Розробка тижня "Театр"

Про матеріал
Матеріали до уроків ЯДС 1 клас.Тиждень "Театр".Ігри, загадки, ребуси, матеріали для групової роботи і роботи в парах,ранкових зустрічей допоможуть вчителеві підвищити ефективність навчання учнів у початковій школі
Перегляд файлу

Розробка тематичного тижня «Театр»

вчителя початкових класів

Владиславської Світлани Євгенівни

Бахмутської загальноосвітньої школи

I-III ступенів №18 ім. Дмитра Чернявського

 

Понеділок. Чому люди ходять до театру?

Ранкова зустріч.

  1. Привітання.

І знову ранок! Новий день,

Він сповнений нових ідей.

То ж коло ми мерщій ставаймо,

Ранкову зустріч починаймо!

Сьогодні ви всі дуже красиві,усміхнені. Пропоную вам обмінятися  комплемантами.

Діти в колі вітаються один з одним .

- Привіт,Сергійко, ти сьогодні дуже добрий.

- Дякую!Доброго ранку,Тетянко, у тебе чарівна посмішка.

  1. Вправа «Ми актори»

Діти отримають маски на яких написані слова (печаль, радість,  горе, гнів, страх,здивування,сміх, плач,восторг…)

       Треба за допомоги міміки та жестів показати  емоції.

 

  • Де можуть люди перетворюватися на різних героїв?
  1. Розшифруйте ребус, узнайте тему тижня.

 

  •                     ,,,,А,,,  , ,

(Т е а т р)

  1. Обмін інформацією.
  •  Хто бував в театрі?
  • Що таке театр?
  • Які бувають театри?

Відповіді дітей (Лялькові, пальчикові, тіней, драматичні…)

  1. Робота в парах.

Намалюйте героя вистави, яку ви бачили в театрі.Товариш повинен відгадати героя.

  • Чому саме ти намалював цього героя?
  • Якими якостями він володіє?
  • Чи хотів би ти  схожим  на нього?

 

  1. Гра «Так – ні»

На правильну відповідь діти плескають у долоні, на неправильну піднімають руки.

  • Переглядаючи виставу, необхідно коментувати її, розмовляти з сусідами.
  • Побачивши знайомого, слід гучно привітатися, щоб почули, що ти ввічливий.
  • Займати своє місце в залі треба за кілька хвилин.
  • Слід аплодувати артистам після завершення вистави.
  • Із зали треба виходити спокійно, не штовхаючись.
  • Під час вистави можна їсти цукерки,тістечка,насіння.

 

  1. Рефлексія. Чому люди ходять до театру?

Закінчи речення .Люди ходять до театру, бо…»

 

Вівторок. Ми актори.

Ранкова зустріч.

  1. Вітання

«Добрий день!»Скажи і просто усміхнись.

«Добрий день!» Скажи і просто усміхнись.

«Добрий день!» скажи мені

«Добрий день!» скажу тобі.

 Посміхнеться сонце нашій дітворі.

Всім навколо нас ми скажемо «Привіт!»

Всім навколо нас ми скажемо «Привіт!»

Посміхнешся ти мені, посміхнувся я тобі.

Хай ясніше сяє сонце угорі.

Посміхнешся ти мені, посміхнувся я тобі.

Хай ясніше сяє сонце угорі.

  1. «Перевтілення».

Від імені свого улюбленого герою казки привітатися з товаришами, побажати доброго дня.

  1. Вправа «Об'єднайся».

За допомогою пазлів казкових героїв   діти об'єднуються в групи, отримають конверти з завданнями.

  1. Вправа «Відгадай»

Завдання для груп.За допомогою складів утвори назву казки. Назви головних героїв казки.

Група 1    (ка, вич,ка,ру)

Група 2    (ка,ріп)

Група 3     (бок, ло, ко)

Група 4     (ко, сок,ло)

  1. Дидактична гра «Що зайве у театрі?»

Діти розглядають  запропоновані малюнки і вибирають ті, на яких зображено предмети,що знадобляться у театрі. Пояснюють свій вибір.

 

 

  1. Дидактична гра «Хто я?»

Мета: уточнити уявлення дітей про театральні професії.

Хід гри

Діти утворюють коло. Вчитель стоїть у колі та описує чи загадує загадку. Наприкінці розповіді дивиться на когось із дітей.Дитина, на яку подивився ведучий, відгадує і називає професію. Якщо завдання виконано правильно той, хто відгадав, стає в коло та продовжує гру.

Ігрова дія. Вміння емоційно розповідати про професії,виразно дивитися, використовуючи  міміку.

          Загадки

Він ходить по сцені скаче,
То сміється він, то плаче!
Хоч кого зобразить, -
Майстерністю всіх вразить!
І склався з давніх пір
Вид професії - ...(актор)

 

Усіма він керує,
Мислить, бігає, кричить!
Він акторів надихає,
Всім виставою керує,
Як оркестром диригент,
Але зветься - ...(режисер)

 

  1.  Фонематична вправа « Озвуч»

Мета тренувати м'язи, розвивати моторику апарату мовлення, учительдемонструє картинки, а діти озвучують їх.

Годиннник – тік-так.

Вітер – ш-ш-ш.

Дудочка –ду-ду-ду.

Зозуля – ку-ку-ку.

Курочка – ко-ко-ко.

Півень – ку-ка-рі-ку.

  1. Вправа «Оживи предмет»

Кожна група отримує слово – назву предмета або малюнок предмета. Представник від групи повинен від імені цього предмета озвучити його думки.

 Що я люблю?

З ким дружу?

Чого боюся?

 Про що мрію?

Учень розповідає так, щоб решта здогадалися, хто це або що це.

  1. Рефлексія.Сьогодні  мені було цікаво…

Середа. Хто найголовніший у театрі?

1.Вітання.

   Другу руку простягни,

   Посмішку усім пошли.

   Добрий ранок!

   Добрий день!

   Нашу зустріч розпочнем!

  1. Вправа «Павутинка»

Діти  по черзі передають один одному клубочок зі словами-комплементами, звертаючись по імені.Не відпускаючи нитку, перекидають наступному. Таким чином створюються павутинка.

  1. Обмін інформацією.

Пригадаймо, які професії в театрі.

  •  Він такий же, як і ми,

      Непомітний між людьми,

     А в театрі грає ролі:

     Нині – вчителя у школі.

    Завтра буде інша роль –

    То бідняк він, то король. (Актор)

  • Без костюмів,  певна справа,

Буде зовсім нецікаво.

Роль яка у вас – принцеси,

Куховарки, стюардеси?

В будь-які одягне шати,

Щоб могли ви роль іграти.(Костюмер)

  • Золоті у нього руки:

Має фарби, грим, перуки.

Загримує так,що й мати

Не зуміє упізнати.(Гример)

  • Цей художник знає діло,

Прикрашає сцену вміло.

Намалює поле, річку,

Зробить хатку невеличку,

І палац, і ліс казковий –

До вистави все готово.(Декоратор)

  • Паличкою вправно маше,

Грати як – музикам каже,

Чує кожний інструмент!

Він в оркестрі – президент. (Диригент)

  • Сцени всі напам'ять знає

Та спектаклем управляє

Він акторів учить грати.

Хто це – зможеш відгадати? (Режисер)

  • Люди яких  ще професій  працюють в театрі?
  1. Робота в групах «Пантоміма».

Відтворити дії, притаманні:

1 група: художникові;

2 група: акторові;

3 група: костюмерові;

4 група: гримерові.

  1. Конкурс на кращого розповідача скоромовки.

Ми були в театрі, в залі.

Там завісу відтуляли.

  1. Підсумок дня.

 Робота в щоденнику вражень

Я хочу зіграти роль…

Четвер. Як створити театр?

  1. Вітання.

    Ми – сімейка невеличка,

    Усі друзі, я і ти.

    Привітаємось,щоб личка

    Всі усмішками цвіли.

Посміхнулися і подарували одне одному гарний настрій.

  1. Обмін інформацією.
  • Як створити театр?
  • Хто нам потрібен для театру?
  1. Гра «Я – автор»

Одного разу  Колобок покатився  по доріжки і завітав…

Продовжити казку.

1 група – до школи.

2 група – до крамниці.

3 група -  до театру.

4 група - до зоопарку.

  1. Вікторина «З якої казки?»

Туфелька - «Попелюшка»

Мука – «Колобок»

Ключик – «Пригоди Буратіно»

Яйце – «Курячка Ряба»

Рукавичка – «Рукавичка».

  1. Прочитай слова, знайди «зайві».

Сцена, актор, глядач, гример.

Вистава, квиток, афіша, книга.

Оплески, овації, режисер.

  1. Визнач кількість букв і звуків в словах.

Постанова, овації, біноколь, віяло, сценарій.

  1. Підсумок дня.

Щоденник вражень.

Я хочу написати сценарій про…

П'ятниця. Ми йдемо в театр.

Ранкова зустріч

1.Вітання.

Ви сьогодні вже проснулись?

Мамі з ранку посміхнулись?

Клас нашрадо вас вітає!

Настрій кожен гарний має? 

Станьмо разом в дружне коло!

Привітаймося чудово.

2.Вправа «Ти подобаєшся мені»

Учасники об'єднаються в пари, стають обличчям одне до одного, беруться за руки і ведуть діалог:

  • Ти подобаєшся мені,тому що..

3. Групове завдання.

Моделювання правил поведінки в театрі

У театрі я проходжу завчасно.

Знімай верхній одяг і залишаю його в гардеробі.

Відшукую ряд і місце, зазначені в квитку.

До свого місця в ряду проходжу обличчям до глядачів, які сидять.

Своїми враженнями ділюся під час перерви.

Удячність артистам висловлюю оплесками і квітами.

4. Сюжетно – рольова гра «Театр»

Мета: формувати у дітей уміння застосовувати в грі отримані раніше знання про навколишнє життя, творчо розвивати сюжет гри; закріплювати уявлення дітей про театр; виховувати культуру поведінки в громадських місцях; розвивати вміння дітей розігрувати спектакль по знайомій казці «Колобок».

Словникова робота: афіша, фойє, зал, гримувальна, костюмерна.

Ігрові ролі: водій автобуса, кондуктор, касир, продавець в квітковому магазині, бармен, гример, костюмер, контролер, артисти, глядачі, гардеробниця, адміністратор театру.

Ігровий матеріал: кермо, проїзні квитки, сумка для кондуктора, дорожні знаки, «автобусна зупинка», «пішохідний перехід», каса, театральні квитки, афіша, програмка, ширма, великі таблички «Театр», «Кафе», «Магазин квітів»квіти у вазах і кошиках, вітрина в кафе, іграшковий посуд, муляжі продуктів, таблички з написами, «Закрито», «Костюмерна», «Гримерна», «Гардероб», «Буфет», сумки, гаманці, гроші, стільці, де відзначено ряд і місце, аудіозапис «театральнийдзвінок».

Хід гри

Учитель з дітьми підходять до театральної афіші.

- Хлопці, що це? (театральна афіша).

- А що тут написано? (вистава «Колобок» відбудеться 23 листопада о 10 годині). Це сьогодні.

- Ви хочете подивитись виставу? Де ми його можемо подивитися? (у театрі) Тоді нам необхідно відправитися в театр.

- Перш ніж ми вирушимо в театр, давайте розподілимо ролі.

- Хлопці, а з чого починається театр? (з вішалки). Місце, де знімають верхній одяг, називається гардероб, а людини, яка працює в гардеробі - гардеробник. Хто хоче бути гардеробником?

- Що нам потрібно придбати, щоб потрапити на перегляд вистави? (театральні квитки). Де ми їх купимо? (у театральній касі у касира). Хто буде касиром? Якщо у нас не буде квитка, контролер нас не пустить на виставу. Хто буде контролером?

- Хто виступає в театрі на сцені? (артисти). Артистами у нас сьогодніібудуть: Ваня, Даша,Денис, Сніжана, Максим, Андрій ,Роман.  Ось вам перепустка, по ньому артисти проходять в театр.

- Хто артистові допомагає створити зовнішній образ героя, якого він грає на сцені? (костюмер і гример) Що робить костюмер? Костюмером у нас буде Ксюша. Що робить гример? Гримером буде Діана, тому вона пройшла курси гримерів.

- Як можна віддячити артистів? (оплесками, квітами) Де ми візьмемо квіти? (у квітковому кіоску) Отже, нам потрібен продавець квітів.

- А як ви думаєте, чим ми можемо зайняти вільний час до початку вистави? (посидіти у фойє,прочитати програмку, пройти в театральне кафе, попити чай, каву, сік, з'їсти морозиво, тістечка).

Значить, нам потрібен бармен. Хто буде займати цю посаду?

Ще нам потрібен адміністратор, він відповідає за всю роботу театру. Так, як у мене немає ролі, я буду адміністратором.

Ролі та обов'язки розподілили, пора вирушати в театр. Візьміть сумочки гроші.

- А на чому ми можемо туди дістатися? (На автобусі.)

Діти з стільчиків будують автобус.

- Перш, ніж ми сядемо в автобус, нам треба вибрати водія автобуса і кондуктора. Хто бажає бути водієм автобуса, кондуктором? (вибираємо за допомогою лічилки). Водій і кондуктор, займіть свої місця в автобусі.

В автобусі діти розплачуються з кондуктором, отримують від нього і квитки

їдуть до зупинки «Театр».

Кондуктор оголошує: «Зупинка «Театр». Шановні пасажири, виходячи з автобуса, не забувайте свої речі».

- Проїзні квитки викидаємо в урну для сміття.

- Ось квітковий магазин, купуємо квіти для артистів. Троянда коштує 5 гривень  гвоздика 3 гривні.

- Переходимо дорогу по пішохідному переходу. Подивилися направо, наліво.

- Ось ми і прийшли. Пригадаємо правила поведінки в театрі.

Заходимо в театр. Встаємо в чергу, купуємо квитки. Квиток коштує 10 гривень, приготуйте гроші.

- Хто придбав квитки підходимо до контролера, показуємо квитки і проходимо у фойє. (Контролер відриває у квитка «корінець»).

- Здаємо речі в гардероб.

- Здрастуйте, я - адміністратор, рада вітати вас у нашому театрі.

Поки артисти готуються до виступу, ви можете відвідати наше кафе, посидіти в фойє на диванах, прочитати програмку.

- Шановні співробітники театру, займіть свої робочі місця.

Артисти готуються до виступу, проходять у костюмерну і гримерку.

Звучить театральний дзвінок.

Після першого дзвінка глядачі починають займати місця у глядацькому залі.

- Шановні  глядачі, проходите в глядацький зал і займайте свої місця .

Учитель уважно стежить за грою і, в разі необхідності, радою або своєю участю надає допомогу в тій чи іншій ситуації.

Після третього дзвінка починається спектакль.

- Шановніг лядачі, прохання вимкнути мобільні телефони.

Діти - «артисти» показують виставу «Колобок».

Після перегляду вистави діти аплодують, кричать «Браво!», дарують «артистам» квіти.

Спектакль закінчено, артисти переодягаються, їм допомагають гример і костюмер. Далі всі йдуть в гардероб за своїми речами.

- Всі одяглися? Йдемо на автобусну зупинку і вирушаємо назад, в школу. (В автобусі діти розплачуються з кондуктором, отримують від нього квитки і їдуть до зупинки «Школа»).

- Ось ми і приїхали в школу.

По закінченні гри учитель з дітьми діляться своїми враженнями про гру, обговорюють цікаві моменти.

 

5. Підсумок дня.

Продовжи речення «Мені сподобалося…»

 

 

 

Література

БабіченкоН.Ю.,Нечипоренко О.А.Ранкові зустрічі //ТОВ «Видавнича група «Основа», 2018

Білоус Г.І. Казковий лабіринт і я // ТОВ «Видавнича група «Основа», 2012

Ємець А.А.,Шапка О.В. Літературні загадки в початковій школі//ТОВ «Видавнича група «Основа», 2006

Жиганюк Н.А.,КириленкоО.В. Тематичні дні у 1 класі.//ТОВ «Видавнича група «Основа», 2018

Ульянова В.С. Театральний гурток  у початковій школі //ТОВ «Видавнича група «Основа», 2011

Малюнок віяла[ електр.ресурс]-режим доступу:https://www.google.com.ua/search?q=японский+веер+рисунок&rlz=1C1AVNG_enUA632UA632&tbm

Дата звернення 05.11.18

Малюнок терезів[ електр.ресурс]-режим доступу:www.google.com.ua/search?q=малюнки+терези&rlz=1C1AVNG_enUA632UA632&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=4MxxqK2YedNELM%253A%252CriUQ7dzS89GQyM%252C_&usg=AI4_-kSjZf9iYxZ7FJ3

Дата звернення 05.11.18

Малюнок бінокля[ електр.ресурс]-режим доступу:ttps://www.google.com.ua/search?q=малюнок+театрального+бінокля&rlz=1C1AVNG_enUA632UA632&tbm

Дата звернення 05.11.18

Малюнок букета квітів[ електр.ресурс]-режим доступу:https://www.google.com.ua/search?rlz=1C1AVNG_enUA632UA632&tbm=isch&sa=1&ei=p2ngW9iuH8uPsgHJu7fgBg&q=малюнок+квіти+букет&oq=ма

Дата звернення 05.11.18

Малюнок морозива[ електр.ресурс]-режим доступу:https://www.google.com.ua/search?q=малюнок+морозива&rlz=1C1AVNG_enUA632UA632&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=bHdL6mJB-ZC9TM%253A%252CFu

Дата звернення 05.11.18

Малюнок м'яча[ електр.ресурс]-режим доступу:https://www.google.com.ua/search?rlz=1C1AVNG_enUA632UA632&tbm=isch&sa=1&ei=p2ngW9iuH8uPsgHJu7fgBg&q=малюнок+мяча+дитячого&oq=

Дата звернення 05.11.18

Малюнок маски[ електр.ресурс]-режим доступу:https://www.google.com.ua/search?q=малюнок+мски&rlz=1C1AVNG_enUA632UA632&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=tr

 

Малюнок рака[ електр.ресурс]-режим доступу:https://www.google.com.ua/search?q=малюнки+рак&rlz=1C1AVNG_enUA632UA632

Дата звернення 05.11.18

Малюнок торта[ електр.ресурс]-режим доступу:www.google.com.ua/search?q=малюнки+торта&rlz=1C1AVNG_enUA632UA632&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=4ne85MrAaO79vM%253A%252Cv-183

Дата звернення 05.11.18

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 вересня 2021
Переглядів
2522
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку