Розробка уроку: "Гомер "Одіссея". Образ Одіссея: воїна, ватажка, батька, сина, чоловіка, мандрівника, патріота"

Про матеріал

Розробка уроку: "Гомер "Одіссея". Образ Одіссея: воїна, ватажка, батька, сина, чоловіка, мандрівника, патріота" 8 клас план характеристика головного героя з використанням комп'ютерної презентації

Перегляд файлу

 

ЗОШ   І-ІІІ ступенів №1 м. Ніжина

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку 
та комп'ютерна презентація: "Гомер "Одіссея". Образ Одіссея: воїна, ватажка, батька, сина, чоловіка, мандрівника, патріота"

8 клас

 

 

 

 

Вчитель світової літератури
та російської мови
Борисовець І. В

 

 

 

 

 

 

2015 - 2016  н.р

Гомер "Одіссея". Образ Одіссея: воїна, ватажка, батька, сина, чоловіка, мандрівника, патріота.

Мета: вчити складати характеристику персонажа, знаходити підтвердження в тексті своїм думкам, орієнтуватися в подіях поеми Гомера, розвивати навички роботи із текстом; зв’язне мовлення; виховувати почуття відповідальності за свої вчинки, любов до родини і Батьківщини.

Обладнання: мультимедійна дошка, підручник-хрестоматія, робочий зошит.

 

План уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація знань. Літературний диктант:

   1. Найсильніший воїн ахейців?          ( Ахілл)

   2.Вірна і любляча дружина Одіссея?  (Пенелопа)

   3. Фантастичні істоти, які заманювали мандрівників своїм співом?  (Сирени)

   4. Майстер, що викував Ахіллу щит?   ( Гефест)

   5. Ім’я циклопа?    (Поліфем)

   6. Як себе назвав Одіссей циклопові?   (Ніхто)

   7. Якого бога розгнівали мандрівники, коли з’їли червоних биків?   (Геліоса)

   8. Хто першим пізнав на Ітаці Одіссея?   (Собака)

   9. Хто з богів ненавидів Одіссея?    (Посейдон)

  10. Як звали сина Одіссея?    (Телемах)

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку.

ІV. Образ Одіссея

(Робота над характеристикою відбувається за допомогою комп’ютерної презентації)

1 слайд. Титул презентації.

- Читаючи поеми Гомера, ми розуміємо, Одіссей - це епічний герой, всебічно розвинута особистість, хоробрий та розумний ватажок, досвідчений розвідник, перший в бійці на кулачках, спритний атлет (бігун), відважний мореплавець, добрий тесля, вправний мисливець, талановитий торговець, добрий хазяїн, розповідник. Він люблячий син, чоловік і батько. На уроці ми розкриємо всі риси характеристики цього персонажа за допомогою тексту поеми Гомера "Одіссея" та кінофільму  А.Кончаловського, який було знято у 1997 році.

2 слайд. План характеристики.

- Читання уривку "Заспів" (учень)

- Учні знайомляться з планом характеристики.

3 слайд. Зображення Одіссея.

- Хто ж такий Одіссей? Яку роль він грає у поемі?Він улюбленець богів? А може вони ненавидять його? Як і чому він зміг не тільки спуститися в підземне царство, а й повернутися в наш світ живим? Який він воїн? Який він син, чоловік, батько? На всі ці питання ми повинні відповісти на уроці.

4 слайд. Ім’я.

- Що означає ім'я Одіссей? ("Ненависний богам", "Той, хто викликав гнів богів")

- Хто з богів і чому ненавидить Одіссея?

5 слайд . Портрет.

- Ми бачимо на фотографіях Одіссея на початку фільму і в кінці, чи змінилося його обличчя?

На допомогу учню: риси - прямі, благородні, правильні...

                                     очі - карі, задумливі...

                                     борода - з сивиною, довга( натяк на довгу подорож і пригоди)

- Які риси підкреслює режисер?

(Цілеспрямований погляд, рішучий вираз на обличчі ( стулені губи, прямий, напружений погляд, 1 кадр - волосся розвіює вітер - його чекають багато бурхливих пригод; 2 кадр - волосся прибране, лежить за плечами - він готовий знову стати царем, господарем, він впевнений у власних діях, він спокійний).

6 слайд. Родина.

1. Телемах: коли його залишив батько? Чи прагне син дізнатися долю батька, чому?

2. Пенелопа: уособленням чого в мистецтві став цей образ?

3.Мати: про що свідчить вираз обличчя в мить прощання з сином?

7 слайд. Ітака - це теж родина.

- Чим пишався Одіссей? (отарами, які випасались на пагорбах Ітаки)

- Чого найбільше прагне у житті Одіссей? (повернутися на Батьківщину)

- Такою бачить режисер Ітаку. А якою бачите її Ви? Опишіть усно.

8 слайд. Риси характеру Одіссея.

- Згадайте, який постійний епітет надає Гомер Одіссею? (Хитромудрий)

Завдання: Прочитайте уривок "Аед Демодок" і випишіть в зошити іще 3 епітети і 1 порівняння з цього уривку. ("велимудрий", "богосвітлий", "славетний", "наче грізний Арей").

9 слайд. Вчинки героя.

- Давайте згадаємо вчинки героя у війні з Троєю, які свідчать про його характер.

1. Одіссей знаходить Ахілла, коли його ховає Фетіда.

2.На початку війни веде мирні переговори з троянцями.

3. Як розвідник відвідує Трою і наважується викрасти Палладія - оберіг Трої.

4. Воює "б’ється як грізний Арей".

5. Збудувати коня - це ідея Одіссея.

6. Завдяки йому ахейці перемагають.

10 слайд. Спілкування з богами.

- Як спілкується з богами: з Афіною, з Гермесом, з Еолом, з Посейдоном?

11 слайд. Пригода з Поліфемом.

- Як Одіссей перемагає Поліфема?

12 слайд. У царстві Аїда.

- Через які труднощі пройшов Одіссей, щоб потрапити в підземне царство?

- Яке передбачення дає Одіссею Тересій? Зачитайте.

13 слайд. Сцилла і Харібда.

- Роздивіться ілюстрації чудовиськ, а які ще дивовижні істоти зустрілися Одіссею на шляху до Ітаки? (лотофаги, лестригони, сирени)

14 слайд. Повернення влади.

- Хто допомагає Одіссею повернути владу?

- Хто пізнає Одіссея на острові ?

Завдання: перекажіть епізод "Змагання серед женихів з луком Одіссея"

 Читання уривку з Пісні ХХІІ.  - Чому Одіссей так жорстоко покарав женихів, які закони вони порушили?

15 слайд. Відношення Одіссея до інших персонажів.

- Як відноситься Одіссей до богів, власної команди, до дружини, до сина?

16 слайд. Як до Одіссея відносяться інші персонажі.

17 слайд. Як автор оцінює Одіссея?

18 слайд. Твою ставлення до Одіссея?

- Чи подобається образ 7

- Які вчинки персонажа тебе вразили?

- Які риси Одіссея ти хотів би бачити в собі?

V. Підсумок уроку

- _Що нового ви дізналися про Одіссея?

VІ. Оцінювання роботи учнів на уроці.

Домашнє завдання: Підготувати розповідь про пригоду Одіссея, яка найбільше вразила; дати письмову відповідь до 18 слайда.

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пєшкова Ірина Миколаівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Зарубіжна література 8 клас (Паращич В.В., Фефілова Г.Є.)
Додано
24 грудня 2018
Переглядів
6552
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку