Щербакова В.В.
Тема. «Світ дитинства у творах українських письменників»
Мета: систематизувати знання учнів за вивченим розділом;
формування ключових компетентностей:
уміння навчатися впродовж життя, спілкування державною (рідною) мовами, громадянська.
Обладнання: цеглинки, картки із завданнями, кубики Poppi, шкала настрою, гаджети формувального оцінювання, схема сенкану, виставка книг.
Форма проведення: урок з використанням елементів нових освітніх технологій ( технології критичного мислення, інтерактивного навчання, ІКТ)
Тип уроку: урок узагальнення та закріплення знань учнів.
Освітні галузі: соціальна, мовно-літературна, мистецька, здоров’язбережувальна.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
Встаньте, дітки всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться всі до мене,
Посміхніться до гостей
Посміхніться і до себе.
Привітайтесь
Добрий день!
ІІ. Емоційне налаштування на урок.
У вас у кожного є цеглинки. Колір цеглинки це певне твердження. Ви повинні здогадатися та обрати відповідну цеглинку.
Жовта Хай в небі світить сонечко,
Зелений Травичка хай росте,
Голубий Пливе хмаринка в небі,
Синій І річка хай тече,
Червоний Любов’ю все зігріємо
Оранжевий У дружбі краще жить
Ми до вершин крокуємо
Хай нам усім щастить!
У кожного на парті лежить шкала настрою, визначте будь ласка свій настрій. Ось з таким веселим, чудовим, позитивним зарядом ми й вирушимо в дорогу.
ІІ Актуалізація опорних знань
«Сніговик»
- Ліпимо сніговика, а потім гріємо руки, дихаючи на них.
«Здуй сніжинку з долоні»
Зроби глибокий вдих-видих – подуй на долоні, неначе на ній сніжинка
2 Читання чистомовки
Ок - ок - ок- цікавий буде в нас……… урок.
Ень - ень - ень- у зимовий гарний ………день.
Ас- ас - ас- дуже в нас розумний ……клас.
Уть - уть - уть- нас цікаві твори ……..ждуть.
ІІІ. Мотивація та повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні у нас незвичайний урок. Сьогодні ми робимо ще один крок, у країну відому, у країну чудову, що так нас чекає й збагачує мову.
Вправа «Дешифрувальник»
У кожного учня на парті картка
Вправа «Дешифрувальник»
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
А |
Б |
В |
Г |
Ґ |
Д |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
Е |
Є |
Ж |
З |
И |
І |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
Ї |
Й |
К |
Л |
М |
Н |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
О |
П |
Р |
С |
Т |
У |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
Ф |
Х |
Ц |
Ч |
Ш |
Щ |
31 |
32 |
33 |
|
|
|
Ь |
Ю |
Я |
|
|
|
На дошці запис:
6, 11, 23, 11, 18, 22, 23, 3, 1
дитинства
Молодці. Ми вирушаємо в подорож і завітаємо в гості до авторів, які разом з нами поринуть у країну дитинства.
У нас будуть різні зупинки, а на них завдання, побажання, які ви будете збирати до кошика побажань. Тому вам потрібно бути уважними, активними, креативними, творчими.
ІІІ Закріплення. Узагальнення вивченого матеріалу.
Отже вирушаємо в дорогу вам потрібно заплющити очі, починаємо телепортацію. Летимо! Ми на місці! Нас зустрічає?
Хто це діти? (Платон Воронько).
Щоб отримати настанову від поета потрібно виконати його завдання.
Нумо, прочитай та склади небилицю.
Що об’єднує твори, написані П. Вороньком? Насамперед – добрий гумор, фантазія, сміх.
Як ви розумієте «Золоті руки у того, хто…»
Що означає слово небилиця?
Спробуємо скласти небилицю за допомогою кубиків Рорі.
Склади речення, використовуючи кубики Popi.
У кожного на парті по 5 кубиків. Потрібно підкинути кубики, запам’ятати, що випало на верхній грані. Потрібно скласти коротеньку історію, поєднавши усі об’єкти, які випали.
Молодці.
Побажання від поета-
Любі хлопчики й дівчата,
Зростайте добрими малята,
Мрійте, фантазуйте та творіть!
І тільки правду говоріть.
Ну що ж відправляємось далі! Заплющте очі! Приземляємось!
Що ви знаєте про цю прекрасну поетесу?
Відкриваємо конверт із завданням.
Проспівай
Поетеса написала чудову колискову «Хиталочка-гойдалочка», яку ви вивчали на уроці музики. Зараз спробуємо її заспівати (за бажанням).
Пригадаємо пісню про рушник. (Співаємо).
Побажання
Знай і люби свій рідний край,
Шануй свої традиції,
Про головне не забувай,
Батьків цінуй та пам’ятай!
Фізкультхвилинка
Перед дорогою відпочинемо, порухаємось.
Вирушаємо в дорогу! Заплющимо очі! Приземляємось! Хто нас зустрічає (Василь Сухомлинський)
Завдання
Перекажи та проаналізуй твір «Глуха дівчинка» (за бажанням, використовуючи метод скрайбінгу, учні переказують текст)
Який висновок ми маємо зробити? ( Не бути байдужими до людей з вадами слуху та зору).
Побажання
Слухай не тільки вухами, а й серцем. Не будь байдужим до людей з вадами слуху та зору.
Відправляємось в путь! Хто нас зустрічає? (Анатолій Качан)
Завдання. Поримуй.
Я називаю слова, а ви підбираєте риму.
Море-поле
Сонце-віконце
Моряки-козаки
Гора-кора
Пароплав-подолав, побував.
Пригода- погода
Сумував- подолав
Країна – Україна
Кружляли-співали
По морю кораблик …. Пливе,
Чи знаєте ви, де він….. Живе?
Куди кораблик…… Запливав?
В які пригоди…… Потрапляв?
Чайки над морем ….. Кружляли
Веселу пісню ….. Співали
Побажання
Ти часу свого не гай,
Добре вчись, не зволікай,
З книгою ти подружись,
Не лінуйся, гарно вчись!
Вирушаємо в дорогу! Заплющимо очі! Приземляємось! Хто нас зустрічає
Завдання
Розкажи
Вірш напам’ять «Пряля»
Словникова робота. Народознавці.
Обираємо групу народознавців.
Побажання
Твори добро дитино,
Це кожному приємно,
У школі та удома
Роби добро довкола.
Наша подорож завершилась. Якою вона була. Складаємо сенкан
1. Що? ___________.
2. Яка? __________, ___________.
3. Що робили? ___________, __________, ___________.
4. Речення. ___________ ___________ ___________ __________.
5. Слово-синонім. ____________.
Висновок.
З творів теми ми дізналися про події, у яких беруть участь наші ровесники, як вони замислюються над своїми вчинками, прагнуть зробити правильний вибір. Твори вчать нас любити природу, красу, відкривати щось нове, мріяти, захоплюватися своїм відкриттям. Оповідання вчать нас бути добрими, допитливими, чемними, вихованими, працьовитими, любити свою родину, Батьківщину.
У кожного учня є куточок у серці, у якому він бажає та мріє. Твори добро. Учись добру.
Оцінювання У кожного з вас гаджети. Оцініть свою роботу на уроці, оберіть певний інструмент. Назвіть письменника, який вам найбільше сподобався.
Підсумок уроку
Дякую за урок. Подорож пройшла творчо. Наш урок – це урок натхненності, добра і радості.
Домашнє завдання