Розробка уроку №1 у 6 класі "Камерно-вокальні жанри .Пісня" до підручника Л. Аристової "Музичне мистецтво 6 клас"

Про матеріал
Розробка уроку №1 "Камерно-вокальні жанри .Пісня" у 6 класі до підручника Л. Аристової "Музичне мистецтво" 6 клас
Перегляд файлу

Урок №1

Жанри камерно-вокальної музики

Пісня

Мета й завдання: розкрити поняття «камерно-вокальна музика», на конкретних прикладах показати учням можливості музики виражати почуття, настрої людини, поглибити  знання про укр.нар. пісні.

Розвивати вміння учнів логічно мислити, інтерпретувати та виразно виконувати муз. твори.

Виховувати любов до укр. пісні, глибоке відчуття настроїв і почуттів людини, втілених у муз. творах, виховувати почуття єдності з муз. образом пісні.

Матеріал: Л.Ревуцький «Пісня», Г.Малер Симфонія №1, 3ч. , УНП «Од Києва до Лубен»

Обладнання: портрети Л.Ревуцького, Г.Малера, програвач.

Тип уроку: комбінований, урок –введення в тему.

  • Ми часто не звертаємо уваги, що музика стала частиною нашого життя. Ми її чуємо під час свят, у кіно, у транспорті, вдома, з мобільних телефонів. Музику не можна відокремити від життя людини, адже вона є важливою складовою. Для того, щоб  зрозуміти і полюбити музику, потрібно навчитись її слухати.

Але ж музичних творів так багато!! Як навчитись розбиратись у безмежному океані музики? Цього ми і будемо вчитись на уроці.

Тема 1 семестру звучить так: « Камерно-вокальні жанри» , а тема уроку – «Пісня»

 Бліцопитування

  • Що таке «Вокальна музика»?
  • Як називається музикант, який виконує вокальну музику?
  • Хорову музику?
  • На інструментах?
  • Грають в оркестрі?
  • На які б групи ви поділили музичні твори?

Жанр – тип муз.творів, поєднаних за певними ознаками.

Музичні твори за способом виконання поділяються на вокальні та інструментальні та театральні жанри

.

Камерна музикавид муз. мистецтва, призначений для виконання в невеликих приміщеннях або для домашнього музикування.

Можна виконувати соло або камерним ансамблем – від 2 до 10 учасників.

Камерний хор, оркестр – 15-20 чол.

Пісня – словесно-музичний твір, призначений для співу.

Пісня може бути народна чи професійна, акапельна чи з супроводом.

Камерну музику ще недавно виконували частіше у домашній, а не в концертній обстановці. Аматори музики приходили один до одного, щоб послухати хорошу музику і взяти участь у її виконанні. Грали і слухали музику сольну  - для ф-но, скрипки, флейти, та ін. інструментів. Грали твори для різних ансамблів – дуетів, тріо, квартетів. Обов’язково брали участь у таких домашніх концертах і співаки. Потім поступово камерна музика вийшла за межі осель: її почали виконувати в концертних залах, де ми можемо почути і в наші дні. /852

Сприймання музики

Для різних муз. інстр. багатьма композиторами написані твори, що мають назву «Пісня без слів» або просто «Пісня». Головні мелодії в них звучать протяжно, наспівно.

Такий твір є і в творчому доробку укр. композитора позаминулого століття Левка Ревуцького (1889-1977)

Видатний укр. композитор, митець народився на Полтавщині наприкінці 19 ст. Після здобуття освіти в  Київському університеті та консерваторії він проявив себе як талановитий композитор, науковець і педагог. Майже півстоліття Левко Ревуцький викладав у Київській консерваторії. Він написав багато творів на основі нар.пісень: «Козацькі пісні», «Галицькі пісні», «Сонечко», поему-кантату «Хустина» , інструментальні твори.

Композитор майстерно поєднував різні жанри укр. фольклору з професійною інструментальною музикою. Пісенність панує і в його симфоніях та інших творах.

  • Прослухайте твір, і скажіть до якого жанру укр. пісень схожий цей твір? (Думи). Як би ви його назвали?

Слухання - «Пісня « Л.Ревуцький

  • Чому композитор назвав твір «Пісня»?
  • Отже, ми дійшли висновку, що це невелика ф-на п’єса, мелодія якої ллється зосереджено і стримано, нагадує думи.

 

Використання нар. пісні, як джерела творчості можна зустріти майже у всіх композиторів.

Австрійський композитор, оперний диригент  Густав Малер (1860 – 1911) із величезною глибиною відобразив в музиці світ людини і природи. В першій симфонії композитор використовує  декілька своїх пісень з циклу «Пісні мандрівного підмайстра». Найвідоміша частина – третя – пародійний траурний марш. Задум цієї частини зародився під враженням дитячої картини : звірі ховають мисливця і проливають удавані сльози.

  • Послухайте Пісню «Братец Яков», яка лягла в основу 3 частини.

        Слухання

  • звучить в мінорі)
  • Які інструменти її виконують?

 

Художньо-творча діяльність (спів)

Сьогодні ми вивчемо укр.нар. пісню «Од Києва до Лубен»

  • Яку роль у створенні жартівликого х-ру відіграє музика?
  • Чи має пісня танцювальний х-р?

        Розучування пісні

Підсумки

Ми не можемо уявити своє життя без музики. В ній ї і краса і правда, гумор і веселий жарт. Вона здатна прикрасити життя, збагатити духовний світ людини, додати бадьорості та наснаги.

Експрес-тестування

  • Де і ким виконується камерна музика?
  • Яку пісню вивчили?
  • «Пісня» Л,Ревуцького написана для ( голосу, ф-но, симф. оркестру)?
  • Яка пісня покладена в основу 3ч. симфонії №1 Г.Малера?

Д/З –презентація улюбленої народної  пісні родини

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
1 березня 2020
Переглядів
4887
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку