Урок 9. Тривимірна графіка. Принципи тривимірної навігації.
Цілі:
Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Стрімкий розвиток сучасних ІКТ спричинив появу та розвиток комп'ютерної графіки — зображень, які створюються, опрацьовуються та відображаються засобами комп'ютерної техніки.
Комп'ютерна графіка — це сукупність методів, прийомів і засобів створення та опрацювання графічних зображень за допомогою комп'ютера.
Використовується комп'ютерна графіка майже в усіх сферах діяльності людини:
Триви́мірна гра́фіка, або 3D-графіка (від 3 Dimensions — «3 виміри») — розділ комп'ютерної графіки, сукупність прийомів та інструментів (як програмних, так і апаратних), призначених для зображення об'ємних об'єктів.
Найбільше застосовується для створення зображень, які в подальшому використовуватимуться:
Тривимірне зображення на площині відрізняється від двовимірного тим, що включає побудову геометричної проекції тривимірної моделі (сцени) на площину (наприклад, екран комп'ютера) за допомогою спеціалізованих програм. При цьому модель може:
Для одержання тривимірного зображення на площині потрібні такі кроки:
Сцена (віртуальний простір моделювання) включає в себе кілька категорій об'єктів:
Геометрія (побудована за допомогою різних технік модель, наприклад будівля)
Матеріали (інформація про візуальні властивості моделі, наприклад колір стін і відбиває / заломлююча здатність вікон)
Джерела світла (налаштування напрямки, потужності, спектра освітлення)
Сцена (віртуальний простір моделювання) включає в себе кілька категорій об'єктів:
Віртуальні камери (вибір точки та кута побудови проекції)
Сили та дії (налаштування динамічних спотворень об'єктів, застосовується в основному в анімації)
Додаткові ефекти (об'єкти, що імітують атмосферні явища: світло у тумані, хмари, полум'я і пр.)
Завдання тривимірного моделювання — описати ці об'єкти і розмістити їх у сцені з допомогою геометричних перетворень відповідно до вимог до майбутнього зображення.
VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання.
Робота за комп’ютером
Створіть презентацію “Принципи тривимірної навігації”
1. Розмісіть роботу на Google-диску, надайте доступ, для перегляду і редагування учителю і 2 однокласникам.
2. Перегляньте проектну роботу своїх друзів. Додайте коментарі. Порівняйте змістовну частину і оформлення.
3. Оцініть власну роботу і переглянуті роботи.
VIІ. Підбиття підсумків уроку
VІІI. Домашнє завдання
ІХ Оцінювання роботи учнів