Розробка Уроків виробничого навчання з професії "Муляр" за темою "Кладка за ОСПШ"

Про матеріал
Матеріал містить у собі плани уроків виробничого навчання з теми "Кладка за однорядною системою перев’язування швів"
Перегляд файлу

 

 

Плани уроків виробничого навчання

 

 

з теми :

 

 

 

" Цегляна кладка за однорядною системою перев'язування швів"

          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План уроку професійно-практичної підготовки

учнів за професією “Муляр”.

Тема . Цегляне мурування за однорядною системою перев’язування швів.

Тема уроку. Мурування простінків завтовшки в1 цеглину за однорядною системою перев’язування швів .

Мета уроку :

Навчальна-навчити учнів прийомам мурування простінків завтовшки в 1 цеглину за однорядною системою перев’язування швів з дотриманням безпечних умов праці та вимог БНіП до якості роботи .

Виховна–дбайливо відноситись до інструменту, який використовується у роботі; виховувати виробничу дисципліну, працелюбність; виховувати любов до професії; постійно підвищувати свій рівень професійної майстерності.

Розвивальна-розвивати самостійний процес мислення; використовувати здобуті знання з контролю за якістю цегляної кладки; читати періодичну літературу про нові сучасні будівельні матеріали та технології.

Місце проведення уроку . Майстерні мулярів .

Матеріально-технічне та дидактичне забезпечення уроку . Цегла, глиняний розчин, інструменти, пристосування та прилади для цегляного мурування, вода, інвентар, плакат “ Мурування за однорядною системою перев’язування швів “, таблиця вимог БНіП до якості виконаної роботи , картки-завдання, завдання для самостійної роботи учнів, інструкційно-технологічні картки, критерії оцінювання НДУ, навчальні елементи, опорні конспекти, розбірний макет простінку.

Методи . Пояснення з елементами бесіди, показ прийомів, усне опитування по картках-завданнях, самостійна робота з використанням інструкційно-технологічних карт, навчальні елементи, розбірний макет простінку.

Об’єкти роботи. Простінки завтовшки в1 цеглиниу.

1.Хід уроку .

Організаційна частина  ( 3-5 хвилин)

1.1. Перевірка учнів за списком .

  1.     Перевірка зовнішнього вигляду ( робочого одягу) .

2.Вступний інструктаж ( 40 хвилин ) .

2.1.Повідомити учням тему і мету уроку .

2.2.Провести бесіду по матеріалу пройдених тем програми . Запропонувати учням відповісти на наступні питання карток-завдань

а ) Які конструкції з цегли мурують за однорядною системою перев’язування швів ?

б ) Яким контрольно-вимірювальним інструментом користується муляр ?

в ) Якими засобами індивідуального захисту повинен користуватися муляр    при рубанні або тесанні цегли ?

г ) Коли муляр повинен користуватися запобіжним пасом ?

2.3.Пояснення нового матеріалу .

2.3.1. Застосування даного виду мурування .

В цегляних будівлях найбільш навантаженими елементами є стовпи і простінки . Опори, якими є цегляний простінок, несуть вертикальні навантаження, тобто масу людей, технологічного обладнання, меблів і передають їх разом з перекриттями на балки, ферми, колони, стіни. Призначення простінків підкреслює значення оволодіння прийомами їх мурування.

2.3.2.Інструмент, пристосування та інвентар, які використовуються при муруванні простінків .

Провести бесіду з учнями з метою виявлення знань робочого інструмента та його призначення .

Питання бесіди :

а) Дайте назву інструменту ( показати розшивку, висок, рівень,  кельму, правило ) і розкажіть про призначення кожного та вимоги до них .

б) Покажіть прийоми користування виском , рівнем , розшивкою .

в) Визначте придатність інструменту до роботи .

2.3.3. Показ прийомів технології мурування з коментуванням дій,

вимог до кожної операції . Пропоную учням дати відповідь на питання, користуючись навчальними елементами та опорними конспектами.

Питання учням :

а)  Як підготувати робоче місце до початку мурування ?

б) Як виконується розмітка першого ряду ?

Пояснення  технології процесу мурування, організації праці, показ прийомів  мурування .

Використовуючи плакат, інструкційно-технологічну карту та підготовлені матеріали здійснюється показ прийомів мурування.

Підготовчий етап. До початку кладки необхідно:

  • нанести розміточні осі на фундамент;
  • винести позначки першого ряду цегляної кладки;
  • подати на робоче місце інвентар і пристосування; розчин і необхідну кількість цегли;

Технологія процесу й організація праці. Прочитайте робочі креслення мурування простінків. Підготуйте постіль з розчину для першого ряду.

Мурування простінків починають з тичкового ряду, використовуючи чвертки цеглини. Підготуйте постіль з розчину для другого ряду. Другий ряд викладіть з двома тричвертками.

Прийоми праці. Наберіть з ящика лопатою розчин і розстеліть його на простінки для тичкового ряду передньою, а для ложкового – бічною стороною лопати. Подавши на простінок розчин, беріть зі штабеля цеглини і розкладайте їх стопками. Відстань між стопками має дорівнювати півцеглини. 

Для активізації діяльності учнів ведеться бесіда при показі прийомів (методи контролю, способи обробки та розшивання швів):

  • В чому полягає  сутність мурування простінків ?

Ознайомити учнів з технічними вимогами на виконання роботи .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Можливі відхилення у розмірах і положеннях конструкції стін.

 

№ з/п

Показники

Стіни, мм

1.

Нерівності на вертикальній поверхні мурування, які знайдені при накладанні рейки завдовжки 2 м.

 

10

 

2.

Відхилення від ширини

- 15

3.

Відхилення від товщини

15

4.

Відхилення від позначки опорної поверхні

- 10

5.

Відхилення поверхонь і кутів мурування від вертикалей :

  • На один поверх
  • На весь будинок

 

 

10

30

6.

Відхилення рядів мурування від горизонталі на 10 м довжини стіни

15

7.

Товщина вертикальних швів

-2;+2

8.

Товщина горизонтальних швів

-2;+3

Перевірка якості мурування простінків .

Виклавши чотири ряди мурування, старанно вивіряють його якість .

Вертикальність поверхонь і кутів перевіряють виском, опускаючи його на два ряди нижче викладеного мурування, або рівнем  .

Горизонтальність і вертикальність рядів перевіряють за допомогою правила і рівня двічі на кожний 1м висоти кладки . Виявлені  дефекти усувають, підбиваючи окремі цеглини молотком - кирочкою.

Техніка безпеки праці при виконанні завдання .

а ) Ретельно слідити за станом дерев’яної ручки кельми .

б ) При осаджуванні цеглини кельмою або кирочкою слідити за положенням пальців рук, щоб не вдарити по них кельмою .

в ) При рубанні або тесанні цеглини користуватися захисними окулярами .  2.3.4.Опитування учнів з метою виявлення  розуміння показу прийомів робіт :

а ) показати ( без розчину ) прийоми укладання першої цеглини ;

б ) показати( без розчину )  прийоми укладання наступних цеглин ;

в ) показати перевірку вертикальності кутів за допомогою виска ;

г ) покажіть перевірку горизонтальності простінку за допомогою рівня ;

д ) покажіть порядок розшивання швів .

2.3.5.Видача завдань кожній бригаді із 2-х учнів  ( завдання має практичну і теоретичну частину ) . Пояснення їх змісту та критеріїв оцінювання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.Самостійна робота учнів і поточний інструктаж 5 годин

 

 

                                                                                

 

 

                  

                       1 – й ряд                                                        2 – й ряд      

3.1. Самостійна робота учнів.

Мета:

- організувати правильно робоче місце муляра;

- навчання організації самоконтролю  якості мурування .

3.2. Цільові обходи робочих місць учнів .

 Перший : перевірити організацію робочих  місць , стан інструментів , інвентарю та пристосувань , які використовують при муруванні .

Другий : перевірка розмітки осі , позначки першого ряду мурування , розчину , правильності розстилання та розрівнювання розчину .

Третій : перевірка правильності виконання прийомів мурування .

Четвертий : перевірити правильність ведення самоконтролю за якістю мурування .

П’ятий : перевірити додержання правил безпеки праці  .

Шостий : перевірити знання теоретичної частини завдання .

По ходу поточного індивідуального інструктування в разі виявлення типових помилок у більшості учнів або порушень правил ОП проводити груповий інструктаж

3.3. Прийняти і оцінити роботу учнів .

Критерії оцінювання завдання самостійної роботи учнів.

 

з/п

Об’єкти оцінювання (показники)

Бали

1.

Організація робочого місця -

0,6

2.

Дотримання охорони праці -

0,6

3.

Дотримання технічних вимог:

 

 

- відхилення від опорної поверхні;

0,6

- відхилення від товщини;

0,6

- відхилення від ширини;

0,6

- відхилення від вертикалі;

4.8

- відхилення від горизонталі;

1,2

- нерівності на вертикальній поверхні;

0,6

- розшивання швів;

0,6

- чистота кладки.

0,6

4.

Теоретичне завдання -

1,2

 

                                                     РАЗОМ :                        

12

 

4 . Заключний інструктаж ( 15 хвилин ) .

4.1. Підведення підсумків  робочого дня : повідомити , хто з учнів досяг  відмінної якості роботи ; розібрати найбільш характерні недоліки в роботі учнів , вказати шляхи їх виправлення , оголосити оцінку роботи кожного учня ; зробити аналіз дисципліни групи в цілому і окремих учнів .

Залучення окремих учнів до контролю якості виконаних завдань .

4.2 . Повідомити тему і мету наступного уроку . Тема наступного уроку –

“ Мурування простінків завтовшки у 1,5 цеглини за однорядною системою перев’язування швів ”.

4.3. Дати домашнє завдання : описати технологію мурування простінків завтовшки в 1,5  цеглини за однорядною системою перев’язування швів.

4.4. Прибирання робочих місць .

 

Майстер виробничого навчання : ШЕРЕМЕТ

                                                                         ЄВГЕНІЙ

                                                                         БОРИСОВИЧ 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План уроку професійно-практичної підготовки

учнів за професією “Муляр”.

Тема . Цегляне мурування за однорядною системою перев’язування швів.

Тема уроку . Мурування простінків завтовшки в 1,5 цеглини за однорядною системою перев’язування швів .

Мета уроку :

Навчальна-навчити учнів прийомам мурування простінків завтовшки в 1,5 цеглини за однорядною системою перев’язування швів з дотриманням безпечних умов праці та вимог БНіП до якості роботи .

Виховна–дбайливо відноситись до інструменту, який використовується у роботі; виховувати виробничу дисципліну, працелюбність; виховувати любов до професії; постійно підвищувати свій рівень професійної майстерності.

Розвивальна-розвивати самостійний процес мислення; використовувати здобуті знання з контролю за якістю цегляної кладки; читати періодичну літературу про нові сучасні будівельні матеріали та технології.

Місце проведення уроку . Майстерні мулярів .

Матеріально-технічне та дидактичне забезпечення уроку . Цегла, глиняний розчин, інструменти, пристосування та прилади для цегляного мурування, вода, інвентар, плакат “ Мурування за однорядною системою перев’язування швів “, таблиця вимог БНіП до якості виконаної роботи , картки-завдання, завдання для самостійної роботи учнів, інструкційно-технологічні картки, критерії оцінювання НДУ, навчальні елементи, опорні конспекти, розбірний макет простінку.

Методи . Пояснення з елементами бесіди, показ прийомів, усне опитування по картках-завданнях, самостійна робота з використанням інструкційно-технологічних карт, навчальні елементи, розбірний макет простінку.

Об’єкти роботи. Простінки завтовшки в 1,5 цеглини.

1.Хід уроку .

Організаційна частина  ( 3-5 хвилин)

1.1. Перевірка учнів за списком .

  1.     Перевірка зовнішнього вигляду ( робочого одягу) .

2.Вступний інструктаж ( 40 хвилин ) .

2.1.Повідомити учням тему і мету уроку .

2.2.Провести бесіду по матеріалу пройдених тем програми . Запропонувати учням відповісти на наступні питання карток-завдань

а ) Які конструкції з цегли мурують за однорядною системою перев’язування швів ?

б ) Яким контрольно-вимірювальним інструментом користується муляр ?

в ) Якими засобами індивідуального захисту повинен користуватися муляр    при рубанні або тесанні цегли ?

г ) Коли муляр повинен користуватися запобіжним пасом ?

2.3.Пояснення нового матеріалу .

2.3.1. Застосування даного виду мурування .

В цегляних будівлях найбільш навантаженими елементами є стовпи і простінки . Опори, якими є цегляний простінок, несуть вертикальні навантаження, тобто масу людей, технологічного обладнання, меблів і передають їх разом з перекриттями на балки, ферми, колони, стіни. Призначення простінків підкреслює значення оволодіння прийомами їх мурування.

2.3.2.Інструмент, пристосування та інвентар, які використовуються при муруванні простінків .

Провести бесіду з учнями з метою виявлення знань робочого інструмента та його призначення .

Питання бесіди :

а) Дайте назву інструменту ( показати розшивку, висок, рівень,  кельму, правило ) і розкажіть про призначення кожного та вимоги до них .

б) Покажіть прийоми користування виском , рівнем , розшивкою .

в) Визначте придатність інструменту до роботи .

2.3.3. Показ прийомів технології мурування з коментуванням дій,

вимог до кожної операції . Пропоную учням дати відповідь на питання, користуючись навчальними елементами та опорними конспектами.

Питання учням :

а)  Як підготувати робоче місце до початку мурування ?

б) Як виконується розмітка першого ряду ?

Пояснення  технології процесу мурування, організації праці, показ прийомів  мурування .

Використовуючи плакат, інструкційно-технологічну карту та підготовлені матеріали здійснюється показ прийомів мурування.

Підготовчий етап. До початку кладки необхідно:

  • нанести розміточні осі на фундамент;
  • винести позначки першого ряду цегляної кладки;
  • подати на робоче місце інвентар і пристосування; розчин і необхідну кількість цегли;

Технологія процесу й організація праці. Прочитайте робочі креслення мурування простінків. Підготуйте постіль з розчину для першого ряду.

Мурування простінків починають з тичкового ряду, використовуючи половинку та чвертки цеглини. Підготуйте постіль з розчину для другого ряду. Другий ряд викладіть з  тричвертками.

Прийоми праці. Наберіть з ящика лопатою розчин і розстеліть його на простінки для тичкового ряду передньою, а для ложкового – бічною стороною лопати. Подавши на простінок розчин, беріть зі штабеля цеглини і розкладайте їх стопками. Відстань між стопками має дорівнювати півцеглини. 

Для активізації діяльності учнів ведеться бесіда при показі прийомів (методи контролю, способи обробки та розшивання швів):

  • В чому полягає  сутність мурування простінків ?

Ознайомити учнів з технічними вимогами на виконання роботи .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Можливі відхилення у розмірах і положеннях конструкції стін.

 

№ з/п

Показники

Стіни, мм

1.

Нерівності на вертикальній поверхні мурування, які знайдені при накладанні рейки завдовжки 2 м.

 

10

 

2.

Відхилення від ширини

- 15

3.

Відхилення від товщини

15

4.

Відхилення від позначки опорної поверхні

- 10

5.

Відхилення поверхонь і кутів мурування від вертикалей :

  • На один поверх
  • На весь будинок

 

 

10

30

6.

Відхилення рядів мурування від горизонталі на 10 м довжини стіни

15

7.

Товщина вертикальних швів

-2;+2

8.

Товщина горизонтальних швів

-2;+3

Перевірка якості мурування простінків .

Виклавши чотири ряди мурування, старанно вивіряють його якість .

Вертикальність поверхонь і кутів перевіряють виском, опускаючи його на два ряди нижче викладеного мурування, або рівнем  .

Горизонтальність і вертикальність рядів перевіряють за допомогою правила і рівня двічі на кожний 1м висоти кладки . Виявлені  дефекти усувають, підбиваючи окремі цеглини молотком - кирочкою.

Техніка безпеки праці при виконанні завдання .

а ) Ретельно слідити за станом дерев’яної ручки кельми .

б ) При осаджуванні цеглини кельмою або кирочкою слідити за положенням пальців рук, щоб не вдарити по них кельмою .

в ) При рубанні або тесанні цеглини користуватися захисними окулярами .  2.3.4.Опитування учнів з метою виявлення  розуміння показу прийомів робіт :

а ) показати ( без розчину ) прийоми укладання першої цеглини ;

б ) показати( без розчину )  прийоми укладання наступних цеглин ;

в ) показати перевірку вертикальності кутів за допомогою виска ;

г ) покажіть перевірку горизонтальності простінку за допомогою рівня ;

д ) покажіть порядок розшивання швів .

2.3.5.Видача завдань кожній бригаді із 2-х учнів  ( завдання має практичну і теоретичну частину ) . Пояснення їх змісту та критеріїв оцінювання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.Самостійна робота учнів і поточний інструктаж 5 годин

                                                                            

 

                                                                                                     

 

 

 

                          1 – й ряд                                                        2 – й ряд      

 

3.1. Самостійна робота учнів.

Мета:

- організувати правильно робоче місце муляра;

- навчання організації самоконтролю  якості мурування .

3.2. Цільові обходи робочих місць учнів .

 Перший : перевірити організацію робочих  місць , стан інструментів , інвентарю та пристосувань , які використовують при муруванні .

Другий : перевірка розмітки осі , позначки першого ряду мурування , розчину , правильності розстилання та розрівнювання розчину .

Третій : перевірка правильності виконання прийомів мурування .

Четвертий : перевірити правильність ведення самоконтролю за якістю мурування .

П’ятий : перевірити додержання правил безпеки праці  .

Шостий : перевірити знання теоретичної частини завдання .

По ходу поточного індивідуального інструктування в разі виявлення типових помилок у більшості учнів або порушень правил ОП проводити груповий інструктаж

3.3. Прийняти і оцінити роботу учнів .

Критерії оцінювання завдання самостійної роботи учнів.

 

з/п

Об’єкти оцінювання (показники)

Бали

1.

Організація робочого місця -

0,6

2.

Дотримання охорони праці -

0,6

3.

Дотримання технічних вимог:

 

 

- відхилення від опорної поверхні;

0,6

- відхилення від товщини;

0,6

- відхилення від ширини;

0,6

- відхилення від вертикалі;

4.8

- відхилення від горизонталі;

1,2

- нерівності на вертикальній поверхні;

0,6

- розшивання швів;

0,6

- чистота кладки.

0,6

4.

Теоретичне завдання -

1,2

 

                                                     РАЗОМ :                        

12

 

4 . Заключний інструктаж ( 15 хвилин ) .

4.1. Підведення підсумків  робочого дня : повідомити , хто з учнів досяг  відмінної якості роботи ; розібрати найбільш характерні недоліки в роботі учнів , вказати шляхи їх виправлення , оголосити оцінку роботи кожного учня ; зробити аналіз дисципліни групи в цілому і окремих учнів .

Залучення окремих учнів до контролю якості виконаних завдань .

4.2 . Повідомити тему і мету наступного уроку . Тема наступного уроку –“Тематична атестація з теми "Мурування за однорядною системою перев'язування швів”.

4.3. Дати домашнє завдання : підготуватися до тематичної атестації

4.4. Прибирання робочих місць .

 

Майстер виробничого навчання : ШЕРЕМЕТ

                                                                         ЄВГЕНІЙ

                                                                         БОРИСОВИЧ 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План уроку професійно-практичної підготовки

учнів за професією “Муляр”.

Тема. Цегляне мурування за однорядною системою перев’язування швів.

Тема уроку . Мурування кута завтовшки в 1 цеглину за однорядною системою перев’язування швів .

Мета уроку :

 Навчальна-навчити учнів прийомам мурування кутів завтовшки в 1 цеглину за однорядною системою перев’язування швів з дотриманням безпечних умов праці та вимог БНіП до якості роботи .

Виховна–дбайливо відноситись до інструменту, який використовується у роботі; виховувати виробничу дисципліну, працелюбність; виховувати любов до професії; постійно підвищувати свій рівень професійної майстерності.

Розвивальна-розвивати самостійний процес мислення; використовувати здобуті знання з контролю за якістю цегляної кладки; читати періодичну літературу про нові сучасні будівельні матеріали та технології.

Місце проведення уроку . Майстерні мулярів .

Матеріально-технічне та дидактичне забезпечення уроку . Цегла, глиняний розчин, інструменти, пристосування та прилади для цегляного мурування, вода, інвентар, плакат “ Мурування за однорядною системою перев’язування швів “, таблиця вимог БНіП до якості виконаної роботи , картки-завдання, завдання для самостійної роботи учнів, інструкційно-технологічні картки, критерії оцінювання НДУ, навчальні елементи, опорні конспекти, розбірний макет кута.

Методи . Пояснення з елементами бесіди, показ прийомів, усне опитування по картках-завданнях, самостійна робота з використанням інструкційно-технологічних карт, навчальні елементи, розбірний макет кута.

Об’єкти роботи. Кути завтовшки в 1 цеглину.

1.Хід уроку .

Організаційна частина  ( 3-5 хвилин)

1.1. Перевірка учнів за списком .

  1.     Перевірка зовнішнього вигляду ( робочого одягу) .

2.Вступний інструктаж ( 40 хвилин ) .

2.1.Повідомити учням тему і мету уроку .

2.2.Провести бесіду по матеріалу пройдених тем програми . Запропонувати учням відповісти на наступні питання карток-завдань

а ) Які конструкції з цегли мурують за однорядною системою перев’язування швів ?

б ) Яким контрольно-вимірювальним інструментом користується муляр ?

в ) Якими засобами індивідуального захисту повинен користуватися муляр    при рубанні або тесанні цегли ?

г ) Коли муляр повинен користуватися запобіжним пасом ?

2.3.Пояснення нового матеріалу .

2.3.1. Застосування даного виду мурування .

2.3.2.Інструмент, пристосування та інвентар, які використовуються при муруванні кутів .

Провести бесіду з учнями з метою виявлення знань робочого інструмента та його призначення .

Питання бесіди :

а) Дайте назву інструменту ( показати розшивку, висок, рівень,  кельму, правило ) і розкажіть про призначення кожного та вимоги до них .

б) Покажіть прийоми користування виском , рівнем , розшивкою .

в) Визначте придатність інструменту до роботи .

2.3.3. Показ прийомів технології мурування з коментуванням дій,

вимог до кожної операції . Пропоную учням дати відповідь на питання, користуючись навчальними елементами та опорними конспектами.

Питання учням :

а)  Як підготувати робоче місце до початку мурування ?

б) Як виконується розмітка першого ряду ?

Пояснення  технології процесу мурування, організації праці, показ прийомів  мурування .

Використовуючи плакат, інструкційно-технологічну карту та підготовлені матеріали здійснюється показ прийомів мурування.

Підготовчий етап. До початку кладки необхідно:

  • нанести розміточні осі на фундамент;
  • винести позначки першого ряду цегляної кладки;
  • подати на робоче місце інвентар і пристосування; розчин і необхідну кількість цегли;

Технологія процесу й організація праці. Прочитайте робочі креслення мурування кутів. Підготуйте постіль з розчину для першого ряду.

Мурування кутів починають з тичкового ряду, використовуючи тричвертки та чвертки цеглини. Підготуйте постіль з розчину для другого ряду.

Прийоми праці. Наберіть з ящика лопатою розчин і розстеліть його на кут для тичкового ряду передньою, а для ложкового – бічною стороною лопати. Подавши на кут розчин, беріть зі штабеля цеглини і розкладайте їх стопками. Відстань між стопками має дорівнювати півцеглини. 

Для активізації діяльності учнів ведеться бесіда при показі прийомів (методи контролю, способи обробки та розшивання швів):

  • В чому полягає  сутність мурування кутів?

Ознайомити учнів з технічними вимогами на виконання роботи .

Можливі відхилення у розмірах і положеннях конструкції стін.

 

№ з/п

Показники

Стіни, мм

1.

Нерівності на вертикальній поверхні мурування, які знайдені при накладанні рейки завдовжки 2 м.

 

10

 

2.

Відхилення від ширини

- 15

3.

Відхилення від товщини

15

4.

Відхилення від позначки опорної поверхні

- 10

5.

Відхилення поверхонь і кутів мурування від вертикалей :

  • На один поверх
  • На весь будинок

 

 

10

30

6.

Відхилення рядів мурування від горизонталі на 10 м довжини стіни

15

7.

Товщина вертикальних швів

-2;+2

8.

Товщина горизонтальних швів

-2;+3

Перевірка якості мурування кутів .

Виклавши чотири ряди мурування, старанно вивіряють його якість .

Вертикальність поверхонь і кутів перевіряють виском, опускаючи його на два ряди нижче викладеного мурування, або рівнем  .

Горизонтальність і вертикальність рядів перевіряють за допомогою правила і рівня двічі на кожний 1м висоти кладки . Виявлені  дефекти усувають, підбиваючи окремі цеглини молотком - кирочкою.

Техніка безпеки праці при виконанні завдання .

а ) Ретельно слідити за станом дерев’яної ручки кельми .

б ) При осаджуванні цеглини кельмою або кирочкою слідити за положенням пальців рук, щоб не вдарити по них кельмою .

в ) При рубанні або тесанні цеглини користуватися захисними окулярами .  2.3.4.Опитування учнів з метою виявлення  розуміння показу прийомів робіт :

а ) показати ( без розчину ) прийоми укладання першої цеглини ;

б ) показати( без розчину )  прийоми укладання наступних цеглин ;

в ) показати перевірку вертикальності кута за допомогою виска ;

г ) покажіть перевірку горизонтальності кута за допомогою рівня ;

д ) покажіть порядок розшивання швів .

2.3.5.Видача завдань кожній бригаді із 2-х учнів  ( завдання має практичну і теоретичну частину ) . Пояснення їх змісту та критеріїв оцінювання.

3.Самостійна робота учнів і поточний інструктаж 5 годин

 

                                                                            

 

                                                                                                     

 

 

 

                      1 – й ряд                                                        2 – й ряд      

 

 

3.1. Самостійна робота учнів.

Мета:

- організувати правильно робоче місце муляра;

- навчання організації самоконтролю  якості мурування .

3.2. Цільові обходи робочих місць учнів .

 Перший : перевірити організацію робочих  місць , стан інструментів , інвентарю та пристосувань , які використовують при муруванні .

Другий : перевірка розмітки осі , позначки першого ряду мурування , розчину , правильності розстилання та розрівнювання розчину .

Третій : перевірка правильності виконання прийомів мурування .

Четвертий : перевірити правильність ведення самоконтролю за якістю мурування .

П’ятий : перевірити додержання правил безпеки праці  .

Шостий : перевірити знання теоретичної частини завдання .

По ходу поточного індивідуального інструктування в разі виявлення типових помилок у більшості учнів або порушень правил ОП проводити груповий інструктаж

3.3. Прийняти і оцінити роботу учнів .

 

 

Критерії оцінювання завдання самостійної роботи учнів.

 

з/п

Об’єкти оцінювання (показники)

Бали

1.

Організація робочого місця -

0,6

2.

Дотримання охорони праці -

0,6

3.

Дотримання технічних вимог:

 

 

- відхилення від опорної поверхні;

0,6

- відхилення від товщини;

0,6

- відхилення від ширини;

0,6

- відхилення від вертикалі;

4.8

- відхилення від горизонталі;

1,2

- нерівності на вертикальній поверхні;

0,6

- розшивання швів;

0,6

- чистота кладки.

0,6

4.

Теоретичне завдання -

1,2

 

                                                     РАЗОМ :                        

12

 

4 . Заключний інструктаж ( 15 хвилин ) .

4.1. Підведення підсумків  робочого дня : повідомити , хто з учнів досяг  відмінної якості роботи ; розібрати найбільш характерні недоліки в роботі учнів , вказати шляхи їх виправлення , оголосити оцінку роботи кожного учня ; зробити аналіз дисципліни групи в цілому і окремих учнів .

Залучення окремих учнів до контролю якості виконаних завдань .

4.2 . Повідомити тему і мету наступного уроку . Тема наступного уроку –"Мурування кута завтовшки у 1,5 цеглини за однорядною системою перев'язування швів".

4.3. Дати домашнє завдання : вивчити робоче креслення кута завтовшки в 1,5 цеглини за однорядною системою перев'язування швів

4.4. Прибирання робочих місць .

 

Майстер виробничого навчання : ШЕРЕМЕТ

                                                                         ЄВГЕНІЙ

                                                                         БОРИСОВИЧ 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План уроку професійно-практичної підготовки

учнів за професією “Муляр”.

Тема . Цегляне мурування за однорядною системою перев’язування швів.

Тема уроку . Мурування кута завтовшки в 1,5 цеглини за однорядною системою перев’язування швів .

Мета уроку :

 Навчальна-навчити учнів прийомам мурування кутів завтовшки в 1,5 цеглини за однорядною системою перев’язування швів з дотриманням безпечних умов праці та вимог БНіП до якості роботи .

Виховна–дбайливо відноситись до інструменту, який використовується у роботі; виховувати виробничу дисципліну, працелюбність; виховувати любов до професії; постійно підвищувати свій рівень професійної майстерності.

Розвивальна-розвивати самостійний процес мислення; використовувати здобуті знання з контролю за якістю цегляної кладки; читати періодичну літературу про нові сучасні будівельні матеріали та технології.

Місце проведення уроку . Майстерні мулярів .

Матеріально-технічне та дидактичне забезпечення уроку . Цегла, глиняний розчин, інструменти, пристосування та прилади для цегляного мурування, вода, інвентар, плакат “ Мурування за однорядною системою перев’язування швів “, таблиця вимог БНіП до якості виконаної роботи , картки-завдання, завдання для самостійної роботи учнів, інструкційно-технологічні картки, критерії оцінювання НДУ, навчальні елементи, опорні конспекти, розбірний макет кута.

Методи . Пояснення з елементами бесіди, показ прийомів, усне опитування по картках-завданнях, самостійна робота з використанням інструкційно-технологічних карт, навчальні елементи, розбірний макет кута.

Об’єкти роботи. Кути завтовшки в 1,5 цеглини.

1.Хід уроку .

Організаційна частина  ( 3-5 хвилин)

1.1. Перевірка учнів за списком .

  1.     Перевірка зовнішнього вигляду ( робочого одягу) .

2.Вступний інструктаж ( 40 хвилин ) .

2.1.Повідомити учням тему і мету уроку .

2.2.Провести бесіду по матеріалу пройдених тем програми . Запропонувати учням відповісти на наступні питання карток-завдань:

а ) Які конструкції з цегли мурують за однорядною системою перев’язування швів ?

б ) Яким контрольно-вимірювальним інструментом користується муляр ?

в ) Якими засобами індивідуального захисту повинен користуватися муляр    при рубанні або тесанні цегли ?

г ) Коли муляр повинен користуватися запобіжним пасом ?

2.3.Пояснення нового матеріалу .

2.3.1. Застосування даного виду мурування .

2.3.2.Інструмент, пристосування та інвентар, які використовуються при муруванні кутів .

Провести бесіду з учнями з метою виявлення знань робочого інструмента та його призначення .

Питання бесіди :

а) Дайте назву інструменту ( показати розшивку, висок, рівень,  кельму, правило ) і розкажіть про призначення кожного та вимоги до них .

б) Покажіть прийоми користування виском , рівнем , розшивкою .

в) Визначте придатність інструменту до роботи .

2.3.3. Показ прийомів технології мурування з коментуванням дій,

вимог до кожної операції . Пропоную учням дати відповідь на питання, користуючись навчальними елементами та опорними конспектами.

Питання учням :

а)  Як підготувати робоче місце до початку мурування ?

б) Як виконується розмітка першого ряду ?

Пояснення  технології процесу мурування, організації праці, показ прийомів  мурування .

Використовуючи плакат, інструкційно-технологічну карту та підготовлені матеріали здійснюється показ прийомів мурування.

Підготовчий етап. До початку кладки необхідно:

  • нанести розміточні осі на фундамент;
  • винести позначки першого ряду цегляної кладки;
  • подати на робоче місце інвентар і пристосування; розчин і необхідну кількість цегли;

Технологія процесу й організація праці. Прочитайте робочі креслення мурування кутів. Підготуйте постіль з розчину для першого ряду.

Мурування кутів починають з тичкового ряду, використовуючи тричвертки та чвертки цеглини. Підготуйте постіль з розчину для другого ряду.

Прийоми праці. Наберіть з ящика лопатою розчин і розстеліть його на кут для тичкового ряду передньою, а для ложкового – бічною стороною лопати. Подавши на кут розчин, беріть зі штабеля цеглини і розкладайте їх стопками. Відстань між стопками має дорівнювати півцеглини. 

Для активізації діяльності учнів ведеться бесіда при показі прийомів (методи контролю, способи обробки та розшивання швів):

  • В чому полягає  сутність мурування кутів?

Ознайомити учнів з технічними вимогами на виконання роботи .

Можливі відхилення у розмірах і положеннях конструкції стін.

 

№ з/п

Показники

Стіни, мм

1.

Нерівності на вертикальній поверхні мурування, які знайдені при накладанні рейки завдовжки 2 м.

 

10

 

2.

Відхилення від ширини

- 15

3.

Відхилення від товщини

15

4.

Відхилення від позначки опорної поверхні

- 10

5.

Відхилення поверхонь і кутів мурування від вертикалей :

  • На один поверх
  • На весь будинок

 

 

10

30

6.

Відхилення рядів мурування від горизонталі на 10 м довжини стіни

15

7.

Товщина вертикальних швів

-2;+2

8.

Товщина горизонтальних швів

-2;+3

Перевірка якості мурування кутів .

Виклавши чотири ряди мурування, старанно вивіряють його якість .

Вертикальність поверхонь і кутів перевіряють виском, опускаючи його на два ряди нижче викладеного мурування, або рівнем  .

Горизонтальність і вертикальність рядів перевіряють за допомогою правила і рівня двічі на кожний 1м висоти кладки . Виявлені  дефекти усувають, підбиваючи окремі цеглини молотком - кирочкою.

Техніка безпеки праці при виконанні завдання .

а ) Ретельно слідити за станом дерев’яної ручки кельми .

б ) При осаджуванні цеглини кельмою або кирочкою слідити за положенням пальців рук, щоб не вдарити по них кельмою .

в ) При рубанні або тесанні цеглини користуватися захисними окулярами .  2.3.4.Опитування учнів з метою виявлення  розуміння показу прийомів робіт :

а ) показати ( без розчину ) прийоми укладання першої цеглини ;

б ) показати( без розчину )  прийоми укладання наступних цеглин ;

в ) показати перевірку вертикальності кута за допомогою виска ;

г ) покажіть перевірку горизонтальності кута за допомогою рівня ;

д ) покажіть порядок розшивання швів .

2.3.5.Видача завдань кожній бригаді із 2-х учнів  ( завдання має практичну і теоретичну частину ) . Пояснення їх змісту та критеріїв оцінювання.

3.Самостійна робота учнів і поточний інструктаж 5 годин

 

                                                                           

 

                                                                                                     

 

 

 

                      1 – й ряд                                                        2 – й ряд      

 

 

 

 

3.1. Самостійна робота учнів.

Мета:

- організувати правильно робоче місце муляра;

- навчання організації самоконтролю  якості мурування .

3.2. Цільові обходи робочих місць учнів .

 Перший : перевірити організацію робочих  місць , стан інструментів , інвентарю та пристосувань , які використовують при муруванні .

Другий : перевірка розмітки осі , позначки першого ряду мурування , розчину , правильності розстилання та розрівнювання розчину .

Третій : перевірка правильності виконання прийомів мурування .

Четвертий : перевірити правильність ведення самоконтролю за якістю мурування .

П’ятий : перевірити додержання правил безпеки праці  .

Шостий : перевірити знання теоретичної частини завдання .

По ходу поточного індивідуального інструктування в разі виявлення типових помилок у більшості учнів або порушень правил ОП проводити груповий інструктаж

3.3. Прийняти і оцінити роботу учнів .

Критерії оцінювання завдання самостійної роботи учнів.

 

з/п

Об’єкти оцінювання (показники)

Бали

1.

Організація робочого місця -

0,6

2.

Дотримання охорони праці -

0,6

3.

Дотримання технічних вимог:

 

 

- відхилення від опорної поверхні;

0,6

- відхилення від товщини;

0,6

- відхилення від ширини;

0,6

- відхилення від вертикалі;

4.8

- відхилення від горизонталі;

1,2

- нерівності на вертикальній поверхні;

0,6

- розшивання швів;

0,6

- чистота кладки.

0,6

4.

Теоретичне завдання -

1,2

 

                                                     РАЗОМ :                        

12

 

4 . Заключний інструктаж ( 15 хвилин ) .

4.1. Підведення підсумків  робочого дня : повідомити , хто з учнів досяг  відмінної якості роботи ; розібрати найбільш характерні недоліки в роботі учнів , вказати шляхи їх виправлення , оголосити оцінку роботи кожного учня ; зробити аналіз дисципліни групи в цілому і окремих учнів .

Залучення окремих учнів до контролю якості виконаних завдань .

4.2 . Повідомити тему і мету наступного уроку . Тема наступного уроку –"Мурування кута завтовшки у 2 цеглини за однорядною системою перев'язування швів".

4.3. Дати домашнє завдання : вивчити робоче креслення кута завтовшки в 2 цеглини за однорядною системою перев'язування швів

4.4. Прибирання робочих місць .

 

Майстер виробничого навчання : ШЕРЕМЕТ

                                                                         ЄВГЕНІЙ

                                                                         БОРИСОВИЧ 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План уроку професійно-практичної підготовки

учнів за професією “Муляр”.

Тема. Цегляне мурування за однорядною системою перев’язування швів.

Тема уроку . Мурування кута завтовшки в 2 цеглини за однорядною системою перев’язування швів .

Мета уроку :

Навчальна-навчити учнів прийомам мурування кутів завтовшки в 2 цеглини за однорядною системою перев’язування швів з дотриманням безпечних умов праці та вимог БНіП до якості роботи .

Виховна–дбайливо відноситись до інструменту, який використовується у роботі; виховувати виробничу дисципліну, працелюбність; виховувати любов до професії; постійно підвищувати свій рівень професійної майстерності.

Розвивальна-розвивати самостійний процес мислення; використовувати здобуті знання з контролю за якістю цегляної кладки; читати періодичну літературу про нові сучасні будівельні матеріали та технології.

Місце проведення уроку . Майстерні мулярів .

Матеріально-технічне та дидактичне забезпечення уроку . Цегла, глиняний розчин, інструменти, пристосування та прилади для цегляного мурування, вода, інвентар, плакат “ Мурування за однорядною системою перев’язування швів “, таблиця вимог БНіП до якості виконаної роботи , картки-завдання, завдання для самостійної роботи учнів, інструкційно-технологічні картки, критерії оцінювання НДУ, навчальні елементи, опорні конспекти, розбірний макет кута.

Методи . Пояснення з елементами бесіди, показ прийомів, усне опитування по картках-завданнях, самостійна робота з використанням інструкційно-технологічних карт, навчальні елементи, розбірний макет кута.

Об’єкти роботи. Кути завтовшки в 2 цеглини.

1.Хід уроку .

Організаційна частина  ( 3-5 хвилин)

1.1. Перевірка учнів за списком .

  1.     Перевірка зовнішнього вигляду ( робочого одягу) .

2.Вступний інструктаж ( 40 хвилин ) .

2.1.Повідомити учням тему і мету уроку .

2.2.Провести бесіду по матеріалу пройдених тем програми . Запропонувати учням відповісти на наступні питання карток-завдань:

а ) Які конструкції з цегли мурують за однорядною системою перев’язування швів ?

б ) Яким контрольно-вимірювальним інструментом користується муляр ?

в ) Якими засобами індивідуального захисту повинен користуватися муляр    при рубанні або тесанні цегли ?

г ) Коли муляр повинен користуватися запобіжним пасом ?

2.3.Пояснення нового матеріалу .

2.3.1. Застосування даного виду мурування .

2.3.2.Інструмент, пристосування та інвентар, які використовуються при муруванні кутів .

Провести бесіду з учнями з метою виявлення знань робочого інструмента та його призначення .

Питання бесіди :

а) Дайте назву інструменту ( показати розшивку, висок, рівень,  кельму, правило ) і розкажіть про призначення кожного та вимоги до них .

б) Покажіть прийоми користування виском , рівнем , розшивкою .

в) Визначте придатність інструменту до роботи .

2.3.3. Показ прийомів технології мурування з коментуванням дій,

вимог до кожної операції . Пропоную учням дати відповідь на питання, користуючись навчальними елементами та опорними конспектами.

Питання учням :

а)  Як підготувати робоче місце до початку мурування ?

б) Як виконується розмітка першого ряду ?

Пояснення  технології процесу мурування, організації праці, показ прийомів  мурування .

Використовуючи плакат, інструкційно-технологічну карту та підготовлені матеріали здійснюється показ прийомів мурування.

Підготовчий етап. До початку кладки необхідно:

  • нанести розміточні осі на фундамент;
  • винести позначки першого ряду цегляної кладки;
  • подати на робоче місце інвентар і пристосування; розчин і необхідну кількість цегли;

Технологія процесу й організація праці. Прочитайте робочі креслення мурування кутів. Підготуйте постіль з розчину для першого ряду.

Мурування кутів починають з тичкового ряду, використовуючи тричвертки та чвертки цеглини. Підготуйте постіль з розчину для другого ряду.

Прийоми праці. Наберіть з ящика лопатою розчин і розстеліть його на кут для тичкового ряду передньою, а для ложкового – бічною стороною лопати. Подавши на кут розчин, беріть зі штабеля цеглини і розкладайте їх стопками. Відстань між стопками має дорівнювати півцеглини. 

Для активізації діяльності учнів ведеться бесіда при показі прийомів (методи контролю, способи обробки та розшивання швів):

  • В чому полягає  сутність мурування кутів?

Ознайомити учнів з технічними вимогами на виконання роботи .

Можливі відхилення у розмірах і положеннях конструкції стін.

 

№ з/п

Показники

Стіни, мм

1.

Нерівності на вертикальній поверхні мурування, які знайдені при накладанні рейки завдовжки 2 м.

 

10

 

2.

Відхилення від ширини

- 15

3.

Відхилення від товщини

15

4.

Відхилення від позначки опорної поверхні

- 10

5.

Відхилення поверхонь і кутів мурування від вертикалей :

  • На один поверх
  • На весь будинок

 

 

10

30

6.

Відхилення рядів мурування від горизонталі на 10 м довжини стіни

15

7.

Товщина вертикальних швів

-2;+2

8.

Товщина горизонтальних швів

-2;+3

Перевірка якості мурування кутів .

Виклавши чотири ряди мурування, старанно вивіряють його якість .

Вертикальність поверхонь і кутів перевіряють виском, опускаючи його на два ряди нижче викладеного мурування, або рівнем  .

Горизонтальність і вертикальність рядів перевіряють за допомогою правила і рівня двічі на кожний 1м висоти кладки . Виявлені  дефекти усувають, підбиваючи окремі цеглини молотком - кирочкою.

Техніка безпеки праці при виконанні завдання .

а ) Ретельно слідити за станом дерев’яної ручки кельми .

б ) При осаджуванні цеглини кельмою або кирочкою слідити за положенням пальців рук, щоб не вдарити по них кельмою .

в ) При рубанні або тесанні цеглини користуватися захисними окулярами .  2.3.4.Опитування учнів з метою виявлення  розуміння показу прийомів робіт :

а ) показати ( без розчину ) прийоми укладання першої цеглини ;

б ) показати( без розчину )  прийоми укладання наступних цеглин ;

в ) показати перевірку вертикальності кута за допомогою виска ;

г ) покажіть перевірку горизонтальності кута за допомогою рівня ;

д ) покажіть порядок розшивання швів .

2.3.5.Видача завдань кожній бригаді із 2-х учнів  ( завдання має практичну і теоретичну частину ) . Пояснення їх змісту та критеріїв оцінювання.

3.Самостійна робота учнів і поточний інструктаж 5 годин

 

                                                                           

 

                                                                                                     

 

 

 

                          1 – й ряд                                                        2 – й ряд      

 

 

 

 

3.1. Самостійна робота учнів.

Мета:

- організувати правильно робоче місце муляра;

- навчання організації самоконтролю  якості мурування .

3.2. Цільові обходи робочих місць учнів .

 Перший : перевірити організацію робочих  місць , стан інструментів , інвентарю та пристосувань , які використовують при муруванні .

Другий : перевірка розмітки осі , позначки першого ряду мурування , розчину , правильності розстилання та розрівнювання розчину .

Третій : перевірка правильності виконання прийомів мурування .

Четвертий : перевірити правильність ведення самоконтролю за якістю мурування .

П’ятий : перевірити додержання правил безпеки праці  .

Шостий : перевірити знання теоретичної частини завдання .

По ходу поточного індивідуального інструктування в разі виявлення типових помилок у більшості учнів або порушень правил ОП проводити груповий інструктаж

3.3. Прийняти і оцінити роботу учнів .

Критерії оцінювання завдання самостійної роботи учнів.

 

з/п

Об’єкти оцінювання (показники)

Бали

1.

Організація робочого місця -

0,6

2.

Дотримання охорони праці -

0,6

3.

Дотримання технічних вимог:

 

 

- відхилення від опорної поверхні;

0,6

- відхилення від товщини;

0,6

- відхилення від ширини;

0,6

- відхилення від вертикалі;

4.8

- відхилення від горизонталі;

1,2

- нерівності на вертикальній поверхні;

0,6

- розшивання швів;

0,6

- чистота кладки.

0,6

4.

Теоретичне завдання -

1,2

 

                                                     РАЗОМ :                        

12

 

4 . Заключний інструктаж ( 15 хвилин ) .

 

4.1. Підведення підсумків  робочого дня : повідомити , хто з учнів досяг  відмінної якості роботи ; розібрати найбільш характерні недоліки в роботі учнів , вказати шляхи їх виправлення , оголосити оцінку роботи кожного учня ; зробити аналіз дисципліни групи в цілому і окремих учнів .

Залучення окремих учнів до контролю якості виконаних завдань .

4.2 . Повідомити тему і мету наступного уроку . Тема наступного уроку –"Мурування простінку завтовшки у 1 цеглину за однорядною системою перев'язування швів".

4.3. Дати домашнє завдання : вивчити робоче креслення простінку завтовшки в 1 цеглину за однорядною системою перев'язування швів

4.4. Прибирання робочих місць .

 

Майстер виробничого навчання : ШЕРЕМЕТ

                                                                         ЄВГЕНІЙ

                                                                         БОРИСОВИЧ 

 

doc
Додано
27 жовтня 2021
Переглядів
1850
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку