1
Тематичний день у 2 класі
"Здоровим бути здорово!"
Клас: 2
Педагогічна ідея:
Інтегроване навчання базується на комплексному діяльнісному підході. Одним з дієвих інструментів інтегрованого навчання є проведення в початковій школі тематичних днів та тижнів. Саме організація тематичних днів та тижнів дозволяє дитині цілісно сприймати світ і є фундаментом для формування умінь комплексного бачення проблеми реальної дійсності, різнопланових підходів до їх вирішення.
Тематичні дні пов'язують між собою блоки знань з різних навчальних предметів, тем навколо однієї проблеми з метою інформаційного та емоційного збагачення, сприймання, мислення, почуттів дитини, застосування здобутих знань на практиці.
Тематичний день "Здоровим бути здорово!"
Мета: формувати у дітей поняття "здоров'я" та визначення головних чинників збереження здоров'я; спонукати дітей до активного способу життя; виховання дбайливого та бережливого ставлення до свого здоров'я; закликати дітей до використання здобутих знань на практиці в щоденному житті.
Очікувані результати:
- наприкінці дня в учнів сформоване поняття "здоров'я";
- учні вміють чітко називати головні чинники знання;
- злагоджено взаємодіяти під час командної роботи;
- застосовувати здобуті знання в повсякденному житті.
Локації: шкільне подвір'я, спортивна зала, класна кімната.
Освітні галузі: мовно-літературна, математична, соціальна і здоров'язбережувальна, громадська.
Хід тематичного дня
І. Ранкова зустріч ( 20 хв.)
1) Гра " Мій вибір" ( створення позитивного настрою)
Опис: біля дверей класу варто повісити плакат з варіантами вітання з вчителем. Нехай дитина сама вибере спосіб вітання з вчителем.
Локація: вхід до класної кімнати.
Посилання: https://goo.su/IOV
2) Активна руханка "А ти готовий!"
Локація: шкільне подвір'я.
Посилання: https://www.youtube.com/watch?v=Jl-L-zHQP2A
3) Побажання вчителя на день
Локація: класна кімната.
Слово вчителя:
- Доброго здоров'я, діти,
Хай вам сонце щедро світить.
Хай сміється щиро небо і дивує світ,
А Земля нехай дарує вам барвистий цвіт,
Бо здоров'я в світі головне,
А здорових і веселих щастя не мине!
Слово вчителя: - Подумайте, що бажають люди один одному, коли говорять: "Доброго здоров'я!", "Здраствуйте!", "Здоровенькі були!" ( припущення дітей).
- Так, вони бажають один одному здоров'я. Народна мудрість каже: "Здоров'я усьому голова". А вчені довели, що здоров'я на 50 % залежить від способу життя людини. Тому саме від кожного з нас залежить формула здоров'я: "Здоровим бути здорово!"
4) Щоденні новини
- Яка пора року?
- Який стан неба?
- Який місяць?
- Який день тижня?
- Яке число?
- Що відзначають в цей день? ( припущення дітей)
- Звернемося до Google.
Одержана інформація: 7 квітня - День здоров'я.
5) Вправа "Асоціативний кущ"
Слово вчителя: - Що ви уявляєте, коли чуєте слово "здоров'я"
Здоров'я
Вчитель записує на дошці відповіді дітей на дошці.
6) Робота з індивідуальними асоціативними кущами
Опис: учень вибирає із загального асоціативного куща те, що для нього найважливіше в слові "здоров'я".
Посилання: https://goo.su/m2l
Слово вчителя: - Яка інформація викликала у вас запитання чи сумнів?
ІІ. Визначення учнями теми та мети тематичного дня ( 8 хв)
Слово вчителя: - Наш день сьогодні ми проведемо під гаслом:
"Здоровим бути здорово!"
1) Вправа "Мозковий штурм"
- Чому важливо бути здоровим?
- Чому здорово займатися фізкультурою та спортом?
- Чому здорово мати корисні звички?
- Чому правильно харчуватися - це здорово?
- Чому важливо дотримуватися розпорядку дня?
2) Робота з індивідуальним аналітичним аркушем "Мій фізичний розвиток"
Посилання: https://goo.su/icG
3) Наш інформаційний продукт наприкінці тематичного дня, який ми повісимо у класі.
Пам'ятка "Здоровим бути здорово!"
ІІІ. Робота над темою тематичного дня
1) Розподіл учнів на групи за допомогою кольорових жетонів (зелений колір, синій колір, жовтий колір, червоний колір)
2) Вправа "Шкала думок"
Опис: Кожна група одержує аркуш паперу формату А1 та різнокольорові стікери.
1 група: Завдання: - Чому важливо правильно харчуватися? Прикріпить кожен свій стікер біля того числа, який на вашу думку вказує на важливість цього питання.
2 група: Завдання: - Чому важливо вести активний спосіб життя? Прикріпить кожен свій стікер біля того числа, який на вашу думку вказує на важливість цього питання.
3 група: Завдання: - Чому важливо дотримуватися правил гігієни? Прикріпить кожен свій стікер біля того числа, який на вашу думку вказує на важливість цього питання.
4 група: Завдання: - Чому важливо дотримуватися розпорядку дня? Прикріпить кожен свій стікер біля того числа, який на вашу думку вказує на важливість цього питання.
Кожна група по черзі презентує свою шкалу думок.
3) Перегляд мультфільму
"Мультфільм про здоров'я"
Посилання:https://www.youtube.com/watch?v=8GjEDdYETq4
Природнича, соціальна, здоров’язбережувальна освітня галузі ( 40 хв)
« Я досліджую світ»
Локація: класна кімната
1 група:
Завдання! Виберіть із запропонованих картинок корисні для здоров'я продукти та складіть "Тарілку довголіття". (Вчитель заздалегідь готує картинки корисних та шкідливих продуктів).
Поміркуйте!
- Чому важливо вживати саме ці продукти?
Зробіть висновок та ознайомте з ним друзів. (Дають здоров'я, а значить довголіття).
2 група:
Завдання! Найважливіша інформація про продукт подано у вигляді певних знаків та символів. Ознайомитися з інформацією на упаковці соку за допомогою лупи. (Вчитель заздалегідь готує упаковку соку, а діти приносять лупи).
Поміркуйте!
- Про що можна дізнатися з упаковки соку?
Зробіть висновок та ознайомте з ним друзів. (Чи корисний склад соку для дитячого організму).
3 група:
Завдання! За допомогою календаря визначте дату споживання дитячого сирка. Позначте на календарі дату виготовлення синім кольором, а червоним - кінцеву дату споживання. (Вчитель заздалегідь готує етикетки від солодких сирків (3 штуки) з різними термінами придатності та календарик формату А4).
Поміркуйте!
- Для чого нам потрібна ця інформація?
Зробіть висновок та ознайомте з ним друзів. (Уникати харчових отруєнь).
4 група:
Завдання! Запишіть, про що ми можемо дізнатися про продукт за допомогою органів чуття.
* орган дотику_________________
* орган зору___________________
* орган слуху___________________
* органи нюху___________________
* органи слуху___________________
Поміркуйте!
- Чому це важливо?
Зробіть висновок та ознайомте з ним друзів. (Споживати свіжі продукти)
А) Завдання № 1 « Пройди лабіринт»
Б) Завдання №2 « Вибери корисні звички»
Посилання: https://cutt.ly/zYeQt9U
Слово вчителя: - Ось і перший пункт нашої пам'ятки "Здоровим бути здорово!"
1. Їжте добре, будьте здорові!
Посилання: https://www.youtube.com/watch?v=iD1FBS-uNLQ
Фізкультурна освітня галузь ( 5+35 хв)
« Фізична культура»
Гасло: "Рух - це життя!"
Локація: спортивна зала або спортивний майданчик (за погодних умов)
Естафета № 1 "Збери фрукти"
Обладнання: кольорові фігурки фруктів (яблучка, грушки, банани, персики), мотузка, прищіпки.
Опис: Кожній групі вчитель загадує загадку, учні відгадують та кожна дитина в команді одержує кольорову фігурку фрукта та прищіпку. Необхідно кожному учню підбігти до мотузки, яка натягнута та прикріпити свою фігурку фрукта, повернутися до своєї команди та передати естафету.
Загадки
Народжується з квітки,
Його всі люблять дітки,
Заліза в нім багато,
Рум'яне та хрустке.
А ну, скажіть, малята,
Та що ж воно таке? (Яблучко)
Лампочка вгорі висіла
Стала смачна, пожовтіла.
Діти лампочку зірвали,
З апетитом скуштували. (Груша)
Довгий, у жовтий шкірці -
Він корисний дітворі.
Прибув до нас з далеких країн
Солодкий смачний фрукт. (Банан)
Наче яблуко великий,
І смачний і соковитий...
Є гладкий, є бархатистий,
Весь червоно - золотистий. (Персик)
Естафета № 2 "Неслухняна картоплинка"
Обладнання: 4 картоплини, 2 відерка
Опис: Перший учень кожної групи одержує картоплинку. Учень добігає до відерця та кладе в нього овоч, повертається до команди та передає естафету наступному учаснику. Наступний учасник добігає до відра та виймає картоплинку та повертається до команди.
Естафета № 3. "Дивись не зівай, яблучко у кошик збирай!"
Обладнання: яблучка , 4 кошика
Опис: По траєкторії руху кожної команди розставлені яблучка. Перший учень кожної команди біжить та збирає яблучка у кошик. Повертається та віддає кошик товаришеві. Наступний учень знов розкладає яблучка по траєкторії руху та повертається з кошиком до команди.
Естафета № 4. "Вітамінна ложка"
Обладнання: 4 столи, 4 одноразових тарілки, 4 ложки, ягоди шипшини, горобини тощо.
Опис: Донести ложку з ягодами до тарілки та повернутися до своєї групи. Наступний учень повертається з ложкою та насипає ягідки і передає "вітамінну ложку" другому.
нашої такої рухової активності?
2. Рух - це життя!
Слово вчителя: - Ось і другий пункт нашої пам'ятки готовий:
Технологічна освітня галузь ( 40 хв)
« Дизайн та технології»
Локація: класна кімната
Посилання : https://goo.su/eN0
Слово вчителя: - Якого твердження не вистачає? (Дотримання правил гігієни).
Посилання: https://www.youtube.com/watch?v=hd_kEZEHkdo
Посилання: https://goo.su/9v6v
3. Чистота - запорука здоров'я!
Слово вчителя: - Ось ще одне правило у нашу пам'ятку
Посилання: https://www.youtube.com/watch?v=vGAkqpIzPI0
Літературна галузь ( 35 хв) « Літературне читання»
Локація: класна кімната
Посилання: https://www.youtube.com/watch?v=67nsp58w284
Посилання: https://goo.su/s9g
Опис: кожна група одержує картку в конверті. Деформовані вірші містять поради щодо збереження здоров'я та дотримання здорового способу життя.
Посилання: https://goo.su/vYi
« Читання для себе»
Стратегія "Читання з позначками
Вчитель готує текст для учнів « Вітамінна абетка »
( індивідуальні конверти з інформацією про користь вітамінів)
Посилання на тексти: https://cutt.ly/tYeHQmc
4. Здоров’я своє бережіть,
І з вітамінами дружіть.
Посилання: https://www.youtube.com/watch?v=3suQb7il4kM
Математична галузь ( 40 хв)
« Математика»
Посилання: https://cutt.ly/8Ye2m7y
Опис: кожна група одержує конверт з цікавими фактами про важливість розпорядку дня. Читають та обговорюють прочитане.
Слово вчителя: Кажуть, півень – це живий годинник, і тут не можна не погодитись, А чи знаєте ви, любі друзі, що й кожен з нас – теж своєрідний годинник, який природа від народження «завела» на певну роботу?
1 група: Мозок найкраще працює з 10 до 12 години, тож не гайте часу на щось інше, а уважно слухайте вчителів на уроках.
2 група: Шлунок найкраще працює о 13 годині, то ж не забувайте в цей час підкріпитися.
3 група: Руки найкраще працюють з 15 до 16 години, тож робіть у цей час якісь саморобки, допомагайте по господарству.
4 група: З 16 до18 години найкраще працюють ваші легені, зір, нюх, дотик, і т.д. Тож в цей час краще підготувати уроки.
Слово вчителя: - Отже, щоб зберегти здоров’я слід знати коли сумлінно попрацювати, а коли добре відпочити.
Посилання: https://goo.su/mQl
Завдання: - О котрій годині ти сідаєш їсти? Домалюй стрілочки.
Сніданок Обід Полудень Вечеря
Посилання: https://goo.su/9tBt
Слово вчителя: - Тепер додамо останнє правило в нашу пам'ятку
5. Розпорядок дня знай - здоров'я зберігай!
Фізкультхвилинка
Посилання: https://www.youtube.com/watch?v=0meG5Pn_iOI
ІІІ. Заключна частина тематичного дня.
Рефлексія ( 15 хв.)
1) Оформлення правил для пам'ятки "Здоровим бути здорово!"
(правила, малюнки до кожного правила, кріплення до стіни).
2) Оцінювання своєї роботи в групі (форма бланків для формувального оцінювання на розсуд вчителя)
3) Гра "Закінчи речення"
Я буду починати речення, а ви продовжувати.
- В мене був чудовий настрій…
- Я запам’ятав …
- Особливо цікавим було…
- Мамі я розповім про…
- Я навчився складати…
- Зможу використати отримані знання…
4) Робота з термометром "Градус успіху"
5) Слово вчителя: - Всі молодці, попрацювали ми на славу. Дотримуйтеся наших правил формули здоров'я. Бажаю всім 36,6.
Посилання на використані джерела
1. https://www.educ.com.ua
2. https://www.youtube.com
3. https://vseosvita.ua
4. https://naurok.com.ua
5. https://elpom.com.ua