Хімія 8 клас . Урок № 1
Тема: Повторення основних питань курсу хімії 7 класу. Найважливіші хімічні поняття.
Очікуваний результат: учень розрізняє поняття: суміш і чиста речовина, прості і складні речовини, атом і хімічний елемент, фізичні і хімічні явища, хімічна формула, індекс, коефіцієнт, валентність, хімічна реакція; наводить приклади простих і складних речовин, чистих речовин і сумішей; називає способи розділення сумішей; правила безпеки в кабінеті хімії; використовує способи розділення суміші; критично ставиться до власних знань з хімії.
Тип уроку: урок-квест.
Обладнання: персональний комп’ютер, смартфони у учнів, роздатковий матеріал: суміш солі, піску і залізних ошурків, на вчительському столі магніти, склянки з водою, фільтри, спиртівки, пробірки.
Попередня підготовка: клас поділено на малі групи (2-4 учні), в групі обрано лідера.
На дошці або екрані епіграф до уроку:
«Щоб щось зробити потрібно перестати говорити і почати робити»
(Уолт Дісней)
Хід уроку:
І. Організація класу.
ІІ Оголошення теми уроку.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Вправа «Мікрофон» Учні, виходячи з оголошеної теми уроку, висловлюють свої думки щодо очікуваних результатів. За необхідності вчитель доповнює висловлювання учнів.
ІV. Робота в групах (проходження квесту). Кожна група має пройти по станціях і виконати певні завдання. Тільки після виконання завдання група може перейти до наступної станції. Група, яка першою впорається із завданнями і пройде увесь квест, стає переможцем.
Станція 1. Служба безпеки. Учні переходять на смартфоні за посиланням https://learningapps.org/display?v=p93n1557j19 або штрих кодом
У середовище learningapps.org і виконують вправу на класифікацію висловлювань (правильно/неправильно) щодо правил техніки безпеки в кабінеті хімії.
Станція 2. Світ явищ навколо нас. Учні переходять за посиланням https://learningapps.org/display?v=pymb0hkr519 або штрих кодом
У середовище learningapps.org і виконують вправу на класифікацію зображених явищ на фізичні та хімічні (вправа «Пазл»).
Станція 3. Теоретична. Вправа «Знайди пару». Учні переходять за посиланням https://learningapps.org/display?v=p8ut7e2bc19 або штрих-кодом
В середовище learningapps.org івиконують вправу на поєднання хімічних понять з іх визначенням.
Станція 4. Практична. Учням пропонується розділити суміш солі, піску і залізних ошурків. Для виконання завдання вони мають самостійно відібрати обладнання, що знаходиться на вчительському столі (магніти, склянки з водою, фільтри, спиртівки, пробірки).
Станція 5. Склади пазл. Учні переходять за посиланням https://learningapps.org/display?v=ph6am15nt19 або штрих кодом
І виконують вправу на розділення простих і складних речовин за назвами та хімічними формулами. Додаткове завдання «Що зображено на картині?» (кадр із фільму «Гаррі Потер», Северин Сайрус, алхімік і викладач Хогвардсу)
Станція 6. Шифрувальна. Використовуючи періодичну систему хімічних елементів Д. І. Менделєєва записати формули речовин, за описом їхнього складу (роздається на картках):
Станція 7. Математична. Знаючи, що валентність – це властивість атомів з’єднуватися з певним числом атомів того самого або іншого хімічного елемента, скласти хімічні формули бінарних сполук за валентністю. (За необхідності групам може бути надана пам’ятка «Алгоритм складання хімічної формули за валентністю»)
V. Визначення переможців. Підведення підсумку уроку.
VII. Домашнє завдання. Виконати тести на платформі naurok.com.ua
https://naurok.com.ua/test/povtorennya-temi-pochatkovi-himichni-ponyattya-11988.html