Розробка тренінгового заняття "Тренінг - одна із інтерактивних форм виховної роботи" (для проведення з педагогічним колективом, класними керівниками)

Про матеріал

Головним завданням методичної роботи з педагогічними кадрами - є забезпечення необхідних умов для готовності вчителя до інноваційної діяльності та здатності його до самоаналізу .

«Здійснення масштабних освітніх реформ неможливе без докорінної модернізації усієї системи підготовки педагогічних працівників, яка може бути реалізована лише в контексті набуття педагогом гідного суспільного статусу» (КОНЦЕПЦІЯ розвитку педагогічної освіти)

І це добре розуміє колектив Шевченківського районного методичного кабінету (завідувач Пирог Тетяна Анатоліївна). Установою було розроблено нову модель методичної роботи з педагогічними працівниками.

Одним із запропонованих видів методичної роботи з педагогами стали альтернативні курси. Вчителям, які належать до диференційованного об'єднання «педагог-майстр», було запропоновано, за бажанням, поділитися своїми професійними надбаннями. Педагоги об'єдналися у відповідні групи. Таким чином було організовано роботу одинадцяти навчальних курсів. На серпневому педагогічному форумі представники із числа організаторів презентували свої курси. Вчителі мали можливість подумати, обрати і записатися в on-lain режимі на курс який (на їхню думку) допоміг їм підвищити власний рівень професійної майстерності.

До речі, серед альтернативних курсів, є такі (так би мовити) «для душі». Кожен курс розрахований на 1, 2 або три заняття. Після його повного завершення вчителі отримують «Сертифікати» Шевченківського районного методичного кабінету. Сертифікат плюс обов'язкова реалізація знань, отриманих упродовж проходження альтернативного курсу являються суттєвим доповненням до переліку особистих досягнень, які презентуватимуться під час атестації педагогічного працівника.

Одним із запропонованих альтернативних курсів є «Тренінг як форма інтерактивної роботи в контексті Нової української школи». Його організаторами стали «педагоги – майстри», які є представниками керівного корпусу району.

Перегляд файлу

«Тренінг – одна із  інтерактивних форм виховної роботи»

Мета: : ознайомлення з інтерактивними формами виховної роботи вчителів щодо створення комфортних умов для самореалізації  особистості дитини відповідно до її потенційних можливостей і інтересів

 *формування професійних компетентностей педагога для здійснення  постійного професійного розвитку, самовдосконалення, в умовах  модернізації наявної системи методичної роботи;

 *стимулювання бажання на підвищення активності педагогів у представницьких методичних заходах;

 *сприяння формуванню комунікативних умінь та навичок методичної  діяльності.

Завдання:

*забезпечити учасників тренінгу знаннями нових освітніх методик;

 *допомогти в організації проведення моніторингу методичної роботи, сприяти професійному  самовдосконаленню та самоосвіти педагогів;

 *сформувати вміння командної взаємодії.

Обладнання: аркуші паперу,кольорові стікери, плакат із  зображенням  лісової поляни, вчителя, ватмани, фломастери, роздаткові  маркери, малюнки листочків,метеликів.                                             

Час:  145 хв.

Структура тренінгу

Вид   роботи

Час(хв.)

Ресурсне забезпечення

1

Вступне слово тренера

5

ватман, маркери

2.

Вправа  «Рецепт вдалої співпраці»

10

ватман з малюнком серця, кольорові стікери серця, ручки

3

Вправа «Галявина сподівань»

5

Ватман з малюнком галявини, роздатковий матеріал (листочки), маркери

4

 Вправа «Правила спільної роботи»

10

Роздатковий матеріа -правила

5

Вправа «Рука дружби»

10

роздатковий матеріал, маркери

6

Вправа «Інформаційний блок»

10

 

7

Вправа «Дискусійна карусель на тему «Вчитель-хто він?»

15

роздатковий матеріал: з реченнями, маркери

8

Вправа - руханка «Подорож»

5

Музичне забезпечення

9

Вправа «Асоціативний ряд до слова «Толерантність»

15

роздатковий матеріал, маркери

10

Вправа «Шкала цінностей» 

15

ватмани, маркери, роздатковий матеріал

11

Вправа –  «Ярлик»

15

Корони з «Ярликами»

12

Вправа «Мої найважливіші риси характеру»

10

ватмани, маркери, роздатковий матеріал

13

Вправа-побажання «Твій вибір»

15

 маркери, роздатковий матеріал

14

Вправа «Рюкзак, м’ясорубка, корзина»

5

маркери, роздатковий матеріал

 


Хід тренінгу

ВПРАВА №1 «ВСТУПНЕ СЛОВО ТРЕНЕРА»

Тренер: Щоб налаштувати вас на робочий лад, я про­поную всім сісти в коло й послухати притчу.

Час: 5 хв.

Батько сам ростив сина. Прийшов час, син ви­ріс і вирішив розпочати самостійне життя. Прийшов до батька попрощатись, попросити благословення. Батько сів, посадив біля себе сина й запитав: «Ска­жи мені, що відбудеться, якщо в окріп покласти сире яйце, свіжу морквину, помелені зернята кави?»

Запитує присутніх. Вислуховує думки. Потім продовжує притчу.

Син не роздумуючи відповів: «Вони зварять­ся!»— «Правильно, але давай поглянемо на наступне. Окріп є для цих складових звичним середовищем? Ні. Міркуй зі мною. Яйце з м’якого, рідкого стало твердим, морква з твердої, хрусткої перетворилась на м’яку». І змовк... Син, знаючи батькову вдачу, чекав на продовження, розуміючи, що зараз прозву­чить батьківська мудрість, яка прийшла з роками.

— Сину, гіркі кавові зерна перетворилися на один із найкращих у світі напоїв. Ти йдеш у новий світ, не бійся його, можливо, це нове, не звичне для тебе середовище допоможе тобі стати єдиною, неповторною натурою.

Сьогодні ви приїхали до нас зі своїх шкіл, які стали для вас звичним середовищем. Хочу вірити, що цей курс — нове середовище — надасть кож­ному із вас можливість виявити власну індивіду­альність і неповторність.

ВПРАВА №2 «РЕЦЕПТ ВДАЛОЇ СПІВПРАЦІ»

Мета: налагодження роботи, створення атмосфери довіри та позитивного  емоційного клімату

Час: 10 хв.

Хід вправи

Картки з написами мудрість; терпіння; хоробрість; працездатність; оптимізм;відданості своїй справі; доброта; відпочинок й турбота про здоров’я; гумор;такт; толерантність, активність

(У вигляді серця  в рівній кількості роз­дано на столи, учителі вибирають потрібні й по­міщають на ватман у вигляді великого серця).

Тренер: Перш ніж ми розпочнемо заняття, давайте із поданого списку виберемо «інгредієнти» про­дуктивної співпраці.

Беру найкращі емоцій. Ретельно відбираю тільки ті, що позбав­лені розчарувань, злопам’ятності та злості. Після того як я відібрала ці  емоцій, ділю їх на п’ять (або шість) уроків, що доводиться проводити кожного робочого дня.

Додаю до кожного свого уроку:

  •        12 порцій мудрості;
  •        1 порцію терпіння;
  •        10 порцій хоробрості;
  •        9 порцій працездатності;
  •        8 порцій оптимізму;
  •        7 порцій відданості своїй справі;
  •        5 порцій доброти;
  •        4 порції відпочинку й турботи про здоров’я;
  •        3 порції гумору;
  •        2 порції такту;

     1  порцію віри в кожного свого учня.

(Примітка: пропорція інгредієнтів – залежить від кількості вибраних вчителями.)

Для того щоб додати гостроти та насолоди на­шому заходу, додаю до нього ложечку гарного на­строю, скибку нерозсудливості, за смаком розваги, обов’язково додаю руханки й рясно приправляю все добрим гумором. А тепер наливаю власної поваги до колег і збиваю все енергійними рухами, не при­пускаючи застою. Ставлю свою «страву» на вогонь, прикрашаю її усмішками, родзинками та гілочками радості. Перед подачею сервірую спокоєм, самовід­даністю та набутим професіоналізмом.

Рецепт приготування:

 узяти 19 учителів, вимити від образ, очистити від турбот, розчинити в доброзичливості, змішати з активністю, додати толерантність і лако­нічність, приправити гумором і злегка підігріти.

І головне все це ми робимо з великою любов’ю.

ВПРАВА №3»ГАЛЯВИНА СПОДІВАНЬ»

Мета: сприяти формуванню побажань учасників щодо участі їх у тренінгу, налаштування на мету, мотивацію

Час: 5 хв.

 Хід вправи 

Тренер: Для того, щоб потрапити куди потрібно, треба мати орієнтири, мотивацію, мету.

А які очікування від участі у  тренінгу? Пропоную записати їх на листочках, які помістимо на «Лісову галявину очікування».

 Перше, що маєте зробити – взяти той листок, який більше до вподоби.

Тренер роздає вчителям різнокольорові картки у формі листка, вчителі самі обирають колір

1. Запишіть на картках-листках свої очікування від тренінгу і зачитайте.

2. Картки кріпляться на галявині.

3. Проводиться тест „ Який листок ви обрали “:

Тренер:

• Володарі білих листків! –  факти, цифри, вчасна здача звітів для вас –  найголовніше!

 • Володарі синіх листків – йдуть лише їм відомими шляхами, не відступаючи від мети, не поспішаючи, але й не зупиняючись, обґрунтують будь-який наказ.

 • Володарі червоних листків – живуть, керуючись емоціями. Для них навколишній світ, як і вони самі – загадка, яку прагнуть розгадати.

(Об’єднуються в групи за кольором)

ВПРАВА № 4: «ПРАВИЛА СПІЛЬНОЇ РОБОТИ»

Мета: налагодження роботи з ефективним використанням часу і спільне

            вироблення правил поведінки учасників в групі.

Час: 5 хв.

 Хід вправи 

Тренер:

- Будь – який тренінг має свої правила. І ми з вами для успішної нашої співпраці  повинні дотримуватись певних правил.

(Тренер роздає роздруковані  правила – учасники в групі вибирають по три правила  або пропонують власний варіант).

   Правила роботи в групі:

1.Ми поважаємо права власні  й інші.

2.Ми маємо право на помилку, ми вчимося на своїх помилках.

3.Ми ніколи не сміємось з чужих помилок.

4.Ми завжди допомагаємо один одному.

5.Ми слухаємо, що нам хочуть сказати інші та, якщо потрібно,запитуємо.

6.Ми свою частину роботи намагаємось виконати якнайкраще.

7.Ми цінуємо толерантність, точність,ввічливість.

8.Світ навколо нас вирує, а ми -  «Т У Т і ЗАРАЗ» - вчимося.

9.Найдорогоцінніше, що у нас  є - це Ч А С, використаймо його для себе найефективніше.

ВПРАВА № 5: «РУКА ДРУЖБИ»

Мета: створити  дружню  атмосферу, налагодження на позитивну співпрацю

Час: 10 хв.

Хід вправи

Тренер:

  •      Обведіть на своєму аркуші праву руку, підпишіть своє ім’я і передайте по колу своєму сусідові, де кожен напише свої побажання.

(Вправа продовжується доти. доки «ваша рука» вам не повернеться.)

-Я приєднуюся до ваших побажань і хай вони всі здійсняться.

Тренер: повідомляє  учасникам тему, мету та завдання.

Тема  «Тренінг – одна із  інтерактивних форм виховної роботи».

         Мета: ознайомлення з інтерактивними формами виховної роботи класних керівників щодо створення комфортних умов для самореалізації  особистості дитини відповідно до її потенційних можливостей і інтересів.

Завдання:

      *забезпечити учасників тренінгу знаннями нових освітніх методик;

      *допомогти в організації професійного самовдосконалення та самоосвіти;

      *сформувати вміння командної взаємодії.

ВПРАВА № 6 Інформаційний блок

Тренер:

- Що ж таке інтерактивне виховання? Інтерактивне виховання – це спеціальна форма організації виховної діяльності, в ході якої здійснюється взаємодія педагога та вихованця, що має цілком конкретні та передбачувані цілі: одна із них – створення комфортних умов для самореалізації особистості дитини відповідно до її потенційних можливостей та інтересів шляхом інтерактивного виховання.

  Сучасний зміст виховання в Україні складають науково обґрунтована система загальнокультурних і національних цінностей та відповідна сукупність соціально значущих якостей особистості, які характеризують: її

- ціннісне ставлення до суспільства і держави

- ціннісне ставлення до людей

- ціннісне ставлення до природи

- ціннісне ставлення до мистецтва

- ціннісне ставлення до праці

- ціннісне ставлення до себе.

Дані положення є орієнтирами виховання учнів. Школа – „простір життя дитини; тут вона не готується до життя, а повноцінно живе, і тому вся діяльність навчального закладу вибудовується так, щоб сприяти становленню особистості як творця і проектувальника власного життя, гармонізації й гуманізації взаємин між учнями і педагогами, школою і родиною, ґрунтуючись на ідеї самоцінності дитинства, діалогу, усвідомленого вибору особистого життєвого шляху“.

Найголовнішою постаттю в процесі виховання є вчитель, який здійснює педагогічну діяльність з колективом чи окремими учнями, їх батьками, впливає на формування особистості учня, сприяє розвитку його здібностей і обдарувань, творчому зростанню.

Вчитель – особистість із вдумливістю психолога, з організаторськими та комунікативними здібностями, з оптимізмом та життєвою мудрістю, з достатнім багажем знань. Лише оволодівши сам цими якостями, він буде сприяти вихованню всебічно розвиненої гуманної особистості з високими духовними цінностями, людини демократичного світогляду, підготовленої до життя і праці у світі, що постійно змінюється.

Національна програма „Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів ЗНЗ України“ є концентрично-розвивальною відносно формування у дітей світоглядних якостей, що базуються спочатку на безпосередньому прикладі ціннісних орієнтацій вихователя, а з віком – на засадах „рівний-рівному“.

Отже, для досягнення виховних цілей, тренінг - як вид діяльності, найкраще підходить.

Тренер:

Шановні колеги, послухайте уривок із відомого твору американського письменника Дж.Д.Селінджера:

…Маленькі дітлахи/ граються ввечері /на величезному полі /в житі…/ А я стою/ на самому краю скелі,/ над прірвою, розумієш?/ І моє діло/ - ловити дітлахів,/ щоб вони не зірвалися в прірву./ Розумієш, вони граються/ і не бачать,/ куди біжать,/ а тут я підбігаю/ та ловлю їх,/ щоб вони не зірвалися. / От і вся моя робота./ Стерегти дітей/ над прірвою в житі і в житті

1.  Як ви вважаєте, кому можна присвятити ці рядки?

2.  Так, дійсно – це вчитель.

- Отже сьогодні  ми з вами поговоримо про роль вчителя у виховній роботі.

ВПРАВА7: «ДИСКУСІЙНА КАРУСЕЛЬ « Вчитель – хто він?».

Мета: сприяти активізації процесу мислення учасників тренінгу, розвивати навички роботи  в єдиній команді.

Час: 15 хв.

Хід вправи

Тренер:   Пропоную вияснити: вчитель – хто він? Проведено вправу дискусійна карусель:

(Кожному вчителі роздрукувати  початок речення. Учасники обирають початок речення і продовжують певну точку зору,  обґрунтувавши свою відповідь. Відповідають по колу.)

Чи погоджуєтеся ви що

  •                             Учитель завжди лікар …
  •                             Учитель, безумовно художник …
  •                             Учитель завжди актор …
  •                             Учитель – скульптор …
  •                             Учитель – великий психолог …
  •                             Учитель – талановитий режисер …
  •                             Учитель щодня суддя…
  •                             Учитель, нажаль, чиновник…
  •                             Учитель – клоун …
  •                             Учитель    мудрий філософ …
  •                             Учитель  - поет і письменник …
  •                             Учитель буває інженером …
  •                             Учитель  - кат (катує незнанням)…
  •                             Учитель – космонавт …
  •                             Учитель  - бухгалтер і економіст …
  •                             Учитель творець …
  •                             Учитель, безумовно, диригент …
  •                             Учитель іноді священник…
  •                             Учитель, на жаль, буває дресирувальником…
  •                             Учитель  - ілюзіоніст …
  •                             Учитель  - висококваліфікований менеджер.

Тренер: Отже, професія вчителя – багатогранна. Але всіх нас об’єднує одне – це любов до дітей.

ВПРАВА №8: ГРА-РУХАНКА «ПОДОРОЖ»

Мета: забезпечити психологічне розвантаження учасників тренінгу

Час: 5 хв.

Хід вправи

Тренер : Ми з вами  попрацювали, а зараз відпочинемо.

(Під музичний супровід. Учасники рухаються в довільних напрямках, уявляють і відтворюють почуте.)

 Отже уявіть, що ви:

  • йдете босоніж по гарячому піску;
  • гуляєте з повітряною кулькою, коли дме сильний вітер;
  • переходите через бурхливий гірський струмок, перескакуючи з камінчика на камінчик;
  • йдете крізь густий ліс вночі, обминаючи дерева;
  • ступаєте  вузькою стежкою з височенною кропивою з двох сторін;
  • прогулюєтесь  осіннім парком, розгортаючи ногами листя;
  • ступаєте по снігу, провалюючись по коліна;
  • йдете гірським хребтом, коли дме сильний вітер;
  • пірнаєте крізь фантастичні образи своїх снів;
  • ковзаєте по льоду в слизькому взутті;
  • летите у космосі;
  • перетворюєтесь у повітряні кульки, які вітер підносить високо в небо.

(Учасники рухаються в довільних напрямках, уявляють і відтворюють почуте.)

ВПРАВА№9 «АСОЦІАТИВНИЙ РЯД ДО СЛОВА «Толерантність»

Мета: засвоїти поняття толерантності, зрозуміти його зміст.

Час: 15 хв.

Хід вправи

Група поділяється на дві підгрупи( великі та маленькі метелики), кожна з яких отримує аркуш паперу й ручки.

Тренер:

- Виховуючи своїх учнів нам постійно говорять будьте толерантними, тай ми навчаємо своїх дітей бути толерантними.

  •    А що таке толерантність?Давайте з’ясуємо. Назвіть характеристики людини, що асоціюються з поняттям «Толерантність» і починаються з букви вертикального рядка.

Т_______тактовний____________  турботливий________________

О_______обережний____________охайний____________________

Л_______лояльний____________   люб’язний__________________

Е_______емпатійний_________      емоційний__________________

Р_______ розумний___________     раціональний_______________

А_______адекватний__________     альтруїстичний_____________

Н_______ненавязливий_________  неперевершений____________

Т______   терплячий___________    товариський________________

Н______нормальний____________незлопамятний______________

І______    інтелігентний__________ідейний____________________

С______стриманий____________     серйозний_________________

Т____     турботливий____________тактовний_________________

Ь  ___символ м’якості___

(Підведення підсумків. Кожна група представляє свій ряд слів, пояснюючи його. Якщо деякі ряди співпали, то це тільки поглиблює значення характеристики.)

Тренер:

  • Всі риси характеру які ви озвучили,  характеризують виховану, досвідчену людину з великої літери.

 

ВПРАВА №10 « ШКАЛА ЦІННОСТЕЙ» на діаманті

Мета: сприяти активізації процесу мислення учасників тренінгу, розвивати навички роботи  в єдиній команді.

Час: 15 хв.

Хід вправи

Тренер :(Усі групи отримують однакові набори)

  •  виберіть з них спочатку 10, потім 5 найважливіших цінностей   і поставте в ієрархічній послідовності за ступенем значущості.

 Цінності

1. Самостійність як незалежність у судженнях та оцінках

 

2. Упевненість у собі (незалежність від внутрішніх протиріч і сумнівів)

 

3. Матеріальна забезпеченість (відсутність матеріальних труднощів у житті)

 

4. Здоров'я (фізичне й психічне)

 

5. Задоволення (життя, сповнене задоволень, приємного про­ведення часу, безліч розваг)

 

6. Цікава робота

 

7. Любов (духовна й фізична близькість із коханою людиною)

 

8. Свобода й незалежність у вчинках і діях

 

9. Краса (відчуття прекрасного в природі й мистецтві)

 

10. Гарні й вірні друзі

 

11. Пізнання (можливість самоосвіти, розширення кругозору, інтелектуального розвитку)

 

12. Щасливе сімейне життя

 

13. Творчість (можливість творчої діяльності)

 

14. Суспільне визнання (повага з боку інших людей, колекти­ву, товаришів)

 

15. Активне діяльне життя

 

16. Рівність (братерство, рівні можливості для всіх)

 

 (До життєвих цінностей психологи відносять також цікаву роботу, благополуччя в родині, упевненість у собі, самостійність, наявність гарних і вірних друзів, творчість, красу природи й мистецтва, свободу, життєву мудрість, суспільне визнання)

Рішення приймається спільно. Така технологія допомагає впорядкувати дискусію і навчитися аргументувати свій вибір. Ця вправа допомагає створити ієрархію цінностей, висловити свою думку.

Коли учасники виберуть 5 цінностей, попросити щоб ці цінності написали на листках, а потім по черзі групи презентують, вивішуючи на шкалі діаманта. Після завершення вправи варто попросити представників команд ознайомити групу із результатами командної роботи і розповісти про те, як проходила дискусія.

Тренер :

- Життєві цінності - це те, що люди вважають важливим для свого життя, про що вони мріють ,до чого прагнуть .

ВПРАВА №11  «ЯРЛИКИ»

Мета: дати  можливість учасникам відчути переживання, які виникають під час спілкування, коли їх змушують діяти відповідно до стереотипів.

Час: 15 хв.

Обладнання: набори розрізаних картинок за кількістю груп та набори «корон» з написами:

  •                   «Посміхайся мені»,
  •                   «Будь похмурим»,
  •                   «Ігноруй мене»,
  •                   «Корчи мені гримаси»,
  •                   «Говори зі мною, ніби мені 5 років»,
  •                   «Підбадьорюй мене»,
  •                   «Жалій мене»,
  •                   «Кажи, що я нічого не вмію»

Хід вправи

Ведучий поєднує учасників у 3 підгрупи. Кожному він надіває «корону» з написом таким чином, щоб той не бачив, що на ній написано. Після цього кожній групі дається завдання протягом 10 хв. Скласти картинку з розрізаних шматочків ( подібно до «пазлу»), але під час роботи звертатися до учасників підгрупи так, як написано на кожній «короні».Через 10 хвилин відбувається обговорення вправи за такими питаннями:

  •                   Чи сподобалось вам, як з вами спілкувались під час роботи?
  •                   Чим у реальному житті можуть бути «корони»?
  •                   Як впливає наявність подібних ярликів на спілкування?

Тренер:

- в реальному житті бувають ярлики, яких нелегко позбутися. Інколи ми змушуємо оточуючих поводитись так, як ми цього хочемо, не замислюючись про почуття інших. Пам’ятайте, так і наші учні інколи бувають „дуже гіркими“, але кожен з них має серце. Бо дитина – то божий шедевр, і наше покликання – відкрити його! Наповнити серце добром, вірою в те, що кожен в своєму житті досягне успіху. Але без власних зусиль: і дитини, і вчителя, і батьків – цього не досягти.

Тренер:

 - Ми часто чуємо вислів «Бути справжньою людиною». А якими рисами характеру ви наділили б  справжню людину?

ВПРАВА 12 « МОЇ НАЙВАЖЛИВІШІ РИСИ ХАРАКТЕРУ»

 Мета: навчитися визначати провідні риси характеру що є конструктивними для учасників.

Час: 10 хв.

Хід вправи

Учасники поділяються на три підгрупи, кожна з них отримує завдання написати 10 кращих рис характеру людини. Потім з них виділити три найважливіші риси, які допомагають їм у житті вирішувати різноманітні проблеми.

Під час обговорення кожна група представляє свої найважливіші риси характеру, докладно їх коментує. Прикріплюють ці риси на «Модель вчителя».

Тренер:

 - Всі ці риси які ми озвучили найкращі, і саме такого вчителя хочуть бачити учні, такими вчителями я бажаю бути вам.

У Концепції загальної середньої освіти зазначена необхідність розв'язання проблеми підготовки вчителя, який усвідомлює свою соціальну відповідальність, постійно дбає про своє особистісне і професійне зростання, уміє досягти нових педагогічних цілей. Шкільний учитель має надзвичайні потенційні можливості впливати на формування особистості, світогляду, політичних переконань, настроїв і моралі підростаючого покоління. Але реалізація цих можливостей залежить в кожному окремому випадку від особистих якостей педагога; реальну роль відіграють його талант, любов до дітей, бажання працювати. Окрім цього, височінь соціального положення професії педагога, її престиж залежить від тієї системи суспільних відносин, у якій живе і працює вчитель.

- Сьогодні під час тренінгу я намагалась донести до вас що головне щоб ви не забували про головні цінності людяності. Підібрати вправи які ви можете використати  у виховній роботі.

ВПРАВА-ПОБАЖАННЯ№13 „ТВІЙ ВИБІР“

Мета: створення позитивної атмосфери та оцінки своєї роботи, підведення підсумків роботи

Час: 15 хв.

Хід вправи

Притча „Урок метелика“

Одного разу у коконі з’явилася маленька щілина. Людина, яка випадково проходила повз, досить довгий час стояла і спостерігала, як через цю маленьку щілину намагається вилізти метелик. Пройшло багато часу, метелик начебто покинув свої зусилля, а щілина залишалася усе такою ж маленькою. Здавалося, метелик зробив усе що міг, і що сил у нього більше не залишилося.

Тоді людина вирішила допомогти метелику, і взявши ножа, розрізала кокон. Метелик у той же час вийшов з нього, але його тільце було слабке та немічне, а крила були прозорими й ледь рухалися.

Людина продовжувала спостерігати, очікуючи, що ось-ось крила метелика розправляться й зміцніють, і він полетить. Але цього не сталося!

Решту життя метелик волочив по землі своє слабке тільце, свої нерозправлені крила. Він так і не зміг літати.

А все через те, що людина, бажаючи йому допомогти, не зрозуміла того, що зусилля, які необхідно докласти, щоб вийти через вузьку щілину кокона, необхідні метеликові, щоб рідина з тіла перейшла в крила й щоб він зміг літати. Життя змушувало метелика із зусиллями залишати оболонку, щоб надалі він міг рости й розвиватися.

Іноді саме зусилля необхідне нам у житті. Якби нам дозволено було б жити, не зустрічаючись із труднощами, ми були б обділені. Ми не змогли б бути такими сильними, якими є зараз. Ми ніколи не змогли б літати.

 Я просив сил...

 А життя дало мені труднощі, щоб зробити мене сильним.

 Я просив мудрості...

 А життя дало мені проблеми для вирішення.

 Я просив багатства...

 А життя дало мені мозок і м’язи, щоб я міг працювати.

 Я просив можливість літати...

 А життя дало мені перешкоди, щоб я їх переборював.

 Я просив любові...

 А життя дало мені людей, яким я міг допомагати в їхніх проблемах.

 Я просив благ...

 А життя дало мені можливості.

 Я не отримав нічого з того, про що просив.

 Але я одержав усе, що мені було потрібно.

У наш складний та змінний час інколи хочеться просто душевного тепла.

Метелик – символ душі. У Давній Греції Психея, богиня, яка була втіленням душі, зображувалася у вигляді метелика або чарівної істоти з крильцями метелика.

Звучить мелодія,  учасникам дарують символічні різнокольорові метелики.

- Для ацтеків метелик був символом бога Тлалока. Тлалок – бог води. Ацтеки вважали, що тільки сині метелики мали доступ до небесних володінь і могли сповіщати Тлалока про необхідність життєдайних дощів на землі.

Для тих, хто вибрав метелика синього кольору, він гарантує життєлюбство.

- У Японії метелик – символ щастя. У кожній японській оселі має бути зображення метелика. Коли до помешкання залітає метелик, його мешканці страшенно радіють. Адже це означає, що родині невдовзі пощастить.

Якщо ваш вибір – червоний метелик, на вас очікують нові почуття та враження.

- У Китаї одним із найулюбленіших танців є „Танок метеликів“. Китайці вірять, що саме метелики приносять людям гарні сни.

Якщо у вас білий  метелик, очікуйте здійснення хоча б одного завітного бажання.

ВПРАВА №14: «РЮКЗАК,  МЯСОРУБКА, КОРЗИНА».

Мета: з`ясувати реалізацію очікуваних результатів, отримати зворотній зв'язок від учасників тренінгу.

Час: 5 хв.

Хід вправи

Тренер: я пропоную метелики які ви обрали покласти в :

В рюкзак – якщо ви почули на цьому курсі щось нове і він вас зацікавив;

В м’ясорубу -  якщо ви сумніваєтесь що цей курс вам потрібний і вам щось потрібно обміркувати;

В корзину – якщо нічого корисного ви не отримали.

 

Візьміть промінь сонця,і спрямуйте його туди, де панує темрява.

Візьміть усмішку і подаруйте її тому, хто її так потребує.

Візьміть доброту і подаруйте тому, хто сам не вміє віддавати.

Візьміть віру і дайте кожному, хто її не має.

Візьміть любов і несіть її всьому світові.

Дякую!

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Попік Олена Миколаївна
    Гарна робота, цікаві притчі. Дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Федоряка Тетяна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 січня 2018
Переглядів
6135
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку