Розробка уроку для 5 класу на тему "Додавання тексту". В архіві можна знайти:
- конспект уроку;
- презентацію до уроку;
- картки із завданнями;
- фізкультхвилинку.
Завдання № 1. Вставте потрібне число замість знаку питання.
Завдання № 1. Вставте потрібне число замість знаку питання.
Завдання № 1. Вставте потрібне число замість знаку питання.
Завдання № 1. Вставте потрібне число замість знаку питання.
Завдання № 1. Вставте потрібне число замість знаку питання.
Завдання № 2. Зашифруйте відповіді на загадки за допомогою алфавіту, пронумерованого по порядку.
На комп'ютерному столі
Вона допомагає мені.
Коліщатком і кнопкою
Я керую спритно
Алфавіт, пронумерований по порядку
А |
Б |
В |
Г |
Д |
Є |
Е |
Ж |
З |
И |
Й |
І |
Ї |
К |
Л |
М |
Н |
О |
П |
Р |
С |
Т |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
У |
Ф |
Х |
Ц |
Ч |
Ш |
Щ |
Ь |
Ю |
Я |
’ |
|
– |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
33 |
34 |
35 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповідь: ____________________________________________________________________
Завдання № 2. Зашифруйте відповіді на загадки за допомогою алфавіту, пронумерованого по порядку.
Багато кнопок, цифри, букви,
«Enter», «Shift», «F2», «F5»,
Англійською та російською
Можна, діти, з нею писати.
Пальцями стукаю по ній.
Хто вона? Скажи скоріше!
Алфавіт, пронумерований по порядку
А |
Б |
В |
Г |
Д |
Є |
Е |
Ж |
З |
И |
Й |
І |
Ї |
К |
Л |
М |
Н |
О |
П |
Р |
С |
Т |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
У |
Ф |
Х |
Ц |
Ч |
Ш |
Щ |
Ь |
Ю |
Я |
’ |
|
– |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
33 |
34 |
35 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповідь: ____________________________________________________________________
Урок 20
Тема: Додавання тексту. Основні елементи формату символів: шрифт,
накреслення, колір, розмір.
Навчальна мета: Познайомити учнів з додаванням тексту до малюнку та зміною його характеристик, сформувати вміння створювати текстовий напис та формату вати його.
Розвивальна мета: Розвиток пізнавальних інтересів, навиків роботи з мишею і клавіатурою, самоконтролю, уміння конспектувати.
Виховна мета: Виховання інформаційної культури учнів, що вчаться, уважності, акуратності, дисциплінованості, посидючості.
Тип уроку: Комбінований урок.
Обладнання: комп'ютери, графічний редактор MS Paint, інструктивні картки, картки із завданнями.
Структура уроку
План уроку
розмір
Хід уроку
І. Організаційний момент
Доброго ранку, діти!
Черговий, хто сьогодні відсутній в класі?
Сьогодні ми з вами розглянемо тему: «Додавання тексту. Основні елементи формату символів: шрифт, накреслення, колір, розмір».
ІІ. Актуалізація опорних знань Мета сьогоднішнього уроку якомога найкраще познайомитися з графічним редактором Paint, а саме з додаванням тексту до малюнку.
Повторення
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Додавання тексту.
Діти, ми пригадали, як намалювати малюнок. Зображення, як правило, супроводжуються текстом: це може бути пояснення до рисунка, відомості про автора, художньо оформлений заголовок, текст рекламного повідомлення тощо.
Програма Paint — графічний редактор, він не призначений для роботи з текстом. Тому введення тексту в цій програмі є винятком, а не правилом. Розглядайте режим роботи з текстом у програмі Paint тільки як засіб для створення коротких і великих заголовків.
А зараз уважно послухайте, як надрукувати у програмі "Раint " текст.
Для того, щоб зробити напис на малюнку, виберіть інструмент «Напис» – курсор прийме форму хрестика. Натисніть ліву кнопку миші і протягніть її праворуч і вниз. Ви побачите, як за курсором розтягується пунктирний прямокутник - це рамка, в середині якої можна вводити текст. Коли ви відпустили кнопку, у рамці з’явиться курсор клавіатури. Тепер можна вводити текст.
Текстова рамка може бути прозора або мати колір фону. Текст при цьому наноситься основним кольором, який вибрано для фігур. Розмір поля введення тексту змінюють шляхом перетягування маркерів області введення — невеликих прямокутних вузлів, розташованих по сторонах і кутах області введення.
Закінчивши введення, викликають панель атрибутів тексту (.Вигляд —> Панель атрибутів тексту). Елементами керування цієї панелі можна вибрати форму шрифту, його накреслення і розмір.
Дії над текстовим об'єктом
Увівши текст, можна змінювати його шрифт, колір, розміри та розташування. Редагування текстового об’єкта завершується після натискання лівої кнопки миші за межами об’єкта. Після цього текстовий об’єкт перетворюється на графічний, і змінювати його можна як звичайне зображення.
Зверніть увагу, що, по-перше, текстовий рядок може бути введений, тільки якщо зображення знаходиться у звичайному масштабі, по-друге, всі дії з текстом (введення, редагування та форматування) необхідно виконувати відразу, оскільки після виходу з текстового напису повернення в нього неможливе (текст вбудовується у зображення).
Поняття комп'ютерного шрифту
Оформлюючи рисунок, що містить текстовий супровід, доцільно змінювати окремі атрибути введеного тексту: шрифт, розмір і накреслення символів тощо.
►► Шрифт — це набір друкарських символів певного дизайну (тобто певного «почерку»).
Комп’ютерні шрифти належать до складу операційної системи й використовуються в усіх програмах, встановлених на комп’ютері.
Вибираючи шрифт для оформлення тексту, необхідно перевірити, чи підтримує він українські літери. Так, деякі шрифти призначені для набору виключно допоміжних символів (наприклад, шрифт Symbol), інші не містять літер кирилиці.
Фізкультхвилинка
Створіть зображення відомих вам геометричних фігур (на вибір) та підпишіть їх назви.
Завдання № 1. Вставте потрібне число замість знаку питання.
Завдання № 2. Зашифруйте відповіді на загадки за допомогою алфавіту, пронумерованого по порядку.
І група
На комп'ютерному столі
Вона допомагає мені.
Коліщатком і кнопкою
Я керую спритно (Миша)
ІІ група
Багато кнопок, цифри, букви,
«Enter», «Shift», «F2», «F5»,
Англійською та російською
Можна, діти, з нею писати.
Пальцями стукаю по ній.
Хто вона? Скажи скоріше! (Клавіатура)
Алфавіт, пронумерований по порядку
А |
Б |
В |
Г |
Д |
Є |
Е |
Ж |
З |
И |
Й |
І |
Ї |
К |
Л |
М |
Н |
О |
П |
Р |
С |
Т |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
У |
Ф |
Х |
Ц |
Ч |
Ш |
Щ |
Ь |
Ю |
Я |
’ |
|
– |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
33 |
34 |
35 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Сьогодні ми з вами познайомилися з додаванням тексту до малюнку та зміною його характеристик.
1. Опрацювати відповідний параграф підручника, конспект уроку
2. Питання 1-8
1