Плани уроків виробничого навчання
з теми :
" Цегляна кладка за однорядною системою перев'язування швів"
План уроку професійно-практичної підготовки
учнів за професією “Муляр”.
Тема . Цегляне мурування за однорядною системою перев’язування швів.
Тема уроку. Мурування простінків завтовшки в1 цеглину за однорядною системою перев’язування швів .
Мета уроку :
Навчальна-навчити учнів прийомам мурування простінків завтовшки в 1 цеглину за однорядною системою перев’язування швів з дотриманням безпечних умов праці та вимог БНіП до якості роботи .
Виховна–дбайливо відноситись до інструменту, який використовується у роботі; виховувати виробничу дисципліну, працелюбність; виховувати любов до професії; постійно підвищувати свій рівень професійної майстерності.
Розвивальна-розвивати самостійний процес мислення; використовувати здобуті знання з контролю за якістю цегляної кладки; читати періодичну літературу про нові сучасні будівельні матеріали та технології.
Місце проведення уроку . Майстерні мулярів .
Матеріально-технічне та дидактичне забезпечення уроку . Цегла, глиняний розчин, інструменти, пристосування та прилади для цегляного мурування, вода, інвентар, плакат “ Мурування за однорядною системою перев’язування швів “, таблиця вимог БНіП до якості виконаної роботи , картки-завдання, завдання для самостійної роботи учнів, інструкційно-технологічні картки, критерії оцінювання НДУ, навчальні елементи, опорні конспекти, розбірний макет простінку.
Методи . Пояснення з елементами бесіди, показ прийомів, усне опитування по картках-завданнях, самостійна робота з використанням інструкційно-технологічних карт, навчальні елементи, розбірний макет простінку.
Об’єкти роботи. Простінки завтовшки в1 цеглиниу.
1.Хід уроку .
1.1. Перевірка учнів за списком .
2.Вступний інструктаж ( 40 хвилин ) .
2.1.Повідомити учням тему і мету уроку .
2.2.Провести бесіду по матеріалу пройдених тем програми . Запропонувати учням відповісти на наступні питання карток-завдань
а ) Які конструкції з цегли мурують за однорядною системою перев’язування швів ?
б ) Яким контрольно-вимірювальним інструментом користується муляр ?
в ) Якими засобами індивідуального захисту повинен користуватися муляр при рубанні або тесанні цегли ?
г ) Коли муляр повинен користуватися запобіжним пасом ?
2.3.Пояснення нового матеріалу .
2.3.1. Застосування даного виду мурування .
В цегляних будівлях найбільш навантаженими елементами є стовпи і простінки . Опори, якими є цегляний простінок, несуть вертикальні навантаження, тобто масу людей, технологічного обладнання, меблів і передають їх разом з перекриттями на балки, ферми, колони, стіни. Призначення простінків підкреслює значення оволодіння прийомами їх мурування.
2.3.2.Інструмент, пристосування та інвентар, які використовуються при муруванні простінків .
Провести бесіду з учнями з метою виявлення знань робочого інструмента та його призначення .
Питання бесіди :
а) Дайте назву інструменту ( показати розшивку, висок, рівень, кельму, правило ) і розкажіть про призначення кожного та вимоги до них .
б) Покажіть прийоми користування виском , рівнем , розшивкою .
в) Визначте придатність інструменту до роботи .
2.3.3. Показ прийомів технології мурування з коментуванням дій,
вимог до кожної операції . Пропоную учням дати відповідь на питання, користуючись навчальними елементами та опорними конспектами.
Питання учням :
а) Як підготувати робоче місце до початку мурування ?
б) Як виконується розмітка першого ряду ?
Пояснення технології процесу мурування, організації праці, показ прийомів мурування .
Використовуючи плакат, інструкційно-технологічну карту та підготовлені матеріали здійснюється показ прийомів мурування.
Підготовчий етап. До початку кладки необхідно:
Технологія процесу й організація праці. Прочитайте робочі креслення мурування простінків. Підготуйте постіль з розчину для першого ряду.
Мурування простінків починають з тичкового ряду, використовуючи чвертки цеглини. Підготуйте постіль з розчину для другого ряду. Другий ряд викладіть з двома тричвертками.
Прийоми праці. Наберіть з ящика лопатою розчин і розстеліть його на простінки для тичкового ряду передньою, а для ложкового – бічною стороною лопати. Подавши на простінок розчин, беріть зі штабеля цеглини і розкладайте їх стопками. Відстань між стопками має дорівнювати півцеглини.
Для активізації діяльності учнів ведеться бесіда при показі прийомів (методи контролю, способи обробки та розшивання швів):
Ознайомити учнів з технічними вимогами на виконання роботи .
Можливі відхилення у розмірах і положеннях конструкції стін.
№ з/п |
Показники |
Стіни, мм |
1. |
Нерівності на вертикальній поверхні мурування, які знайдені при накладанні рейки завдовжки 2 м. |
10
|
2. |
Відхилення від ширини |
- 15 |
3. |
Відхилення від товщини |
15 |
4. |
Відхилення від позначки опорної поверхні |
- 10 |
5. |
Відхилення поверхонь і кутів мурування від вертикалей :
|
10 30 |
6. |
Відхилення рядів мурування від горизонталі на 10 м довжини стіни |
15 |
7. |
Товщина вертикальних швів |
-2;+2 |
8. |
Товщина горизонтальних швів |
-2;+3 |
Перевірка якості мурування простінків .
Виклавши чотири ряди мурування, старанно вивіряють його якість .
Вертикальність поверхонь і кутів перевіряють виском, опускаючи його на два ряди нижче викладеного мурування, або рівнем .
Горизонтальність і вертикальність рядів перевіряють за допомогою правила і рівня двічі на кожний 1м висоти кладки . Виявлені дефекти усувають, підбиваючи окремі цеглини молотком - кирочкою.
Техніка безпеки праці при виконанні завдання .
а ) Ретельно слідити за станом дерев’яної ручки кельми .
б ) При осаджуванні цеглини кельмою або кирочкою слідити за положенням пальців рук, щоб не вдарити по них кельмою .
в ) При рубанні або тесанні цеглини користуватися захисними окулярами . 2.3.4.Опитування учнів з метою виявлення розуміння показу прийомів робіт :
а ) показати ( без розчину ) прийоми укладання першої цеглини ;
б ) показати( без розчину ) прийоми укладання наступних цеглин ;
в ) показати перевірку вертикальності кутів за допомогою виска ;
г ) покажіть перевірку горизонтальності простінку за допомогою рівня ;
д ) покажіть порядок розшивання швів .
2.3.5.Видача завдань кожній бригаді із 2-х учнів ( завдання має практичну і теоретичну частину ) . Пояснення їх змісту та критеріїв оцінювання.
3.Самостійна робота учнів і поточний інструктаж 5 годин
1 – й ряд 2 – й ряд
3.1. Самостійна робота учнів.
Мета:
- організувати правильно робоче місце муляра;
- навчання організації самоконтролю якості мурування .
3.2. Цільові обходи робочих місць учнів .
Перший : перевірити організацію робочих місць , стан інструментів , інвентарю та пристосувань , які використовують при муруванні .
Другий : перевірка розмітки осі , позначки першого ряду мурування , розчину , правильності розстилання та розрівнювання розчину .
Третій : перевірка правильності виконання прийомів мурування .
Четвертий : перевірити правильність ведення самоконтролю за якістю мурування .
П’ятий : перевірити додержання правил безпеки праці .
Шостий : перевірити знання теоретичної частини завдання .
По ходу поточного індивідуального інструктування в разі виявлення типових помилок у більшості учнів або порушень правил ОП проводити груповий інструктаж
3.3. Прийняти і оцінити роботу учнів .
Критерії оцінювання завдання самостійної роботи учнів.
№ з/п |
Об’єкти оцінювання (показники) |
Бали |
1. |
Організація робочого місця - |
0,6 |
2. |
Дотримання охорони праці - |
0,6 |
3. |
Дотримання технічних вимог: |
|
|
- відхилення від опорної поверхні; |
0,6 |
- відхилення від товщини; |
0,6 |
|
- відхилення від ширини; |
0,6 |
|
- відхилення від вертикалі; |
4.8 |
|
- відхилення від горизонталі; |
1,2 |
|
- нерівності на вертикальній поверхні; |
0,6 |
|
- розшивання швів; |
0,6 |
|
- чистота кладки. |
0,6 |
|
4. |
Теоретичне завдання - |
1,2 |
|
РАЗОМ : |
12 |
4 . Заключний інструктаж ( 15 хвилин ) .
4.1. Підведення підсумків робочого дня : повідомити , хто з учнів досяг відмінної якості роботи ; розібрати найбільш характерні недоліки в роботі учнів , вказати шляхи їх виправлення , оголосити оцінку роботи кожного учня ; зробити аналіз дисципліни групи в цілому і окремих учнів .
Залучення окремих учнів до контролю якості виконаних завдань .
4.2 . Повідомити тему і мету наступного уроку . Тема наступного уроку –
“ Мурування простінків завтовшки у 1,5 цеглини за однорядною системою перев’язування швів ”.
4.3. Дати домашнє завдання : описати технологію мурування простінків завтовшки в 1,5 цеглини за однорядною системою перев’язування швів.
4.4. Прибирання робочих місць .
Майстер виробничого навчання : ШЕРЕМЕТ
ЄВГЕНІЙ
БОРИСОВИЧ
План уроку професійно-практичної підготовки
учнів за професією “Муляр”.
Тема . Цегляне мурування за однорядною системою перев’язування швів.
Тема уроку . Мурування простінків завтовшки в 1,5 цеглини за однорядною системою перев’язування швів .
Мета уроку :
Навчальна-навчити учнів прийомам мурування простінків завтовшки в 1,5 цеглини за однорядною системою перев’язування швів з дотриманням безпечних умов праці та вимог БНіП до якості роботи .
Виховна–дбайливо відноситись до інструменту, який використовується у роботі; виховувати виробничу дисципліну, працелюбність; виховувати любов до професії; постійно підвищувати свій рівень професійної майстерності.
Розвивальна-розвивати самостійний процес мислення; використовувати здобуті знання з контролю за якістю цегляної кладки; читати періодичну літературу про нові сучасні будівельні матеріали та технології.
Місце проведення уроку . Майстерні мулярів .
Матеріально-технічне та дидактичне забезпечення уроку . Цегла, глиняний розчин, інструменти, пристосування та прилади для цегляного мурування, вода, інвентар, плакат “ Мурування за однорядною системою перев’язування швів “, таблиця вимог БНіП до якості виконаної роботи , картки-завдання, завдання для самостійної роботи учнів, інструкційно-технологічні картки, критерії оцінювання НДУ, навчальні елементи, опорні конспекти, розбірний макет простінку.
Методи . Пояснення з елементами бесіди, показ прийомів, усне опитування по картках-завданнях, самостійна робота з використанням інструкційно-технологічних карт, навчальні елементи, розбірний макет простінку.
Об’єкти роботи. Простінки завтовшки в 1,5 цеглини.
1.Хід уроку .
1.1. Перевірка учнів за списком .
2.Вступний інструктаж ( 40 хвилин ) .
2.1.Повідомити учням тему і мету уроку .
2.2.Провести бесіду по матеріалу пройдених тем програми . Запропонувати учням відповісти на наступні питання карток-завдань
а ) Які конструкції з цегли мурують за однорядною системою перев’язування швів ?
б ) Яким контрольно-вимірювальним інструментом користується муляр ?
в ) Якими засобами індивідуального захисту повинен користуватися муляр при рубанні або тесанні цегли ?
г ) Коли муляр повинен користуватися запобіжним пасом ?
2.3.Пояснення нового матеріалу .
2.3.1. Застосування даного виду мурування .
В цегляних будівлях найбільш навантаженими елементами є стовпи і простінки . Опори, якими є цегляний простінок, несуть вертикальні навантаження, тобто масу людей, технологічного обладнання, меблів і передають їх разом з перекриттями на балки, ферми, колони, стіни. Призначення простінків підкреслює значення оволодіння прийомами їх мурування.
2.3.2.Інструмент, пристосування та інвентар, які використовуються при муруванні простінків .
Провести бесіду з учнями з метою виявлення знань робочого інструмента та його призначення .
Питання бесіди :
а) Дайте назву інструменту ( показати розшивку, висок, рівень, кельму, правило ) і розкажіть про призначення кожного та вимоги до них .
б) Покажіть прийоми користування виском , рівнем , розшивкою .
в) Визначте придатність інструменту до роботи .
2.3.3. Показ прийомів технології мурування з коментуванням дій,
вимог до кожної операції . Пропоную учням дати відповідь на питання, користуючись навчальними елементами та опорними конспектами.
Питання учням :
а) Як підготувати робоче місце до початку мурування ?
б) Як виконується розмітка першого ряду ?
Пояснення технології процесу мурування, організації праці, показ прийомів мурування .
Використовуючи плакат, інструкційно-технологічну карту та підготовлені матеріали здійснюється показ прийомів мурування.
Підготовчий етап. До початку кладки необхідно:
Технологія процесу й організація праці. Прочитайте робочі креслення мурування простінків. Підготуйте постіль з розчину для першого ряду.
Мурування простінків починають з тичкового ряду, використовуючи половинку та чвертки цеглини. Підготуйте постіль з розчину для другого ряду. Другий ряд викладіть з тричвертками.
Прийоми праці. Наберіть з ящика лопатою розчин і розстеліть його на простінки для тичкового ряду передньою, а для ложкового – бічною стороною лопати. Подавши на простінок розчин, беріть зі штабеля цеглини і розкладайте їх стопками. Відстань між стопками має дорівнювати півцеглини.
Для активізації діяльності учнів ведеться бесіда при показі прийомів (методи контролю, способи обробки та розшивання швів):
Ознайомити учнів з технічними вимогами на виконання роботи .
Можливі відхилення у розмірах і положеннях конструкції стін.
№ з/п |
Показники |
Стіни, мм |
1. |
Нерівності на вертикальній поверхні мурування, які знайдені при накладанні рейки завдовжки 2 м. |
10
|
2. |
Відхилення від ширини |
- 15 |
3. |
Відхилення від товщини |
15 |
4. |
Відхилення від позначки опорної поверхні |
- 10 |
5. |
Відхилення поверхонь і кутів мурування від вертикалей :
|
10 30 |
6. |
Відхилення рядів мурування від горизонталі на 10 м довжини стіни |
15 |
7. |
Товщина вертикальних швів |
-2;+2 |
8. |
Товщина горизонтальних швів |
-2;+3 |
Перевірка якості мурування простінків .
Виклавши чотири ряди мурування, старанно вивіряють його якість .
Вертикальність поверхонь і кутів перевіряють виском, опускаючи його на два ряди нижче викладеного мурування, або рівнем .
Горизонтальність і вертикальність рядів перевіряють за допомогою правила і рівня двічі на кожний 1м висоти кладки . Виявлені дефекти усувають, підбиваючи окремі цеглини молотком - кирочкою.
Техніка безпеки праці при виконанні завдання .
а ) Ретельно слідити за станом дерев’яної ручки кельми .
б ) При осаджуванні цеглини кельмою або кирочкою слідити за положенням пальців рук, щоб не вдарити по них кельмою .
в ) При рубанні або тесанні цеглини користуватися захисними окулярами . 2.3.4.Опитування учнів з метою виявлення розуміння показу прийомів робіт :
а ) показати ( без розчину ) прийоми укладання першої цеглини ;
б ) показати( без розчину ) прийоми укладання наступних цеглин ;
в ) показати перевірку вертикальності кутів за допомогою виска ;
г ) покажіть перевірку горизонтальності простінку за допомогою рівня ;
д ) покажіть порядок розшивання швів .
2.3.5.Видача завдань кожній бригаді із 2-х учнів ( завдання має практичну і теоретичну частину ) . Пояснення їх змісту та критеріїв оцінювання.
3.Самостійна робота учнів і поточний інструктаж 5 годин
1 – й ряд 2 – й ряд
3.1. Самостійна робота учнів.
Мета:
- організувати правильно робоче місце муляра;
- навчання організації самоконтролю якості мурування .
3.2. Цільові обходи робочих місць учнів .
Перший : перевірити організацію робочих місць , стан інструментів , інвентарю та пристосувань , які використовують при муруванні .
Другий : перевірка розмітки осі , позначки першого ряду мурування , розчину , правильності розстилання та розрівнювання розчину .
Третій : перевірка правильності виконання прийомів мурування .
Четвертий : перевірити правильність ведення самоконтролю за якістю мурування .
П’ятий : перевірити додержання правил безпеки праці .
Шостий : перевірити знання теоретичної частини завдання .
По ходу поточного індивідуального інструктування в разі виявлення типових помилок у більшості учнів або порушень правил ОП проводити груповий інструктаж
3.3. Прийняти і оцінити роботу учнів .
Критерії оцінювання завдання самостійної роботи учнів.
№ з/п |
Об’єкти оцінювання (показники) |
Бали |
1. |
Організація робочого місця - |
0,6 |
2. |
Дотримання охорони праці - |
0,6 |
3. |
Дотримання технічних вимог: |
|
|
- відхилення від опорної поверхні; |
0,6 |
- відхилення від товщини; |
0,6 |
|
- відхилення від ширини; |
0,6 |
|
- відхилення від вертикалі; |
4.8 |
|
- відхилення від горизонталі; |
1,2 |
|
- нерівності на вертикальній поверхні; |
0,6 |
|
- розшивання швів; |
0,6 |
|
- чистота кладки. |
0,6 |
|
4. |
Теоретичне завдання - |
1,2 |
|
РАЗОМ : |
12 |
4 . Заключний інструктаж ( 15 хвилин ) .
4.1. Підведення підсумків робочого дня : повідомити , хто з учнів досяг відмінної якості роботи ; розібрати найбільш характерні недоліки в роботі учнів , вказати шляхи їх виправлення , оголосити оцінку роботи кожного учня ; зробити аналіз дисципліни групи в цілому і окремих учнів .
Залучення окремих учнів до контролю якості виконаних завдань .
4.2 . Повідомити тему і мету наступного уроку . Тема наступного уроку –“Тематична атестація з теми "Мурування за однорядною системою перев'язування швів”.
4.3. Дати домашнє завдання : підготуватися до тематичної атестації
4.4. Прибирання робочих місць .
Майстер виробничого навчання : ШЕРЕМЕТ
ЄВГЕНІЙ
БОРИСОВИЧ
План уроку професійно-практичної підготовки
учнів за професією “Муляр”.
Тема. Цегляне мурування за однорядною системою перев’язування швів.
Тема уроку . Мурування кута завтовшки в 1 цеглину за однорядною системою перев’язування швів .
Мета уроку :
Навчальна-навчити учнів прийомам мурування кутів завтовшки в 1 цеглину за однорядною системою перев’язування швів з дотриманням безпечних умов праці та вимог БНіП до якості роботи .
Виховна–дбайливо відноситись до інструменту, який використовується у роботі; виховувати виробничу дисципліну, працелюбність; виховувати любов до професії; постійно підвищувати свій рівень професійної майстерності.
Розвивальна-розвивати самостійний процес мислення; використовувати здобуті знання з контролю за якістю цегляної кладки; читати періодичну літературу про нові сучасні будівельні матеріали та технології.
Місце проведення уроку . Майстерні мулярів .
Матеріально-технічне та дидактичне забезпечення уроку . Цегла, глиняний розчин, інструменти, пристосування та прилади для цегляного мурування, вода, інвентар, плакат “ Мурування за однорядною системою перев’язування швів “, таблиця вимог БНіП до якості виконаної роботи , картки-завдання, завдання для самостійної роботи учнів, інструкційно-технологічні картки, критерії оцінювання НДУ, навчальні елементи, опорні конспекти, розбірний макет кута.
Методи . Пояснення з елементами бесіди, показ прийомів, усне опитування по картках-завданнях, самостійна робота з використанням інструкційно-технологічних карт, навчальні елементи, розбірний макет кута.
Об’єкти роботи. Кути завтовшки в 1 цеглину.
1.Хід уроку .
1.1. Перевірка учнів за списком .
2.Вступний інструктаж ( 40 хвилин ) .
2.1.Повідомити учням тему і мету уроку .
2.2.Провести бесіду по матеріалу пройдених тем програми . Запропонувати учням відповісти на наступні питання карток-завдань
а ) Які конструкції з цегли мурують за однорядною системою перев’язування швів ?
б ) Яким контрольно-вимірювальним інструментом користується муляр ?
в ) Якими засобами індивідуального захисту повинен користуватися муляр при рубанні або тесанні цегли ?
г ) Коли муляр повинен користуватися запобіжним пасом ?
2.3.Пояснення нового матеріалу .
2.3.1. Застосування даного виду мурування .
2.3.2.Інструмент, пристосування та інвентар, які використовуються при муруванні кутів .
Провести бесіду з учнями з метою виявлення знань робочого інструмента та його призначення .
Питання бесіди :
а) Дайте назву інструменту ( показати розшивку, висок, рівень, кельму, правило ) і розкажіть про призначення кожного та вимоги до них .
б) Покажіть прийоми користування виском , рівнем , розшивкою .
в) Визначте придатність інструменту до роботи .
2.3.3. Показ прийомів технології мурування з коментуванням дій,
вимог до кожної операції . Пропоную учням дати відповідь на питання, користуючись навчальними елементами та опорними конспектами.
Питання учням :
а) Як підготувати робоче місце до початку мурування ?
б) Як виконується розмітка першого ряду ?
Пояснення технології процесу мурування, організації праці, показ прийомів мурування .
Використовуючи плакат, інструкційно-технологічну карту та підготовлені матеріали здійснюється показ прийомів мурування.
Підготовчий етап. До початку кладки необхідно:
Технологія процесу й організація праці. Прочитайте робочі креслення мурування кутів. Підготуйте постіль з розчину для першого ряду.
Мурування кутів починають з тичкового ряду, використовуючи тричвертки та чвертки цеглини. Підготуйте постіль з розчину для другого ряду.
Прийоми праці. Наберіть з ящика лопатою розчин і розстеліть його на кут для тичкового ряду передньою, а для ложкового – бічною стороною лопати. Подавши на кут розчин, беріть зі штабеля цеглини і розкладайте їх стопками. Відстань між стопками має дорівнювати півцеглини.
Для активізації діяльності учнів ведеться бесіда при показі прийомів (методи контролю, способи обробки та розшивання швів):
Ознайомити учнів з технічними вимогами на виконання роботи .
Можливі відхилення у розмірах і положеннях конструкції стін.
№ з/п |
Показники |
Стіни, мм |
1. |
Нерівності на вертикальній поверхні мурування, які знайдені при накладанні рейки завдовжки 2 м. |
10
|
2. |
Відхилення від ширини |
- 15 |
3. |
Відхилення від товщини |
15 |
4. |
Відхилення від позначки опорної поверхні |
- 10 |
5. |
Відхилення поверхонь і кутів мурування від вертикалей :
|
10 30 |
6. |
Відхилення рядів мурування від горизонталі на 10 м довжини стіни |
15 |
7. |
Товщина вертикальних швів |
-2;+2 |
8. |
Товщина горизонтальних швів |
-2;+3 |
Перевірка якості мурування кутів .
Виклавши чотири ряди мурування, старанно вивіряють його якість .
Вертикальність поверхонь і кутів перевіряють виском, опускаючи його на два ряди нижче викладеного мурування, або рівнем .
Горизонтальність і вертикальність рядів перевіряють за допомогою правила і рівня двічі на кожний 1м висоти кладки . Виявлені дефекти усувають, підбиваючи окремі цеглини молотком - кирочкою.
Техніка безпеки праці при виконанні завдання .
а ) Ретельно слідити за станом дерев’яної ручки кельми .
б ) При осаджуванні цеглини кельмою або кирочкою слідити за положенням пальців рук, щоб не вдарити по них кельмою .
в ) При рубанні або тесанні цеглини користуватися захисними окулярами . 2.3.4.Опитування учнів з метою виявлення розуміння показу прийомів робіт :
а ) показати ( без розчину ) прийоми укладання першої цеглини ;
б ) показати( без розчину ) прийоми укладання наступних цеглин ;
в ) показати перевірку вертикальності кута за допомогою виска ;
г ) покажіть перевірку горизонтальності кута за допомогою рівня ;
д ) покажіть порядок розшивання швів .
2.3.5.Видача завдань кожній бригаді із 2-х учнів ( завдання має практичну і теоретичну частину ) . Пояснення їх змісту та критеріїв оцінювання.
3.Самостійна робота учнів і поточний інструктаж 5 годин
1 – й ряд 2 – й ряд
3.1. Самостійна робота учнів.
Мета:
- організувати правильно робоче місце муляра;
- навчання організації самоконтролю якості мурування .
3.2. Цільові обходи робочих місць учнів .
Перший : перевірити організацію робочих місць , стан інструментів , інвентарю та пристосувань , які використовують при муруванні .
Другий : перевірка розмітки осі , позначки першого ряду мурування , розчину , правильності розстилання та розрівнювання розчину .
Третій : перевірка правильності виконання прийомів мурування .
Четвертий : перевірити правильність ведення самоконтролю за якістю мурування .
П’ятий : перевірити додержання правил безпеки праці .
Шостий : перевірити знання теоретичної частини завдання .
По ходу поточного індивідуального інструктування в разі виявлення типових помилок у більшості учнів або порушень правил ОП проводити груповий інструктаж
3.3. Прийняти і оцінити роботу учнів .
Критерії оцінювання завдання самостійної роботи учнів.
№ з/п |
Об’єкти оцінювання (показники) |
Бали |
1. |
Організація робочого місця - |
0,6 |
2. |
Дотримання охорони праці - |
0,6 |
3. |
Дотримання технічних вимог: |
|
|
- відхилення від опорної поверхні; |
0,6 |
- відхилення від товщини; |
0,6 |
|
- відхилення від ширини; |
0,6 |
|
- відхилення від вертикалі; |
4.8 |
|
- відхилення від горизонталі; |
1,2 |
|
- нерівності на вертикальній поверхні; |
0,6 |
|
- розшивання швів; |
0,6 |
|
- чистота кладки. |
0,6 |
|
4. |
Теоретичне завдання - |
1,2 |
|
РАЗОМ : |
12 |
4 . Заключний інструктаж ( 15 хвилин ) .
4.1. Підведення підсумків робочого дня : повідомити , хто з учнів досяг відмінної якості роботи ; розібрати найбільш характерні недоліки в роботі учнів , вказати шляхи їх виправлення , оголосити оцінку роботи кожного учня ; зробити аналіз дисципліни групи в цілому і окремих учнів .
Залучення окремих учнів до контролю якості виконаних завдань .
4.2 . Повідомити тему і мету наступного уроку . Тема наступного уроку –"Мурування кута завтовшки у 1,5 цеглини за однорядною системою перев'язування швів".
4.3. Дати домашнє завдання : вивчити робоче креслення кута завтовшки в 1,5 цеглини за однорядною системою перев'язування швів
4.4. Прибирання робочих місць .
Майстер виробничого навчання : ШЕРЕМЕТ
ЄВГЕНІЙ
БОРИСОВИЧ
План уроку професійно-практичної підготовки
учнів за професією “Муляр”.
Тема . Цегляне мурування за однорядною системою перев’язування швів.
Тема уроку . Мурування кута завтовшки в 1,5 цеглини за однорядною системою перев’язування швів .
Мета уроку :
Навчальна-навчити учнів прийомам мурування кутів завтовшки в 1,5 цеглини за однорядною системою перев’язування швів з дотриманням безпечних умов праці та вимог БНіП до якості роботи .
Виховна–дбайливо відноситись до інструменту, який використовується у роботі; виховувати виробничу дисципліну, працелюбність; виховувати любов до професії; постійно підвищувати свій рівень професійної майстерності.
Розвивальна-розвивати самостійний процес мислення; використовувати здобуті знання з контролю за якістю цегляної кладки; читати періодичну літературу про нові сучасні будівельні матеріали та технології.
Місце проведення уроку . Майстерні мулярів .
Матеріально-технічне та дидактичне забезпечення уроку . Цегла, глиняний розчин, інструменти, пристосування та прилади для цегляного мурування, вода, інвентар, плакат “ Мурування за однорядною системою перев’язування швів “, таблиця вимог БНіП до якості виконаної роботи , картки-завдання, завдання для самостійної роботи учнів, інструкційно-технологічні картки, критерії оцінювання НДУ, навчальні елементи, опорні конспекти, розбірний макет кута.
Методи . Пояснення з елементами бесіди, показ прийомів, усне опитування по картках-завданнях, самостійна робота з використанням інструкційно-технологічних карт, навчальні елементи, розбірний макет кута.
Об’єкти роботи. Кути завтовшки в 1,5 цеглини.
1.Хід уроку .
1.1. Перевірка учнів за списком .
2.Вступний інструктаж ( 40 хвилин ) .
2.1.Повідомити учням тему і мету уроку .
2.2.Провести бесіду по матеріалу пройдених тем програми . Запропонувати учням відповісти на наступні питання карток-завдань:
а ) Які конструкції з цегли мурують за однорядною системою перев’язування швів ?
б ) Яким контрольно-вимірювальним інструментом користується муляр ?
в ) Якими засобами індивідуального захисту повинен користуватися муляр при рубанні або тесанні цегли ?
г ) Коли муляр повинен користуватися запобіжним пасом ?
2.3.Пояснення нового матеріалу .
2.3.1. Застосування даного виду мурування .
2.3.2.Інструмент, пристосування та інвентар, які використовуються при муруванні кутів .
Провести бесіду з учнями з метою виявлення знань робочого інструмента та його призначення .
Питання бесіди :
а) Дайте назву інструменту ( показати розшивку, висок, рівень, кельму, правило ) і розкажіть про призначення кожного та вимоги до них .
б) Покажіть прийоми користування виском , рівнем , розшивкою .
в) Визначте придатність інструменту до роботи .
2.3.3. Показ прийомів технології мурування з коментуванням дій,
вимог до кожної операції . Пропоную учням дати відповідь на питання, користуючись навчальними елементами та опорними конспектами.
Питання учням :
а) Як підготувати робоче місце до початку мурування ?
б) Як виконується розмітка першого ряду ?
Пояснення технології процесу мурування, організації праці, показ прийомів мурування .
Використовуючи плакат, інструкційно-технологічну карту та підготовлені матеріали здійснюється показ прийомів мурування.
Підготовчий етап. До початку кладки необхідно:
Технологія процесу й організація праці. Прочитайте робочі креслення мурування кутів. Підготуйте постіль з розчину для першого ряду.
Мурування кутів починають з тичкового ряду, використовуючи тричвертки та чвертки цеглини. Підготуйте постіль з розчину для другого ряду.
Прийоми праці. Наберіть з ящика лопатою розчин і розстеліть його на кут для тичкового ряду передньою, а для ложкового – бічною стороною лопати. Подавши на кут розчин, беріть зі штабеля цеглини і розкладайте їх стопками. Відстань між стопками має дорівнювати півцеглини.
Для активізації діяльності учнів ведеться бесіда при показі прийомів (методи контролю, способи обробки та розшивання швів):
Ознайомити учнів з технічними вимогами на виконання роботи .
Можливі відхилення у розмірах і положеннях конструкції стін.
№ з/п |
Показники |
Стіни, мм |
1. |
Нерівності на вертикальній поверхні мурування, які знайдені при накладанні рейки завдовжки 2 м. |
10
|
2. |
Відхилення від ширини |
- 15 |
3. |
Відхилення від товщини |
15 |
4. |
Відхилення від позначки опорної поверхні |
- 10 |
5. |
Відхилення поверхонь і кутів мурування від вертикалей :
|
10 30 |
6. |
Відхилення рядів мурування від горизонталі на 10 м довжини стіни |
15 |
7. |
Товщина вертикальних швів |
-2;+2 |
8. |
Товщина горизонтальних швів |
-2;+3 |
Перевірка якості мурування кутів .
Виклавши чотири ряди мурування, старанно вивіряють його якість .
Вертикальність поверхонь і кутів перевіряють виском, опускаючи його на два ряди нижче викладеного мурування, або рівнем .
Горизонтальність і вертикальність рядів перевіряють за допомогою правила і рівня двічі на кожний 1м висоти кладки . Виявлені дефекти усувають, підбиваючи окремі цеглини молотком - кирочкою.
Техніка безпеки праці при виконанні завдання .
а ) Ретельно слідити за станом дерев’яної ручки кельми .
б ) При осаджуванні цеглини кельмою або кирочкою слідити за положенням пальців рук, щоб не вдарити по них кельмою .
в ) При рубанні або тесанні цеглини користуватися захисними окулярами . 2.3.4.Опитування учнів з метою виявлення розуміння показу прийомів робіт :
а ) показати ( без розчину ) прийоми укладання першої цеглини ;
б ) показати( без розчину ) прийоми укладання наступних цеглин ;
в ) показати перевірку вертикальності кута за допомогою виска ;
г ) покажіть перевірку горизонтальності кута за допомогою рівня ;
д ) покажіть порядок розшивання швів .
2.3.5.Видача завдань кожній бригаді із 2-х учнів ( завдання має практичну і теоретичну частину ) . Пояснення їх змісту та критеріїв оцінювання.
3.Самостійна робота учнів і поточний інструктаж 5 годин
1 – й ряд 2 – й ряд
3.1. Самостійна робота учнів.
Мета:
- організувати правильно робоче місце муляра;
- навчання організації самоконтролю якості мурування .
3.2. Цільові обходи робочих місць учнів .
Перший : перевірити організацію робочих місць , стан інструментів , інвентарю та пристосувань , які використовують при муруванні .
Другий : перевірка розмітки осі , позначки першого ряду мурування , розчину , правильності розстилання та розрівнювання розчину .
Третій : перевірка правильності виконання прийомів мурування .
Четвертий : перевірити правильність ведення самоконтролю за якістю мурування .
П’ятий : перевірити додержання правил безпеки праці .
Шостий : перевірити знання теоретичної частини завдання .
По ходу поточного індивідуального інструктування в разі виявлення типових помилок у більшості учнів або порушень правил ОП проводити груповий інструктаж
3.3. Прийняти і оцінити роботу учнів .
Критерії оцінювання завдання самостійної роботи учнів.
№ з/п |
Об’єкти оцінювання (показники) |
Бали |
1. |
Організація робочого місця - |
0,6 |
2. |
Дотримання охорони праці - |
0,6 |
3. |
Дотримання технічних вимог: |
|
|
- відхилення від опорної поверхні; |
0,6 |
- відхилення від товщини; |
0,6 |
|
- відхилення від ширини; |
0,6 |
|
- відхилення від вертикалі; |
4.8 |
|
- відхилення від горизонталі; |
1,2 |
|
- нерівності на вертикальній поверхні; |
0,6 |
|
- розшивання швів; |
0,6 |
|
- чистота кладки. |
0,6 |
|
4. |
Теоретичне завдання - |
1,2 |
|
РАЗОМ : |
12 |
4 . Заключний інструктаж ( 15 хвилин ) .
4.1. Підведення підсумків робочого дня : повідомити , хто з учнів досяг відмінної якості роботи ; розібрати найбільш характерні недоліки в роботі учнів , вказати шляхи їх виправлення , оголосити оцінку роботи кожного учня ; зробити аналіз дисципліни групи в цілому і окремих учнів .
Залучення окремих учнів до контролю якості виконаних завдань .
4.2 . Повідомити тему і мету наступного уроку . Тема наступного уроку –"Мурування кута завтовшки у 2 цеглини за однорядною системою перев'язування швів".
4.3. Дати домашнє завдання : вивчити робоче креслення кута завтовшки в 2 цеглини за однорядною системою перев'язування швів
4.4. Прибирання робочих місць .
Майстер виробничого навчання : ШЕРЕМЕТ
ЄВГЕНІЙ
БОРИСОВИЧ
План уроку професійно-практичної підготовки
учнів за професією “Муляр”.
Тема. Цегляне мурування за однорядною системою перев’язування швів.
Тема уроку . Мурування кута завтовшки в 2 цеглини за однорядною системою перев’язування швів .
Мета уроку :
Навчальна-навчити учнів прийомам мурування кутів завтовшки в 2 цеглини за однорядною системою перев’язування швів з дотриманням безпечних умов праці та вимог БНіП до якості роботи .
Виховна–дбайливо відноситись до інструменту, який використовується у роботі; виховувати виробничу дисципліну, працелюбність; виховувати любов до професії; постійно підвищувати свій рівень професійної майстерності.
Розвивальна-розвивати самостійний процес мислення; використовувати здобуті знання з контролю за якістю цегляної кладки; читати періодичну літературу про нові сучасні будівельні матеріали та технології.
Місце проведення уроку . Майстерні мулярів .
Матеріально-технічне та дидактичне забезпечення уроку . Цегла, глиняний розчин, інструменти, пристосування та прилади для цегляного мурування, вода, інвентар, плакат “ Мурування за однорядною системою перев’язування швів “, таблиця вимог БНіП до якості виконаної роботи , картки-завдання, завдання для самостійної роботи учнів, інструкційно-технологічні картки, критерії оцінювання НДУ, навчальні елементи, опорні конспекти, розбірний макет кута.
Методи . Пояснення з елементами бесіди, показ прийомів, усне опитування по картках-завданнях, самостійна робота з використанням інструкційно-технологічних карт, навчальні елементи, розбірний макет кута.
Об’єкти роботи. Кути завтовшки в 2 цеглини.
1.Хід уроку .
1.1. Перевірка учнів за списком .
2.Вступний інструктаж ( 40 хвилин ) .
2.1.Повідомити учням тему і мету уроку .
2.2.Провести бесіду по матеріалу пройдених тем програми . Запропонувати учням відповісти на наступні питання карток-завдань:
а ) Які конструкції з цегли мурують за однорядною системою перев’язування швів ?
б ) Яким контрольно-вимірювальним інструментом користується муляр ?
в ) Якими засобами індивідуального захисту повинен користуватися муляр при рубанні або тесанні цегли ?
г ) Коли муляр повинен користуватися запобіжним пасом ?
2.3.Пояснення нового матеріалу .
2.3.1. Застосування даного виду мурування .
2.3.2.Інструмент, пристосування та інвентар, які використовуються при муруванні кутів .
Провести бесіду з учнями з метою виявлення знань робочого інструмента та його призначення .
Питання бесіди :
а) Дайте назву інструменту ( показати розшивку, висок, рівень, кельму, правило ) і розкажіть про призначення кожного та вимоги до них .
б) Покажіть прийоми користування виском , рівнем , розшивкою .
в) Визначте придатність інструменту до роботи .
2.3.3. Показ прийомів технології мурування з коментуванням дій,
вимог до кожної операції . Пропоную учням дати відповідь на питання, користуючись навчальними елементами та опорними конспектами.
Питання учням :
а) Як підготувати робоче місце до початку мурування ?
б) Як виконується розмітка першого ряду ?
Пояснення технології процесу мурування, організації праці, показ прийомів мурування .
Використовуючи плакат, інструкційно-технологічну карту та підготовлені матеріали здійснюється показ прийомів мурування.
Підготовчий етап. До початку кладки необхідно:
Технологія процесу й організація праці. Прочитайте робочі креслення мурування кутів. Підготуйте постіль з розчину для першого ряду.
Мурування кутів починають з тичкового ряду, використовуючи тричвертки та чвертки цеглини. Підготуйте постіль з розчину для другого ряду.
Прийоми праці. Наберіть з ящика лопатою розчин і розстеліть його на кут для тичкового ряду передньою, а для ложкового – бічною стороною лопати. Подавши на кут розчин, беріть зі штабеля цеглини і розкладайте їх стопками. Відстань між стопками має дорівнювати півцеглини.
Для активізації діяльності учнів ведеться бесіда при показі прийомів (методи контролю, способи обробки та розшивання швів):
Ознайомити учнів з технічними вимогами на виконання роботи .
Можливі відхилення у розмірах і положеннях конструкції стін.
№ з/п |
Показники |
Стіни, мм |
1. |
Нерівності на вертикальній поверхні мурування, які знайдені при накладанні рейки завдовжки 2 м. |
10
|
2. |
Відхилення від ширини |
- 15 |
3. |
Відхилення від товщини |
15 |
4. |
Відхилення від позначки опорної поверхні |
- 10 |
5. |
Відхилення поверхонь і кутів мурування від вертикалей :
|
10 30 |
6. |
Відхилення рядів мурування від горизонталі на 10 м довжини стіни |
15 |
7. |
Товщина вертикальних швів |
-2;+2 |
8. |
Товщина горизонтальних швів |
-2;+3 |
Перевірка якості мурування кутів .
Виклавши чотири ряди мурування, старанно вивіряють його якість .
Вертикальність поверхонь і кутів перевіряють виском, опускаючи його на два ряди нижче викладеного мурування, або рівнем .
Горизонтальність і вертикальність рядів перевіряють за допомогою правила і рівня двічі на кожний 1м висоти кладки . Виявлені дефекти усувають, підбиваючи окремі цеглини молотком - кирочкою.
Техніка безпеки праці при виконанні завдання .
а ) Ретельно слідити за станом дерев’яної ручки кельми .
б ) При осаджуванні цеглини кельмою або кирочкою слідити за положенням пальців рук, щоб не вдарити по них кельмою .
в ) При рубанні або тесанні цеглини користуватися захисними окулярами . 2.3.4.Опитування учнів з метою виявлення розуміння показу прийомів робіт :
а ) показати ( без розчину ) прийоми укладання першої цеглини ;
б ) показати( без розчину ) прийоми укладання наступних цеглин ;
в ) показати перевірку вертикальності кута за допомогою виска ;
г ) покажіть перевірку горизонтальності кута за допомогою рівня ;
д ) покажіть порядок розшивання швів .
2.3.5.Видача завдань кожній бригаді із 2-х учнів ( завдання має практичну і теоретичну частину ) . Пояснення їх змісту та критеріїв оцінювання.
3.Самостійна робота учнів і поточний інструктаж 5 годин
1 – й ряд 2 – й ряд
3.1. Самостійна робота учнів.
Мета:
- організувати правильно робоче місце муляра;
- навчання організації самоконтролю якості мурування .
3.2. Цільові обходи робочих місць учнів .
Перший : перевірити організацію робочих місць , стан інструментів , інвентарю та пристосувань , які використовують при муруванні .
Другий : перевірка розмітки осі , позначки першого ряду мурування , розчину , правильності розстилання та розрівнювання розчину .
Третій : перевірка правильності виконання прийомів мурування .
Четвертий : перевірити правильність ведення самоконтролю за якістю мурування .
П’ятий : перевірити додержання правил безпеки праці .
Шостий : перевірити знання теоретичної частини завдання .
По ходу поточного індивідуального інструктування в разі виявлення типових помилок у більшості учнів або порушень правил ОП проводити груповий інструктаж
3.3. Прийняти і оцінити роботу учнів .
Критерії оцінювання завдання самостійної роботи учнів.
№ з/п |
Об’єкти оцінювання (показники) |
Бали |
1. |
Організація робочого місця - |
0,6 |
2. |
Дотримання охорони праці - |
0,6 |
3. |
Дотримання технічних вимог: |
|
|
- відхилення від опорної поверхні; |
0,6 |
- відхилення від товщини; |
0,6 |
|
- відхилення від ширини; |
0,6 |
|
- відхилення від вертикалі; |
4.8 |
|
- відхилення від горизонталі; |
1,2 |
|
- нерівності на вертикальній поверхні; |
0,6 |
|
- розшивання швів; |
0,6 |
|
- чистота кладки. |
0,6 |
|
4. |
Теоретичне завдання - |
1,2 |
|
РАЗОМ : |
12 |
4 . Заключний інструктаж ( 15 хвилин ) .
4.1. Підведення підсумків робочого дня : повідомити , хто з учнів досяг відмінної якості роботи ; розібрати найбільш характерні недоліки в роботі учнів , вказати шляхи їх виправлення , оголосити оцінку роботи кожного учня ; зробити аналіз дисципліни групи в цілому і окремих учнів .
Залучення окремих учнів до контролю якості виконаних завдань .
4.2 . Повідомити тему і мету наступного уроку . Тема наступного уроку –"Мурування простінку завтовшки у 1 цеглину за однорядною системою перев'язування швів".
4.3. Дати домашнє завдання : вивчити робоче креслення простінку завтовшки в 1 цеглину за однорядною системою перев'язування швів
4.4. Прибирання робочих місць .
Майстер виробничого навчання : ШЕРЕМЕТ
ЄВГЕНІЙ
БОРИСОВИЧ