Тема: слова, однакові за звучанням, але різні за значенням
Очікувані результати:
Ознайомити учнів із поняттям слів однакових за звучанням, але різних за значенням. Закріплювати навички роботи зі словниковими словами , збагачувати словниковий запас слів
Хід уроку
І. Організаційний момент
Ми - веселі, ми - чудові, ми - кмітливі, ми - просто клас
ІІ. Актуалізація знань
1. Каліграфічна хвилинка
Ко са коса по ле поле
Ні іс ніс ві із віз
2. Зоровий диктант
Іде дощ.
Йде дід
Синє небо.
( Взаємоперевірка )
ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку
1. Робота в групах
Діти отримують пазли зі словами , однаковими за звучанням, але різними за значенням.
Який висновок можна зробити?
Як звучать ці слова?
Яке значення вони мають?
В українській мові є слова, які звучать однаково, але мають різне значення.
З одним словом ( на вибір) складемо речення.
2. Колективна робота
Відгадайте загадку:
Зрізаю я траву, колосся.
В дівчат я сплетена з волосся.
А ще я суші довга стрічка,
Що забігає в море, річку. ( Коса )
Пояснення значення слова морська коса
Давайте, зі словами – відгадками складемо речення, а допоможуть нам слова з довідки
У дівчини коса ( яка? )
У косаря коса ( яка? )
У морі коса ( яка? )
Довідка: заплетена, металева, морська, русява, піщана, гостра.
( САМООЦІНЮВАННЯ )
Фізкультхвилинка
3. Робота в парах
Завдання на картках
V. Узагальнення вивченого