\осінь\PA160045.JPG                      D:\Foto\Фото-природа\ромашки\P6160042.JPG

      КАЛИНА                                   ЛІЩИНА                                 РОМАШКА  

 

D:\Foto\Фото-природа\айстри\P9170223.JPG                                   D:\Foto\Фото-природа\осінь\PA150033.JPG                                         

       АЙСТРА                                                                                     БЕРІЗКА

J:\Ф О Т О-Природа\Цветы\P7160038.JPG                     C:\Users\Admin\Downloads\загруженное.jpg                  Картинки по запросу горобина дерево

 ЧОРНОБРИВЦІ                                  ДУБ                                  ГОРОБИНА 

 

  • На які групи поділяються рослини? (Дерева, кущі, трави)

Рослини

 

  • Які з даних рослин відносяться до дерев?
  • Назвіть кущі.
  • Назвіть трав’янисті рослини.
  • Яких рослин найменше? (Кущів)
  • Яких рослин порівну? (Трав’янистих та дерев)
  • Які рослини можна побачити восени?
  • Яка рослина зайва? Чому? (Ромашка, росте влітку)
  • Смайликам дуже сподобалося гратися з вами, але вони ще хочуть, щоб ви детально ознайомили їх із рослинним світом нашого краю, його красою та неповторністю саме тієї пори року, коли жовте листячко летить,

     під ногами шелестить, сонце вже не припікає. Коли, діти, це буває?  (Восени)

  • Я впевнена, що ви не відмовите нашим друзям.

ІІ. Етап цілепокладання.

1. Повідомлення теми, мети уроку. (1 хв)

– Сьогодні до нас завітали наші друзі – смайлики не даремно. Гарно провести день хочуть саме у нашому класі. Вони принесли багато цікавинок, розкриваючи які, ми збагатимо свої знання про життя рослин восени, навчимося розрізняти групи звуків та букв, виконуватимемо різні математичні вправи, працюватимемо в групах, парах, фантазуватимемо та водночас проведемо екскурсію для наших гостей. Тож, нам усім неодмінно треба постаратися!

2.  Очікування. (1 хв)

Вправа «Мікрофон»

Я хочу дізнатися…

Я хочу навчитися…

Я хочу познайомитися…

Я хочу отримати від уроку…

Я хочу мати настрій…

Я буду працювати…

Я буду слухати…

ІІІ. Етап цілереалізації.

 

1. Робота над скоромовкою (1 хв)

У діброві — дуби,

Під дубами — гриби,

Трава — між грибами,

Хмарки — над дубами.

2. Артикуляція звуків (1 хв)

3. Виділення звука у словах ([и]): рослини, осінь, калина, горобина, айстри, берізоньки, дуби, ліщина (1 хв)

4. Гра «Упіймай звук» у словах: шипшина, ялина, чорнобривці, ліщина, горобина, осінь (1 хв)

5. Порівняння букв малих та великих (1 хв)

6. Зіставлення друкованих та рукописних букв (1 хв)

7. Місце літери у касі букв (2 хв)

8. Руханка (1 хв)

Станьмо, діти, чітко в ряд, 

Вирушаємо у сад. 

Руки в гору підіймаємо, 

Гарно осінь ми вітаємо. 

Руки на пояс ставимо всі 

Будемо стрибати – ми молодці. 

Скік вперед і скік назад, 

Руки вниз всі опустили 

І на місці походили. 

І тихенько усі сіли. 

9. Читання складів за таблицею, розспівка складів (2 хв)

10.  Друкування літери и (1 хв)

Дід брусочок третій клав

Для упору навскоси,

Так він хвіртку змайстрував.

Я ж дивлюся: буква И.

11. Обведення букви пальцем по зразку 10 разів (за методикою 

М. Монтессорі) (1 хв)

12. Порівняння друкованої та писаної букви (2 хв)

13. Вправа «Конструювання» (за методикою М. Монтессорі) ( 2 хв)

14. Робота в зошитах (4 хв)

  • Знаходження відповідності між словами та звуковими схемами
  • Написання малої літери и (и)

15. Гра «Хто більше» (2 хв)

(Потрібно назвати якомога більше слів, де зустрічається звук [и])

Рослини

 

              Дерева                                 Кущі                                      Трави

вишня

калина

чорнобривці

ялина

малина

айстри

осика

бузина

суниці

16. Гра «Впіймай слово» (1 хв)

Грався смайлик на стежинці,

Загубив він намистинки,

А ви йому допоможіть –

Всі зберіть та полічіть.

17. Рахування намистинок     (                            ) (1хв)

18. Розставляння намистинок у порядку зростання, спадання (3 хв)

 

 

          

                  1            2             3               4

 

 

  

 

                    4            3              2               1

  • Називання «сусідів», попереднього, наступного чисел
  • Порівняння чисел
  • Яку геометричну фігуру нагадують намистинки?
  • У яких рослин плоди схожі на них?
  • Погляньте, а ось ще одна намистинка закотилася. Порахуйте, то скільки всього намистинок було у смайлика?

 

         

                        1            2             3                4                 5

  • Як утворилося число 5, якщо є число 4?
  • Отже, число 4 — попереднє до числа 5, а 5 — наступне число до числа 4.

2 частина


 


19. Ознайомлення з цифрою 5 (7 хв)

     –     Люблю я свій розум,

Увагу та пам'ять.

Працює мій мозок.

І вчусь я старанно.

Сприймаю все нове

І мислю логічно.

Учителя слово

Здійсню практично.

  • Гра «Впіймай слово»

Ось п’ятірка жартівлива,

Діток всіх розвеселила.

Як на хвостик повернеться,

В цифру два враз обернеться.

  • Пояснення написання і показ учителем на дошці.
  • Написання в зошиті

Ось і вийшла погулять

На папері цифра 5.

Руки вправо простягнула,

Ніжку бубликом зігнула.

  • Порівняння чисел в межах 5. (На предметних малюнках)
  • На дошці з'являються записи 4 < 5; 5 > 3; 4 > 2; 1 < 5.

20. Робота в парах (3 хв)

(Потрібно з’єднати слова з цифрами та відповідними картинками, щоразу обираючи олівці іншого кольору)

 

 

 

 

 

 

 

 

5                           3                        1                           4                           2

один              чотири               п’ять                     два                      три

21. Гра «Знайди пару» (7 хв)

(Учні працюють, передаючи естафету)

J:\Ф О Т О-Природа\Деревья\P4180136.JPG                                   D:\Foto\Фото-природа\осінь\PA160045.JPG

 

J:\Ф О Т О-Природа\Деревья\P5300253.JPG                                          J:\Ф О Т О-Природа\кущі\P9160348.JPG

J:\Ф О Т О-Природа\Деревья\P4300175.JPG                                        J:\Ф О Т О-Природа\кущі\P9290444.JPG

J:\Ф О Т О-Природа\калиновий цвіт\P5310073.JPG                                         J:\Ф О Т О-Природа\кущі\P9160351.JPG

J:\Ф О Т О-Природа\цвіт шипшини\P6080114.JPG                                       D:\Foto\Фото-природа\осінь\PA150033.JPG

J:\Ф О Т О-Природа\Лес\P5020048.JPG                                                 J:\Ф О Т О-Природа\Деревья\PA150108.JPG

  • Які зміни ви помітили у житті рослин?
  • До якої природи належать рослини?
  • Основу живої природи складають рослини.
  • Природа! З дитячих років ми звикли до її чарівної краси. Любимо бувати в лісі, полі. Дивимося на квіти, дерева, кущі. Радіємо спілкуванню з природою, милуємося її красою. …………………………………………….
        Людина – це частина природи. І саме їй ми зобов’язані своїм існуванням, своєю досконалістю, своєю могутністю. Та на жаль, не завжди ми шануємо чарівну вроду природи. 
  • До чого закликає вірш?

Природа нам – як рідний дім, 

Вона усім, як мати, 

Щоб лад завжди був в домі тім, 

Про це нам треба дбати. 

Не рви, не знищи, не зруйнуй – 

Це заповідь для тебе,

Красу планети не зіпсуй – 

Вона одна під небом.

22. Руханка (1 хв)

Я всміхаюсь сонечку:

«Здрастуй, золоте!»

Я всміхаюсь квіточці –

Хай вона цвіте!

Я всміхаюсь дощику –

«Лийся, мов з відра!»

Друзям усміхаюся –

Зичу їм добра.

  • Поплескайте в долоні, хто з вас любить ліс.
  • Чому і за що ви його любите?
  • Яку користь приносять рослини?

23. Вправа «Мікрофон» (7 хв)

• очищують повітря;

• дають людині їжу;

• є матеріалом для виготовлення паперу й меблів;

• використовують у будівництві;

• лікують людей;

• зберігають вологу;

• дають затінок у спеку;

• дарують людям красу.

  • А хто більше за всіх загрожує природі?
  • Як саме?
  • Сумно це визнавати, але людина може бути природі не тільки другом, а й ворогом. Поміркуйте, чому люди не цінують і не вміють дорожити природою?
  • Туристи забруднюють найпрекрасніші куточки нашої природи, перетворюючи їх на мертві смітники. Не замислюються вони над тим, що весь цей непотріб буде перегнивати десятки років. Уявіть, на що перетвориться наша планета через кілька років, коли кожна людина кине хоча б одну обгортку, пакет чи пляшку і якщо не буде людей, які б допомагали природі, захищали її.

24. Словникова робота (2 хв)

  • Від слова «екологія» виникло слово «еколог». «Екологи» – це люди, які захищають природу, вони оберігають все, що росте і всіх, хто живе в природі.
  • Про охорону природи дбає і наша держава. Заводи і фабрики не повинні викидати в повітря шкідливі речовини . Їх переобладнують так, щоб вони не забруднювали повітря, воду і ґрунт. Все живе дихає повітрям, і це повітря повинно бути чистим. Але пам’ятаймо! Дбати про природу повинна не тільки держава, а й кожна людина. Дорослі й діти мають берегти природу там, де вони живуть, працюють і відпочивають. Що б ти не робив, спочатку подумай, чи не зашкодиш цим природі.

 

 

25. Складання пам’ятки «Правила поведінки у природі» (8 хв)

У лісі і на узліссі, біля річки і на луках, скрізь ви лише гості. Не шуміть під час нересту риб, попереджайте старших, щоб не мили машин, тракторів у річці, озері, ставку. Кожен повинен намагатися якнайменше турбувати звірів, комах, птахів, особливо в період гніздування і виведення потомства.

Якщо знайдете маленьких звіряток чи пташеняток, не чіпайте їх, залиште на місці, не беріть їх з собою. Ніхто не створить їм кращих умов для росту й розвитку, ніж батьки. Є така російська приказка: " Самый лучший в мире дом - дом у мамы под крылом".

Бережливо відносьтеся до рослин: збираючи букети квітів, ми лишаємо можливості рослин розмножуватись насінням і невільно проводимо штучний добір, залишаючи для дозрівання плоди і насіння більш слабких і менш життєво важливих особин.

Намагайтесь ходити на луках чи в лісі по вже протоптаних стежках. Народна мудрість говорить: «Одна людина залишає в лісі слід, сто осіб – стежку, а тисяча – пустелю».

Зберігайте тишу в природі.

Дотримуйтесь чистоти в лісі, на луках. Пам'ятайте, що папір який хтось із вас залишить, лежатиме до повного знищення більше двох років, банка з-під консерви – дев'яносто, поліетиленовий пакет – двісті, скло – більше тисячі років.

  • Покидаючи ліс, луки, джерельця, струмок, річку, перевірте, що ви залишаєте після себе. Нехай після вашого походу розчищене джерельце весело забринить, струмочок залишиться прозорим, ліс - зеленим, трава - свіжою, а совість - чистою.
  • Чи змінили ви ставлення до природи? Чому? Поясніть.

 

 

3 частина

 

26. Екскурсія на шкільне подвір’я

Усміхніться всім навколо:

Небу, сонцю, добрим людям,

І тоді обов’язково

Наш урок цікавим буде.

27. Підведення підсумків спостережень за погодою та працею людей (2 хв)

28. Робота в групах (5 хв)

група 1: досліджує, на яких деревах змінився колір листя, на яких –  залишився зеленим, із яких дерев листя в же опало. Завдання: назбирати найгарніших листочків.

група 2: досліджує, як кущі готуються до зими.

група 3: досліджують, які зміни відбуваються з трав’янистими рослинами, які рослини квітнуть.

  • Назвіть дерева, які першими змінили колір листя.
  • Які дерева мають жовті листочки, а які багряні?
  • Які дерева залишаються у зеленому вбранні?
  • На яких кущах ви бачили плоди червоного, оранжевого, чорного кольорів?
  • Які плоди не можна зривати, бо вони отруйні?
  • Які рослини квітнуть у садках?
  • А які  на клумбах?
  • Яку рослину ви хотіли б бачити у себе на подвір’ї?
  • Що для цього потрібно зробити?

29. Інсценізація (заздалегідь підготовлені учні у костюмах осінніх листочків) (8 хв)

1 учень.

Ой, який чудовий день!

Сонце ясне як горить!

Тільки смуток у квіток

У очах чомусь бринить.

2 учениця.

Зажурились квіти неспроста,

Вранці роси випадають білі.

Вже надходить осінь золота,

Жовкне листя у садку на гіллі.

3 учень.

Ти приведи мене в осінній сад,

Де диво-казку творить зорепад.

Там осінь-чарівниця у танку,

Земля у різнобарвнім килимку.

Учитель.

  • З давніх-давен, коли земля мала сіре та зелене вбрання, веселка піднялася дуже близько до Сонця і почала танути. А скільки кольорів має веселка? Назвіть їх.
  • Кольорові краплі пролилися вниз – так з’явилися дивовижні квіти. Назвіть квіти, які ви знаєте.
  • Які квіти радують нас восени?

Учениця у костюмі троянди.

Я – квітка чарівна, чудова, незвичайна,

Відтінків, форм і різних кольорів.

Червона, біла, голуба і чайна,

Ну хто б всі кольори перелічив!

Учениця у костюмі жоржини. 

Я – гарна квітка, квіточка-Жоржина,

Про осінь нагадала вам, мабуть.

Тому я людям розказать повинна:

За мною скоро холоди прийдуть.

 

Учениця у костюмі айстри. 

Я Айстра, хоч сумна, але багата

На різні форми, різні кольори,

Мене з любов’ю прийме кожна хата,

Мене так гріє сонечко згори.

А сум за тим, що літо догорає,

І хмари насуваються сумні…

Учні у костюмі чорнобривців. 

Ми – чорнобривці. Сіяла нас мати,

Щоб радувати очі діточкам,

Щоб рідний край не сміли забувати.

Спасибі добрим, лагідним рукам.

Учитель.

Як прекрасно, чарівно земля зацвіла,

Всюди гарно, спокійно і чисто.

І ніхто не шкодить природі, немає тут зла,

А повсюди росичка краплиста.

  • Що нового ви помітили?
  • Що почули?
  • Що відчуваєте?

 

30. Гра «Із чарівної торбинки» (5 хв)

  • Як називаються місяці осені?
  • То скільки їх є?
  • Якою цифрою на письмі позначається число 3?
  • З якою цифрою познайомилися сьогодні?
  • Порівняйте числа 3 і 5: утворіть нерівності.

 

 

 

                                                                                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                   

  • Що потрібно зробити, щоб утворилась рівність?
  • Яку назву має третій місяць осені?
  • Що таке листопад?
  • Хто з вас спостерігав за цим явищем? Просигналізуйте: поплескайте в долоні.
  • Які почуття у вас викликає листопад?
  • На яких деревах облітає листя найшвидше?
  • Назвіть дерева, які скидають листя найпізніше?
  • Які дерева не змінюють кольору? Чому?
  • То чому відбувається таке явище як листопад?
  • Отже, зниження температури повітря призводить до швидкої зміни забарвлення листя. Швидше відбувається і листопад. Дуже швидко листя опадає після заморозків.

З настанням холодів ґрунт охолоджується, а разом з ним і волога, що знаходиться в ґрунті. А охолоджену вологу коріння рослин не всмоктує. А ще, якби листя не опадало, то покривалося б снігом, і під його вагою ламалися б гілки.

 

31. Гра «Веселий листопад» (6 хв)

Діти бігають, кружляють, танцюють на подвір’ї. Ведучий оголошує завдання: «Один-два-три! Жовтий лист знайди», а діти швидко виконують його. Хто першим виконав завдання, стає ведучим. Завдання можуть бути такими: «Один-два-три! Два схожі листки знайди», «Один-два-три! Такий листок як у мене знайди», «Один-два-три! Каштановий листок знайди», «Один-два-три! Березовий листок знайди» і т. д.

32. Складання діалогу (між осінніми листочками)

33. Розв’язування цікавих задач (4 хв)

  • Ліворуч від нас синій смайлик йшов

І листочки він знайшов:

Під березою – один,

Чотири під дубочком.

Скільки буде в смайлика

В кошику листочків.

  • А праворуч – жовтий йшов,

     Також листочки він знайшов:

     Два під вербою,

     Три під кленочком.

     А скільки ж у цього листочків?

  • Які смайлики шукали листочки? (Жовтий, синій)
  • Із чим асоціюються у вас ці кольори?

34. Складання «Асоціативного куща» (5 хв)

                                                             НЕБО                                  ПРАПОР

 

 

 

 

 

 

 

  • У якій геометричній фігурі знаходяться назви кольорів?
  • Скільки сторін, кутів, вершин має чотирикутник?
  • Знайдіть фігуру, у середині якої розміщений чотирикутник. Обведіть по контуру пальчиком. Порахуйте кількість сторін, кутів.
  • Із скількох вершин виходять стрілочки?
  • Яку назву, на вашу думку, має ця геометрична фігура?
  • Отже, геометрична фігура, яка має п’ять сторін, п’ять кутів, п’ять вершин, називається п’ятикутником.

4 частина

 

35. Вправа «Стоп-кадр» (2 хв)

  • Погляньте одне на одного. Усміхнемося! Хай на нашому уроці панує атмосфера доброзичливості, взаєморозуміння, пізнання, успіху! (Плескання в долоньки)
  • Уявіть себе фотографами, зробіть світлину осінньої рослини, яка вам найбільше сподобалась.

36. Організація фотовиставки (4 хв)

J:\Ф О Т О-Природа\дерева\PA030377.JPG     J:\Ф О Т О-Природа\дерева\PA030371.JPG     J:\Ф О Т О-Природа\дерева\PA030369.JPG

 

     J:\Ф О Т О-Природа\кущі\P9160349.JPG      J:\Ф О Т О-Природа\кущі\P9290446.JPG     J:\Ф О Т О-Природа\осінь\PA120413.JPG

 

     D:\Foto\Фото-природа\айстри\P9170222.JPG      D:\Foto\Фото-природа\осінь\PA100396.JPG     D:\Foto\Фото-природа\осінь\PA120416.JPG

37. Гра «Спостережливий» (4 хв)

(Діти об’єднуються у три групи, обираючи плоди із чарівної торбинки: жолуді, горіхи, каштани. Дітям показують фотографію. 1-ша група ставить запитання про побачене. 2-а – дає відповіді на запитання. 3-я група – аналізує правильність запитання і відповіді.

38. Дослідницька діяльність. Робота в групах (5 хв)

  • Необхідно з’ясувати, яким рослинам належать листки (голки-хвоїнки) та їхні плоди: дуба, каштана, горіха, клена, калини, шипшини, ялини
  • Виміряти довжини листочків різними способами: накладанням один на одного, за допомогою лінійки, пальчиками тощо)
  • Які листки та плоди належать дубові?
  • Що спільного у листках клена та каштана, а що відмінне?
  • У яких рослин плоди червоного кольору?
  • Які рослини мають голки-хвоїнки?
  • Плоди яких рослин можна знайти у себе на подвір’ї?
  • Які листочки є найдовшими?
  • А які найширшими?
  • Які листочки нагадують вашу долоньку?
  • Що вас здивувало?

39. Графічні вправи (3 хв)

(Учитель показує картки із цифрами, а учні викладають відповідну кількість листочків; учитель показує кількість листочків, а учні повинні знайти картку із цифрою, що позначає кількість листочків.)

40. Руханка (1хв)                                               .    


     Гарні дні, ласкаве диво,

Осінь тепла, золота!

Кольорове і красиве

Листя тихо обліта.

Осінь, осінь, осінь,

Ти – ласкава казка!

І в осінню днину

Годі сумувать!

Осінь, осінь, осінь,

Ти – остання ласка!

Здрастуй, диво-осінь! -

Буду я співать!


41. Складання зв’язного висловлювання, використовуючи ознаки і барви осені (8 хв)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\Foto\клас 2015-2016\2 клас 2016-2017 н. р\осінь\PA210010.JPG 

 

 

 

 

41. Гра «Я – тобі, ти – мені» (6 хв)

  •  

42. Вправа «Я – тобі, а ти – мені» (3 хв)

  • Я називатиму один предмет, а ви називайте багато: липа – липи. Відповідає той, у кого на столі з’явиться дубовий листочок.

Дуб – дуби;

квітка – квітки;

листок – листки;

айстра – айстри;

троянда – троянди;

ялина – ялини;

трава – трави;

цифра – цифри;

буква – букви;

намистинка – намистинки.

43. Робота в парах (5 хв)

  • Встановіть відповідність.

АЙСТРИ                      ЛИСТКИ                         ДУБИ                  ТРОЯНДИ

 

                                                                      

  • Отже, який звук найчастіше зустрічається у словах? Складіть з цими слова речення за схемами.

 

5 частина

 

44. Бесіда з учнями (5 хв)

Продзвенів дзвінок,

Ми розпочинаємо наш урок.

Допитливі в класі діти

Про все хочуть знати на світі.

  • Пропоную здійснити подорож до міста Паперу, у якому живе майстер Папірчик та його друзі. Сьогодні у майстра Папірчика день народження. Я думаю, що іменинника потрібно привітати, а для цього необхідно створити подарунок власноруч. Це дуже приємно! Для цього потрібно пригадати про походження паперу, як його виготовляють.
  •  Папір – такий поширений предмет, на який ми мало звертаємо увагу. Ми сприймаємо його як щось звичайне, адже ми використовуємо його щодня, пишемо на ньому, користуємося паперовими пакетами, складаємо речі в паперові ящики, читаємо пресу (надруковане все на тому ж папері), отримуємо паперові листівки і т.д. Скрізь і у всьому присутній папір.                             Папір дістав свою назву від водяної     рослини — папіруса, з якого ще в Стародавньому Єгипті виготовляли спеціальний матеріал для письма. Серцевину папіруса розрізували на тонкі пластинки, відбивали молотками, клали під гніт, а потім сушили на сонці. Одержані смужки склеювали і змотували у сувої. Нині ж папір виготовляють за рецептом, винайденим у Стародавньому Китаї. З перемелених рослин — бамбука, бавовни, соломи від злаків — варили, додаючи різні клейкі речовини, густу масу, потім її пресували й одержували аркуші.                                                                       А в наш час папір виробляють з целюлози, одержуваної в основному з деревини. Вихідну масу подрібнюють, перемелюють, чистять, миють, варять, відбілюють, пресують, сушать і нарешті змотують у великі рулони. Все це виконують найдосконаліші машини, які працюють автоматично.                                                                                                 

45. Ознайомлення з видами паперу у групах. (Демонстрація). (5 хв)

  • Що в мене в руках?
  • Правильно, газету друкують на газетному папері, він неміцний, добре вбирає воду.
  •  А як називається вид паперу, на якому друкують книжки, журнали?
  • Так і називається – журнальний.
  • А з якого паперу зошити виготовляються?
  • З писального, є ще поштовий папір. На ньому пишуть листи.
  • Для чого потрібен креслярсько-рисувальний папір?
  • Для малювання і виготовлення макетів, таблиць, карнавальних масок, карток для лото тощо.
  • А цупкий папір називається картоном.
  • То з чого виготовляють папір?
  • Отже, як потрібно використовувати папір, щоб зберегти ліс – легені планети?
  • А зараз у вас є можливість створити подарунок іменинникові. А хто що готуватиме, підкаже кубик.

46. Вправа «Кубування» ( 3 хв)

(Кожна група дітей відгадує загадку та виконує відповідне завдання )

І – Як прийде весна в садочок –

До лиця білий віночок,

Ну,  а восени цій кралі

Приглянулися коралі. (Калина)

ІІ – Сумно у гаях блукає,

Жовті шати одягає.

Золотисту стелить постіль –

Жде сестрицю білу в гості. (Осінь)

ІІІ – Стовбур рівний, як колона,

А листочки, як корона.

Влітку листячко зелененьке,

А як осінь – стає жовтеньке. (Дерево)

ІV – Ми, квіти дрібні та яскраві,

Радуємо всіх  восени.

Хоч і холод, ми квітнемо радо

І весняні бачимо сни! (Хризантеми)

V – Народжується з квітки, 

Його всі люблять дітки, 

Заліза в нім багато, 

Рум'яне і хрустке.

А ну, скажіть, малята,

То що ж воно таке? (Яблуко)

VІ – Червоніють і жовтіють,

З дерев опадають,

В повітрі кружляють

І на землю лягають (Листочки)

47. Робота в групах (Звучить «Осіння пісня» П.І.Чайковського) (12 хв)

  • Повторення правил техніки безпеки під час роботи.

1. Перш ніж розпочати роботу, перевір, чи чисті в тебе руки.

2. Будь обережним з інструментами. Розкладаючи їх на робочому місці, стеж, щоб не впали. Ножиці передавай кільцями вперед.

3. Акуратно розмісти пляшечку з клеєм.

4. Виконуй завдання уважно, спокійно, без зайвих рухів.

5. Не відволікайся сам і не заважай сусідові.

6. Не торкайся обличчя й очей брудними руками.

7. Економно використовуй матеріали.

(Самостійна робота)

Група 1 – Гроно калини – аплікація з гофрованого паперу

Група 2 – Осінній пейзаж – аплікація з листя

Група 3 – Дерево-долонька – силуетне вирізування

Група 4 – Яскраві хризантеми – аплікація із рваного паперу

Група 5 – Дари осені – аплікація з насіння рослин

Група 6 – Багряний листочок – техніка орігамі

48. Руханка (2 хв)

Сонечко прокинулось, потягнулось,

В різні боки повернулось.

Потім весело всміхнулось,

Кругом себе обернулось.

На калині стали ягідки дозрівати,

Пташки – пісеньки співати.

Діти стали танцювати,

Любе сонечко вітати.

Вітерець ураз примчав

І зробив чимало справ:

Хмарки в небі розігнав

І листочки позривав,

Їх підкинув в вишину

Й полетів у далину.

Вітерець полетів,

Працювати нам велів.

  • Продовження роботи в групах.

49. Аналіз учнівських виробів. Створення виставки робіт. (1 хв)

  • Подарунки готові. Можемо порадувати іменинника.

ІV. Рефлексивно-оцінюючий етап.

 

50. Вправа «Сенкан» (2 хв)

Осінь.

Золота, багата.

Фарбує, дивує, обтрушує.

Осінь багата на дари та гарні кольори!

Чарівниця.

51. Гра «Так-ні» (2 хв)

Восени цвітуть квіти? ТАК

Восени ростуть гриби? ТАК

Хмаринки сонце закривають? ТАК

Спекотний вітер прилітає? НІ

Тумани восени пливуть? ТАК

Ну а птахи  гнізда в'ють? НІ

До нас комашки прилітають? НІ

Звірі нірки закривають? ТАК

Урожай збирають? ТАК

Пташині зграї летять? ТАК

Часто-часто ллють дощі? ТАК

Сонце світить дуже яскраво? НІ

Дітям можна засмагати? НІ

Ну, а що ж треба робити –

Шорти, капелюшки одягати? НІ

Або краще в теплій куртці

Погуляти по провулку? ТАК

52. Рефлексія (3 хв)

  • Сьогодні я дізнався…
  • Я зрозумів, що можу…
  • Я навчився…
  • Мені сподобалося..
  • Я придбав…
  • Я знаю…
  • Урок мені дав для життя…
  • Я змінив відношення до…
  • Мене вразило…
  • Мене порадувало…
  • Я сподіваюся…
  • Смайлики дуже задоволені від зустрічі з вами, адже завдяки вам вони детально дізналися про життя рослин. Вони обов’язково до вас повернуться та принесуть цікаві завдання. А якщо ваші очікування здійснилися сьогодні, просигналізуйте: поплескайте в долоні.
  • Збігла зустріч, як коротка мить.

Дуже швидко час біжить.

Ще попереду у нас багато кроків:

І цікавих, і радісних уроків.

Завдання покличуть у майбутнє,

Найскладніше ж завдання — життя.

Тож намагайтесь вправно все вивчати.

Пам'ятайте: ваш скарб — знання!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел:

1. Богданович М. В. Математика: Підручник 1 клас. – К.: Видавництво «Генеза». Оригінал-макет, 2012 р. – 160 с.

2. Варзацька Л О., Бовсунівська Г. Г., Федорчук А. А. Організація інтегрованого уроку мови й мовлення в початкових класах. Тернопіль «Мальва-ОСО», 2000 р. – С. 3 – 7.

3. Вашуленко М. С. Буквар. Підручник 1 клас  - К.: Видавничий дім «Освіта», 2015 р. – С. 50 – 53.

4. Вашуленко М. С. Зошит з навчання грамоти та розвитку мовлення. Частина І. – К.: Видавництво «Грамота», 2012 р. – С. 26 – 27.

 5. Волкова А.С. Екологічне виховання школярів // Початкова школа. – 1987. – №8 . – С. 4 – 6.

6. Волкова А.С. Якщо уважно довкола придивитися. Осінь. – К.: Веселка, 1989. – 16 с.

7. Грущинська І. Зошит друга природи. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2017. – С. 26.

8. Грущинська І. Природознавство: Підручник 1 клас. К.: Видавничий дім «Освіта», 2012. – С. 56.

9. Державний стандарт початкової загальної освіти – [Електронний ресурс] – http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/17911/

10. Ковальчук Г. В. Екологічне виховання молодших школярів // Початкова  

 школа. – 1987. – №4. – С.14 – 18.

11. Математика: навчальна програма для загальноосвітніх навчальних

закладів 1-4 класи. – [Електронний ресурс] – https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednyaosvita/navchalniprogrami/navchalni-programi-dlya-pochatkovoyi-shkoli

12. Науменко Т. І. Методичний посібник «Від А до Я». Тернопіль: «Мальва-ОСО», 1997 р.

13. Природознавство: навчальна програма для загальноосвітніх навчальних

        закладів 1-4 класи. – [Електронний ресурс] – https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednyaosvita/navchalniprogrami/navchalni-programi-dlya-pochatkovoyi-shkoli

14. Пустотливі промінці. Оповідання, вірші та загадки. Упорядник

Бойко Б.В. – Харків: ТОВ «Сінтекс ЛТД», 2007. – 64 с.

15. Тарасенко Г. С. Навчаємо пізнавати природу. Позакласна виховна робота

з молодшими школярами. – Х.: Вид. група «Основа», 2008. – С.11 – 23

16. Трудове навчання: навчальна програма для загальноосвітніх навчальних

закладів 1-4 класи. – [Електронний ресурс] – https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednyaosvita/navchalniprogrami/navchalni-programi-dlya-pochatkovoyi-shkoli

17. Українська мова: навчальна програма для загальноосвітніх навчальних

        закладів 1-4 класи. – [Електронний ресурс] – https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednyaosvita/navchalniprogrami/navchalni-programi-dlya-pochatkovoyi-shkoli

18. Яка пора найкраща: Хрестоматія для позакласного читання / Уклад.

Г.Ю. Рогінська.– Х.: Веста: Видавництво «Ранок», 2008. – 320 с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

docx
Додано
10 вересня 2021
Переглядів
959
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку