Розробка уроку-казки в 5 класі « Розв’язування вправ на додавання і віднімання десяткових дробів »
Склала: вчитель математики вищої категорії Петрівського Першого НВК - Димчоголо Катерина Степанівана
За підручником А.Г.Мерзляк, В.Б. Полонський,М.С.Якір. –Вид. 2-ге, доопрац. відповідно до чинної навч. програми. –Х.: Гімназія, 2018-272 с.: іл.
Тема уроку: Розв’язування задач і вправ на додавання і віднімання десяткових дробів
Формування компетентностей:
Предметна компетентність:
Ключові компетентності:
Тип уроку: урок-казка.
Обладнання :картки з роздатковим матеріалом
Хід урок:
Учитель. Діти, ми вивчили додавання, віднімання, множення десяткових дробів. Сьогодні ми повторимо та закріпимо вміння виконувати дії з десятковими дробами. Урок ми проведемо у вигляді казки. Слухайте і працюйте. А щоб потрапити у казку перевіримо домашнє завдання.
2.Перевірка домашнього завдання.
№871 (зачитати)
4,7 + 5,8 = 10,5
6,9 +3,45 = 10,35
5,4 +13,691 = 19,091
№878(зачитати)
30,2 – 2,2 = 28 км/год – власна швидкість
28 -2,2 = 25,8 км/год швидкість проти течії
Діти, як ви побачили, дії з десятковими дробами використовуються скрізь у повсякденному житті. Тому вам потрібно вміти бездоганно їх виконувати. Так, ось давайте сьогодні на уроці будемо активними, уважними, будемо поглинати знання з великим прагненням, адже вони стануть у пригоді вам в вашому подальшому навчанні. Перед вами стоїть завдання показати, як ви знаєте й вмієте застосовувати правила додавання та віднімання десяткових дробів під час розв’язування прикладів, рівнянь і задач. Тож вирушаємо в дорогу.
Дід старенький узимі
засидівся на печі.
Чує вже весна
У віконце загляда.
Потихеньку він устав
І до лісу завітав.
Володіння оглядає,
Весну-красну зустрічає.
Довго він ішов, чи ні-
Звідки знати це мені.
Сів на пень перепочити
Та й надумав полічити.
Але був старенький дід
Й рахувать не вмів, як слід.
Прошу, діти, поможіть
Дідуся з біди спасіть.
Усні вправи, записані на дошці.
5 + 0,7 4,6 - 2
1,2 + 0,4 5,3 - 2,3
2,7 + 0,3 2 - 0,6
3,25 + 2,75 7 - 5,25
Встав старенький ,
Відпочив.
Й рукавицю загубив.
Далі сам собі пішов.
Рукавицю ж вовк знайшов.
Буде хатка це моя.
Хтів сіренький увійти,
Рукавиця ж не пускає
А пароль свій вимагає.
Ніс сюди ти не покажеш.
Учень розв’язує завдання на дошці:
№875 (для вовка)
Учні за партами виконують вправи на додавання десяткових дробів
№875 з подальшою перевіркою
Мишка бігла шкряботушка,
метушлива говорушка.
Буде хатка це моя.
Так зраділа миш шустренька,
Що погріється раденька.
Сир даремний в мишоловці.
А сюди зайдеш тоді ,
Як розв’яжеш вправи ці.
№ 872 (для мишки)
14,4 – 8,9 = 5,5
52,302 -25,59 = 26,712
(розв’язує «мишка» на дошці, учні допомагають, якщо потрібно.)
Зайчик стежкою стрибав.
З переляку чуть не впав.
Що ж за чудасія
На шляху валяється?
Треба подивитися.
Може то ввижається?
Рукавичка ж сміливіша
І за зайчика мудріша.
Краще за справу берися.
Як розв’яжеш вправу цю,
То запрошу в хату я свою.
«Зайчик» виконує на дошці, решту учні виконують в парах)
По дорозі йшов ведмідь,
Неповороткий його бік.
По сторонах заглядав,
Поки в пастку не попав.
Встрепенувся клишоногий,
Придавило йому ногу.
Там замок зсекретом був –
Не зламати й не відкрити,
А хто з математикою дружить,
Зможе його відчинити.
Рукавицю він стрічає.
Там звіряток помічає.
До них лапу простягає.
№894 Розв’язати рівняння.( для учня на дошці)
(х – 50,6) + 2,15 = 42,9
31,28 – ( х+ 4,2) = 15,093
Тут Лисичка мандрувала.
Пісеньку вона співала.
Нюх руденька добрий мала,
Тому й рукавичку не минула.
Й всередину заглянула.
Я от ноги намочила,
Може б звами посушила?
Ти сестричка не мудруй.
Пустим ми тебе погрітись.
Тільки мусиш потрудитись.
№831 порівняти дроби: (для лисички)
1) 16,8 і 17,3
2 )96,35 і 96,086
Сонце вище засвітило,
Землю від зими збудило.
Жабка виплигнула з нірки .
На крижині катається,
На сонечку вигрівається.
На берег стрибнула,
В рукавичку зазирнула.
Та як заскрегоче,
Бо до гурту хоче.
Буде разом веселіше.
Вправа: рукавичка – сюрприз ( кожен учень отримує вправу, яка знаходиться у рукавиці, разом з вправою учень знаходить у рукавиці сюрприз)
Дід по лісі походив
Вже додому повертає
Та увагу він звертає,
Що рукавички не має.
Як почули звірі рип,
З рукавички зразу – стриб.
А як всі повибігали –
В різні боки повтікали.
Рукавицю дід знайшов.
Насадив на руку.
Вона ж йому падає.
Дід її волоче,
Вже додому хоче.
Розв’язати задачу.
За перший день туристи пройшли 6,3 км, що на 2,84 км менше, ніж за другий день. Після двох днів походу їм залишилося пройти ще 14,35 км. Скільки кілометрів становив туристичний маршрут?
6,3 + 2,84 =9,14 (км) за другий день
6,3 +9,14 +14,35 = 29,79 (км)
Відповідь: 29,79 км.
Звірі всі зібралися.
Й взяли за науку
Що разом трудитися,
То велика справа.
Провести оцінювання учнів.
Принцип: Учні передають один одному умовний «наплічник». Той, хто тримає його в руках, має озвучити свої досягнення або найбільш цікаві моменти уроку та навести конкретний приклад. Якщо не вдається одразу зібратися з думками, учень може сказати фразу «Пропускаю хід» та передати слово наступному школяреві.
Задання №5 « Перевірте себе» в тестові формі, стр. 212.