Повторення вивченої теми проходить у вигляді подорожі. Різні за характером вправи дають можливість добре повторити вивчений матеріал. Роботу можна збільшити за рахунок задач або дослідів.
Тема: Кількість теплоти. Повторення.
Мета: закріпити знання, отримані за темою; узагальнити їх. Удосконалювати логіку мислення, мову фізичної терміналоії. Розвивати зацікавленість до предмету.
Тип уроку: урок - КВК (нестандартний)
Клас на попередніх уроках поділявся на6 команд по 4 чоловіка, вибирають капітана. Попереднє домашнє завдання – дібрати вірші і дослід про теплові явища.
Введення
Щоб дібратися до першого міста необхідно відчинити замок. Кожна команда ключ із завданням. Та команда, котра швидше розгадає завдання перше і починає першою подорож. Розгадування йде на час.
ЗАВДАННЯ
1.Процес переходу воді із рідини у твердий стан.
ЗНАННЯ
Склад команди:
Капітан
Штурман
Лінгвіст
Провідник
На дошці зображена схема подорожі та таблиця результатів змагань:
Необхідно розгадати 8 питань. Кожна відповідь, одне слово, дорога від міста до міста (8 питань – 8 баллів)
КОНКУРС ЛІНГВІСТІВ
Подорожуя по країні, необхідно знати мову місцевості.
Запрошуються 6 лінгвістів з ручкою і папірцем на кафедру.
ЗАВДАННЯ
За 2 хвилини написати якомога більше слів за темою «Теплота»(2 слова - 1 балл)
КОНКУРС ШТУРМАНІВ
У кожній подорожі повинна б ути людина, яка п рокладає шлях, котрий знає всі дорожні знаки та умовні.
ЗАВДАННЯ:
За визначений час необхідно розгадати фізичні знаки з їх повною характеристикою. (1 знак – 1 балл). (роздані картки зі знаками)
ПРОЦЕСОГРАД
НА дошці зо бражені графік.
(Кожній команді видається лист –А3 - із з ображенням графіка, прикріпити його до дошки і підписати кожен процес.)
1.Конденсація
2.Кристалізація
3.Плавління
4.Охолодження рідини
5.Нагрівання рідини
6.Випаровування
7.Нагрівання твердого тіла
8.Охолодження твердого тіла
ЗАКОНОГРАД
Перевіримо знання законів теплоти
ЗАВДАННЯ
Прикріпити вибрану формулу до графіка:
(Т1 - Т2)
(Т2 – Т1)
Q= L * m
Q = g * m
Q = c*m*(t1 – t2)
Q = c*m*(T2 - T1)
ПРИБОРОГРАД
Пояснити назви речовин, які зустрічаються на шляху.
ЗАВДАННЯ
Вибрати прибор, назвати його і розповісти про теплові процеси, пов*язані з ним.
СПОСТЕРІГАЙКА
Картина «Сбор урожая»
ЗАВДАННЯ: необхідно знайти найбільше теплових процесів.
Використання і облік теплових явищ (музей, худ. твори, кераміка, графіка, картини,…)
ЛІТЕРАТУРОГРАД
ЗАВДАННЯ (ДОМАШНЄ ЗАДАННЯ)
Дібрати вірші, де присутні теплові явища
Підсумок
Результати кожного змагання записуються постійно на дошці. Підводиться підсумок , визначаються переможці, оцінюється кожна робота, кожен учень