- Ознайомити учнів з поняттям дробів та навчити знаходити частину від числа.
- Формувати уявлення про дріб як частину цілого об’єкта або групи.
- Розвивати логічне мислення, увагу, математичну грамотність.
- Виховувати інтерес до математики та вміння застосовувати знання в життєвих ситуаціях.
Малюнки із зображенням поділу на частини, картки із завданнями, демонстраційні матеріали (яблука, піца, інше), картки.
1. Привітання учнів.
Пролунав шкільний дзвінок,
Починаємо урок.
Вчити математику пора
Сідайте тихо, дітвора.
2. Перевірка готовності до уроку.
Сядьте рівненько та налаштуйтеся уважно слухати та активно працювати на уроці.
3. Налаштування на робочий настрій.
-Чи знаєте ви, що таке половина або третина?
- Усні вправи:
- Що більше: 1/2 чи 1/3?
- Як поділити кілька об’єктів на рівні частини (наприклад, яблуко на 2 чи 4 частини).
- Що означає розділити щось на половину?
Скажіть, чи любите ви піцу? Звичайно. піцу полюбляють усі люди.Спочатку піца вважалася їжею бідняків. Але зараз її їдять всі. До нас піца прийшла з Італії. Готують її і вдома, і в піцеріях.
Як розподілити піцу між друзями? Виміряти інгредієнти для приготування страв?
Дроби допомагають нам у багатьох життєвих ситуаціях. Сьогодні ми навчимося знаходити частину від числа, що стане в пригоді в повсякденному житті.
Половина від цілого називається одна друга частина (записується 1/2).
Якщо поділити ціле на три рівні частини, одна частина називається одна третя, або третина (записується 1/3).
Кожну з чотирьох рівних частин цілого називають однією четвертою, або четвертиною (чвертю) (записується 1/4). 1/2, 1/3, 1/4 – це дроби, які називають частинами. Числа 2,3,4, що стоять під рискою, показують, на скільки частин поділено ціле і називають їх знаменником.
Число 1, що стоїть над дробовою рискою, показує, скільки таких частин узято. Його називають чисельник. У запису дробу чисельник і знаменник розділені рискою, яку називають дробовою. Щоб легше було запам’ятати, дам вам підказочку. Чисельник-чоловік, риска дробу-стоїть, знаменник-на землі.
Пояснення через малюнки: коло, розділене на 2, 3, 4 частини.
- Як знайти частину від числа?
- Наприклад: Знайти 1/4 від 12. Потрібно 12 поділити на 4.
- Правило: Щоб знайти частину від числа, потрібно число поділити на знаменник дробу і, якщо потрібно, помножити на чисельник.
1. Практичні завдання.
Робота з кругами на магнітній дошці. Круги поділено на 2,3,4,5,6,8 частин. Діти показують частини та записують дробом:
½,1/3, 2/3, ¾, 2/5, 4/6, 5/8.
2. Робота в парах.
- Учні отримують завдання на картках: Запишіть дробом зафарбовану частину фігури.
Робота з картками (в парах). Запишіть дробом зафарбовану частину фігури.
.
3. Робота на дошці.
Розв'язування задачІ.
Купили 2 цибулини, 5 помідорів, 7 огірків і 4 перчини. Із кількості всіх овочів приготували салат. Скільки овочів залишилося?
- Уявіть, що ви поділяєте піцу на рівні частини. Як поділити її між 6 друзями, якщо всього 12 шматків? Скільки шматків отримає кожен?
- Підсумок уроку:
- Що нового ми дізналися?
- Як знайти частину від числа?
Рефлексійна вправа «Дерево зростання».
- Розв’язати завдання:
1. Знайти половину від 16.
2. Знайти третину від 21.
3. Знайти четверту частину від 28.
- Подумати: У якій життєвій ситуації вам може знадобитися знання про дроби?