2 клас. Інтелект України
Тема уроку. Карло Коллоді, «Пригоди Піноккіо. Історія дерев’яного хлопчика».
Мета. Ознайомити учнів із творчістю Карло Коллоді; вдосконалювати навички читання, збагачувати словниковий запас учнів;
розвивати вміння давати оцінювальну характеристику вчинкам головних героїв;
формувати в учнів такі ключові компетентності як спілкування державною мовою (уміння усно висловлювати думки, почуття погляди через говоріння, читання, письмо), інформаційно-комунікаційну компетентність, вміння формулювати завдання, самостійно приймати рішення, загальнокультурну грамотність (розуміння власної національної ідентичності як підґрунтя відкритого ставлення та поваги до розмаїття культурного вираження інших), формування таких загальнолюдських цінностей взаємоповага, любов, працьовитість, виховувати почуття співпереживання, справедливості.
Тип уроку. Вивчення нового матеріалу.
Обладнання: робочі зошити, портрет Карло Коллоді, пазли для роботи в групах
«Малюнок до казки про Піноккіо», відеозапис фізкультхвилинки («Інтелект України»), відеопрезентація про життєвий та творчий шлях К. Коллоді («Інтелект України»), зображення героїв твору, відео із краєвидами Італії (https://www.youtube.com/watch?v=zCH84U87aMM), уривки з мультфільмів «Івасик Телесик» («Інтелект України»), «Піноккіо» («Інтелект України»), картка для словникової роботи.
Хід уроку
Організаційний момент. Перевірка готовності учнів до уроку. (Привітання, налаштування на роботу)
Створення відповідної емоційної атмосфери на уроці шляхом перегляду фрагменту мультфільму про Івасика Телесика.
Досліджую медіа
( В жили в любові та злагоді.
В роботящим, ловив рибу для батьків)
На екрані «Казка – це народний або літературний твір про вигадані, часто фантастичні події»
(Діти читають, запам’ятовують та записують визначення в зошит)
Бесіда за запитаннями
Оголошення теми і мети уроку.
Мовленнєва розминка
1 (Вправа 21 с.14) Робота з чистомовкою за методикою «Черепаха - сорока» (читання від повільного до швидкого) на розвиток дихання.
Ин-ин-ин –
Яке дерево, такий клин.
Ин-ин-ин – Який батько, такий син.
Рухова (танцювальна) хвилинка за піснею «Помандруємо Україною».
Хвилинка-цікавинка. Хвилинка-відпочинку.
(Перегляд учнями відео із краєвидами Італії. Під час перегляду вчитель розповідає про письменника: Його справжнє ім’я Карло Лоренціні. За псевдонім Коллоді взяв назву маленького містечка, де пройшло його дитинство. Народився у Флоренції. Його «Пригоди Піноккіо» перекладена багатьма мовами світу. У нас схожа історіє про дерев’яного хлопчика Івасика-Телесика, Буратіно.
За версією О. Толстого повість-казка «Пригоди Буратіно» зазнала багато змін.
Підготовка до роботи з текстом.
Словникова робота
- Прочитайте слова, що записані на дошці. Чи знаєте ви, що вони означають?
- З’єднайте слово із його значенням.
(На дошці розміщені картки, на яких записано слова та картки із їх значенням.
2 учні з’єднують слова з їх відповідним значенням. Перевірка виконаної роботи.)
Піноккіо |
|
у перекладі з італійської мови означає сосновий горішок; у казці ім’я дерев’яного хлопчика |
Столяр |
робітник, що виготовляє вироби з дерева |
|
Уривається терпець |
фразеологізм: не витримує чогось втрачає спокій. |
- Зараз ми з вами перевіримо за тлумачним словничком лексичне значення деяких слів, що зустрічатимуться в казці.
Тлумачний словничок (читання з презентації)
Піноккіо – у перекладі з італійської мови сосновий горішок;
у казці – імʼя деревʼяного хлопчика .
Столяр – робітник, який виготовляє вироби з дерева.
Уривається терпець – фразеологізм: не витримує чогось втрачає спокій.
Вправа «Кулька»
(Набираємо повні груди повітря і на видиху повільно читаємо запропоновані слова)
Піноккіо столяр уривався терпець, Цвіркун-балакун до вподоби |
муситимеш бідолашний кепкуватимуть знущатимуться розсудливий |
Ознайомлення зі змістом казки.
Знайомство з текстом казки (разом з диктором).
Вправа для покращення зору
Робота за змістом тексту
Вибіркове читання
Знайдіть у тексті і підкресліть відповіді на такі запитання :
А Без роботи день роком стає.
Б Маленька праця краща за велике безділля.
В У хлібороба руки чорні, зате хліб білий.
Підсумок уроку
На завершення давайте разом заспіваємо пісню про казку.