Тема . Пристрої для роботи з інформацією.
Мета : ознайомити учнів з основними пристроями ПК та їх призначенням, назвами та призначенням пристроїв системного блока; розвивати уважність, пам'ять,мовлення, логічне мислення, сформувати вміння узагальнювати, міркувати; виховувати відповідальність, самостійність, підвищувати інформаційну культуру учнів.
Навчальні цілі : учень/учениця називає види інформації за способом подання; розуміє, що інформацію можна шукати , передавати, перетворювати, використовувати; знає, що одну і ту ж інформацію можна представити різними способами; уміє перетворювати одну форму подання інформації в іншу; називає 3-5 пристроїв для роботи з текстом, звуком, відео; уміє увімкнути та вимкнути комп'ютер та інші пристрої .
Тема . Пристрої для роботи з інформацією.
Мета : ознайомити учнів з основними пристроями ПК та їх призначенням, назвами та призначенням пристроїв системного блока; розвивати уважність, пам'ять,мовлення, логічне мислення, сформувати вміння узагальнювати, міркувати; виховувати відповідальність, самостійність, підвищувати інформаційну культуру учнів.
Навчальні цілі : учень/учениця називає види інформації за способом подання; розуміє, що інформацію можна шукати , передавати, перетворювати, використовувати; знає, що одну і ту ж інформацію можна представити різними способами; уміє перетворювати одну форму подання інформації в іншу; називає 3-5 пристроїв для роботи з текстом, звуком, відео; уміє увімкнути та вимкнути комп’ютер та інші пристрої .
Тип уроку : засвоєння нових знань, формування вмінь.
Обладнання : комп’ютери, відео, роздатковий матеріал.
Хід уроку
1. Організація класу .
- Привітання
Ви сідайте тихо, діти,
Домовляймось не шуміти,
Руки гарно піднімати,
На уроці не дрімати
2. Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні у нас незвичайний урок, а урок-подорож. А подорожувати ми будемо по палацу Інформатики і сьогодні ми піднімемося ще на одну сходинку знань.
А зараз пропоную вам обрати «Смайл уроку» серед запропонованих і показати, з яким настроєм ви прийшли на урок. Бачу, що настрій не у всіх гарний.
А для того, щоб підняти поганий настрій, подивіться один одному в очі, посміхніться, передайте частинку свого гарного настрою іншим. От бачите від ваших посмішок затишніше і світліше стало у нашому комп’ютерному класі.
Сподіваюся, що сьогодні на уроці ви зможете проявити свою кмітливість, показати свої знання, та отримати радість і задоволення.
- Молодці! Йдемо вперед, здобувати знання!
А для того, щоб пройти далі, нам треба відкрити перші двері палацу. Для цього давайте повторимо правила поведінки в комп’ютерному класі та техніку безпеки при роботі за комп’ютером.
3. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
1. Гра «Сигнал» : підняти червону картку, якщо Незнайко озвучив правило неправильно і зелену, якщо правило озвучене вірно.
- Молодці ! З такими розумними дітьми можна сміливо працювати далі. Йдемо вперед, здобувати знання! А перед нами нова перешкода – нові двері палацу, які нам треба відчинити
Комп’ютер «опанував» багато професій. Будь ласка допоможіть мені згадати, що вміє комп’ютер. На дереві обсипалися листочки. Давайте їх зберемо. Для цього І варіант виберіть листочки, на яких написано дії, які може виконувати комп’ютер, ІІ варіант - листочки
Ви напевно бачили великий оркестр і чули його гру. У ньому багато різних інструментів: скрипки, віолончелі, духові інструменти, струнні, звичайно ж, на почесному місці рояль. Кожен інструмент грає свою музичну партію. Звук від різних інструментів зливається в один музичний твір. Для того щоб усі інструменти звучали разом, а не кожен сам по собі, оркестром керує диригент. Комп’ютер чимось подібний до оркестру. У ньому теж багато різних інструментів, і кожен виконує свою справу. І сьогодні на уроці ми дізнаємось, з яких же частин він складається. Отже, тема уроку — «Комп'ютер та інші пристрої для роботи з інформацією».
Якби для кожної справи у комп’ютера було б по одному пристрою, то йому вистачило б лише чотирьох пристроїв. Але насправді це не так. Тому пристроїв у комп’ютера не чотири, а значно більше. Деякі пристрої розміщені зовні. Такі пристрої називають зовнішніми. Ті пристрої, які знаходяться в комп’ютера всередині, називають внутрішніми.
Зараз ми розпочинаємо ознайомлення із зовнішніми пристроями комп’ютера. Вони стоять на столі, і кожен може доторкнутися до них рукою.
У різних комп’ютерів є різні зовнішні пристрої, але є чотири види пристроїв, які є в кожного з комп’ютерів. Ці пристрої складають стандартну будову комп’ютера.
Працюючи на уроці, ваше завдання розділити пристрої комп’ютера на пристрої введення і пристрої виведення.
Отже, рушаємо у мандрівку.
Стандартна будова комп'ютера
Ти вже знаєш, що комп’ютер допомагає людині працювати з інформацією. Як же вона потрапляє до комп’ютера?
В цьому на допоже пистрій введення — клавіатура. З її допомогою людина «спілкується», «розмовляє» з комп’ютером. На клавіатурі розташовані клавіші, на яких зображені цифри, букви та різні символи. Людина, натискаючи певні клавіші, вводить інформацію в комп’ютер і цим самим дає завдання комп’ютеру або щось надрукувати, або обчислити, або намалювати.
(Знаходимо пристрій на рисунку і з’єднуємо з підписом.)
Перед клавіатурою стоїть монітор. На екрані монітора ми бачимо інформацію, з якою працює комп’ютер. Монітор подібний до телевізора. Він може бути кольоровим або чорно-білим (монохромним). Монітор потрібен для того, щоб бачити інформацію, з якою зараз працює комп’ютер. Монітор — це пристрій для виведення інформації: текстової, числової, графічної, відеоінформації.
(Знаходимо пристрій на рисунку і з’єднуємо з підписом.)
Наступний пристрій — миша — це один із можливих маніпуляторів. Миша — це пристрій комп’ютера, подібний до звичайної мишки. Миша — це пристрій для введення інформації в комп’ютер. Він інколи може замінити клавіатуру і полегшити роботу на комп’ютері. Крім миші є інші маніпулятори: трекбол,джойстик, графічний планшет.
(Знаходимо пристрій на рисунку і з’єднуємо з підписом.)
І нарешті, найголовніший пристрій комп’ютера — системний блок. Системний блок подібний до коробки або ящика. Але це не проста коробка. У ній знаходяться процесор — «мозок» комп’ютера, пам’ять, дисковод та багато інших важливих пристроїв. У ньому проводяться обчислення, зберігається важлива інформація.
(Знаходимо пристрій на рисунку і з’єднуємо з підписом.)
Крім стандартних пристроїв ще використовують звукові колонки, принтер, сканер, тощо.
- Пристрої введення-виведення
А перед нами знову зачинені дверцята. Щоб їх відкрити назвіть будь ласка пристрої введення-виведення комп’ютера
- Перегляд відео.
5. Фізкультхвилинка.
Встаньте діти , посміхніться,
Землі нашій поклоніться
За щасливий день вчорашній,
В різні боки нахиліться,
Веретеном покрутіться,
Раз присядьте, два присядьте
І за парти тихо сядьте.
6. Формування знань, умінь та навичок. Робота за комп’ютером.
Повторення правил роботи за комп'ютером
1. Правила поведінки за комп’ютером.
2. На якій відстані від екрана монітора треба сидіти?
3. Завдання «Збери комп’ютер”
7. Релаксація
Форма: слухання функціональної музики із закритими очима.
А зараз давайте трішки відпочинемо, та послухаємо музику, заплющимо очі, та підключимо свою уяву. Ми з вами сидимо на зеленій заквітчаній галявині в лісі. Яскраво світить сонечко, літають красиві метелики. Біля нас багато – багато чарівних квіток … На вулиці не жарко, світить сонечко… Літо…
8. Виконання вправ на розвиток уваги, логіки, кмітливості .
Гра «Увага» .
Учитель називає якусь дію (підняти руки, присісти і т.д.). А сам виконує іншу. Діти мають виконати ту дію, яка названа.
– Ви проявили увагу і кмітливість. Молодці!
9. Підсумок уроку. Домашнє завдання.
Ми відкрили всі двері , завершили свою подорож по палацу Інформатики.
Гра «Мікрофон»
Закінчіть висловлення.
— Я тепер знаю, що…
— Я тепер умію…