Розробка уроку географії в 9 класі на тему "Роль науки і освіти в суспільстві. Найвідоміші центри науки та охорони здоров'я в Україні та світі"...................................................................................................................................................................................................................................
9 клас Урок № 45 Дата:
Тема. Роль науки й освіти в суспільстві. Найвідоміші центри науки та охорони здоров’я в Україні й світі
Мета: сформувати в учнів систему знань про роль науки й освіти в суспільстві, особливості наукової й освітньої діяльності, джерела фінансування науки й освіти, форми просторової організації наукових досліджень та освіти: технополіси, найвідоміші наукові центри в світі та Україні, охорону здоров’я, найвідоміші центри охорони здоров’я в Україні та світі; розвивати вміння оцінювати вплив чинників на розвиток освіти й науки в країні; виховувати відповідальне ставлення до навчання.
Обладнання й матеріали: підручник, атлас, інтерактивний комплекс, відеоролики, презнтації учнів.
Основні поняття: наука, освіта, технополіс, стартап.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Хід уроку
Добрий день! Перед тим, як розпочати урок, я хотів би , щоб ви посміхнулися мені, а тепер один одному; були уважними і доброзичливими; щоб ваш гарний настрій та володіння собою допомогли вам бути активними на уроці; щоб ви аналізували нове, не боялися помилятися, продемонстрували пам’ять, увагу, досвід; робили самостійно висновки – тобто я зичу вам успіхів!
А зараз пропоную сісти зручніше
Бліцопитування
Науково-технічний прогрес у виробництві зумовив необхідність здобуття загальної освіти більшістю громадян як основи для досконалого опанування нових професій, що виникли з переходом до машинного виробництва. Тому наука та освіта поступово ставали все важливішими чинниками соціально- економічного розвитку людської цивілізації. Надзвичайно важливо розуміти особливості геопросторової організації наукової діяльності, освіти, охорони здоров’я.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Метод «Мозковий штурм»
Доповнення відповідей учнів учителем. Наука — це вид людської діяльності, спрямований на пізнання світу, здобуття нових знань про природу й суспільство. У давнину переважав релігійний світогляд, який ґрунтувався на вірі в надприродне походження світу. Шляхом міркувань і нагромадження щоденного досвіду стародавні мислителі поступово заклали основи раціонального сприйняття світу.
Із винаходом писемності з’явилася можливість передавати від покоління до покоління щоразу більше точних знань про навколишній світ, способи боротьби із хворобами, господарювання, мистецтво управління державами та регіонами тощо. Основну роль у збереженні та поширенні знань серед громадян держав узяла на себе освіта. Вона стала способом входження людини у світ науки й культури.
Наука в сучасному її розумінні почала формуватися в період XVII — початку XIX ст. Науково-технічний прогрес у виробництві зумовив необхідність здобуття більшістю громадян загальної освіти як основи для досконалого опанування нових професій, що виникли з переходом до машинного виробництва. Тому наука та освіта поступово ставали все важливішими чинниками соціально-економічного розвитку людської цивілізації. Відповідно зріс авторитет вчених та викладачів, учителів. Поява освітніх закладів — шкіл, академій та університетів — сприяла накопиченню, створенню й поширенню знань.
Сьогодні неможливо уявити сучасну людську цивілізацію з її технологіями без наукової діяльності. Саме тому рівень розвитку науки в країні визначає рівень її економіки, лідерство та авторитет у світі. Із кожним роком щораз більше поглядів у всьому світі прикуті до церемонії вручення Нобелівських премій у Стокгольмі (Швеція). Ці почесні нагороди вчені отримують за видатні наукові досягнення, що свідчить про визнання ролі науки й освіти в розвитку людської цивілізації
Випереджальне домашнє завдання
Учні презентують приготовленні вдома матеріали про «Оксфорд» і «Кемрідж» університети Парижу.
Робота в парах «Імпровізована карта»
Завдання. Опрацювати матеріал підручника ст. 263 «Українські ВНЗ» та скласти колективну імпровізовану карту навчальних закладів України.
Робота в групах
Група І
Завдання. За матеріалом підручника та системи інтернет дайте характеристику науковій діяльності світу та України (ст. 264).
Група ІІ
Завдання. За матеріалом підручника та системи інтернет дайте характеристику всесвітньовідомим технополісам світу (ст. 264).
Група ІІІ
Завдання. За матеріалом підручника та системи інтернет дайте характеристику охорони здоров’я у світі ( ст. 265).
Група ІV
Завдання. За матеріалом підручника та системи інтернет дайте характеристику розвитку медичній справі в Україні та особливостям фінансування закладів охорони здоров’я в Україні та світу.
Виступ творчих груп.
Доповнення відповідей групи ІІ відеороликом «Силіконова долина» https://www.youtube.com/watch?v=0r3Y4agb6Mk
Бліцопитування
1. Якою є роль науки й освіти в суспільстві?
2. Які складові необхідні для потреб науки?
3. Яким чином можуть фінансуватися наука й освіта в державі?
4. Що таке технополіси? За рахунок чого вони є найефективнішими в сучасній науково-освітній діяльності?
5. Назвіть найвищі за рейтингом світові та українські вищі навчальні заклади.
6. Які ви знаєте найвизначніші оздоровчі заклади в Україні та світі?
Самостійна робота з картою
1. Нанесіть на контурну карту основні світові технополіси
VІ. Підсумок уроку
VІI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1) Опрацювати матеріал підручника (§45).
2) Знайти в мережі Інтернет інформацію про наукові журнали, присвячені географічним наукам. Підготувати коротке повідомлення на основі однієї зі статей, що вас зацікавила.