Розробка уроку для 1 класу "Знайомимось із задачею"

Про матеріал
Тема уроку. Знайомимось із задачею Мета: формування предметних компетентностей:формувати в учнів поняття задачі, формувати вміння виконувати схему за словесним описом ситуацій, які містять додавання, віднімання та відношення різницевого порівняння; закріпити знання правил знаходження невідомого доданка, різницевого порівняння; учити будувати схему за словесним описом ситуації; формувати обчислювальні навички; закріпити знання складу чисел та вміння знаходити невідомий доданок, обчислювати значення виразів на дві дії; розвивати в учнів логічне мислення шляхом формування розумової дії абстрагування. формування ключових компетентностей: вільне володіння державною мовою: формувати вміння усно і письмово висловлювати свої думки, почуття в різних комунікативних ситуаціях; математичної: розвивати цікавість до вивчення математики, застосовувати знання і вміння в повсякденному житті; природничої: формувати допитливість пізнавати навколишній світ шляхом спостереження та дослідження; уміння вчитися: розвивати вміння під керівництвом вчителя планувати роботу на уроці, аналізувати, коректно висловлювати власну думку з приводу проблемних питань, оцінювати власну діяльність; комунікаційної: розвивати вміння володіти позитивними навичками спілкування; загальнокультурної: удосконалювати особистісне ставлення до навколишнього середовища, дотримання правил поведінки на уроці; здоров’язбережувальної: розвивати дбайливе ставлення до свого здоров’я. Очікувані результати: виділяє в задачі умову і запитання, виконує схему за словесним описом ситуацій, які містять додавання та віднімання, застосовує правила знаходження невідомого доданка, різницевого порівняння; самостійно чи з допомогою вчителя будує схему за словесним описом ситуації; знаходить суму й різницю зручним для себе способом у межах 10; знаходить невідомий доданок за допомогою раніше вивченого правила. Освітні галузі: математична, мовно-літературна, природнича, здоров'язбережувальна. Міжпредметні зв'язки: ЯДС, навчання грамоти. Методи та форми роботи: метод набуття нових знань, формування вмінь і навичок, фронтальна робота, робота в парі, індивідуальна робота, взаємоперевірка, самооцінювання. Обладнання: мультимедійний комплект, презентація, підручник, робочий зошит, лінійка, простий олівець, кольорові олівці, картка "Самооцінювання". Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Перегляд файлу

Клас         1-Б                                                                              

Предмет   Математика

Учитель   Максакова Анна Вікторівна, спеціаліст

Тема уроку. Знайомимось із задачею

Мета:  формування предметних компетентностей:формувати в учнів поняття задачі, формувати вміння виконувати схему за словесним описом ситуацій, які містять додавання, віднімання та відношення різницевого порівняння;  закріпити знання правил знаходження невідомого доданка, різницевого порівняння; учити будувати схему за словесним описом ситуації; формувати обчислювальні навички; закріпити знання складу чисел та вміння знаходити невідомий доданок, обчислювати значення виразів на дві дії; розвивати в учнів логічне мислення шляхом формування розумової дії абстрагування.

формування ключових компетентностей:

вільне володіння державною мовою: формувати вміння усно і письмово висловлювати свої думки, почуття в різних комунікативних ситуаціях;

математичної: розвивати цікавість до вивчення математики, застосовувати знання і вміння в повсякденному житті;

природничої: формувати допитливість пізнавати навколишній світ шляхом спостереження та дослідження;

уміння вчитися: розвивати вміння під керівництвом вчителя планувати роботу на уроці, аналізувати, коректно висловлювати власну думку з приводу проблемних питань, оцінювати власну діяльність;

комунікаційної: розвивати вміння володіти позитивними навичками спілкування;

загальнокультурної: удосконалювати особистісне ставлення до навколишнього середовища, дотримання правил поведінки на уроці;

здоров’язбережувальної: розвивати дбайливе ставлення до свого здоров’я.

Очікувані результати: виділяє в задачі умову і запитання, виконує схему за словесним описом ситуацій, які містять додавання та віднімання, застосовує правила знаходження невідомого доданка, різницевого порівняння; самостійно чи з допомогою вчителя будує схему за словесним описом ситуації; знаходить суму й різницю зручним для себе способом у межах 10; знаходить невідомий доданок за допомогою раніше вивченого правила.

Освітні галузі: математична, мовно-літературна, природнича, здоров'язбережувальна.

Міжпредметні зв'язки: ЯДС, навчання грамоти.

Методи та форми роботи: метод набуття нових знань, формування вмінь і навичок, фронтальна робота, робота в парі, індивідуальна робота, взаємоперевірка, самооцінювання.

Обладнання: мультимедійний комплект, презентація, підручник, робочий зошит, лінійка, простий олівець, кольорові олівці, картка "Самооцінювання".

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

                                                Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів

    Сьогоднішній урок допоможе підготуватися до вивчення цікавих і дуже важливих математичних завдань — задач. Все, що ми сьогодні робитимемо, стане для нас основою, фундаментом. Жодна споруда не буде міцною без фундаменту. Отже, сьогодні у нас із вами дуже серйозна справа.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1. Усна лічба. Робота в парі. (Слайд 2)

   - Відкрийте підручник на с. 82, знайдіть завдання № 1. Обчисліть математичний «ланцюжок». Результат відтворіть за допомогою цифрового віяла.

2. Каліграфічна хвилинка (Слайд 3)

(Написання числа 7. Самооцінювання.)

3. Математичний диктант. (Виконується в робочому зошиті)( Слайд 3)

1) Запишіть суму чисел 7 і 1.

2) Запишіть різницю чисел 9 і 6.

3) Перший доданок 8, другий доданок 2. Знайдіть значення суми.

4) Зменшуване 6, від'ємник 2. Знайдіть значення різниці.

5) Число 7 зменшити на 3.

6) Число 6 збільшити на 3.

7) На скільки 4 більше за 3?

8) На скільки 2 менше ніж 7?

Перевірка: 8,3,10,4,4,9,1,5.

Формувальне оцінювання. Самооцінювання."

Рухлива вправа. ( Слайд 4)

4.  Щоденні 3. Математика самостійно.

 - Відкрийте друкований зошит на сторінці 14 , знайдіть завдання № 1.

Розфарбуйте горщики у відповідний колір:

  •                  жовтий: результат більший за 5;
  •                  коричневий: результат менший за 5.

Зафарбуйте рослину з найменшим результатом.

Самооцінювання «Світлофор». Самоперевірка (Слайд 6-7)

ІV. Повідомлення теми й завдань уроку.

V. Формування нових знань і способів дії.

1. Ознайомлення з поняттям задачі.

   - Відкрийте підручник на с. 82, знайдіть завдання № 2. ( колективно) (Слайд 8)

 Про що йдеться у тексті? Що нам відомо? Що позначають числа в тексті?

 Те, що відомо, є умовою.

 Що нам невідомо з цього тексту? Про що можна запитати?

 Це – запитання.

Поясніть, що означає кожен відрізок на схемі. Здогадайтеся, що позначає увесь відрізок, складений із двох частин?

Залишилося цукерок більше чи менше, ніж було спочатку в Сашка? Якою арифметичною дією знаходимо менше число?

Отже, задача це ситуація або історія в якій є умова і запитання, що потребує розв’язання і відповіді.(Слайд 9)

 Рухлива вправа «Качалочка» (Слайд 10) 

2. Усвідомлення поняття задачі.

- Відкрийте друкований зошит, сторінка 14, завдання № 2 (колективно) (Слайд 11-13)

 Задача № 1

Прочитайте текст, відшукайте, що відомо. Як називають частину тексту, де йдеться про відоме? Перекажіть умову. Відшукайте запитання, перекажіть його. Цей текст – задача.

Запам’ятайте: задача складається з умови і запитання.

Задача № 2, 3 виконується з коментарем аналогічно до попередніх завдань.

Фізкультхвилинка. (Слайд14).  

V. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок.

1. Закріплення поняття задачі. ( Слайд 15) (Завдяки цьому завданню формуємо в учнів розуміння того, що умова має бути пов’язана із запитанням задачі.)

  Чи можна цей текст назвати задачею? Чому?

У класі було 7 хлопчиків і 2 дівчинки. Скільки пташок за вікном?

У поданому тексті є умова і запитання. Але цей текст не є задачею, тому що за даною умовою не можна дати відповідь. Запитання задачі має бути пов’язане з її умовою.

( Слайд 16 )(Завдяки цьому завданню формуємо в учнів розуміння того, що без запитання не існує задачі)

Чим схожі подані тексти? Чим відрізняються? Чи є серед них задача? Як її розпізнати?

  1.              На гілці сиділи 5 синичок. 2 синички пурхнули в небо. Залишилося 3 синички.
  2.              На гілці сиділи 5 синичок. 2 синички пурхнули в небо. Скільки синичок залишилося?

У кожному тексті йдеться про синичок, які сиділи на гілці, а потім частина з них полетіли. Але в першому тексті вже відомо, що залишилося 3 синички, а у другому – є запитання : невідомо, скільки синичок залишилося. Задачею є другий текст, тому що він містить умову і запитання.  Без запитання немає задачі.  

2. Формування вмінь виконувати схему до словесного опису ситуацій, що містять додавання, віднімання, відношення різницевого порівняння

 Щоденні 3. Математика письмово.

  ( Слайд 16-17)

Уважно прочитайте текст задачі.

          Проведіть відрізок, який позначає, скільки синичок  було спочатку. (5) Поставте над ним дужку із відповідним числом. Що трапилося потім? Про що можна запитати? Щоб на відрізку показати, скільки синичок  залишилось, треба об'єднувати чи вилучати? Вилучаємо з цілого відрізка його частину, що позначає, скільки синичок  полетіло, ставимо дужку з відповідним числом. (2) Решту відрізка позначаємо знаком питання. Залишилося метеликів більше чи менше, ніж було? Якою дією знаходимо менше число? Запишіть вираз, знайдіть його значення.

                                      Інформаційна хвилинка.

         Синиці — це невеликі пташки із яскравим забарвленням. Їх нерідко можна зустріти на вулицях міст і в лісах, а зранку можна почути їх дзвінкий спів.  Вчені з’ясували, що синиці володіють прекрасною пам’яттю. Вони з легкістю запам’ятовують місця, де їм вдавалося знайти корм. Ці пернаті абсолютно не готуються до зимівлі. На відміну від інших птахів вони не роблять запаси на зиму, тому взимку переселяються поближче до людей, де їжі більше. Ці жовті птахи часто ласують насінням, але їдять їх по-особливому. Спочатку вони притискають лапою насіннячко, спритно пробивають в ньому отвір і споживають м’якоть. День синиць відзначається 12 листопада.

3. Формування вмінь порівнювати числа. (Слайд 18)

Щоденні 3. Математика разом з другом.

Друкований зошит с.14, завдання № 3. Яке число менше,а яке - більше? На скільки?

4. Формування вмінь знаходити значення виразів на дві дії. (Слайд 19)

Друкований зошит с.14, завдання № 4. Обчисли вирази.

. Підсумок уроку (Слайд 20)

“Мозковий штурм”

  •                  Із чого складається задача?
  •                  У якій частині задачі описується те, що відомо?
  •                  На що вказує запитання задачі?
  •                  Чи може бути задача без запитання? без умови?

 

 

VIІ. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів (Слайд 21)

1. Розкажіть, які завдання не були для вас складними. Які завдання поки що важко даються? Над чим ще треба попрацювати?

2. Вправа «Веселка» (Слайд 21)

Доповни кольорове речення:

Червоний колір – «Тепер я можу…»

Оранжевий – «Я навчився (лась)…»

Жовтий – «Було складно…»

Зелений – «У мене вийшло…»

Блакитний – «Було цікаво…»

Синій – «Мене здивувало…»

Бузковий – «Сьогодні я дізнався (лась)…»

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
5 березня 2023
Переглядів
323
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку