Розробка тематичного тижня «Театр»
вчителя початкових класів
Владиславської Світлани Євгенівни
Бахмутської загальноосвітньої школи
I-III ступенів №18 ім. Дмитра Чернявського
Понеділок. Чому люди ходять до театру?
Ранкова зустріч.
1. Привітання.
І знову ранок! Новий день,
Він сповнений нових ідей.
То ж коло ми мерщій ставаймо,
Ранкову зустріч починаймо!
Сьогодні ви всі дуже красиві,усміхнені. Пропоную вам обмінятися комплемантами.
Діти в колі вітаються один з одним .
- Привіт,Сергійко, ти сьогодні дуже добрий.
- Дякую!Доброго ранку,Тетянко, у тебе чарівна посмішка.
Діти отримають маски на яких написані слова (печаль, радість, горе, гнів, страх,здивування,сміх, плач,восторг…)
Треба за допомоги міміки та жестів показати емоції.
(Т е а т р)
Відповіді дітей (Лялькові, пальчикові, тіней, драматичні…)
Намалюйте героя вистави, яку ви бачили в театрі.Товариш повинен відгадати героя.
На правильну відповідь діти плескають у долоні, на неправильну піднімають руки.
Закінчи речення .Люди ходять до театру, бо…»
Вівторок. Ми актори.
Ранкова зустріч.
«Добрий день!»Скажи і просто усміхнись.
«Добрий день!» Скажи і просто усміхнись.
«Добрий день!» скажи мені
«Добрий день!» скажу тобі.
Посміхнеться сонце нашій дітворі.
Всім навколо нас ми скажемо «Привіт!»
Всім навколо нас ми скажемо «Привіт!»
Посміхнешся ти мені, посміхнувся я тобі.
Хай ясніше сяє сонце угорі.
Посміхнешся ти мені, посміхнувся я тобі.
Хай ясніше сяє сонце угорі.
Від імені свого улюбленого герою казки привітатися з товаришами, побажати доброго дня.
За допомогою пазлів казкових героїв діти об'єднуються в групи, отримають конверти з завданнями.
Завдання для груп.За допомогою складів утвори назву казки. Назви головних героїв казки.
Група 1 (ка, вич,ка,ру)
Група 2 (ка,ріп)
Група 3 (бок, ло, ко)
Група 4 (ко, сок,ло)
Діти розглядають запропоновані малюнки і вибирають ті, на яких зображено предмети,що знадобляться у театрі. Пояснюють свій вибір.
Мета: уточнити уявлення дітей про театральні професії.
Хід гри
Діти утворюють коло. Вчитель стоїть у колі та описує чи загадує загадку. Наприкінці розповіді дивиться на когось із дітей.Дитина, на яку подивився ведучий, відгадує і називає професію. Якщо завдання виконано правильно той, хто відгадав, стає в коло та продовжує гру.
Ігрова дія. Вміння емоційно розповідати про професії,виразно дивитися, використовуючи міміку.
Загадки
Він ходить по сцені скаче,
То сміється він, то плаче!
Хоч кого зобразить, -
Майстерністю всіх вразить!
І склався з давніх пір
Вид професії - ...(актор)
Усіма він керує,
Мислить, бігає, кричить!
Він акторів надихає,
Всім виставою керує,
Як оркестром диригент,
Але зветься - ...(режисер)
Мета тренувати м'язи, розвивати моторику апарату мовлення, учительдемонструє картинки, а діти озвучують їх.
Годиннник – тік-так.
Вітер – ш-ш-ш.
Дудочка –ду-ду-ду.
Зозуля – ку-ку-ку.
Курочка – ко-ко-ко.
Півень – ку-ка-рі-ку.
Кожна група отримує слово – назву предмета або малюнок предмета. Представник від групи повинен від імені цього предмета озвучити його думки.
Що я люблю?
З ким дружу?
Чого боюся?
Про що мрію?
Учень розповідає так, щоб решта здогадалися, хто це або що це.
Середа. Хто найголовніший у театрі?
1.Вітання.
Другу руку простягни,
Посмішку усім пошли.
Добрий ранок!
Добрий день!
Нашу зустріч розпочнем!
Діти по черзі передають один одному клубочок зі словами-комплементами, звертаючись по імені.Не відпускаючи нитку, перекидають наступному. Таким чином створюються павутинка.
Пригадаймо, які професії в театрі.
Непомітний між людьми,
А в театрі грає ролі:
Нині – вчителя у школі.
Завтра буде інша роль –
То бідняк він, то король. (Актор)
Буде зовсім нецікаво.
Роль яка у вас – принцеси,
Куховарки, стюардеси?
В будь-які одягне шати,
Щоб могли ви роль іграти.(Костюмер)
Має фарби, грим, перуки.
Загримує так,що й мати
Не зуміє упізнати.(Гример)
Прикрашає сцену вміло.
Намалює поле, річку,
Зробить хатку невеличку,
І палац, і ліс казковий –
До вистави все готово.(Декоратор)
Грати як – музикам каже,
Чує кожний інструмент!
Він в оркестрі – президент. (Диригент)
Та спектаклем управляє
Він акторів учить грати.
Хто це – зможеш відгадати? (Режисер)
Відтворити дії, притаманні:
1 група: художникові;
2 група: акторові;
3 група: костюмерові;
4 група: гримерові.
Ми були в театрі, в залі.
Там завісу відтуляли.
Робота в щоденнику вражень
Я хочу зіграти роль…
Четвер. Як створити театр?
Ми – сімейка невеличка,
Усі друзі, я і ти.
Привітаємось,щоб личка
Всі усмішками цвіли.
Посміхнулися і подарували одне одному гарний настрій.
Одного разу Колобок покатився по доріжки і завітав…
Продовжити казку.
1 група – до школи.
2 група – до крамниці.
3 група - до театру.
4 група - до зоопарку.
Туфелька - «Попелюшка»
Мука – «Колобок»
Ключик – «Пригоди Буратіно»
Яйце – «Курячка Ряба»
Рукавичка – «Рукавичка».
Сцена, актор, глядач, гример.
Вистава, квиток, афіша, книга.
Оплески, овації, режисер.
Постанова, овації, біноколь, віяло, сценарій.
Щоденник вражень.
Я хочу написати сценарій про…
П'ятниця. Ми йдемо в театр.
Ранкова зустріч
1.Вітання.
Ви сьогодні вже проснулись?
Мамі з ранку посміхнулись?
Клас нашрадо вас вітає!
Настрій кожен гарний має?
Станьмо разом в дружне коло!
Привітаймося чудово.
2.Вправа «Ти подобаєшся мені»
Учасники об'єднаються в пари, стають обличчям одне до одного, беруться за руки і ведуть діалог:
3. Групове завдання.
Моделювання правил поведінки в театрі
У театрі я проходжу завчасно.
Знімай верхній одяг і залишаю його в гардеробі.
Відшукую ряд і місце, зазначені в квитку.
До свого місця в ряду проходжу обличчям до глядачів, які сидять.
Своїми враженнями ділюся під час перерви.
Удячність артистам висловлюю оплесками і квітами.
4. Сюжетно – рольова гра «Театр»
Мета: формувати у дітей уміння застосовувати в грі отримані раніше знання про навколишнє життя, творчо розвивати сюжет гри; закріплювати уявлення дітей про театр; виховувати культуру поведінки в громадських місцях; розвивати вміння дітей розігрувати спектакль по знайомій казці «Колобок».
Словникова робота: афіша, фойє, зал, гримувальна, костюмерна.
Ігрові ролі: водій автобуса, кондуктор, касир, продавець в квітковому магазині, бармен, гример, костюмер, контролер, артисти, глядачі, гардеробниця, адміністратор театру.
Ігровий матеріал: кермо, проїзні квитки, сумка для кондуктора, дорожні знаки, «автобусна зупинка», «пішохідний перехід», каса, театральні квитки, афіша, програмка, ширма, великі таблички «Театр», «Кафе», «Магазин квітів»квіти у вазах і кошиках, вітрина в кафе, іграшковий посуд, муляжі продуктів, таблички з написами, «Закрито», «Костюмерна», «Гримерна», «Гардероб», «Буфет», сумки, гаманці, гроші, стільці, де відзначено ряд і місце, аудіозапис «театральнийдзвінок».
Хід гри
Учитель з дітьми підходять до театральної афіші.
- Хлопці, що це? (театральна афіша).
- А що тут написано? (вистава «Колобок» відбудеться 23 листопада о 10 годині). Це сьогодні.
- Ви хочете подивитись виставу? Де ми його можемо подивитися? (у театрі) Тоді нам необхідно відправитися в театр.
- Перш ніж ми вирушимо в театр, давайте розподілимо ролі.
- Хлопці, а з чого починається театр? (з вішалки). Місце, де знімають верхній одяг, називається гардероб, а людини, яка працює в гардеробі - гардеробник. Хто хоче бути гардеробником?
- Що нам потрібно придбати, щоб потрапити на перегляд вистави? (театральні квитки). Де ми їх купимо? (у театральній касі у касира). Хто буде касиром? Якщо у нас не буде квитка, контролер нас не пустить на виставу. Хто буде контролером?
- Хто виступає в театрі на сцені? (артисти). Артистами у нас сьогодніібудуть: Ваня, Даша,Денис, Сніжана, Максим, Андрій ,Роман. Ось вам перепустка, по ньому артисти проходять в театр.
- Хто артистові допомагає створити зовнішній образ героя, якого він грає на сцені? (костюмер і гример) Що робить костюмер? Костюмером у нас буде Ксюша. Що робить гример? Гримером буде Діана, тому вона пройшла курси гримерів.
- Як можна віддячити артистів? (оплесками, квітами) Де ми візьмемо квіти? (у квітковому кіоску) Отже, нам потрібен продавець квітів.
- А як ви думаєте, чим ми можемо зайняти вільний час до початку вистави? (посидіти у фойє,прочитати програмку, пройти в театральне кафе, попити чай, каву, сік, з'їсти морозиво, тістечка).
Значить, нам потрібен бармен. Хто буде займати цю посаду?
Ще нам потрібен адміністратор, він відповідає за всю роботу театру. Так, як у мене немає ролі, я буду адміністратором.
Ролі та обов'язки розподілили, пора вирушати в театр. Візьміть сумочки гроші.
- А на чому ми можемо туди дістатися? (На автобусі.)
Діти з стільчиків будують автобус.
- Перш, ніж ми сядемо в автобус, нам треба вибрати водія автобуса і кондуктора. Хто бажає бути водієм автобуса, кондуктором? (вибираємо за допомогою лічилки). Водій і кондуктор, займіть свої місця в автобусі.
В автобусі діти розплачуються з кондуктором, отримують від нього і квитки
їдуть до зупинки «Театр».
Кондуктор оголошує: «Зупинка «Театр». Шановні пасажири, виходячи з автобуса, не забувайте свої речі».
- Проїзні квитки викидаємо в урну для сміття.
- Ось квітковий магазин, купуємо квіти для артистів. Троянда коштує 5 гривень гвоздика 3 гривні.
- Переходимо дорогу по пішохідному переходу. Подивилися направо, наліво.
- Ось ми і прийшли. Пригадаємо правила поведінки в театрі.
Заходимо в театр. Встаємо в чергу, купуємо квитки. Квиток коштує 10 гривень, приготуйте гроші.
- Хто придбав квитки підходимо до контролера, показуємо квитки і проходимо у фойє. (Контролер відриває у квитка «корінець»).
- Здаємо речі в гардероб.
- Здрастуйте, я - адміністратор, рада вітати вас у нашому театрі.
Поки артисти готуються до виступу, ви можете відвідати наше кафе, посидіти в фойє на диванах, прочитати програмку.
- Шановні співробітники театру, займіть свої робочі місця.
Артисти готуються до виступу, проходять у костюмерну і гримерку.
Звучить театральний дзвінок.
Після першого дзвінка глядачі починають займати місця у глядацькому залі.
- Шановні глядачі, проходите в глядацький зал і займайте свої місця .
Учитель уважно стежить за грою і, в разі необхідності, радою або своєю участю надає допомогу в тій чи іншій ситуації.
Після третього дзвінка починається спектакль.
- Шановніг лядачі, прохання вимкнути мобільні телефони.
Діти - «артисти» показують виставу «Колобок».
Після перегляду вистави діти аплодують, кричать «Браво!», дарують «артистам» квіти.
Спектакль закінчено, артисти переодягаються, їм допомагають гример і костюмер. Далі всі йдуть в гардероб за своїми речами.
- Всі одяглися? Йдемо на автобусну зупинку і вирушаємо назад, в школу. (В автобусі діти розплачуються з кондуктором, отримують від нього квитки і їдуть до зупинки «Школа»).
- Ось ми і приїхали в школу.
По закінченні гри учитель з дітьми діляться своїми враженнями про гру, обговорюють цікаві моменти.
5. Підсумок дня.
Продовжи речення «Мені сподобалося…»
Література
БабіченкоН.Ю.,Нечипоренко О.А.Ранкові зустрічі //ТОВ «Видавнича група «Основа», 2018
Білоус Г.І. Казковий лабіринт і я // ТОВ «Видавнича група «Основа», 2012
Ємець А.А.,Шапка О.В. Літературні загадки в початковій школі//ТОВ «Видавнича група «Основа», 2006
Жиганюк Н.А.,КириленкоО.В. Тематичні дні у 1 класі.//ТОВ «Видавнича група «Основа», 2018
Ульянова В.С. Театральний гурток у початковій школі //ТОВ «Видавнича група «Основа», 2011
Малюнок віяла[ електр.ресурс]-режим доступу:https://www.google.com.ua/search?q=японский+веер+рисунок&rlz=1C1AVNG_enUA632UA632&tbm
Дата звернення 05.11.18
Малюнок терезів[ електр.ресурс]-режим доступу:www.google.com.ua/search?q=малюнки+терези&rlz=1C1AVNG_enUA632UA632&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=4MxxqK2YedNELM%253A%252CriUQ7dzS89GQyM%252C_&usg=AI4_-kSjZf9iYxZ7FJ3
Дата звернення 05.11.18
Малюнок бінокля[ електр.ресурс]-режим доступу:ttps://www.google.com.ua/search?q=малюнок+театрального+бінокля&rlz=1C1AVNG_enUA632UA632&tbm
Дата звернення 05.11.18
Малюнок букета квітів[ електр.ресурс]-режим доступу:https://www.google.com.ua/search?rlz=1C1AVNG_enUA632UA632&tbm=isch&sa=1&ei=p2ngW9iuH8uPsgHJu7fgBg&q=малюнок+квіти+букет&oq=ма
Дата звернення 05.11.18
Малюнок морозива[ електр.ресурс]-режим доступу:https://www.google.com.ua/search?q=малюнок+морозива&rlz=1C1AVNG_enUA632UA632&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=bHdL6mJB-ZC9TM%253A%252CFu
Дата звернення 05.11.18
Малюнок м'яча[ електр.ресурс]-режим доступу:https://www.google.com.ua/search?rlz=1C1AVNG_enUA632UA632&tbm=isch&sa=1&ei=p2ngW9iuH8uPsgHJu7fgBg&q=малюнок+мяча+дитячого&oq=
Дата звернення 05.11.18
Малюнок маски[ електр.ресурс]-режим доступу:https://www.google.com.ua/search?q=малюнок+мски&rlz=1C1AVNG_enUA632UA632&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=tr
Малюнок рака[ електр.ресурс]-режим доступу:https://www.google.com.ua/search?q=малюнки+рак&rlz=1C1AVNG_enUA632UA632
Дата звернення 05.11.18
Малюнок торта[ електр.ресурс]-режим доступу:www.google.com.ua/search?q=малюнки+торта&rlz=1C1AVNG_enUA632UA632&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=4ne85MrAaO79vM%253A%252Cv-183
Дата звернення 05.11.18