Розробка уроку "Безпечний інтернет"

Про матеріал

Розробка уроку "Безпечний Інтернет" допомагає навчити вихованців безпечно рухатися стежками Мережі Інтернет, правила-вірші та загадки допоможуть цікаво викласти матеріал уроку.

Перегляд файлу


Комунальний позашкільний навчальний заклад
Міський палац дитячої та юнацької творчості «Горицвіт» КМР
 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект заняття з інформаційної безпеки

«Безпечний інтернет»

 

 

 

 

 

керівника гуртка

«Цікава інформатика» 

Стрельцової Т.А.

  
                                                      
                        
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кривий Ріг

2020

 

 

 

Тема. "Безпечний інтернет".

Ціль уроку:

  •    навчання вихованців основам безпечної роботи в інтернеті, виховання грамотного і відповідального користувача мережі Інтернет;
  •    підвищення рівня знань вихованців про комп'ютер, розвиток пізнавальної активності, активізація словника (монітор, мишка, клавіатура, системний блок, вірус, антивірус, Мережа, Інтернет);
  •    підвищення рівня обізнаності вихованців про основні небезпеки при користуванні мережею Інтернет;
  •    формування системи дій і способів безпечного використання Інтернету;
  •    розвивати навички самоконтролю при спілкуванні в Мережі;
  •    виховувати почуття відповідальності за особисту безпеку і благополуччя сім'ї.

Обладнання: дошка, комп’ютер, комп’ютерна презентація.

 

План уроку:

  1. Організаційний момент
  2. Актуалізація знань
  3. Теоретична частина
  4. Практична частина
  5. Домашнє завдання
  6. Запитання вихованців
  7. Підсумок уроку, оцінювання

 

Хід уроку:

  1.  Організаційний момент.

Привітання, перевірка присутніх. Пояснення ходу уроку.

Звучить пісня «До чого дійшов прогрес». (https://deti-online.com/pesni/iz-multfilmov/do-chego-doshel-progress/ )

 

  1.  Актуалізація і перевірка знань.

Навіщо дітям Інтернет? Діти відповідають…

Керівник гуртка: нагадує та доповнює…

У світі сучасних технологій про можливості глобальної мережі Інтернет діти дізнаються значно раніше за своїх батьків. Невміння орієнтуватися в онлайн-просторі навіть порівнюють із невмінням писати та читати. На тлі стабільно високого рівня користування Інтернетом серед дітей віком 11-17 років сьогодні зростає число користувачів молодшого шкільного віку (6-10 років).

Серед основних потреб, що спонукають дітей перебувати в кіберпросторі, є:

1. Пошук інформації – в Інтернеті можна знайти практично все (відповіді на шкільні завдання, новини, ресурси, цікавинки для вибору хобі).

2. Розваги – у віртуальному просторі діти грають в онлайн-ігри, слухають музику, дивляться фільми й відеоролики.

3. Спілкування – ця потреба яскраво проявляється в підлітковому віці: діти знайомляться й шукають нових друзів у соціальних мережах, чатах, беруть участь у дискусіях і віртуальних форумах.

До того ж, на сьогоднішній день Інтернет став потужним засобом навчання. Мережеві освітні ресурси допомагають дітям прискорити й оптимізувати навчальний процес, підвищують його якість завдяки максимальній структурованості та цікавій формі викладення матеріалу.

Керівник гуртка: – так, дійсно прогрес не стоїть на місці. Розвивається наука, техніка. І сьогодні ми будемо говорити про дуже розумну, цікаву і корисну машину. Дізнайтеся, про що йде мова?

Може він порахувати,

Може він пісні співати,

Малювати і писати,

Помилки перевіряти.

Може він листа прийняти,

З другом швидко нас зв’язати,

Він багато чого може

І завжди нам допоможе!

 

Відгадати зовсім не складно, що загадка про (комп'ютер).

Сьогодні ми з вами поговоримо про комп'ютер та безпеку в Інтернеті. А чи всі ви вдома маєте комп'ютер?

Вихованці відповідають:…

А що таке комп'ютер? …

З яких частин складається комп'ютер? …

В блоці цім живе процесор

Помічник він, не агресор

В ньому щось гуде, співає

Одним оком нам моргає.

Головний він, знає толк,

Звуть його ...  (системний блок).

Він покаже все на світі:

Що малюють, пишуть діти,

Грають як і що співають,

І як пошту відправляють.

Все, що є відображає,

ПК без нього не буває! (монітор)

Сотня клавіш, різні знаки

Спершу учні – небораки,

А тепер раз – два й готово

І відстукали вже слово.

Ось де пальцям фізкультура

І це все – (клавіатура).

Я не нишпорю в коморах,

Не ховаюся я по норах.

Ковзаю по столу трішки,

Бо комп’ютерна я (мишка)

Молодці! Так, дійсно Комп'ютер складається з системного блоку, монітора, клавіатури, мишки.

  1.  Теоретична частина. (Коментар і показ Презентації)

Керівник гуртка: Діти, а для чого потрібен комп'ютер.

Діти: друкувати, грати в комп'ютерні ігри...

Керівник гуртка: Люди різних професій по-різному використовують комп'ютер. Комп'ютер потрібен в роботі архітекторам, конструкторам, бухгалтерам, програмістам. … А скажіть ваші батьки на роботі користуються комп’ютером? … А тепер дайте будь-ласка відповідь, як ви думаєте, а чи можна за комп'ютером сидіти довгий час?

Діти: Ні, не можна…

Керівник гуртка: А чому?

Діти: Може зіпсуватися зір, постава…

Керівник гуртка: - Так, абсолютно вірно, якщо довго сидіти за комп'ютером, може зіпсуватися зір, постава, а ще це шкідливо для нашої нервової системи. Тому для роботи з комп'ютером відводиться визначений час. А у дорослих бувають перерви для відпочинку.

Відгадайте загадку:

В світі є  така мережа

Скільки знає – просто жах!

З нею вчись ти працювати –

Теж багато будеш знати. (Інтернет)

Діти, а що таке Інтернет, ви знаєте?

Діти: …

Керівник гуртка: (доповнює або пояснює відповіді вихованців) Інтернет – це мережа, з якої ми беремо корисну інформацію, листуємося з друзями, люди створюють власні сайти, в Інтернеті зібрана інформація з усього світу. Там можна відшукати словники, енциклопедії, газети, твори письменників, музику. Можна подивитися фільми, теле- і радіопередачі, знайти масу програм для свого комп'ютера, пограти в ігри, подорожувати… але там багато і шкідливої ​​інформації.

А ви знаєте, що підключатися до Інтернету потрібно тільки разом з батьками. Тому що в Інтернеті багато інформації, яка небезпечна для дітей. Завантажувати з Інтернету ігри, музику і завантажувати файли потрібно тільки в присутності дорослих! А ви знаєте правила роботи в Інтернеті? Пропоную вам всім згадати і запам'ятати ці не складні правила.


Давайте правила згадаємо спочатку,

Яких дотримуємось для порядку.

Без дозволу комп’ютери вмикати,

Не треба, бо не станеш ти багатим.

Так техніка із ладу вийти може,

Лиш гаманець батьків тут допоможе.

А трапиться, що руки забруднили,

Обов’язково їх помийте з милом.

Дроти без потреби не можна чіпати,

Щоб вам під напругу не потрапляти.

Відчули ви дим, чи вогонь вже палає –

Відразу дорослим повідомляєм.

Знеструмити техніку швидко потрібно,

Гасити пожежу – вогнегасник вам видно.

У клас всі заходять тихенько і чемно,

Тож правила вчили ви не даремно.

Тепер, коли разом всі  їх повторили,

Почнемо роботу ми з вами сміливо.


Керівник гуртка: - ми згадали правила безпечної поведінки, під час роботи за комп’ютером, в кабінеті та вдома, а щоб користуватися мережею Інтернет нам теж потрібно дотримуватись певних правил, з якими я вас зараз познайомлю…

Другом став щоб Інтернет,

Правил треба знать секрет.

Будеш всі секрети знати

В Інтернеті працювати!

  1. Питай дорослих:

"Якщо страшно й неприємно

Або щось незрозуміло,

До дорослих поспіши,

Розкажи і покажи".

  1. Встанови фільтр:

Як і всюди на планеті,

Є небезпека в Інтернеті.

Ми небезпеку виключаємо,

Якщо фільтри підключаємо.

  1. Не відкривай файли:

"Щоб не потрапити в біду -

Антивірус заведу!

Є захист лиш один –

Він «антивірус» зветься.

Поставиш, в ту ж годину

До справи він береться.

Та вчасно незабудься

Його ти поновляти

Бо прийдеться, мабуть,

З ПК все видаляти".

  1. Не поспішай відправляти SMS:

"Іноді мені в Мережі

Раптом вишле хто обман.

То шахраям, я не повірю

Інформацію провірю!"

  1. Обережно з незнайомими:

"Зла людина в Інтернеті

Розставля свої пастки.

З незнайомими людьми

Зустрічатись не ходи!"

  1. Будь доброзичливий:

Спілкуючись в Інтернеті, будь доброзичливий з іншими. Не пиши грубих слів! Ти можеш ненавмисно образити людину, читати грубості, так само неприємно, як і чути.

"З грубіянами в Мережі

Балачок ти не заводь.

Та і сам не забувай –

Нікого не ображай".

  1. Не розповідай про себе:

Ніколи не розповідай про себе незнайомим людям: де ти живеш, навчаєшся, свій номер телефону… Це повинні знати тільки твої друзі і сім'я!

"Щоб нас злодій не знайшов,

До нас додому не прийшов,

Телефон свій, адрес, фото

Ти нікому не давай

В Інтернет не викладай".

Керівник гуртка: - А що зазвичай ви робите за комп'ютером?

Діти: … Граємо в ігри, дивимося мультфільми…

Керівник гуртка: В які ігри ви граєте? А які мультфільми любите? …

Діти: відповіді дітей…

Керівник гуртка: Ігри теж бувають різні – корисні, які розвивають увагу, пам'ять, мислення, вчать вас рахувати, навчають іноземним мовам тощо. А є ігри, в яких стріляють і вбивають, в такі ігри грати не можна! Чому? (відповіді дітей…) У нашому кабінеті у комп'ютерах є цікаві ігри для дітей вашого віку. Ви хочете познайомитися з ними? (на слайді показую ігри…). Діти, а ви хочете зараз пограти?

Діти: Так…

Керівник гуртка: Пропоную вам пограти в комп'ютерну гру "Прочитай слово і знайди картинку".

Діти починають грати в гру, комп'ютер зависає і з'являється чорний екран.

Керівник гуртка: Діти, що це трапилося з комп'ютером, може він зламався? Що робити, кого покликати на допомогу? Хто з мультиплікаційних персонажів розбирається в комп'ютерах?

Діти:… (Лосяш, Незнайка, Лунтик, Фіксики…)

Керівник гуртка: Звичайно, діти, нам допоможуть Фіксики! А як же нам їх покликати? Може ми напишемо листа Фіксикам, вони прочитають і прийдуть до нас! Ой ні, лист поштою йде дуже довго, а комп’ютер нам не допоможе, тому що не працює. Може зателефонувати їм і запросити?

Діти:… - Давайте зателефонуємо.

Керівник гуртка: Я спробую запросити Фіксиків до нас на допомогу, а ми поки давайте розімнемося.

(Діти роблять розминку):

https://ru.savefrom.net/7/#url=http://youtube.com/watch?v=7pGnVGCLSsk&utm_source=youtube.com&utm_medium=short_domains&utm_campaign=www.ssyoutube.com&a_ts=1588061673.125                (можна запустити мультфільм або виконати віршовану розминку)

Руки в сторону та вгору – 

На носочки підніміться.

Підніміть голівку вгору

Й на долоньки подивіться.

Руки в сторони розводим,

Опускаєм плавно вниз,

Присідати ми почнемо,

Добре ноги розімнемо.

Раз присіли — руки прямо.

Встали. Знову все так само.

Вправу дружно почали.

Нахил вліво — раз, два, три!

Повертаємося вправо.

Все виконуємо гарно.

Вліво, вправо повернулись.

Ось розминці вже й кінець.

Хто ж старався — молодець!

Керівник гуртка: Ось і Фіксики готові нам допомогти, але хто пояснить Фіксикам, що у нас сталося з комп'ютером?

Діти:… (дитина пояснює, що сталося з комп'ютером)…

Керівник гуртка: - Ой, щось трапилось незрозуміле…

Вірус: Ха-ха-ха ваш комп'ютер під загрозою!

Я майстер маскування, Троянський вірус злий.

Можу файли видаляти і комп'ютер ваш зламати,

Мене, вам не перемогти, вас тут ніхто не захистить. Ха - ха - ха.

Керівник гуртка: Ми не знаємо що трапилося з нашим комп'ютером, а Фіксики нам зараз допоможуть…

https://ru.savefrom.net/7/#url=http://youtube.com/watch?v=JBGo5COkSQ&utm_source=youtube.com&utm_medium=short_domains&utm_campaign=www.ssyoutube.com&a_ts=1588060915.749                 (мультфільм "Фіксики – Вірус")

Керівник гуртка: Ось тепер наш комп'ютер в безпеці, можна ним користуватися!

 

  1. Формування безпечних навичок вихованців.

Керівник гуртка: Я хочу, щоб ви переглянули і запам’ятали безпечні правила роботи в Інтернеті, а допоможуть нам у цьому Fixiki. А ще мені хочеться вас попросити поділитися новою інформацією, яку ви сьогодні почули чи побачили, з батьками, друзями, родичами та однокласниками.

  1. «Конфіденційність».
  2. «Тролі».
  3. «Профілі».
  4. «Лайки».
  5. «Вбудовані покупки».
  6. «Суспільства».

https://www.youtube.com/watch?v=TUodzCtBSWU (мультфільм "Фіксики – Обережно в Інтернеті")

Керівник гуртка: Діти ви всі сьогодні молодці. Але не забувайте, що грати в ігри за комп’ютером можна лише 15 хвилин в день!

 

  1. Домашнє завдання.

Виписати в зошит, якими програмами, сайтами, іграми, посиланнями ви користуєтесь в мережі Інтернет, а на наступному занятті ми з вами розглянемо чи правильно ви поводитесь в мережі Інтернет та підбираєте програми відповідні вашому віку.

 

  1. Запитання вихованців.

Відповіді на запитання вихованців.

 

  1. Підсумок уроку.

Підбиття підсумку уроку. Оцінювання.

 

docx
Додано
3 травня 2020
Переглядів
2794
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку