1
«Розробка уроку із використанням ігрових методів навчання.»
Мета розробки: вивчити різноманітні ігрові методи навчання на уроках математики; навчитися доцільно впроваджувати ігрові методи навчання на уроках математики відповідно до теми уроку, індивідуальних та вікових особливостей учнів.
ОСНОВНА ЧАСТИНА
Тема: Закріплення усного додавання і віднімання двоцифрових чисел. Розв’язування задач.
Мета: закріплювати вміння виконувати усне додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток; вчити працювати над задачею; розвивати вміння порівнювати і робити математичні узагальнення, логічне мислення, пам’ять, увагу.
Обладнання: комп’ютер , казкові герої, дидактичний матерiал.
Хід уроку
І. Організаційна частина
- Я всміхаюсь сонечку.
- Здрастуй, золоте!
- Я всміхаюсь квіточці.
- Хай вона росте!
- Я всміхаюсь дощику.
- Лийся, мов з відра!
- Гостям посміхаюся.
- Зичу їм добра!
ІІ. Повідомлення теми, мети і мотивація навчальної діяльності учнів.
На сьогоднішньому уроці ми закріпимо прийоми усного додавання і віднімання двоцифрових чисел.
- Розпочнемо наш урок з математичного диктанту: «порахуй усно»
а) Назвати сусідів чисел 48, 53, 94
б) назвати число, яке складається з 5дес. і 3од.; 4дес. і 1од.; 9од.і 3од.
в) Як називаються числа при додаванні? А при відніманні?
г) як знайти невідомий доданок?
д) невідоме зменшуване?
З першим завданням ми впоралися.
Давайте знайомитися з Сімкою .
Сімка – дівчинка – Фіксік дев’яти років. Тямуща і активна. Сімка завжди готова прийти на допомогу друзям. При цьому вона діє швидко і рішуче. Сімка сьогоднi буде перевіряти наш математичний диктант (слайд 4)
ПЕРЕВІРЯЄМО: 4 13 13 20 20 30 37 18
Герой, який нас вже зустрічає Нолик.
Нолик – молодший брат Сімки. За людськими мірками йому років п’ять. Він добрий. Йому часом не вистачає знань і досвіду, що заважає мати власну думку. Часто потрапляє у важкі ситуації, з яких сам не може вибратися. Вiн допоможе нам вирiшувати приклади. - -
50-28= (41-37)+29=
90-37= 30-6+3=
47-29= 63+7-4=
38+44 50-2+5=
77+15= 30+(27+6)
Розв’язування задачi.
Задача.
У родині Фіксиків було для ремонту 60 телевізорів. Сімка відремонтувала 18 телевізорів, а Нолик – 17. Скільки телевізорів залишилося відремонтувати?
Було – 60т.
Відремонтували – 18т. і 17т.
Залишилося - ?т.
Сильніші учні складають вираз до задачі
60 – (18+17)=25 (т.)
Відповідь: 25 телевізорів залишилося відремонтувати.
- Рухаємося далі. Слiдуюче завдання нам допоможе розв’язати Шпуля.
Накреслити прямокутник зі сторонами: довжина 4см, а ширина – 2см. Знайти периметр.
Р = 4+4+2+2=12 (см)
Нас вже зачекалася Шпуля.
Вона – «душа класу». Добра, чесна, турботлива. Завжди готова помирити сперечальників, підтримати, похвалити, прийти на допомогу. Шпуля ні на кого не ображається. Та й навіщо? Завжди краще дружити, ніж сваритися
Фіксики нам дуже вдячні що ми з вами добре попрацювали на уроцi .
III. Підсумок уроку. Рефлексія
Рефлексія. Кубики Бума
ВИСНОВОК
Отже, граючись, діти навчаються лічбі, розв’язуванню задач, конструюванню, порівнянню, а також узагальнювати, класифікувати, робити самостійні висновки. Ігрові методи навчання, як на уроках математики, так і на інших уроках безумовно потрібно включати в хід свого уроку. По-перше, навчання учнів у 1-2 класі побудовано на адаптаційному ігровому періоді. По-друге, для дітей стає урок більш цікавим, вони набагато краще зосереджені на роботі і дійсно краще засвоюють знання. А зміна різних видів діяльності на уроці дає змогу зацікавити дітей.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ: