Розробка уроку .Е.Андієвська. «Казка про яян». Українська письменниця і художниця, що живе в Німеччині. Прихований повчальний зміст твору

Про матеріал
Розробка уроку. Е.Андієвська. «Казка про яян». Українська письменниця і художниця, що живе в Німеччині. Прихований повчальний зміст твору
Перегляд файлу

1

 

Урок української літератури

 

Дата  :

Тема:   Е.Андієвська. «Казка про яян». Українська письменниця і художниця, що живе в Німеччині. Прихований повчальний зміст твору

Мета :  формувати комунікативні навички учнів ,полікультурну та інформаційну компетентність,розвивати вміння аналізу художніх творів;

            ознайомити учнів із особливостями життєвого та творчого шляху Емми Андієвської,вдосконалювати вміння  виразного читання та  коментування художніх творів,повторити відомості теорії літератури про казку та притчу, вчити учнів працювати в групах, використовуючи  матеріали між предметних зв’язків, допомогти учням зрозуміти сенс  людського життя , визначити  місце свого «Я» у навколишньому середовищі;

           розвивати вміння учнів самостійно мислити, аргументувати власні думки, робити власні висновки;

          виховувати ціннісне  ставлення до себе та оточуючих, бажання    співпраці ;

Тип уроку :        урок вивчення нового матеріалу

Обладнанняпортрет Е.Андієвської , текст твору, малюнки.

 

Епіграф :                                                                                Найщасливіша та людина,

 яка дає щастя найбільшій кількості людей

Д.Дідро

 

Хід уроку

 

Ι. Організаційна частина

 

Ось вже дзвоник пролунав,

6 клас за парти став.

Станьте рівно, як годиться.

Чи все на парті – подивіться.

Дружно назад озирніться,

Мило гостям посміхніться.

Один одному не забудьте.

Додалося вам охоти?

Тож, приступаєм до роботи.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

 

1.Вступне слово вчителя

 

Ми з вами будемо вивчати творчість багатьох письменників, які з певних причин покинули Україну і працюють за кордоном. А на сьогоднішньому уроці познайомимось з українською письменницею, що теж працює за кордоном.

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

ІV. Мотивація навчальної діяльності

 

Учитель:

    Я пропоную  вам побути в ролі дослідників, але не простих,  а  літературних.  Щоб  налаштуватися  на  роботу, проведемо аутотренінг. Заплющіть очі, покладіть руки на коліна, сядьте зручно й повторюйте за мною:

Ми любимо читати, відкривати нове, цікаве.

Ми хочемо багато знати й ділитися своїми знаннями.

Ми міркуємо, замислюємося, аналізуємо.

Ми – школярі, ми – творчі, кмітливі, розумні! Доведемо це!

Ви звернули увагу, яким словом починалися всі речення?

Запам’ятайте його!

 

Робота з епіграфом

 

         Ви  бачите  на  дошці  незакінчений  вислів.  Це  епіграф нашого  уроку.  По  завершенні  ми  звернемося  до  цих  слів,  ви продовжите фразу, а потім порівняємо з оригіналом.

 

(Епіграф  на  дошці:  «Найщасливіша  та  людина,…  (яка дає щастя найбільшій кількості людей», Д.Дідро).).

 

Слово вчителя

 

У вашій літературній скарбничці з’явиться ще одне прізвище, про яке ви ще не чули і не знаєте нічого. Сьогоднішній урок вас познайомить з новим літературним жанром. Ви зможете чітко відрізняти цей жанр від інших .Засвоїте морально – етичні цінності, якими не раз скористаєтесь у житті.

 

V. Засвоєння нового матеріалу:

(Випереджувальне завдання)

 

На нашому уроці, кожна група отримає тільки частину корисної інформації, щоб опанувати її повністю вам потрібно, уважно вислухати представників інших груп, бо тільки тоді ви зможете дізнатися про все необхідне вам для  опанування теми

 

Прошу консультанта команди № 1, повідомити нам біографію Емми Андієвської 

 

Біографія № 1

 

Емма Іванівна Андієвська народилась 19 березня 1931 року у Сталіно (сучасне  місто Донецьк), під час  Другої світової війни у  1943 році вона з матір’ю  виїхала на Захід,мешкала у США, Франції, Німеччині.

У 1957 році закінчила Український Вільний Університет.
У 1959-му році  вийшла заміж  за українського критика та письменника  Івана Кошелівца , з яким прожила 40 років.

З 1955 по 1995 роки — режисер і редактор українського відділу радіо «Свобода».
З 1961року  живе   у Мюнхені .

У 1984 році стала лауреатом літературної премії  Тетяни та Омеляна Антоновичів.

 

    Біографія № 2

 

  Емма Іванівна  є поетесою, прозаїком  і відомою в Європі художницею.

Поетичні збірки оформляє репродукціями своїх малярських творів. Пише також повісті та романи

Малює переважно в  фантастичній манері, в техніці олії, акварелі, гуаші.

Емма Андієвська добирає такі слова, які чітко й точно окреслюють явища та поняття. Це одна з  особливостей її стилю,  цим вона  відрізняється від інших письменників.

       Письменниця пише про різні боки людського життя, серед її творів є казки-притчі, де вона розкриває проблеми егоїзму та людського «я» у суспільстві. Серед художніх творів багато казок-притч.

Сьогодні познайомимось із «Казкою про яян», що входить до складу цілого циклу казок, які розповідає консервна бляшанка і шакал. Серед вибраних: «Говоряща риба», «Казка про бика і метелика», «Казка про кулі зла», «Казка про мандрівника», «Казка про яян», «Казка про гадюку й орла або невдячного товариша».

 

     У 2006 році за запрошенням  мера  Донецька Олександра Лук’янченка відвідала  Донецьк , зустрілася з читачами, подарувала бібліотеці 100 своїх книжок та 26 картин, а від мера отримала у подарунок золотий годинник.

 

Перегляд відео

 

Учитель:

         Цінність  літератури полягає в тому, що людина, читаючи художні твори може ознайомитися із життєвим досвітом різних націй, пережити разом із героями те, чого може уникнути в реальності, усвідомити помилки інших та розібратися у собі, дізнатися більше про навколишній світ.

   Слухаючи ваше повідомлення ,я занотувала собі факти, які є новими та потребуть більш детального пояснення:

  •     Місто Сталіно
  •     Живопис Андієвської
  •     Терміни казка та притча

Як ви вважаєте, які джерела нам допоможуть розібратися з цими поняттями?

  •     Місто Сталіно - історія
  •     Живопис Андієвської – Мистецтвознавство або Художня культура 
  •     Терміни казка та притча – Теорія літератури
  •      

Саме цю інформацію нам можуть передати представники інших груп:

 Прошу консультанта команди № 2, повідомити нам історичну довідку

Історія

       Напередодні Жовтневої революції це було  селище Юзівка,яке  нараховувало близько 30 тисяч жителів. З 1924 року це місто  Сталіно ,  місто з кількасоттисячним населенням, найважливіший центр вугільно-індустріального Донбасу.

     Пізніше місто отримає назву Донецьк, у ньому збудують  десятки потужних вугільних шахт, металургійний, коксохімічні та машинобудівні заводи, підприємства легкої і харчової промисловості, з’явиться  мережа навчальних закладів.

 

Прошу переглянути фото з архіву.

 

Прошу консультанта команди № 3, повідомити нам довідку з Мистецтвознавства або Художньої культури

Мистецтвознавство або Художня культура

       Незвичайною є малярська майстерність Емми Андієвської, бо вона фантастична, казкова.

        Емма Андієвська не лише відома на Заході як художниця з даром оригінального творчого мислення, її малярство налаштоване до людей.
       Художниця виставлялася в багатьох країнах світу. Вперше глядачі побачили її акварелі в Мюнхені в 1956 році, а потім в Нью-Йорку — у 1989 році, Емма постійно ілюструє  свої збірки .

      У своїх роботах вона показує незвичайний погляд на життя,  який змальовує нашу дійсніть  — добру та лиху, але  різнобарву.

Картини Емми Андієвської є в різних музеях, перегляньте ,які заклади зберігають її картини:

  •      Український музей у Нью-Йорку,  США
  •      Львівська картинна галерея,  Україна
  •      Музей етнографії та художнього промислу,  Україна
  •      Галерея «Засів», Харків, Україна
  •      Музей Емми Андієвської при Чернівецькому університеті, Чернівці, Україна
  •      Донецький обласний художній музей, Донецьк, Україна
  •      Музей Шарлоти Цандер,  Німеччина
  •      Український Вільний Університет, Мюнхен, Німеччина
  •      Галерея Калоушка, Прага, Чехія

Прошу консультанта команди№ 4  повідомити нам довідку з Теорії літератури

Теорія літератури

 Казка — один із основних жанрів народної творчості, епічний, розповідний, сюжетний художній твір усного походження про вигадані та фантастичні події; казка відзначається чіткою будовою: зачин, основна подія, розв’язка.

Зараз доведемо, що дійсно це казка. Давайте визначимо ознаки казки (казкове).

 

  1. Спосіб переміщення.
  2. Місто, де жили яяни.
  3. Спосіб життя яян.
  4. Чарівні брами.
  5. Сім брам.
  6. Слово − ключ, яке допомагає відчинити брами.
  7. Перетворення дідуся на самоцвіти .
  8. Щасливе закінчення твору .

 

Отже, це – казка  Та сьогодні завдання познайомитись з новим жанром - притча.

 

Притча — коротенький фольклорний або літературний розповідний

твір повчального характеру, орієнтований переважно на алегоричну

форму доведення змісту етичних цінностей буття.

 

Притча –невелика повчальна алегорична оповідь, у якій опосередковано, приховано присутня мораль.

 

Щоб визначити ознаки притчі, попрацюємо над твором.

 

 

  •           Коротко перекажіть(фабула).

 

1.Знайди помилку в тексті (представники від кожної групи) усього 8 помилок

Дівчина , випасаючи кіз, погналася  за однією з корівок, яка відокремилася від решти, і, «посковзнувшись, упала  у глибочезне озеро »  потрапила у місто Яян. Мешканці цього міста не звертали на неї  уваги, бо кожний з них жив своїм внутрішнім «я». Однак герой зустрів кволого діда. Старий не розповів йому про мешканців Яян, про те  що покинути це місто можна через міст, але до нього  слід звернутися на «ви». На знак подяки, поваги до старого, пастушок посадив його собі на плечі і вийшов через відчинену браму. Потрапивши додому, замість діда на своїх плечах він побачив мішок, наповнений монетами.

 

Хлопець, випасаючи кіз, погнався за однією, яка відокремилася від решти, і, «посковзнувшись, упав у глибочезне провалля». Пастушок потрапив у місто Яян. Мешканці цього міста не звертали на нього уваги, бо кожний з них жив своїм внутрішнім «я». Однак козопасу пощастило, він зустрів кволого діда. Старий розповів йому про мешканців Яян.Від діда хлопець дізнався, що покинути це місто можна через браму, але до неї слід звернутися на «ти». На знак подяки, поваги до старого, пастушок посадив його собі на плечі і вийшов через відчинену браму. Потрапивши додому, замість діда на своїх плечах він побачив мішок, наповнений самоцвітами.

 

 

  •           Хто такі яяни? Щоб зрозуміти прочитаємо у особах розмову між старим і хлопчиком   (читання у особах).  

 

  •           Які ключові фрази характеризують яян?
  •           Які риси характеру притаманні яянам?

- Чому автор не дає яянам імен ?

 

-         Чому лише старий чоловік звернув увагу на пастушка? Знайти в тексті  (Я ж почув тільки тому, що мене здолали немощі, і внутрішні підбори, які досі тримали мене, як вони тримають усіх яян цього міста, передчасно струхли й завалилися, як і моя вежа, поправити яку мені бракує сил).

      

-         Чим саме поведінка пастушка відрізнялась від поведінки яянів? (1. Тим, що він спробував допомогти дідусеві. 2. Тим, що він не погодився будувати свою вежу, а поцікавився, як можна вибратися з міста. 3. Пастушка, як і Настю з казки «Морозко» було винагороджено, коли козопас виніс старого з міста, то замість діда він побачив тільки мішок, «по гузир наповнений самоцвітами». Виявилося, що то не дід був, а правда, совість людська).

 

-         Чому вежі постійно завалювалися, а брама не відчинялася? (1. Кожен яянин знає лише власне «я», коли вичерпується власне «я», руйнується вежа і яянин починає спочатку. 2. Через те, що яянин сам усе знає і вміє краще за всіх, у нього навіть не виникає думка замислитись про інших. Тим паче промовити таке відоме і коротке чарівне слово «ти».)

 

- На вашу думку, що може означати образ брами?

 

Усне повідомлення на тему «Символічне значення числа сім»

     У місті яянів сім воріт. Не п'ять, не вісім, не дев'ять, а саме сім.
      Число сім у багатьох народів із сивої давнини стало священним. Археологи знайшли старовавілонський переказ про створення світу, написаний на семи табличках. Тому й маємо сім днів у тижні.
     У трипільській культурі теж існував семиденний тиждень, був поширений серед усіх пелагів аж до Малої Азії, а також у єгипетських жерців.
          На стародавніх малюнках тиждень зображували у вигляді семипроменевої зірки. Уже пелаги помітили, що на небосхилі є сім зірок, що рухаються по небу. їх обожнювали, бо кожна керує своєю годиною.
        Маємо сім кольорів веселки, сім чудес світу, сім нот, сім струн на лірі Орфея.
Сім давньогрецьких міст — Смірна, Хіос, Коло-дюн, Садамін, Родос, Агрос, Афіни — сперечалися за честь називатися батьківщиною славнозвісного співця Гомера.
        За церковними канонами, є сім головних гріхів: пиха, жадібність, нечистота (тіла й душі), ненависть, обжерливість і пияцтво, гнів, лінощі.
    

Цей список можна продовжувати. Виникає думка: а може, усі ці сімки — випадковість?

       «Учені ж висловили припущення, що число сім є тією кількістю одиниць для сприймання й запам'ятання, яке «вкладається» в пам'ять людини найкраще, коли цих одиниць більше, запам'ятовування одразу ж погіршується», — стверджує у своїй книзі «Слово про слово» професор-мовознавець А. П. Коваль.
        

    Не дивно, що в місті яянів було саме сім брам, — доля давала мешканцям шанс позбутися егоїзму, непомірної гордині й стати справжніми людьми.


 

-         Чому козопас не будував власну вежу? (Він вмів думати та піклуватися про інших)

 

Учитель: у цьому творі ми дізнаємося, що яяни постійно будували вежі, які падали.

 

  •      Який сюжет вам нагадує цей твір?
  •      У якому творі описано про потребу взаємодопомоги, співпраці, про неприпустимість егоїзму?( Біблія, про Вавилонську вежу)
  •       

           Що символізує у вашому розумінні вежа?

- Чому вежі яян постійно завалювалися? Згадайте біблійну легенду про Вавилонську вежу. У чому її повчальний зміст?

 

Усне повідомлення на тему «Що об'єднує Вавилонську башту та вежі міста яян?»
           Вавилон — велике й багате місто в стародавній Месопотамії, столиця Вавилонського царства в XIX—VI ст. до н.е., важливий торговельний і культурний центр. Перекази про це повне розкошів і спокус місто були поширені серед народів-сусідів. Поступово назва столиці Вавилонського царства з власної ставала загальною, символічною.
         Місто, у якому жили яяни, знаходилося у глибочезному проваллі серед високих скель. Це було місто бідняків, бо складалося з веж, що весь час завалювалися.
Прадавній вавілонський міф, пізніше перероблений і введений у Біблію, розповідає про спорудження після всесвітнього потопу вежі «висотою до небес».
        Будівництво йшло успішно, башта ставала все вищою, адже люди, розмовляючи однією мовою, працювали дружно, злагоджено. Розгніваний людським зухвальством Бог переплутав людські мови так, щоб будівельники перестали розуміти один одного, — і вежа розвалилася.
        Ця біблійна легенда знайшла відображення в образотворчому мистецтві. Найбільш відомі зображення Вавілонської вежі — це картини Вальтера Брейгеля та Мартина ван Валькенборха.
        У місті яянів вежі вузькі, довгі, не схожі одна на одну, бо «їх кожен будує на свій лад». Не дивно, що «ці вежі весь час розвалюються», що деякі з них — лише купи каміння, у дідуся вежа найнижча й напівзруйнована. Яяни, на відміну від різномовних вавілонян, узагалі не розмовляють, вони не можуть вимовити навіть звичайнісіньке «ти».
        Отже, і легенда, і казка нас навчають, що без краси людських взаємин не може бути гармонії й краси ні в природі, ні в людському оточенні.

 

-         Чи зустрічали ви у житті людей, подібних до яянів, що зосереджені лише на собі?

-         Чи у вас є часточка від яяна? (Така часточка є в кожного, але, на щастя, найкращі духовні якості переважають)

 

- Що робив би хлопчик, якби брама не відчинилася?

-         Чи дала Е. Андієвська нам пряму відповідь, хто ж такі яяни?

(Прямої відповіді в тексті не знайдеш, її треба шукати, міркуючи над розповіддю про пастушка, який потрапив у повчальну, вигадану автором казкову історію, в результаті якої ледве не змінилося все його життя).

- Як розкрита тема добра у творі?

(Тема важливості творення добра людиною без очікування результату.  Добро, за Андієвською, є шляхом самореалізації людини).

  •           Як називається людина, яка думає лише про себе, ставить свої інтереси над усе?

 

  •           Хто у творі егоїст, хто альтруїст?

 

  •      що вам відомо про поняття «нарцисизм»?

 

Прошу консультанта команди№ 4  повідомити нам довідку з Психології

Психологія

Егоїзм-( від   лат. ego – я) – точка зору чи позиція людини, яке спрямоване тільки на власне «я» - власні задоволення, власний успіх, власне щастя. Задоволення власних потреб є найвищою цінністю для егоїста, а проблеми інших його не цікавлять.

 

Нарциси́зм — риса  характеру,яка показує самозакоханість людини. Термін походить з грецького міфу про Нарциса, красивого юнака, який відмовив у коханні німфі Ехо, а у покарання за це він був приречений закохатися у відблиск свого обличчя у воді, саме від постійго спотрерігання за своєю красою він  і помер.

 

 

 

  •           Чому автор не дає яянам імен?
  •           Чому старий не став яянином ?

 

- Коли хлопчик запропонував покинути місто, що відповів дідусь? Як розуміти його слова?

 

 

Словник: Егоїст − людина, яка ставить власні інтереси над усе.

Альтруїст − людина, яка безкорисливо піклується про благо інших.

 

Гра «Вилучи зайве»

 

Опрацювавши твір, перейдемо до роботи, після якої зможемо зрозуміти, що це твір − притча.

 

Ознаки притчі:

А) Невеликий обсяг.

Б) Алегоричні образи (пригадали, що таке алегорія).

Метод «мозковий штурм»

Діти шукають образи-символи та роздумують над їх алегоричністю, всі висловлюють свої думки, заповнюють разом таблицю, заздалегідь підготовлену.

 

Художні образи

Приховані реальні явища,особи, риси характеру

1.

Яяни −

егоїзм

2.

Вежі −

внутрішній світ людини, але він валиться постійно, бо не підкріплюється підтримкою інших, турботою. Не можна побудувати самому.

3.

Брами −

обмеженість, замкнутість людей. Брамами оточені, відокремлені від світу, не цікавить життя інших.

4.

Хлопчик −

маленький, учиться жити, дослухається до порад.

5.

Старий −

символ досвіду, мудрості,допомоги.

6.

Самоцвіти − 

нагорода за вміння зрозуміти, допомогти, почути іншого.

 

В) Визначте повчальний характер притчі:

 

-         Який висновок можна зробити з цієї історії?

(1. Стався до людей так, як би ти хотів, щоб ставились до тебе. 2. Добре братство миліше, ніж багатство. 3. Людина без друга, як ліва рука без правої).

 

Творча робота

  • Завдання: знайти в казці-притчі про яян і записати повчання у вигляді правил.

Будь наполегливим, шукай виходу із скрутного становища, не зневіряйся, не падай духом.

  • Будь наполегливим, шукай виходу із скрутного становища, не зневіряйся, не падай духом.
  • Прислухайся до думки інших, поважай людей, прагни їм допомогти в разі потреби.
  • Повчитися чомусь хорошому в інших ніколи не соромно.
  • Не будь зарозумілим, пихатим, таким, що поважає лише себе, своє «я», вважає себе і свою роботу найкращими.
  • Будь вдячним, чемним, Добрим, шануй старих, допомагай їм, не думаючи про винагороду.
  • Цінуй волю, незалежність.
  • Вмій бачити красу світу, його привабливість і намагайся жити щасливо та гармонійно.

Чому вчить цей твір?

 

а) учить відчувати іншого,чути не тільки своє «Я», а і «Я» інших;

б) учить боротися із труднощами;

в) допомагати іншим, давати безкорисливу допомогу;

г) задумуватись над тим, для чого живе людина;

д) повертатись завжди додому.

 

Повчальний висновок: коли людина живе одиноко, лише сама для себе, то вона не може бути щасливою. Щоб бути щасливим, треба дарувати щастя іншим, відчувати власну необхідність для інших.

 

  1. Яка головна думка?

- Засудження тих, хто чує тільки власне «Я», возвеличення доброти, чуйності, прагнення подати безкоштовну допомогу

Гра «Я – ілюстратор».

- Як називається людина, яка малює картини до твору чи книги? (Ілюстратор)

(Захист заздалегідь підготовлених малюнків)

 

  1. Робота з малюнком Е. Андієвської до казки.  Усне малювання.

- Пофантазуємо! Якими ви уявляєте собі яянів?

(Істоти, закохані в себе, невеличкого зросту, в яких руки в гумових рукавичках, аби не забруднити себе розчином з новобудови).

- Розглянемо, якими зобразила яянів (С. 142) художниця і письменниця

 Е. Андієвська. Чи співпадає ваш уявний малюнок із зображенням митця?

 

III група малює схему «Мимовільна мандрівка пастушка в місто яян».

• Художній простір. (Замкнутий, із міста вийти не можуть)

• Для чого живуть? (Для себе, знають тільки своє «я».)

• Світ яян. (Постійна одноманітність – будують вежі)

• Чи можна яян назвати щасливими?Чому? (Ні, бо вони не чують інших, ніхто не може їм допомогти. У них відсутні емоції, почуття)

• Хто є протилежним образом? (Хлопчик-пастушок – людина)

 

Афористична корида

 

Спростуйте або підтвердьте афоризм «Хто до кого пристає, той і сам таким стає», спираючись на текст казки- притчі.

(Одні учні підтверджують думку, інші заперечують)

VΙ. Підсумок уроку

 

    Метод «Мозкова атака»

 

- Що потрібно для того, щоб бути яянином у хорошому розумінні цього слова?

- Які ліки ви б запропонували героям твору?

 

- Що значить бути справжньою людиною?

- Чи хочете ви зберегти себе як особистість, свої кращі риси, тобто своє неповторне «я»?

 

Учитель: Послухайте вірш В. Симоненка «Я». Чого вчить ця поезія?

 

Я

Він дивився на мене тупо

очицями, повними блекоти:

- Дарма ти себе уявляєш пупом,

на світі безліч таких, як ти.

Він гримав одержимо і люто,

і кривилося гнівом лице рябе,

він ладен був мене розіпнути

за те, що я поважаю себе.

Не стала навколішки гордість моя…

Ліниво тяглася отара, як я.

Але я, їй-богу, один.

У кожного Я є своє ім`я.

На всіх не нагримаєш грізно

Ми – не безліч стандартних «я»,

А безліч всесвітів різних.

Ми – це народу одвічне лоно.

Ми – океанна вселюдська сім`я.

І тільки тих поважають мільйони,

хто поважає мільйони «я».

 

  1. Рефлексія емоційно-ціннісних ставлень

 

Технологія «Незакінчене речення»:

  • Читаючи «Казку про яян», я відчув здивування, біль, сум, гордість, радість.
  • Читаючи «Казку про яян», я побачив … пастушка, скелі, козу, провалля, велике місто, вузькі довгі вежі, чоловіка з кельмою, купу каміння, брами, яянів, старого, корабель, юнгу, кельми для новоприбулих, 7 веж, мішок із самоцвітами.
  • Читаючи «Казку про яян», я зрозумів Дерево міцне корінням, а людина – друзями. Добра та рада, де щирая правда. Між людьми будь людиною. Шануй батька й неньку, буде тобі скрізь гладенько. Не одяг прикрашає людину, а добрі діла.

Експрес-інтерв'ю

  • 1. «Якби я потрапив до країни яян…»
  • 2. «Якби мені дістався мішок із самоцвітами, я , як людина, що живе в сучасній Україні зробив (ла) …»

Робота з епіграфом. Продовжте епіграф.

 

(Після учнівських варіантів учитель відкриває закриту частину афоризму)

 

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 

Обов’язкове:  Поговорити зі своїми рідними про яянів, що вони думають про це, заповнити табличку

За бажанням: підготувати усний твір «Якби я потрапив до країни яян» або  «Чи схожий я чимось на яянина? »

 

Оцінювання


Узагальнення матеріалу вчителем:

 

Підсумовуючи  наш урок, хочеться зазначити, що людина має цінувати не тільки своє життя, а й життя інших, бо тільки у співпраці вона досягне успіху та щастя.

 

docx
Додав(-ла)
Лутанюк Оксана
Додано
10 жовтня
Переглядів
56
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку