Розробка уроку із використанням ігрових методів навчання.

Про матеріал
Мета розробки: вивчити різноманітні ігрові методи навчання на уроках математики; навчитися доцільно впроваджувати ігрові методи навчання на уроках математики відповідно до теми уроку, індивідуальних та вікових особливостей учнів. Закріплення усного додавання і віднімання двоцифрових чисел. Розв’язування задач.
Перегляд файлу

1

 

«Розробка уроку із використанням ігрових методів навчання.»

        Мета  розробки: вивчити різноманітні ігрові методи навчання на уроках математики; навчитися доцільно впроваджувати ігрові методи навчання на уроках математики відповідно до теми уроку, індивідуальних та вікових особливостей учнів.

ОСНОВНА ЧАСТИНА

Тема: Закріплення усного додавання і віднімання двоцифрових чисел.                        Розв’язування  задач.

Мета: закріплювати вміння виконувати усне додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток; вчити працювати над задачею; розвивати вміння порівнювати і робити математичні узагальнення, логічне мислення, пам’ять, увагу.

Обладнання: комп’ютер , казкові герої, дидактичний матерiал.

Хід уроку

І. Організаційна частина

- Я всміхаюсь сонечку.

- Здрастуй, золоте!

- Я всміхаюсь квіточці.

- Хай вона росте!

- Я всміхаюсь дощику.

- Лийся, мов з відра!

- Гостям посміхаюся.

- Зичу їм добра!

ІІ.  Повідомлення теми, мети і мотивація навчальної діяльності учнів.

На сьогоднішньому уроці ми закріпимо прийоми усного додавання і віднімання двоцифрових чисел.

  • Дiти а ви знаєте хто такі фіксики? Перегляд відео про фіксиків.           Сьогоднi на уроцi нам з вами будуть допомагати фіксикі.

     - Розпочнемо наш урок з математичного диктанту: «порахуй усно»

а) Назвати сусідів чисел 48, 53, 94

б) назвати число, яке складається з 5дес. і 3од.; 4дес. і 1од.; 9од.і 3од.

в) Як називаються числа при додаванні? А при відніманні?

г) як знайти невідомий доданок?

д) невідоме зменшуване?

З першим завданням ми впоралися.

Давайте знайомитися з Сімкою . сімка

Сімка – дівчинка – Фіксік дев’яти років. Тямуща і активна. Сімка завжди готова прийти на допомогу друзям. При цьому вона діє швидко і рішуче. Сімка сьогоднi буде перевіряти наш математичний диктант (слайд 4)

  •  «Математичний диктант»
  1. 12 зменшити на 8
  2. Знайти суму чисел 9 і 4
  3. Сума чисел 17. Перший доданок 4. Знайти другий доданок
  4. Суму чисел 25 і 4 зменшити на 9.
  5. 29 зменшити на 10. Отриманий результат збільшити на 1
  6. різницю чисел 15 і 7  збільшити на 22
  7. Зменшуване 40, від’ємник 3. Знайти різницю.
  8. Число, яке більше 15 на 3

 ПЕРЕВІРЯЄМО: 4   13  13  20  20   30  37   18

                     Герой, який нас вже зустрічає  Нолик. нулік

Нолик – молодший брат Сімки. За людськими мірками йому років п’ять. Він добрий. Йому часом не вистачає знань і досвіду, що заважає мати власну думку. Часто потрапляє у важкі ситуації, з яких сам не може вибратися. Вiн допоможе нам вирiшувати приклади. - -

  • Приклади  

50-28=                        (41-37)+29=

90-37=                         30-6+3=

47-29=                           63+7-4=

38+44                             50-2+5=

77+15=                          30+(27+6)

Розв’язування задачi.

 

  • Наступний Фіксик – Ігрик.    ігрик Він гордість вчителів, самий розумний і начитаний Фіксик в класі. Друзі дуже поважають мислителя, хоча і жартують над його незграбністю. Якщо потрібно знайти рішення складної задачі, то Ігрикові немає рівних! Ігрик підготував для вас задачу. Хоче перевірити, чи вміють учні нашого класу розв’язувати задачі.

Задача.

          У родині Фіксиків було для  ремонту 60 телевізорів.  Сімка відремонтувала    18 телевізорів, а Нолик – 17. Скільки телевізорів залишилося відремонтувати?

  1. Про що розповідається в задачі?

Було – 60т.

Відремонтували – 18т. і 17т.

Залишилося - ?т.

  1. Чи можемо відразу дати відповідь на запитання?
  2. На скільки дій задача? (на 2 дії).
  3. Що знайдемо в першій дії? (скільки телевізорів відремонтували)
  4. Якщо нам треба знайти скільки разом відремонтували Сімка і Нолик, то якою дією? (+).
  1. 18+17=35(т.) – відремонтували;
  1. Скільки телевізорів було? 60
  2. Скільки вони відремонтували? (35)
  3. Якщо вони ремонтували, то яку дію виконували? (-)
  4. Що від чого будемо віднімати?
  1. 60 – 35 =25(т.)

Сильніші учні складають вираз до задачі

60 – (18+17)=25 (т.)

  1.                      Чи закінчилися ми розв’язувати задачу? Ні. Чому? (Ми не записали відповідь)

Відповідь: 25 телевізорів залишилося відремонтувати.

-  Рухаємося далі.  Слiдуюче завдання нам допоможе розв’язати Шпуля.

Накреслити прямокутник зі сторонами: довжина 4см, а ширина – 2см. Знайти периметр.

Р    = 4+4+2+2=12 (см) шпуля

Нас вже зачекалася Шпуля.

Вона – «душа класу». Добра, чесна, турботлива. Завжди готова помирити сперечальників, підтримати, похвалити, прийти на допомогу. Шпуля ні на кого не ображається. Та й навіщо? Завжди краще дружити, ніж сваритися

Фіксики нам дуже вдячні що ми з вами добре попрацювали на уроцi .    thumb_84731_news_m

III. Підсумок уроку. Рефлексія

  1.                      Які числа додавали і віднімали під час уроку? (Двоцифрові переходом  через десяток.)
  2.                      Як додаємо двоцифрові числа? (десятки додаємо до десятків, одиниці до одиниць, а отримані результати додаємо)
  3.                      А як віднімаємо?
  4.                      Якщо від суми віднімемо І доданок, то отримаємо? (ІІ доданок)
  5.                      Як називається ІІ число при відніманні. (від’ємник)

Рефлексія. Кубики Бума

  • Діти кидають кубик і відповідають на питання, яке випало.
  1. Що сьогодні запам’яталось?
  2. Що було цікавим?
  3. Гра від якого героя сподобалась найбільше?
  4. Мені було складно…
  5. Я розкажу батькам…

ВИСНОВОК

Отже, граючись, діти навчаються лічбі, розв’язуванню задач, конструюванню, порівнянню, а також узагальнювати, класифікувати, робити самостійні висновки. Ігрові методи навчання, як на уроках математики, так і на інших уроках безумовно потрібно включати в хід свого уроку. По-перше, навчання учнів у 1-2 класі побудовано на адаптаційному ігровому періоді. По-друге, для дітей стає урок більш цікавим, вони набагато краще зосереджені на роботі і дійсно краще засвоюють знання. А зміна різних видів діяльності на уроці дає змогу зацікавити дітей.

 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:

  1. Володарська М.О. Усі уроки математики. 1 клас / М.О.Володарська, О.М.Пілаєва, А.О.Рудакова. – Х.: Видавнича група «Основа», 2012.
  2. Костюк Г.П., Мандзюк М.Ф. Розвивальні ігри та пізнавальні завдання на уроках математики в 1-2 кл. / Початкове навчання та виховання  №30 – Х.: Вид. група «Основа», 2012
  3. Мельниченко І. Дидактичні ігри та цікаві завдання з математики за Комплексною програмою «Росток» / Початкова школа №4, 2011. 7

 

 

 


 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 жовтня 2021
Переглядів
1140
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку