Для облаштування та ефективної організації своєї навчальної роботи користувач створює персональне навчальне середовище (англ. Personal Learning Environment) — набір інструментів і сервісів, використання яких забезпечує конкретному користувачу досягнення власних освітніх цілей. Наприклад, це можуть бути набори:Підручників, довідників, художньої літератури, інструментів,приладів та комп'ютерного програмного забезпечення.
22. 02. 2018 9 клас
Урок 44. Поняття персонального навчального середовища. Хмарні технології.
Цілі:
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
Фронтальне обговорення понять: персональне навчальне середовище, персональне веб-середовище, хмарні технології.
ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя. Із попередніх класів вам відомо, що проектна діяльність передбачає створення і колективне опрацювання певних документів (презентацій, малюнків, текстових документів, карт тощо). Які веб-ресурси можна використовувати для підготовки проекта, окрім підручника? Чи можна зробити так, щоб декілька учнів, кожен зі своєю клавіатурою, одночасно редагували б якийсь документ? На ці питання ви зможете відповісти після сьогоднішнього уроку.
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
Для облаштування та ефективної організації своєї навчальної роботи користувач створює персональне навчальне середовище (англ. Personal Learning Environment) — набір інструментів і сервісів, використання яких забезпечує конкретному користувачу досягнення власних освітніх цілей. Наприклад, це можуть бути набори:Підручників, довідників, художньої літератури, інструментів,приладів та комп’ютерного програмного забезпечення.
Широке застосування інформаційно-комунікаційних технологій створює особливі умови і для організації персонального навчального середовища, особливо щодо використання сучасних сервісів і ресурсів Інтернету: мережних ресурсів, пошукових мереж, електронної пошти форумів, соціальних мереж, освітніх порталів тощо.
Сьогодні користувачі для цих цілей активно використовують хмарні технології.
Хмарні технології (англ. Cloud Technology) — інформаційно-комунікаційні технології, що передбачають віддалене опрацювання та зберігання даних.
Хмарні технології надають можливість споживачам:
Використовувати хмарні сервіси можна на різноманітних гаджетах: ноутбук, планшет, нетбук, смартфон
Також використовувати хмарні сервіси можна незалежно від типу операційної системи, оскільки ці сервіси забезпечують підтримку роботи в різних операційних системах: Лінукс, Віндовс, Андроїд, Епл
Хмарні технології забезпечують мобільність користувача, без прив'язки до конкретного місця його знаходження, до конкретного комп'ютера, надають можливість мати постійний доступ до своїх ресурсів через Інтернет у будь-який час, економити кошти на обслуговуванні мереж і комп'ютерного обладнання, на придбанні програмного забезпечення.
До недоліків використання хмарних сервісів слід віднести:
Відомі компанії, які надають послуги у використанні хмарних сервісів: гугл, майкрософт, амазон, зеракспейс, джоєнт, гоугрід, теремарк, севіс,верізон, ньюсерверс.
Сьогодні найбільш популярними є хмарні середовища:
Google Suite від компанії Google, та Office 365 від компанії Microsoft.
Ми з вами ознайомимося з хмарними сервісами Google. Сторінка 238 в вашому підручнику.
Для того щоб використовувати хмарні сервіси Google, користувач повинен мати обліковий запис у середовищі Google. Якщо у вас уже є електронна скринька на поштовому сервері Gmail, то цей акаунт можна використовувати і для користування іншими сервісами Google. Інакше такий обліковий запис потрібно створити.
Google Диск — хмарне сховище даних, де користувач може зберігати свої файли та надавати доступ до них іншим користувачам в Інтернеті. На ресурсі можна зберігати: текстові документи, фотографії,музику,відео та інші файли.
Кожному користувачу надається безкоштовно
15 Гбайт дискового простору, але за додаткову плату цей обсяг можна збільшити. Для входу в середовище Google Диск потрібно:
Вікно Google диск: Бокова панель. Поле для введення ключових слів під час пошуку об'єктів на Google Диск. Панель інструментів. Робоча область Центральну частину вікна Google Диск займає Робоча область, у якій відображаються об'єкти, що містяться на диску. На боковій панелі зліва відображається структура папок диска:.
Над Робочою областю розміщено панель інструментів з кнопками керування:
Щоб завантажити на Google Диск файли чи папки з вашого комп'ютера, потрібно:
Перебіг процесу завантаження буде відображатися в окремому вікні у правому нижньому куті екрана, його можна закрити після виконання потрібних дій.
Якщо на диску треба створити нову папку, то для цього у списку кнопки Мій диск потрібно використати команду Нова папка.
Об'єкти, завантажені на диск, відображаються в центральній частині вікна Google Диск, де з ними можна здійснювати стандартні операції: перейменовувати, видаляти, копіювати, переглядати, переміщувати тощо
Для перегляду та вибору доступних операцій з вибраним об'єктом потрібно:
Більшість операцій з об'єктами на Google Диск здійснюється у такий самий спосіб, що і в операційній системі Windows. Але є і кілька відмінностей:
Під час відкриття в середовищі Google Диск файлів, які було створено в таких програмних середовищах, як: ворд, ікс ель, паверпоінт,пейнт.
Їх форматування може бути змінено. Наприклад: по-іншому будуть відобража-тися стилі об'єктів, діаграми перетворяться на малюнки, обтікання малюнка текстом може бути відсутнім, зникнуть анімаційні ефекти у презентаціях тощо
Тому бажано налаштувати середовище Google Диск так, щоб під час завантаження будь-яких файлів автоматично відбувалось їх перетворення у формат Google-документів. Це здійснюється встановленням позначки прапорця Конвертувати завантажені файли у вікні Налаштування, яке відкривається відповідною кнопкою на панелі інструментів.
Робота з підручником: § 9.1
VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання.
Робота за комп’ютером
Підручник ст. 246-247
VIІ. Підбиття підсумків уроку
VІІI. Домашнє завдання
Підручник § 9.1 ст. 237-242
ІХ Оцінювання роботи учнів