Розробка уроку 2 клас "This is school"

Про матеріал

"This is school" розробка уроку у другому класі ЗОШ за підручником Карпюк. Урок насичений та динамічний, враховані вікові особливості учнів. Завдання мають високу мотивацію до вивчення іноземної мови.

Перегляд файлу

Англійська мова

2 клас

 

 

 

 Автор:

 Вчитель англійської мови

Ірпінської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 17

Жила Євгенія Сергіївна

 

Іноземні мови. Програма для загальноосвітніх та спеціалізованих начальних закладів 1-4 класи, К.: 2016

 

The Theme: This is my school.

By the end of the lesson pupils will be able to: identify school items and furniture (new words), ask question What is this? And answer  It is a ____. Pronounce sounds [u] and [u:] in letter combination “OO”, build a small sentence It is a ____ using pictures and real objects.

 Equipment and materials: flashcards, topic poster, audio recoder.

Procedure

1.Warming-up.

Greed several children by name and encourage them to respond. Ask children to say Hello! to each other.

2. Phonetic drills.

Pupil’s book, ex.4, p.41. Follow and read.

Students listen the audio firstly, than  repeat all together. After that they read one by one.

Phonetic game.

Teacher reads words with “OO”, pupils have to clap their hands when they hear [u:].

3. Learning new vocabulary.

Introducing the new words.

Hold up the flashcards and name them. Children repeat after.

Pupil`s book, ex. 1, p.40. Listen and repeat.

Play the audio and ask the children to listen and point to the picture.

Lexical game.

Stop

Use about five flashcards. Say a word, then show the children the flashcards one at a time. The children shout Stop! when they see the picture. You can do this slowly at first and then speed up.

Help the teacher

Hold up a card for the children to see without looking at it yourself. Guess what the picture is. Say Is it a (desk)? Tell the children to answer Yes or No.

4. Introducing the new language.

Point to the blackboard to introduce the question and answer What is it?/ It is a….(blackboard). Ask the question several times.

Ask and answer. Pupil`s book, p.40, ex.2

Drill the the question and answer What is it?/ It is a….(blackboard). Repeat with each of the pictures. Ask the children to work in pairs by asking and answering the questions.

5. Practicing the new language.

Pupil`s book, p.41, ex.3. Look, point and name.

Talk about the picture.

To set the context ask the children to tell you about the picture. Let them use language 1, but elicit the English vocabulary they know by pointing and asking simple question What is it?/ It is a….(blackboard). Also remember the ABC.

 

8. Copy.

Teacher shows the example of writing. Students copy the sentence to their copybooks.

9. Home assignment.

Pupil1s book, ex.4, p.41. read the words and sentences.

10. Summing up.

End the lesson with praising your pupils “Well done!”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Literature

  1. Англійська мова. Тренажер із читання/ English. Reading Trainer/ Авт. – упоряд. С.Коул – Чернігів: КММДІА, 2015. – 176с.
  2. Бабенко Н.А. Англійська мова для дошколят та першокласників. Дидактичні матеріали. Розробки занять. – Х.: Вид. група «Основа», 2008. – 141 [3] с. – (Серія «ДНЗ +школа»).

 

  1. Карп`юк О.Д. Англійська мова: підручник для 2 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – Тернопіль: Видавництво «Астон», 2012. -  136 с.: іл.

 

 

docx
До підручника
Англійська мова (підручник для загальноосвітніх навчальних закладів) 2 клас (Карпюк О. Д.)
Додано
15 жовтня 2018
Переглядів
1419
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку