План-коспект, англійська мова, 5 клас
Healthy food
Мета: збагачувати словниковий запас учнів із теми «Продукти харчування»,
формувати навички здорового харчування, закріпити отримані знання з теми.
Обладнання: підручник, картки.
ХІД УРОКУ
І. ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙНЯТТЯ ІНШОМОВНОГО МОВЛЕННЯ
Привітання. Повідомлення теми та мети уроку
T. Today’s summary lesson.You will have independent work.
Перевірка домашнього завдання
Постер «Їжа» — перевірка виконання завдання (презентація постерів учнями або групами учнів).
II. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
Перевірка сформованості навичок слухання
At the restaurant
Waiter: Hello.
Jamie: Hi. A table for two, please.
Waiter: Of course. Over here, please. Here’s the menu.
Sally: Thank you. (pause)
Waiter: Are you ready to order?
Sally: Yes, we are.
Waiter: What would you like for your starter?
Jamie: I’d like French onion soup, please.
Sally: And I’ll have a tomato salad, please.
Waiter: And for your main course?
Jamie:Mmm, I’m not sure. I don’t know whether to have the steak or Thai chicken.
Sally: Oh, I’d like the Thai chicken and rice please.
Jamie: OK, me too.
Waiter: So that’s two Thai chicken and rice. What would you like to drink?
Jamie: I’ll have a fresh orange juice and ...
Sally: I’d like some mineral water, please.
www.learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/listening-skills-practice/eating-out
Independent work
There is/are some rice on the plate.
There is/are some milk in the bottle.
There is/are some bananas in the bag.
There is/are water in the bottle.
There is/are eggs in the fridge.
There is/are oil in the bottle.
There is many/much water.
There is many/much sugar.
There are many/much sweets.
There are many/much cakes.
There is many/much fish.
There are many/much carrots.
carrot –
cherry –
tomato –
salad –
fish –
ice-cream –
water –
oil -
Fruit, vegetables, milk, eyes, meal |
III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
Підбиття підсумків уроку
Домашнє завдання exc.1b,c, p.110.