Розробка уроку з фізики для 9 класу "Сили в природі"
Загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня с. Любохини
План-конспект уроку
з фізики у 9 класі
на тему:
Сили в природі
Підготував:
вчитель фізики
Юхимук О.Ф.
Тема: Сили в природі
Мета:
Навчальна – узагальнити й систематизувати знання учнів про закони збереження; перевірити, як вони знають основні поняття розділу, розуміють ідеї збереження, усвідомлюють загальність законів збереження та межі застосування законів Ньютона;
Розвиваюча – розвиток логічного мислення; уміння аналізувати, порівнювати явища, фізичні величини; уміння виділяти основне, суттєве, уміння , орієнтуватися у незнайомій ситуації;
Виховна – через гру виховувати пізнавальні інтереси учнів; інтерес до фізики; виховання колективізму та особистої відповідальності; відчуття часу, швидкості реакції; поваги до однокласників; набуття учнями цінних навичок у спілкуванні.
Обладнання: комп’ютер.
Тип уроку: урок узагальнення, систематизації, поглиблення знань, умінь та практичних навичок учнів.
Вид уроку: урок–гра.
Методичні рекомендації
Учнів класу розділяю на 4 групи за бажанням самих учнів: теоретики, експериментатори, інформатики і група, яка спеціалізується на розв’язуванні задач. У кожній групі є лідер – учень, який досягнув високого рівня навчальних знань. Один учень допомагає вчителеві у підрахунку балів, зароблених командами. Важливим моментом є розміщення команд та учнів у класному приміщенні.
Один і з варіантів такий:
Урок починається із вступного слова вчителя, який доводить до відома учнів мету, мотивацію, види конкурсів та правила гри.
Правила гри
за 2 місце – 3 бали,
за 3 місце – 1 бал.
4. Руку для відповіді можна підняти тільки тоді, коли запитання повністю прочитане і пролунало слово «час».
Хід уроку
І. Представлення команд
Учні пропонують публіці представлення своїх команд, підготовлених заздалегідь. Оригінальність представлення оцінюється вчителем
ІІ. Домашнє завдання
Кожна група доповідає про виконання домашнього завдання:
теоретики зачитують підготовлений реферат на тему «Значення закону збереження енергії»;
експериментатори демонструють модель пароплава з металевої фольги та пустого яйця, як приклад реактивного руху;
група, яка спеціалізується на розв’язуванні задач пропонують іншим командам розв’язати складену ними задачу на закон збереження енергії;
інформатики пропонують до уваги презентацію на тему «Закони збереження в механіці».
ІІІ. Конкурс «Бій команд»
Команди готували запитання з теми заздалегідь, при необхідності консультувалися з учителем. На уроці діти ставлять питання командам–суперницям, після чого самі оцінюють правильність відповіді. Вчитель за оригінальність або вишуканість запитання може додавати бали.
ІV. Конкурс капітанів
Капітанам пропонується таблиця, яку вони повинні заповнити за той час, доки учні доповідатимуть про використання людиною різних видів енергії у конкурсі екологів.
Назва фізичної величини |
Якою літерою позначається |
Одиниці вимірювання фізичної величини |
Формула для обчислення |
|
Найменування |
Позначення |
|||
Сила |
|
|
|
|
Імпульс сили |
|
|
|
|
Механічна робота |
|
|
|
|
Потужність |
|
|
|
|
Кінетична енергія |
|
|
|
|
Потенц. енергія |
|
|
|
|
Імпульс |
|
|
|
|
ККД |
|
|
|
|
V. Конкурс екологів
Кожна команда спочатку розповідає про переваги використання одного з видів енергії (атомна енергія, гідроенергія, енергія вітру, енергія Сонця). Потім відбувається колективна дискусія по цій темі, учні вирішують, яка енергія найефективніша.
VI. Конкурс ерудитів
Запитання ставить учитель, а члени команди повинні швидко та правильно сформулювати відповідь. Першою відповідає команда, яка швидше за всіх сигналізувала про готову відповідь.
VІІ. Конкурс експериментаторів
Завдання: експериментально перевірити закон збереження імпульсу за допомогою двох кульок, підвішених на нитках до штативу.
ІХ. Домашнє завдання
Основне: Підготуватися до тематичного оцінювання.
Додаткове: написати реферат на одну з тем: «Гідроенергетика в Україні» або «Вітроенергетика».
VІІІ. Підбиття підсумків уроку
Учитель підсумовує бали, набрані командами, та визначає команду–переможницю, коментуючи певні ситуації, що створювалися на уроці, та відповіді на ключові запитання.
Учитель говорить слова подяки учням, які проявили особливу активність при підготовці до уроку, дякує всім учням за прояв знань, кмітливості та уміння працювати, думаючи.