Практичні задачі: організувати ознайомлення учнів зі структурами Past Indefinite Passive та навчити оперувати ними у мовленні.
Освітні задачі: розширяти філологічний кругозір учнів; сприяти усвідомленню учнями особливостей свого мислення; формувати
загальнонавчальні вміння: самостійно працювати з навчальним роздатковим матеріалом.
Розвиваючі задачі: стимулювати пізнавально-комунікативну мотивацію учіння; розвивати довготривалу та оперативну пам'ять;
розвивати увагу.
Виховні задачі: виховувати культуру спілкування; виховувати розуміння важливості оволодіння англійською мовою та потреби
користування нею як засобом спілкування.
Засоби навчання: підручник: Плахотник В.М. Англійська мова: Підручник для 8 класу середн. шк. – 2-ге вид. – К.: Освіта, 1997;
таблиця неправильних дієслів для ознайомлення з новим граматичним матеріалом; відеозапис “Mr.Morton” для
повторення матеріалу; картка зі списком дієслів для усунення труднощів при розумінні відеозапису; опорна
схема-таблиця для вивчення нового граматичного матеріалу; відеозапис “If you are happy” для організації
динамічної паузи; додаткові завдання для перевірки щодо розуміння нового граматичного матеріалу.
Практичне оволодіння іноземною мовою неможливе без засвоєння основних граматичних структур цієї мови. Як показує педагогічна практика в школі, саме оволодіння граматичними закономірностями мовлення становить найбільші труднощі.
Граматика – це будова мови, тобто система об’єктивно діючих у мові правил зміни слів, утворення словоформ і поєднання слів у речення, також наука про устрій мови. Оволодіння граматичною будовою мови в тому або іншому обсязі забезпечує висловлення думок в усній та письмовій формі, а також розуміння їх на слух та при читанні. Учні вивчають нові факти та явища, лінгвістичні поняття та граматичні категорії, не властиві рідній мові. Саме це розширює їх філологічний кругозір. Вивчення граматики ІМ допомагає краще усвідомити граматичний устрій рідної мови, виховує логічне мислення учнів, їх спостережливість, здатність до аналізу, синтезу.
Мета навчання граматичного матеріалу іноземної мови, що вивчається, – оволодіння граматичними навичками мовлення: репродуктивними, тобто граматичними навичками говоріння і письма, та рецептивними, тобто граматичними навичками аудіювання і читання.
Граматичні навички мовлення, як і все інші навички мовлення, повинні характеризуватися такими ознаками як автоматизованість, гнучкість та стійкість, а також формуватися поетапно.
Пасивний стан вживається в англійській мові значно ширше, ніж в українській. Пасивний залог англійської мови передається на українську не тільки структурами пасивного стану, а й іншими структурами, зокрема неозначено-особовими. Саме тому я вважаю вибір даної підтеми актуальною. Плануючим урок, я ставила певні задачі, наприклад як:
Вивчаючи новий матеріал з учнями, ми розширяли філологічний кругозір учнів, також під час відповідей, вони усвідомлювали особливості свого мислення. Вони вдосконалювали навики як саме працювати з навчальним роздатковим матеріалом. Вчились самостійності та впевненості, самостійно приймаючи рішення що саме відповісти.
Протягом всього уроку діти спілкуються… а отже дуже повільно, але рухаючись вперед, в учнів мимоволі розвивається культура спілкування. Вивчаючи більш детально ІМ вони приліплюються до неї, починають закохуватись в неї та поважати її, використовуючи її як засіб спілкування.
Взагалі, функція Past Passive – виражати минулу дію, спрямовану на предмет або особу (підмет). Оволодіння функціональною стороною цього граматичного явища ускладнюються тим, що учні не вивчають пасивний стан в рідній мові, тому порівняння в теоретичному плані нічого не дає.
Отже, я вважаю, що ми повинні виділяти уроки для вивчення та навчання граматики, адже це є однією з головних задач, в результаті якої діти будуть правильно будувати речення та інше, а також матимуть можливість бути більш впевненими у своїй мові з носіями вивчаємої мови.
ЗМІСТ
Список літератури:
ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
До проведення допущено:
(підпис вчителя-методиста)
________________________________
Урок № Дата: Клас: 8
Тема уроку: Літні канікули.
Підтема уроку: Past Indefinite Passive.
Практичні задачі: організувати ознайомлення учнів зі структурами Past Indefinite Passive та навчити оперувати ними у мовленні.
Освітні задачі: розширяти філологічний кругозір учнів; сприяти усвідомленню учнями особливостей свого мислення; формувати
загальнонавчальні вміння: самостійно працювати з навчальним роздатковим матеріалом.
Розвиваючі задачі: стимулювати пізнавально-комунікативну мотивацію учіння; розвивати довготривалу та оперативну пам'ять;
розвивати увагу.
Виховні задачі: виховувати культуру спілкування; виховувати розуміння важливості оволодіння англійською мовою та потреби
користування нею як засобом спілкування.
Засоби навчання: підручник: Плахотник В.М. Англійська мова: Підручник для 8 класу середн. шк. – 2-ге вид. – К.: Освіта, 1997;
таблиця неправильних дієслів для ознайомлення з новим граматичним матеріалом; відеозапис “Mr.Morton” для
повторення матеріалу; картка зі списком дієслів для усунення труднощів при розумінні відеозапису; опорна
схема-таблиця для вивчення нового граматичного матеріалу; відеозапис “If you are happy” для організації
динамічної паузи; додаткові завдання для перевірки щодо розуміння нового граматичного матеріалу.
Хід уроку
Етапи |
Час |
Мовлення вчителя |
Мовлення учнів |
Примітки |
||
І. Початок уроку 1.Організаційний момент Прийом: Активне слухання, відповіді на запитання. Режим: Teacher – class.
2. Фонетична зарядка Мета:розвиток аудитивних умінь. Прийом: прослуховування пісні. Режим: Teacher – class.
3. Мовленнєва зарядка. Мета: введення в мовленнєве середовище. Прийом: бесіда вчителя з учнями. Режим: Teacher – class.
II. Основна частина Ознайомлення учнів з новою граматичною структурою (ГС). 1. Постановка завдання, стимулювання інтересу. Настанова на сприймання і розуміння нового матеріалу. Прийом: Активне слухання. Режим: Teacher – class.
2.Демонстрація функціонування нової ГС (на прикладі вправи №4 з підручника на с.21) Мета: продемонструвати функціонування нової ГС. Прийом: виконання (читання) вправи на переклад рідною мовою
3. Перевірка розуміння ГС Past Indefinite Passive. Мета: пересвідчитися, що учні розуміють як саме утворюється Past Indefinite Passive. Прийом: переклад рідною мовою. Режим: Teacher – class.
Динамічна пауза
4. Автоматизація дій учнів з новою структурою (на рівні фрази). Мета: навчити учнів вживати в мовленні граматичні структури з дієсловами в Past Indefinite Passive на рівні фрази з опорою на звукові зразки, які подає вчитель (вправа на імітацію). Прийом: бесіда вчителя з учнями. Режим: Teacher – class.
5. Автоматизація дій учнів з новими ГС на рівні понад фразової єдності. Мета: навчити учнів вживати разом нові ГС, з’єднуючи 2-3 фрази у логічній послідовності. Прийом: індивідуальні висловлювання учнів. Режим: Teacher – class.
III. Заключна частина уроку 1.Підбиття підсумків уроку
2. Оцінювання діяльності учнів
3. Пояснення домашнього завдання
|
2хв.
4хв.
2 хв.
3хв.
6хв.
4хв.
3хв.
10хв.
7хв.
1хв.
1хв.
2хв. |
- Good morning! Nice to meet you! Sit down, please. - Who is on duty today? - Who is absent?
- So, dear pupils, let’s start our English lesson. First of all we’ll practice our pronunciation. Ok? Please, look at the TV screen and try to sing all the verbs, which you’ll see in this little song about Mr. Morton and his little love. Are you ready? Let’s do it all together!
- Did you understand the song? - Did you like it?
- Oh, no pupils, we’ll do it another time, ok? - So… ______did you understand this song? - And about what it was?
- That's a good answer. - Pupils, and what verbs did you hear in this little song-story about Mr.Morton?
- Well done! - And if to be more exactly, we heard the verbs of what tense? - Good thinking, my clever. Enumerate please the verbs which you heard in this song? -Good. More verbs. Pupils, please, be active!
Ok. I like it. I am sure that these verbs we’ll meet today in our lesson! So, don’t forget about them!
- Pupils, please open your books at page 21. Today we are going to speak about Past Indefinite Passive, and I want you to be as much as possible attentive.
- Look at the Ex.№4… and ______, please read and translate the first sentence…
- Good. And in Past Indefinite Passive, as you may see, we’ll have such sentence like: The letter was written by Tanya. And the translation will be the next: Лист був написаний Тетяною. - Next sentence is for you, ______. Please, read it.
- And in Passive we’ll have: Many questions were discussed by the pupils – Багато питань було обговорено учнями. You may see that, if the person /object is in the limelight of the speaker’s attention, and not the person, which was doing the action, but the action is directed on it, than we have to use the verb in Past Indefinite Passive. So, pupils, for your better understanding please look at this table and write it down to your copy-book:
- Let’s translate these 2 sentences: • The hall was decorated with flowers.
- Good! • The vegetables were grown by the children.
- Very good!
- We worked hard and now we have to have a rest. So, who wants to have a rest with me? Now please stand up, and let’s sing and repeat all the exercises! Let’s do it!
- Now, be attentive. You have agree or disagree with my statements. You have to say: “You are right” or “I agree with you”. - The flowers were watered two days ago.
- Good job! Next statement: Exercises number 8 and 9 were done at the previous lesson.
- Perfect! - The dictations were corrected by teacher.
- Well done! - The blackboard was cleaned a few minutes ago.
- Well said! And now the next task: you have to answer my questions. Also you have to remember some well-known authors and their works. Are you ready?
- Whom was “The Adventures of Tom Sawyer” written by? Who knows?
- Good! Very good! - Whom was “Hamlet” written by? Who knows?
- That’s really nice! - Next question: Whom was “Robinson Crusoe” written by? Who knows? - Yes, of course. Don’t afraid to make a mistake! - Good! You must not afraid to answer! Remember: you have to be sure. And usually you have to try to do what you want. - Pupils, now you have to imagine and to say something about your favourite thing, town etc. For example: by whom it was given to you, if you are going to speak about your favourite thing, whay was done the last with this thing and so on and so forth. And if you are going to speak about the town, you may say in what year and by whom it was founded… You may start to answer. Good luck! - So, who will be the first?
- Perfect! Who else?
- Ok! Good. I think that other pupils will answer for the next time, good?
Today we have learned about Past Indefinite Passive, and I hope that you understood this theme good and you’ll not forget it till the next lesson! Today ______, _______, _________, ______ gat ten points. They tried to answer my questions and in general, they were active. I hope that the next time other pupils will be active too! Your homework is to translate the sentences into English, Ex. №7, p.22. Say the home task to the pupils who are absent. Thank you for work. Now you are free. Good-bye, everyone! See you soon! Good luck! |
- Good morning! Nice to meet you too!
- I am on duty today. - _____, _____ are absent today.
- Walked (2 times) Talked (2 times) Was (2 times) Knew (2 times) Grew (2 times) Wrote (2 times) Replied (2 times) Stretched (2 times) Chased (2 times) Did (2 times) Knocked (2 times) Sat (2 times) Rocked (2 times) Opened (2 times) Ran (2 times) Climbed (2 times) Rhymed (2 times) Showed (2 times)
- Yes, of course! It was great! - Yes! We want to sing it one more time!
- Ok…
P1: - Yes… - Let me think… It was about one man who couldn’t declare his feelings to one woman… am I right?
P1: - Some verbs from the list of regular and irregular verbs…
P2: - Verbs of Past Indefinite…
P2: - To write, to do, to run…
P3: - To grow, to know, to walk, to be…
- We’ll try…
- Tanya wrote the letter. Тетяна написала листа.
- The pupils discussed many questions. Учні обговорили багато питань.
P1: - Коридор був прикрашений квітами.
P2: - Овочі були вирощені дітьми.
- We want to have it!
- Ok… P1: - You are right. The flowers were watered two days ago.
P2: - No, I am not agree with you. Exercises number 8 and 9 were not done at the previous lesson.
P3: - You are right. The dictations were corrected by teacher.
P4: - You are right. The blackboard was cleaned a few minutes ago.
-Yes. We’ll try… and finally, we rely on your help…
P1:- I know. It was written by Mark Twain. - Thank you.
P2: - I! I know! It was written by Shakespeare.
P3: - May I try to answer?
- Maybe Daniel Defoe?
- Thank you very much.
- Thank you. P1: - St. Petersburg was founded in 1703. St. Petersburg was visited by many visitors. P2: - Many flowers were given by my mother last year. And all the flowers were watered yesterday by me.
- Goooood!
- Thank you.
- Thank you! Bye-bye! |
На дошці черговими записано число, дата, місяць. В кожного учня на парті лежить таблиця неправильних дієслів на допомогу при відповіді (див. Додаток №1, с. ).
Звучить відеозапис з написаними дієсловами минулого часу до відео (див. Додаток №2, с. ). На парті кожного учня лежить список використаних дієслів під час відео для кращого розуміння відео-історії (див. Додаток №3, с. ).
Учні відкривають підручники. Вчитель записує тему уроку на дошці.
(див. Додаток №4, с. )
Вчитель вказує на опорну схему-таблицю (див. Додаток №5, с. ).
Всі учні та вчитель співають та роблять міні-розминку. Вчитель включає відеозапис «If you are happy» (див. Додаток № 6, с. ).
Вчитель записує домашнє завдання на дошці.
|
Оцінка за урок:____________ Вчитель-методист: ________________ Роман Світлана Володимирівна
(підпис)