Розробка уроку для 5 класу НУШ.Тема: "Історія України в пам'ятках і пам'ятниках"

Про матеріал
Матеріал розроблено згідно НУШ, за підручником Щупак. Є різноманітні завдання: практичні, робота з візуальними джерелами, рефлексія тощо
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок 18. Тема уроку: Історія України в пам’ятках і пам’ятниках

Номер слайду 2

Повторення матеріалу Усна історія – це ... Що таке інтерв’ю ?Що таке історична пам’ять ? Культура пам'яті ?Які чинники формують історичну пам’ять ?

Номер слайду 3

Перевірка1. Усна історія – спосіб дослідження минулого через запис і вивчення спогадів його свідків2.Інтерв’ю – бесіда дослідника або кореспондента з людиною на певну тему за чітким планом. Інтерв’ю обов’язково фіксується, записується в різний спосіб3.Історична пам’ять – уявлення певної спільноти про свою історію та взаємини з іншими спільнотами. Культура пам’яті – сформоване в суспільстві ставлення до історії свого народу, традиції вшанування героїв, розуміння історичних процесів.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

План уроку 1. Історія довкола нас2. Види пам’ятників. Історія України в пам’ятках і пам’ятниках3. Чому потрібно охороняти пам’ятки і пам’ятники ?

Номер слайду 6

Питання 1. ІСТОРІЯ ДОВКОЛА НАС. Об’єднайтеся в дослідницькі групи і виконайте дослідження зображень історичного колажу «Історія України в пам’ятках».1. Уважно розгляньте ілюстрації історичного колажу.2. Визначте, на яких із них зображено пам’ятники, а на яких історичні пам’ятки. Як ви думаєте, у чому полягає відмінність між пам’ятками історії та пам’ятниками?

Номер слайду 7

На якій з ілюстрацій зображено пам’ятники, а на якій — пам’ятки історії? Як ви думаєте, у чому полягає відмінність між пам’ятниками та пам’ятками історії?

Номер слайду 8

Вивчення нового матеріалу Україна — одна з найкрасивіших країн світу. Мандруючи, ви, напевно, звертали увагу на різноманітні пам’ятники на вулицях міст і сіл, стародавні будівлі. Буває, що цілі квартали міста збереглися від давнини до нашого часу. У музеях ми із цікавістю розглядаємо предмети побуту, давні документи, археологічні скарби нашої землі. Як називаються виставкові предмети? Від покоління до покоління народ передає спогади, легенди, перекази про своє історичне минуле. Пам’ятники та інші витвори мистецтва, а також речі з минулого належать до пам’яток культури. Це надбання народу, наша культурна спадщина від попередніх поколінь.

Номер слайду 9

Bарто запам'ятати! Пам’ятник — споруда для вшанування пам’яті про людей та події. Пам’ятки історії — визначні місця, пов’язані з важливими історичними подіями, з життям і діяльністю відомих осіб, культурою та побутом народів. На якій з ілюстрацій зображено пам’ятник, а на якій — пам’ятка історії?

Номер слайду 10

1. Розгляньте ілюстровану схему, покажіть на ній пам’ятники і пам’ятки.2. Поясніть, яку інформацію про минуле нашого народу «розповідають» зображені об’єкти.3. Поміркуйте, чому пам’ятники можуть також бути і пам’ятками історії.

Номер слайду 11

Питання 2. ВИДИ ПАМ’ЯТНИКІВ. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В ПАМ’ЯТКАХ І ПАМ’ЯТНИКАХНа знак пошани до важливих подій історії, видатних діячів встановлюють пам’ятники. Якщо митець хоче увіковічити в пам’ятникові певні історичні події чи багатьох людей, він створює скульптурну групу. На честь переможних воєнних походів правителі й полководці наказували будувати пишно прикрашені тріумфальні арки, колони. Для вшанування пам’яті видатних діячів споруджують статуї (постать у повний зріст) чи бюсти (погруддя). Якщо такий діяч народився чи певний час жив і працював у населеному пункті, тоді на будинку встановлюють меморіальну дошку з короткою інформацією про нього.

Номер слайду 12

ВИДИ ПАМ’ЯТНИКІВ. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В ПАМ’ЯТКАХ І ПАМ’ЯТНИКАХскульптурна групатріумфальна аркабюсти (погруддя)статуя (постать у повний зріст) меморіальна дошка обеліск пам’ятні знаки

Номер слайду 13

1. Уважно розгляньте ілюстрації історичного колажу і підписи до них. Визначте, на яких із них зображено пам’ятники, а на яких історичні пам’ятки.2. З’ясуйте, яким подіям, історичним діячам і діячкам присвячені зображені пам’ятники.3. Визначте, які серед цих пам’ятників є скульптурною групою, бюстом, статуєю, обеліском.4. Визначте час створення історичних пам’яток і які особливості життя суспільства вони ілюструють.5. Поміркуйте, що можна назвати справжніми «свідками» історії: історичні пам’ятки чи пам’ятники.6. Висловіть позицію щодо питання: чому потрібно охороняти пам’ятки і пам’ятники. Хто, на вашу думку, має оберігати пам’ятки і пам’ятники? Яка роль в збереженні пам’яток і пам’ятників держави, спільноти, окремої людини?Пам'ятник засновникам КиєваІллінська церква Суботів. Пам'ятний знак П. Чубинському Черкаська обл. Меморіальний комплекс "Пам'яті героїв Крут" Чернігівщина. Національний музей голодомору-геноциду. Київ. Меморіал пам'яті Героям Небесної Сотні. Київ

Номер слайду 14

3. ЧОМУ ПОТРІБНО ОХОРОНЯТИ ПАМ’ЯТКИ І ПАМ’ЯТНИКИУ нашій державі збереженню пам’яток історії та культури приділяється значна увага. Відповідно до Закону України «Про охорону культурної спадщини» цінні пам’ятки історії вносять до Державного реєстру нерухомих пам’яток. Загалом в Україні під охороною перебуває близько 130 тис. пам’яток. І цей список постійно оновлюється. Є в нашій країні також пам’ятки, які вважаються надбанням усього людства. Вони внесені до списку Світової спадщини ЮНЕСКО. https://ukrainer.net/unesko-v-ukraini/

Номер слайду 15

Ансамбль історичного центру м. Львова. Будинок резиденціі митрополита Буковини в Чернівцях. Софійський собор«Херсонес Таврійський», Севастополь

Номер слайду 16

ПАМ’ЯТКИ ІСТОРІЇ РІДНОГО КРАЮВиконайте мінідослідження «Пам’ятки історії мого рідного міста (села)»: оберіть пам’ятку історії чи пам’ятник, що є у вашому місті (селі), та дослідіть її. Представте результат своєї роботи у класі в довільній формі (розповідь, презентація тощо). Як дослідити історичну пам’ятку1. Що це за пам’ятка? До якої групи вона належить?2. Де вона розташована? Яка на вигляд?3. Коли було створено пам’ятку? (Вкажіть століття або точну дату, якщо її можна встановити)4. Яким подіям у минулому чи історичним діячам присвячена пам’ятка? Що вона засвідчує?5. Хто створив пам’ятку? (Ім’я архітектора, художника, скульптора, інженера)6. Які елементи пам’ятки дають змогу отримати інформацію про минуле?7. Історію і культуру якого народу чи народів відображає пам’ятка?

Номер слайду 17

Пам'ятники м. Люботина

Номер слайду 18

pptx
Додано
31 січня 2023
Переглядів
3560
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку