Розробка уроку "Буква Дд".

Про матеріал

Введення на уроці ігрових ситуацій підвищують загальний тонус, стимулюють до навчання, розвивають пізнавальну активність, полегшують засвоєння навчального матеріалу, посилюють мотивацію, позитивно впливають на дитину. Учні долучаються до творчого пошуку.

Перегляд файлу

Тема. Звуки [д],[д′]. Позначення їх буквами Дд.

Мета: ознайомити учнів із звуками [д],[д′], буквою «де», що їх позначає;

сприяти формуванню орфографічних навичок, розвитку фонематичного слуху, навиків читання слів із новою буквою;

виховувати старанність.

Тип уроку: урок вивчення нового звука і букви.

Обладнання: презентація до уроку.

Хід уроку

l. Організаційний момент.

ll. Повторення раніше вивченого.

• Закріплення навиків читання.

  • До нас сьогодні на урок завітав динозаврик Діно та приніс дуже багато цікавих завдань.

Робота зі слайдом: Слайд 1   

  • Що це? (натиснути - конверт)
  • Вам цікаво взнати, що в ньому? (натиснути – виходять розсипані букви)
  • Динозаврик просить вашої допомоги – скласти з цих літер різні слова.

 

 

Робота зі слайдом: Слайд 2

  • Ще раз прочитайте складені слова. (натиснути)
  • Прочитайте слова – назви неістот. Поставте до них запитання.
  • Прочитайте слова – назви істот. Поставте до них запитання.
  • Прочитайте двоскладові слова, односкладові.

 

 

  • Від чого залежить кількість складів у слові?

lll. Мотивація опорних знань.

• Звуко – буквений аналіз слова пташка.  

Робота зі слайдом: Cлайд 3

  • Відгадайте загадку.

Без сокири і без рук, а дім будує.

  • Хто це? (пташка - натиснути)
  • Проінтонуйте звуки у цьому слові. Назвіть ланцюжок звуків.
  • Дайте характеристику кожному звукові. (по черзі натискати)

- Поділіть на склади. (натиснути)

  •       Визначте наголошений склад. (натиснути)
  • Звуки позначте буквами. (натискати по черзі)
  • Всі звуки позначили буквами? Чому?

lV.Повідомлення теми та мети уроку.

  • Сьогодні на уроці ми познайомимося з новими звуками і буквою цих звуків.

V. Артикуляційно – слухові вправи.

Виділення звука [д] .

Робота зі слайдом: Слайд 4 

  •             Відгадайте загадку.

 

Навесні веселить,

Влітку холодить,

Восени годує,

Взимку гріє.

  •             Що  це? (дерево – натиснути)

 

  • Виділіть перший звук у слові. ([д])

• Вимовляння і спостереження за артикуляцією звука [д].

  • Вимовімо звук [д].

-  Чи зустрічає струмінь повітря перешкоду? Яку?

-  Який це звук?

- Приголосний звук [д]. (Ротова порожнина напіввідкрита,зуби наближені, губи трішки розтягнуті,кінчик язика притискується до піднебіння над верхніми зубами.)

- Який звук за участю голосу і шуму?

Позначення його фішкою.

  

 

• Виділення звука [д′].

Робота зі слайдом: Слайд 5

- Відгадайте загадку.

 Вірно людям я служу,

Їм дерева стережу.

Дзьоб міцний і гострий маю –

Шкідників ним добуваю.

 

 

 

  • Хто це? (дятел - натиснути)

 • Вимова слова;

• інтонування звуків у слові дятел; називання ланцюжка звуків у слові;

• характеристика звуків у цьому слові;(по черзі натискати)

• ділення на склади;

• визначення наголошеного складу.

  • Виділіть перший звук у слові. ([д′])

• Вимовляння і спостереження за вимовою звука [д′]. Віднесення виучуваного звука до приголосного. Позначення його фішкою.

  • Давайте разом вимовимо звук [д′].
  • Ще раз скажіть, який він? Доведіть.

- Приголосний м’який [ д′] .

- Який звук за участю голосу і шуму?

Позначення його фішкою.

    

   =

- Чим схожі звуки [д], [д′] ? (подібні за вимовою)

- Чим відрізняються

• Аналітико – синтетичні вправи. Впізнайте звуки [д], [д′]. Визначте позиції звуків: дім, дах, там,  смородина, бідон, тихо, мед, ведмідь, тонкий.

Vl.Ознайомлення з буквою «де».

Показ букви.

Робота зі слайдом: Слайд 6

  • Якою буквою позначимо звуки [д], [д′]?  (після відповіді - натиснути)
  • Скільки букв ви бачите?
  • Що це за букви?
  • Чи схожі вони за розміром?
  • Коли вживаємо велику букву «де»?
  • Чим схожі букви?

 

• Знаходження схожості з іншими предметами.

  • Що нагадує вам буква?

Робота зі слайдом: Слайд 7

  • Прочитайте вірш. (натиснути)
  • Так на що схожа буква «де»?

 

 

 

 

 

 

• Розпізнавання  букви «де» серед інших букв.

- Покладіть картку перед собою. Серед групи букв знайдіть букву «де» та розмалюйте частини малюнка, в яких розміщена ця буква.

 

 

 

 

 

 

 

• Визначення місця букви «де» у касі букв. Розміщення букви в набірному полотні.

Робота зі слайдом: Слайд 8

 

  • Ось наша каса букв. (натиснути)
  • Знайдіть очима букву «де»
  • Покажіть її у касі.
  • Перед якою буквою вона стоїть?
  • Давайте поселимо букви у будинок.

• Робота у зошитах. Друкування букви «де».

  • Відкрийте зошити. Покладіть їх навкоси. Знайдіть зразок друкованих літер Дд.(Вчитель на дошці показує, як друкуються  букви «де».  )

Фізкультхвилинка.

Дятел дзьобом дуб лікує

І дупло собі майструє.

«Раз, два, три, чотири, п׳ять» -

Час прийшов відпочивать.

(Виконання вправ для ніг, рук, тулуба.)

Vll. Вправи із читання. 

Робота зі слайдом: Слайд 9

 

  • Назвіть предмети, у яких чуємо звуки [д],[д′], які на письмі позначимо буквою «де».
  • Визначте місце звуків у словах.

 

 

 

• Утворення та читання складів.

Робота  зі слайдом: Слайди 10, 11

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Динозаврик Діно приніс дощові краплини – Капітошки. (натиснути). А вони – букви, за допомогою яких утворимо обернені склади. (по черзі натискати - діти читають склади)

- Утворімо прямі склади. (по черзі натискати - діти читають склади)

Робота зі слайдом: Слайд 12

  • Прочитаймо хором утворені склади. (натиснути)

 

 

 

 

 

 

 

 

Читання речень.

Робота зі слайдом: Слайд 13

  • Динозаврик приніс речення, у словах яких пропущені букви.(натиснути)

 

 

  • Якої букви немає?
  • Так яку букву треба поставити? (натиснути)
  • Прочитайте речення.
  • Як показано початок речення?
  • Що стоїть в кінці кожного речення?

- Про кого йдеться  у першому реченні, у другому реченні?

  • Скільки слів у третьому реченні?

 

 

Робота за «Букварем».

Читання слів.

- Відкрийте «Буквар» на с. 69.

- Послухайте слова, як я їх прочитаю. (сад, садок…)

- Самостійно напівголосно прочитайте слова, правильно наголошуючи.

- Прочитайте слова, які називають дію предмета.

- Прочитайте слова, які є назвами предмета.

- Читаємо  ланцюжком цілими словами.

Доповнення речень.

- Якими  словами доповнимо речення? (під мостом, в сад, до річки, на дерево, у небо, над містом)

Голосне індивідуальне читання речень.

VIII. Підсумок уроку.

 Робота зі слайдом: Слайд 14

  • Хто був з вами на уроці?
  • Виділіть перший звук у словах динозаврик, Діно.
  • Отже (натиснути), як  позначаються  на письмі  звуки [д],[д′]?  (після відповіді дітей - натиснути)
  • Яку роботу виконує  велика буква «де» ?

 

 

 

   Робота зі слайдом: Слайд 15

 

  • На уроці письма ми будемо вчитися писати велику букву «де» (натиснути) та рядкову букву «де».

 

 

 

 

IХ. Рефлексія.

  - Що сподобалось на уроці?

  -  Чому навчились?

  -  Які завдання важко було виконувати?

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Литвинець Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Іванович Світлана Леонідівна
    Чудовий матеріал. Цікаві ігрові ситуації.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
9 липня 2018
Переглядів
2442
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку