Розробка уроку. Карло Коллоді, «Пригоди Піноккіо. Історія дерев’яного хлопчика».

Про матеріал
Конспект уроку для проведення в 2 класі (навчання за програмою науково-педагогічного проєкту "Інтелект України") Тема уроку: " Карло Коллоді, «Пригоди Піноккіо. Історія дерев’яного хлопчика».
Перегляд файлу

2 клас. Інтелект України

Тема уроку. Карло  Коллоді, «Пригоди Піноккіо. Історія  дерев’яного хлопчика».

Мета. Ознайомити учнів із творчістю Карло Коллоді; вдосконалювати навички  читання, збагачувати словниковий запас учнів;

розвивати  вміння давати оцінювальну характеристику вчинкам головних героїв;

формувати в учнів такі ключові компетентності як  спілкування державною мовою (уміння усно висловлювати думки, почуття погляди через говоріння, читання, письмо), інформаційно-комунікаційну компетентність, вміння формулювати завдання, самостійно приймати рішення, загальнокультурну грамотність (розуміння власної національної ідентичності як підґрунтя відкритого ставлення та поваги до розмаїття культурного вираження інших), формування  таких загальнолюдських цінностей взаємоповага, любов, працьовитість, виховувати почуття співпереживання, справедливості.

Тип уроку.  Вивчення нового матеріалу.

 

Обладнання: робочі зошити, портрет Карло Коллоді, пазли для роботи в групах

«Малюнок  до  казки про Піноккіо», відеозапис фізкультхвилинки («Інтелект України»), відеопрезентація про життєвий та творчий шлях К. Коллоді («Інтелект України»), зображення героїв твору, відео із краєвидами Італії (https://www.youtube.com/watch?v=zCH84U87aMM),  уривки з мультфільмів «Івасик Телесик» («Інтелект України»),    «Піноккіо» («Інтелект України»), картка для словникової роботи.

 

                                                               Хід уроку

Організаційний момент. Перевірка готовності учнів до уроку.  (Привітання, налаштування на роботу)

Створення відповідної емоційної атмосфери на уроці шляхом перегляду фрагменту мультфільму про Івасика Телесика.

  • Перегляньте  мультфільм та  скажіть як у зачині казки сказано про українську родину. Як жили дід та баба? (Жили у любові та злагоді, тільки не було у них діток.)

Досліджую медіа

  • Позначте правильний варіант відповіді із запропонованих на с.14, завд.18.

( В жили в любові та злагоді.

  В роботящим, ловив рибу для батьків)

  • Ми з вами переглянули фрагмент української народної казки. А хто пам’ятає, що ж це за жанр такий казка?
  • Допоможе нам з’ясувати визначення цього поняття наша улюблена вправа «Фотоапарат». Налаштуйте свої «фотоапарати» для запам’ятовування інформації.

  На екрані «Казка – це народний або літературний твір про вигадані, часто фантастичні події»

(Діти читають, запам’ятовують та записують визначення в зошит)

Бесіда за запитаннями

  • Назвіть свою улюблену казку товаришу  (діти по черзі називають свою улюблену казку)
  •  А наш Незнайко теж полюбляє казки і підібрав до однієї з них прислів’я та, на жаль, з  помилками. Виправте їх та поміркуйте, яке з прислів’їв найкраще коментує зачин казки «Івасик-Телесик»  (завд.20, с.14.)
  • Сімя без дітей що квітка без запаху.
  • Батки працьовиті – і діти не ледачі.
  • Дім зігрівайе не піч, а любов і злагода.

 

Оголошення теми і мети уроку.

  • Сьогодні на уроці  ми з вами розпочали роботу  поглибленням знань про казку, а от з якою казкою ми будемо працювати, вам підкажуть пазли, які слід скласти (діти складають малюнок до казки «Піноккіо»).

  •  Отже, з яким  твором ми будемо працювати сьогодні на уроці?

Мовленнєва розминка

1 (Вправа 21 с.14) Робота з чистомовкою за методикою «Черепаха - сорока»  (читання від повільного до швидкого) на розвиток дихання.    

Ин-ин-ин –

Яке дерево, такий клин.

Ин-ин-ин – Який батько, такий син.

                                                   

  • Перш ніж  вирушити у мандри по Італії, де жив і творив відомий італійський письменник та журналіст  Карло Колодді (демонстрація портрету письменника), ми пройдемося  по рідній землі, по Україні.

Результат пошуку зображень за запитом "К. Коллоді"

 

 

 

 

 

 

 

 

Рухова  (танцювальна) хвилинка за піснею «Помандруємо Україною».

Хвилинка-цікавинка. Хвилинка-відпочинку.

(Перегляд учнями відео із краєвидами Італії. Під час перегляду вчитель розповідає про письменника: Його справжнє ім’я Карло Лоренціні. За псевдонім Коллоді   взяв  назву маленького містечка, де пройшло його дитинство.  Народився у Флоренції. Його «Пригоди Піноккіо» перекладена багатьма мовами світу.  У нас  схожа історіє про дерев’яного хлопчика Івасика-Телесика, Буратіно.

За версією  О. Толстого повість-казка «Пригоди Буратіно» зазнала багато змін.

 Підготовка до роботи з текстом.

 Словникова робота

- Прочитайте слова, що записані на дошці. Чи знаєте ви, що вони означають?

- З’єднайте слово із його значенням.

(На дошці  розміщені картки, на яких записано слова та картки із їх значенням. 

 2 учні з’єднують слова з їх відповідним значенням. Перевірка виконаної роботи.) 

 

 Піноккіо

 

у перекладі з італійської мови означає сосновий горішок; у казці ім’я дерев’яного хлопчика

 Столяр

 робітник, що виготовляє вироби з дерева

 Уривається терпець

 фразеологізм: не витримує чогось втрачає спокій.

- Зараз ми з вами перевіримо за  тлумачним словничком лексичне значення деяких слів, що зустрічатимуться в казці.

 

Тлумачний словничок (читання з презентації)

Піноккіо – у перекладі з італійської мови   сосновий горішок;

у казці – імʼя деревʼяного хлопчика .

Столяр – робітник, який виготовляє вироби  з дерева.

Уривається терпець – фразеологізм: не витримує чогось втрачає спокій.

 

Вправа «Кулька»

(Набираємо повні груди повітря і на видиху повільно читаємо запропоновані слова)

 

Піноккіо

столяр

уривався терпець,

Цвіркун-балакун

до вподоби

муситимеш

бідолашний

кепкуватимуть

знущатимуться

розсудливий

 

       Ознайомлення зі змістом казки. 

 

  • Прочитайте самостійно  уривок казки, надрукований Незнайком. Спочатку повільно, як черепаха, а потім, після знайдення та виправлення помилок, якомога швидше, як скрекоче сорока: «Горе тим дітям, що не слухают своїх батків  і тікають з дому. Тяжко їм доведеться в житі. І рано чи пізно вони пожалкують про це.»
  • Перевіримо виправлений текст (учні пояснюють, де Незнайко допустив помилки в тексті).
  • Ось нарешті і прийшов час  знайомства з казкою  Карло Коллоді «Пригоди Піноккіо. Історія дерев’яного хлопчика» (завд. 24 на с. 15).  Всі підготувалися до знайомства. Поставили пальчик на початок тексту і пошепки разом з диктором будемо читати казку. Будьте уважними, бо  в будь-який момент ви можете продовжити читання замість диктора. («Читання тексту з  диктором, читання тексту  ланцюжком»)

 

Знайомство з текстом казки (разом з диктором).

Вправа для покращення зору 

  • Ану подивіться, чи не виріс у вас носик такий, як у Піноккіо. Уявіть, що він на мить став гостренький і довгий. Пригадайте і «напишіть» ним у повітрі цифру, що позначає кількість років, яку прожив Цвіркун у будинку Джеппетто (більше  100 років).

 

Робота за змістом тексту

Вибіркове читання 

Знайдіть у тексті  і підкресліть відповіді на такі запитання :

  • З якого матеріалу зроблено Піноккіо? (З дерева, з поліна)
  • Що, за словами Цвіркуна, чекає на дітей, які не слухають своїх батьків? (Горе тим дітям, що не слухають своїх батьків і тікають з дому. Тяжко їм доведеться в житті. І рано чи пізно вони пожалкують про це.)
  • Перегляньте фрагмент фільму (Столяр Джеппетто зробив  з поліна дерев’яну ляльку, яку назвав Піноккіо). Знайдіть в тексті відповідне речення і підкресліть.
  • Знайдіть у тексті й прочитайте, що порадив Цвіркун Піноккіо, коли дізнався про небажання дерев’яного хлопчика ходити до школи. (А як не хочеш ходити до школи, то чому б тобі не навчитися якого ремесла?  Чесно заробляти на шматок хліба.)
  • Яке з наведених прислів’їв, на ваш погляд, найточніше передає основну думку  уривка?

А   Без роботи день роком стає.

Б   Маленька праця краща за велике безділля.

В   У хлібороба руки чорні, зате хліб білий.

Підсумок уроку

  • Сьогодні ми опрацювали лише уривок із казки К.Коллоді «Пригоди Піноккіо», а вдома виконайте у зошиті для домашніх робіт  відповідну роботу до 4 уроку.

      На завершення давайте разом  заспіваємо пісню  про казку.

docx
Додано
14 лютого 2021
Переглядів
1006
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку