Розробка уроку ". Десяток. Задачі та вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання в межах 10"

Про матеріал
Закріплювати уміння додавати й віднімати у межах 10, розв'язувати задачі, порівнювати числа. Розвивати увагу, швидкість у роботі. Виховувати почуття дружби, товариськості, формування відповідального відношення до навколишнього середовища .
Перегляд файлу

Тема. Десяток. Задачі та вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання в межах 10

Мета. Закріплювати уміння додавати й віднімати у межах 10, розв'язувати задачі, порівнювати числа.  Розвивати увагу, охайність, швидкість у роботі.  Виховувати почуття дружби, товариськості.           

 Обладнання. Ілюстрований матеріал, картки, перфокартки, віяла, геометричний матеріал, підручники.

                     Хід уроку  

І Оргмомент 

Треба дружно привітатись:

-Добрий день! (всі діти)

Дружно, голосно сказати:

-  Добрий день!

Вліво, вправо поверніться.

-   Добрий день!

Усім друзям посміхніться.

-  Добрий день!

 У долоні поплескайте.

-   Добрий день!

Усіх друзів привітайте.

Добрий день !

ІІ.Оголошення теми і мети.

Сьогодні ми будемо закріплювати вміння додавати і віднімати числа в межах десяти розв'язувати задачі; згадаємо, з якою дією зв'язана дія додавання. І працювати ми будемо під девізом:  

- Хто хоче прочитати девіз уроку?

Міркуємо — швидко!                                               

Відповідаємо — правильно!

Лічимо — точно!

Пишемо — гарно!

ІІІ. Повторення і закріплення вивченого матеріалу.

1) Підняття якоря.

—  Попереду нас чекає морс чисел і країна Математика.

Але ми не можемо  вирушити — якір корабля заплутався рослинах і камінні.

-А чому так сталося ми зараз дізнаємося коли прочитаємо вірш .

  Судно давно б лишило порт

  Бо хвилі б'ють у борт.

 Та міцно я вхопивсь за дно

  не пушу судно все одно.

– Якщо ми правильно розв’яжимо приклади, то тварини допоможуть підняти нам якір на кораблі .  А ще на нашому кораблі є скарб для того щоб вирушити в дорогу потрібно від нього звільнитися. Охарактеризувати число .

-- Подивиться  Дельфін Дарвін і його друг дуже засумував. Він на березі розв'язував приклади, а хвиля змила частину запису.

Давайте допоможемо їм.                                                     

3 2 = 5             8 - = 4              5 + = 5                                  

 +2=10             9 -2=                6   2 = 4                                   

 Занурення під воду.                                                              

—  Діти, щоб краще дослідити море і познайомитись з його мешканцями, ось на цьому батискафі ми опустимося на дно.                                                                                     Завдання морської зірки.     

   Розмістити числа у порядку зростання

6 4 0 7 3 9 1 2

 1) Завдання від восьминога.

Дуже радий восьминіг,

Що у нього вісім ніг.

Він у штиль і у негоду

Легко горне ними воду.

 А була б лиш пара ніг

- вмить стомився б восьминіг.

 - Щоб він не так стомлювався допоможемо йому порахувати парами.

Порахувати парами.

2)  Завдання рибок

Перед вами, дітки,              

Мальовані рибки!            

Якось на папері          

Хвостиком змахнули,

Випливли на берег!

Дипки-трипки,                 

Не пустуйте рибки!                                

Тут, найбільше слухайте,

Моря не розхлюпайте. (Складання  і розв’язування задач)

Усно

10)Дід-рибалка наловив

Риби цілу купу:

3 дзеркальні коропи,

2 лящі і щуку.

А хитрючим злодій-лис

Вкрав ляща у діда.

Скільки рибок принесе

Дідусь до обіду?  

Ще 3 рибки дав Микола.

Скільки буде риб тоді?

2) Зловив Василько наш 7 риб.

Одна із них у воду — плиг!

Відповідайте, рибок скільки

Тепер лишилось у Василька?

 

Завдання морської зірки.

Вона за дно чіпляється спеціальними ніжками присосками

А у нас незвичайна морська зірка –її ніжки це математичні числа ,потрібно їх розмістити в порядку зростання.  

   Розмістити числа у порядку зростання

6 4 0 7 3 9 1 2

 

 

3) Завдання морського їжака.

               Їжаки

Два родичі  їжаки

Жили собі залюки

І навіки розлучились:

Й раптом люто посварились, 

Один мешкає уморі

Другий — в земляній коморі.     

VІ Фізкультхвилинка

Учать мами: рибку—плавать,

звіра—бігать, птиць—літать,

 А дітей навчає вчитель все уміть

багато знать.

Коли риби виростають,

добре плавають в воді,

птахи високо літають,

 звірі бродять по землі.

А людина виростає — їздить! Плаває! Літає!

 Навіть в синіх небесах

проклада людина шлях.

Кити

Збилися в табун кити,

Взяли води в роти.

І ну пирскати на хмарку,

Бо під сонечком їм жарко.

— А щоб китам не було жарко, допоможіть їм розв'яза­ти нерівність.

6+3*7         2+2*5-1

4*8-3         3 + 4*9

Краб

А незграбний краб —

Клешнями шкряб-шкряб,

Вивів на пісочку

Почерк свого тата

Літерок рядочки.

Можуть прочитати

Тільки крабенята.

Креслення відрізка

–Що написав тато краб?

  Геометричний матеріал.

Назвіть, з яких фігур складено цю рибку і корабель,

 Акула

Ось вона яка –

Розбійниця морська,

Всіх би проковтнула

Зажерлива акула.

—  Діти, акула хижа і дуже хитра риба. Перше завдання, які вона пропонує, вимагають вашої кмітливості.

1.  Якого каменя немає у морі?

2.  Два хлопчики плавали в морі 8 хвилин. Скільки хвилин плавав кожен з них?

3.  Уяви, що ти — капітан корабля. Судно дуже красиве. На ньому є 10 пасажирів, 8 кают, 5 ящиків з апельсинами, 2 ящики з бананами...

Скільки років капітану?

Хвилинка-сміховинка.

— А зараз послухайте смішинку А. Качан «Дві качки».

Запитав мене моряк.

Чи боюся качки. ...

Я на дядька моряка

Гордо так дивлюся:

— Та я навіть гусака Зовсім не боюся.

Завдання на перфокартах.

— Повертатися додому ми будемо ось на таких корабликах-перфокартках.

А для того, щоб щасливо повернутися з мандрівки,

потрібно розв'язати 5 прикладів з нулями.

І варіант

0 + 4 =

3-3=

5  - 0 =

6  + 0 =

7  — 7 =

 Підсумок уроку.

Діти, ви молодці!

Ви правильно виконували всі завдання морських меш­канців, вміло долали перешкоди на своєму шляху під час мандрівки.

Я вам дякую за успішну роботу на уроці..

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
16 травня
Переглядів
169
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку