20 вересня о 18:00Вебінар: Numicon (Нумікон): проста математика для всіх

Розробка уроку "Казка "Аля в країні Недоладії"

Про матеріал
Розвиток комп’ютерних технологій став однією з перспективних платформ для розвитку сучасної моделі змішаного навчання. Представляю розробку уроку з української літератури для 5 класу за поданою моделлю та таксономією Блума.
Перегляд файлу

Орієнтований план проведення уроку української літератури у 5 класі за змішаним навчанням

 

Дата:

Урок № 24

Клас: 5

Тема уроку: Галина Малик. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Символіка країни Недоладії та її мешканців. Морально-етичні проблеми в казці.

 

Навчальні цілі (за таксономією Блума)

5.

творчість

Будувати власне висловлювання

4.

оцінка

Обговорення причинно-наслідкового зв’язку у вчинках героїв

3.

застосування

Вміти наводити приклади з тексту на підтвердження власної думки, застосовуючи творчу уяву та логічне мислення

2.

розуміння

Пояснювати тему твору, ідею та морально-етичні проблеми

1.

отримання знання

Знати ідейно-художній зміст програмного

 

 

Похожее изображение

Робота вдома

 

Картинки по запросу піктограма блокнот

Елементи традиційного навчання

 

Картинки по запросу піктограма школа

Робота в школі, на уроці

Картинки по запросу піктограма книга

Робота з книгою, словником, зошитом

Похожее изображение

Засоби мультимедії, ресурси on-line

Картинки по запросу піктограма група

Групова робота, презентація власної роботи

Картинки по запросу піктограма інтернет

Мережа

 

 

 

 

Опис навчальних завдань

 

 

Час хв

Місце

Засоби

on-line/ off-line

1.

Дочитати розділи казки.

 

Похожее изображение

Описание: Картинки по запросу піктограма книга

Описание: Картинки по запросу піктограма блокнот

2.

Завершити заповнювати в зошиті таблицю «Які справи треба було завершити в казці, щоб:»

7

Похожее изображение

Описание: Картинки по запросу піктограма книга

Описание: Картинки по запросу піктограма блокнот

3.

Інтерактивна гра «Класифікація». Режим доступу: https://learningapps.org/display?v=pujahztk318

З’ясуйте кому з героїв належать речі.

5

Картинки по запросу піктограма школа

Описание: Похожее изображение

Описание: Картинки по запросу піктограма інтернет

4.

Евристична бесіда. Пошукової робота з текстом.

3

Картинки по запросу піктограма школа

Описание: Картинки по запросу піктограма групаОписание: Картинки по запросу піктограма книга

Описание: Картинки по запросу піктограма блокнот

5.

Мозковий штурм.

Що ж змінилося в Алі після знайомства з жителями Недоладії? Які уроки вона винесла?

7

Картинки по запросу піктограма школа

Описание: Картинки по запросу піктограма група

Описание: Картинки по запросу піктограма блокнот

6.

Прийом сторітеллінг.

Уявіть, що ви – головна героїня казки Аля. Ви опинилися в чарівній кімнаті.

Що б ви відчули, познайомившись із змістом чарівної книги «Справа номер» карлика Недочеревика?

5

Картинки по запросу піктограма школа

Описание: Картинки по запросу піктограма група

Описание: Картинки по запросу піктограма блокнот

7

Заповнення таблиці «Символічне зміст казки». Колективне обговорення. Робота в зошиті

10

Картинки по запросу піктограма школа

Описание: Картинки по запросу піктограма група

Описание: Картинки по запросу піктограма блокнот

8

Проблемне завдання.

Охарактеризуйте правителя країни Недороля Десятого. Це добрий чи поганий персонаж казки? Чому ви так уважєте?

Прокоментуй слова Недороля  Десятого: «Бути без душі – це навіть гірше, ніж бути без голови».

5

Картинки по запросу піктограма школа

Описание: Картинки по запросу піктограма група

Описание: Картинки по запросу піктограма блокнот

9.

Визначити, які проблеми піднімає автор казки.

10

Картинки по запросу піктограма школа

Описание: Картинки по запросу піктограма група

Описание: Картинки по запросу піктограма блокнот

10

Скласти своє закляття, яке треба проказати, щоб перенестися з країни Недоладії.

 

Похожее изображение

Описание: Картинки по запросу піктограма книга

Описание: Картинки по запросу піктограма блокнот

 

Резервний час – 5 хв. (організаційні моменти, ціле покладання, фізкультпауза, оцінювання, підсумки, домашнє завдання).

 

Пояснення для колег

До завдання 2.

Пригадайте, які справи треба було завершити в казці, щоб:

звільнити країну від Першого Недорадника…

домалювати йому голову

зробити приємне бабусі...

довишивати рушника

допомогти недоладянам...

домалювати те, чого не вистачало

повернутись додому...

полагодити годинник

зробити з Недоладька звичайного хлопця...

домалювати йому ухо, виправити обличчя

бути гарним перед поверненням додому...

доплести косу

 

До завдання 4.

 

Евристична бесіда:

Хто ж є головною героїнею твору? Опишіть її. (Ластовиннячко на носі, дві кіски, ямочки на щоках. «А вдачу вона мала незвичайну — нічого, ну зовсім нічогісінько не доробляти до кінця. Те, що їй покладуть на тарілку, вона не доїсть; те, що дадуть пити, не доп'є. Почне малювати кине, бо набридло. Почне щось ліпити з пластиліну кине знову, бо нудно. Або вишиває і те покине, бо нецікаво. Навіть заплестися не може до кінця. Заплете одну кіску а за другу й не береться. Так і ходить цілий день одна коса заплетена, друга ні.).

 

Що було головною причиною того, що Аля потрапила до Недоладії? (бо не доробила 100 справ, вона безвідповідальна)

 

Хто з героїв казки відкриває їй гірку правду – вона не є доброю, гарною дівчинкою? Підтвердіть свою відповідь рядками з тексту. (Недоладько, який потім став найкращим другом Алі, сказав: «… живуть десь там лінюхи та шелепи-недотепи – це недоробив, те кинув на півдорозі. А через них і ми мучимося! … Ох, вибач, я не хотів тебе образити!») .

 

До завдання 5.

Що змінилося в характері Алі, у її світогляді після того, як вона потрапила до казкової країни Недоладії й зустрілася з її жителями? Свої відповіді проілюструйте цитатами з тексту.

 

Відповіді:

1.Навчилася цінувати те, що вона втратила; («Аля йшла й згадувала всі ті компоти,  киселі, соки, які не допивала вдома. А молоко! Через те молоко Аля доводила бабусю до сліз. А зараз з якою насолодою випила б вона склянку прохолодного, свіжого молока!»)

 

2.Доводить почату справу до кінця (пришила бабці крильце, допомагає бабусі Недокватирці);

 

3.Уболіває за людей, які оточують її, переживає за їх долю («- Ой, а якщо я захочу перенестися додому?!- вигукнула вона. – Оце було б чудово!

Дівчинка вже було відкрила рота, але перед очима раптом постав стурбований Недоладько. Вона згадала його слова й уявила, як він чекатиме її на пустирі десять, двадцять і всі сто років.

  •              Ні, ні!,- схвильовано скрикнула Аля, бо злякалася, що її бажання буде негайно виконане.»);

4.Дорожить часом.

 

До завдання 7.

Діти, ми пам’ятаємо з вами, що головна задача казок ненав’язливо навчати, але ж як це зробити непомітно, але ефективно? Для цього автор хитрує та приховує справжній зміст за символами. Наприклад, ви зі мною погодитеся, що Країна Недоладія символізує безлад і недороблені справи, сама назва країна нам про це говорить. Спробуймо розібратися символом чого є кожен персонаж, що зустрівся Алі, та заповнимо таблицю.

 

 

Символ

Символічне значення

Країна Недоладія

безлад і недороблені справи

Недоладько

працьовитість і відданість

Недопопелюшка

дружелюбність і безкорисливість

Недокватирка

людська недбалість

Недочеревик

справедливість, колекціонування недороблених справ

Недороль Десятий

бездіяльність і боягузтво

Перший Недорадник

жорстокість і лють

Недовус

товариськість

 

До завдання 9.

Етап узагальнення і систематизації. Визначимо, які ж морально-етичні проблеми порушує автор у казці?

Проблеми: Добро і зло, відповідальність і безпечність, боягузтво і хоробрість, лінощі й працелюбність, справжніх друзів і тих , хто тільки видається таким.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
9 вересня
Переглядів
19
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку