«Світ дитинства у творах українських письменників»

Про матеріал
Розробка відкритого уроку з читання в інклюзивному класі Урок направлений на систематизацію знань учнів за вивченим розділом; удосконалення навичок свідомого виразного читання; збагачення словникового запаус; бажання поповнювати свої знання, вивчати твори українських письменників та поетів.
Перегляд файлу

Щербакова В.В.

Тема. «Світ дитинства у творах українських письменників»

 

Мета: систематизувати знання учнів за вивченим розділом;

  • удосконалювати навички свідомого виразного читання;
  • розвивати діалогічне та монологічне мовлення;
  • збагачувати словниковий запас;
  • виховувати любов до художнього слова;
  • бажання поповнити свої знання, вивчати твори українських письменників та поетів.

     формування ключових компетентностей:

 уміння навчатися впродовж життя,  спілкування державною (рідною) мовами, громадянська.

 

Обладнання: цеглинки, картки із завданнями,  кубики Poppi, шкала настрою, гаджети формувального оцінювання,  схема сенкану,  виставка книг.

Форма проведення: урок з використанням елементів нових освітніх технологій ( технології критичного мислення, інтерактивного навчання, ІКТ)

Тип уроку: урок узагальнення та закріплення знань учнів.

Освітні галузі: соціальна, мовно-літературна, мистецька, здоров’язбережувальна.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Встаньте, дітки всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться всі до мене,

Посміхніться до гостей

Посміхніться і до себе.

Привітайтесь

Добрий день!

 

ІІ. Емоційне налаштування на урок.

  1. Вправа побажань

У вас у кожного є цеглинки. Колір цеглинки це певне твердження. Ви повинні здогадатися та обрати відповідну цеглинку.

Жовта          Хай в небі світить сонечко,

Зелений        Травичка хай росте,

Голубий        Пливе хмаринка в небі,

Синій             І річка хай тече,

Червоний       Любов’ю все зігріємо

Оранжевий    У дружбі краще жить

Ми до вершин крокуємо

Хай нам усім щастить!

 

 

  1.  Вправа «Обери свій настрій» (шкала настрою).

У кожного на парті лежить шкала настрою, визначте будь ласка свій настрій. Ось з таким веселим, чудовим, позитивним зарядом ми й вирушимо в дорогу.

ІІ Актуалізація опорних знань

  1. Мовна розминка

«Сніговик»

- Ліпимо сніговика, а потім гріємо руки, дихаючи на них.

«Здуй сніжинку з долоні»

Зроби глибокий вдих-видих  – подуй на долоні, неначе на ній сніжинка

 

    2 Читання чистомовки

    Ок - ок - ок-           цікавий буде в нас……… урок.

  Ень - ень - ень-    у зимовий гарний  ………день.

  Ас- ас - ас-          дуже в нас розумний ……клас.

 Уть - уть - уть-  нас цікаві твори ……..ждуть.

 

 

ІІІ.  Мотивація та повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні у нас незвичайний урок. Сьогодні ми робимо ще один крок, у країну відому, у країну чудову, що так нас чекає й збагачує мову.

Вправа «Дешифрувальник»

  • А дізнатися в яку саме країну ми вирушаємо, можна, виконавши вправу «Дешифрувальник».

У кожного учня на парті картка

Вправа «Дешифрувальник»

 

1

2

3

4

5

6

А

Б

В

Г

Ґ

Д

7

8

9

10

11

12

Е

Є

Ж

З

И

І

13

14

15

16

17

18

Ї

Й

К

Л

М

Н

19

20

21

22

23

24

О

П

Р

С

Т

У

25

26

27

28

29

30

Ф

Х

Ц

Ч

Ш

Щ

31

32

33

 

 

 

Ь

Ю

Я

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

На дошці запис:                 

 6, 11, 23, 11, 18, 22, 23, 3, 1

    дитинства

Молодці. Ми вирушаємо в подорож і завітаємо в гості до авторів,  які разом з нами поринуть у країну дитинства.

У нас будуть різні зупинки, а на них завдання, побажання, які ви будете збирати до кошика побажань. Тому вам потрібно бути уважними, активними, креативними, творчими.

Корзина яблок Корзина яблок Фрукты, яблоко, еда, виноград, фрукты png |  PNGWing

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ Закріплення. Узагальнення вивченого матеріалу.

Отже вирушаємо в дорогу вам потрібно заплющити очі, починаємо телепортацію. Летимо! Ми на місці! Нас зустрічає?

Хто це діти? (Платон Воронько).

  • Що ми знаємо про поета?

Щоб отримати настанову від поета потрібно виконати його завдання.

Нумо, прочитай та склади небилицю.

  • Діти на вибір виразно читають поезії

Що  об’єднує твори, написані П. Вороньком? Насамперед – добрий гумор, фантазія, сміх.

Як ви розумієте «Золоті руки у того, хто…»

Що означає слово небилиця?

Спробуємо скласти небилицю за допомогою кубиків Рорі.

Склади речення, використовуючи кубики Popi.

У кожного на парті по 5 кубиків. Потрібно підкинути кубики, запам’ятати, що випало на верхній грані. Потрібно скласти коротеньку історію, поєднавши усі об’єкти, які випали.

Молодці.

 Побажання від поета-

Любі хлопчики й дівчата,

 Зростайте добрими малята,

 Мрійте, фантазуйте та  творіть!

 І тільки правду говоріть.

 

Ну що ж відправляємось далі! Заплющте очі! Приземляємось!

  • Впізнали діти? (Тамара Коломієць).

Що ви знаєте про цю прекрасну поетесу?

Відкриваємо конверт із завданням.

Проспівай

 

Поетеса написала чудову колискову «Хиталочка-гойдалочка», яку ви вивчали на уроці музики. Зараз спробуємо її заспівати (за бажанням).

  • Як потрібно співати колискові?
  • Чому нам в дитинстві наші мами співають  колискові пісні?
  • Які відчуття викликає у вас колискова? (любов, турбота).
  • Чому мама дитину накривала рушником? (як оберіг)
  • Що символізує рушник (щастя, добробут, оберіг).

Пригадаємо пісню про рушник. (Співаємо).

 

Побажання

 

Знай і люби свій рідний край,

Шануй свої традиції,

Про головне не забувай,

Батьків цінуй та пам’ятай!

Фізкультхвилинка

Перед дорогою відпочинемо, порухаємось.

Вирушаємо в дорогу! Заплющимо очі! Приземляємось! Хто нас зустрічає (Василь Сухомлинський)

  • Хто такий Василь Сухомлинський?

        Завдання

Перекажи та проаналізуй твір «Глуха дівчинка» (за бажанням, використовуючи метод скрайбінгу, учні переказують текст)

 

  • Чому мовчала восьмирічна Ніна?(Вона  була глуха).
  • Які почуття у вас викликає оповідання? (співчуття, небайдужість до дітей, у яких є вади слуху).
  • Чому дівчата забули про Ніну? (Бо загралися)
  • Як Таня виправила помилку?

Який висновок ми маємо зробити? ( Не бути байдужими до людей з вадами слуху та зору).

Побажання

Слухай не тільки вухами, а й серцем. Не будь байдужим до людей з вадами слуху та зору.

Відправляємось в путь! Хто нас зустрічає? (Анатолій Качан)

  • Хто такий Анатолій Качан?

Завдання. Поримуй.

Я називаю слова, а ви підбираєте риму.

Море-поле

Сонце-віконце

Моряки-козаки

Гора-кора

Пароплав-подолав, побував.

Пригода- погода

Сумував- подолав

Країна – Україна

Кружляли-співали

 

 

         По морю кораблик …. Пливе,

        Чи знаєте ви, де він….. Живе?

        Куди кораблик……   Запливав?

        В які пригоди…… Потрапляв?

        Чайки над морем  ….. Кружляли

        Веселу пісню ….. Співали

 

Побажання

Ти часу свого не гай,

Добре вчись, не зволікай,

З книгою ти подружись,

Не лінуйся, гарно вчись!

Вирушаємо в дорогу! Заплющимо очі! Приземляємось! Хто нас зустрічає

  • Хто нас зустрічає? (Ліна Костенко)
  • Хто така Ліна Костенко?

 

Завдання

Розкажи

Вірш напам’ять «Пряля»

  • Хто така пряля?

Словникова робота. Народознавці.

Обираємо групу народознавців.

  • Пряля - жінка, яка пряде ручним способом на прядці.
  • Прядка - хатній верстат, призначений для ручного прядіння.
  • Полотно - конопляна, лляна, бавовняна тканина особливого переплетення.
  • Сувій - шматок полотна або іншої тканини певної довжини, що його зберігають згорнутим у трубку.
  • Завіска - шматок тканини або тюлю, яким завішують вікно, двері.

 

  • Чому у вірші пряля дивна? Що накриває своїм полотном?
  • Чому про зиму поетеса пише як про живу істоту, наділяє її людськими якостями? (Пряде, як справжня пряля).

 

Побажання

Твори добро дитино,

Це кожному приємно,

У школі та удома

Роби добро довкола.

 

Наша подорож завершилась. Якою вона була. Складаємо сенкан

1. Що? ___________.

2. Яка? __________, ___________.

3. Що робили? ___________, __________, ___________.

4. Речення. ___________ ___________ ___________ __________.

5. Слово-синонім. ____________.

  1. Подорож
  2. Пізнавальна, цікава
  3. Відповідали, співали, складали.
  4. Нам було цікаво подорожувати
  5. Гра.

Висновок.

 

  • Що я цікавого дізнався з  розділу «Світ дитинства у творах українських письменників»…
  • Що мене вразило…..
  •  Чого я навчився…

З творів теми ми дізналися про події, у яких беруть участь наші ровесники, як вони замислюються над своїми вчинками, прагнуть зробити правильний вибір. Твори вчать нас любити природу, красу, відкривати щось нове, мріяти, захоплюватися своїм відкриттям. Оповідання вчать нас бути добрими, допитливими, чемними, вихованими, працьовитими, любити свою родину, Батьківщину.

У кожного учня є куточок у серці, у якому він бажає та мріє. Твори добро. Учись добру.

Оцінювання                          У кожного з вас гаджети. Оцініть свою роботу на уроці, оберіть певний інструмент. Назвіть письменника, який вам найбільше сподобався.

Підсумок уроку

Дякую за урок.  Подорож пройшла творчо.  Наш урок – це урок  натхненності, добра і радості.

    Домашнє завдання 

  • Візьміть у  класній бібліотеці твір одного з цих авторів на вибір і прочитайте.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 лютого 2021
Переглядів
2561
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку