Розробка уроку з географії для 6 класу на тему: "Клімат. Основні кліматичні показники. Карта кліматичних поясів. Зміни клімату."

Про матеріал

Копіювати МОЇ матеріали, опубліковані на сайті, допускається лише зі згоди МОЄЇ!!!

В даній темі ми повинні сформувати знання про клімат, основні кліматичні показники; зрозуміти розташування основних кліматичних поясів; продовжити формування знань із загальної теми «Атмосфера» з метою встановлення та пояснення природних закономірностей; розвивати вміння працювати з різноманітними джерелами знань; виховувати прагнення досліджувати навколишній світ; виховувати самостійність, уважність, повагу до думки інших.

Перегляд файлу

ВІДКРИТИЙ УРОК ГЕОГРАФІЇ У 6 КЛАСІ

 

Тема уроку: КЛІМАТ.

Основні  кліматичні показники.

Карта кліматичних поясів. Зміни клімату.

Мета уроку: сформувати знання про клімат, основні кліматичні показники; зрозуміти розташування основних кліматичних поясів; продовжити формування знань із загальної теми «Атмосфера» з метою встановлення та пояснення природних закономірностей; розвивати вміння працювати з різноманітними джерелами знань; виховувати прагнення досліджувати навколишній світ; виховувати самостійність, уважність, повагу до думки інших.

Обладнання: підручники, календар погоди, атласи, карта кліматичних поясів, мультимедійна презентація на 49 слайдів, глобуси

Тип уроку: комбінований

Хід уроку:

1.Організаційний момент /на партах: атласи, підручники, зошити та ручки/

Синоптик повідомляє про ПОГОДУ, а учні звіряють зі своїми стеженнями за погодою.

                                          ОТОЖ:  (слайд)

Розмова в нас важлива є:

Десь світить сонце,

а десь злива…

Там цілий рік ліс зеленіє,

А там ледь квіти животіють.

Усе це нам важливо знати,

Щоб славно господарювати,

І щоб здоров’я зберігати,

Щоб марно сил не витрачати.

Щасливо жити, щоб могли ми,

У славній нашій Україні!

СЛАВА УКРАЇНІ! ГЕРОЯМ СЛАВА!

 

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь

1. Прийом «Географічний крос» (слайд)

• Елемент погоди, що характеризує ступінь нагрівання приземного шару повітря. (Температура)

• Атмосферні опади, що випадають з повітря в результаті конденсації. (Роса, іній, туман)

• Графічне зображення інформації про вітри, що переважають у певній місцевості за певний період. (Роза вітрів)

• Кількість сонячної теплоти, яку отримують різні теплові пояси, зумовлена зміною кута... (Падіння сонячних променів)

• Рух вітру відбувається з областей... (Високого тиску в області низького тиску)

• Якщо Сонце заходить у суцільну низьку хмару, то це ознака... (Погіршення погоди)

  • Прилади віртуального географічного майданчика в Замулинецькому ліцеї.

2. Прийом «Географічний практикум» (два учні біля дошки) (слайд)

Завдання: Намалюйте ПОГОДУ. Поясніть причини та наслідки погоди.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

З показниками температури ми всі знайомі з раннього дитинства. Саме від них залежить,що ви одягнете, чи дозволять вам батьки купатися у річці, чи можна зліпити снігову бабу. А які у вас асоціації з поняттям «клімат» - прийом «Асоціативний кущ».

IV. Повідомлення теми, мети уроку (слайд)

V. Засвоєння  нового навчального матеріалу. (слайд)

1.Клімат. Основні кліматичні показники. (слайд)

Перегляд слайдів з подальшим обговоренням.

Прийом « Мозковий штурм» (слайд)

Що таке клімат ? ( Це багаторічний режим  погоди)

Що таке погода?( Це стан нижнього шару атмосфери в даний час в даному місці)

Яка між цими поняттями різниця і що між ними спільного?(Погода – це ніби конкретні вчинки певної особи сьогодні. Клімат – це ніби характер цієї особи. Клімат сталий , погода мінлива)

Назвіть показники, які характеризують  погоду. ( температура повітря,тиск,хмарність , опади..)

Клімат характеризують ті  самі показники, що характеризують погоду.

« Кліматотвірні чинники» (слайд)

Вам відомо, що з підняттям на кожний кілометр температура повітря знижується на 6 ®.

Прийом « Географічна лабораторія» за завданнями на слайді та картою в атласі

2.Кліматичні пояси.

Кліматичні пояси – широтні смуги земної поверхні, що мають відносно однорідний клімат. Пояси відрізняються один від одного температурою повітря і переважаючими повітряними масами. Кліматичні пояси змінюються від екватора до полюсів.

«Кліматичні пояси» (слайд) - розгляд за малюнком стіни у географічному кабінеті та співставлення в карті атласу: основні та перехідні

Прийом « Географічна лабораторія» (слайд)

Робота в групах

Кліматичні хар-ки

Лондон -1 група

Київ-3 група

Сер.температура січня

+5С

-6°С

Сер.температура липня

+19°С

+19,5°С

Сер. Кіл.опадів за рік

645мм

600мм

1. Знайдіть місто на карті.

2.Визначте в якому кліматичному поясі розташоване це місто.

3.Який кліматотвірний чинник впливає на клімат цього міста.

На клімат впливають теплі та холодні течії. Залежить клімат і від рельєфу. Гори стають перепоною для вільного пресування як холодних, так і теплих повітряних мас. /Робота з картою в атласі та біля загальної карти в кабінеті/

 

3.Вплив людини на атмосферу і клімат.

https://www.youtube.com/watch?v=TSiDG70Wsn4

 

Прийом « Мозковий штурм»

 

Чи змінюється клімат ? Яка ситуація на сьогодні?В чому причина зміни клімату?

Подивившись відео складіть сенкан « Вплив людини на атмосферу і клімат»

Прийом « Сенкан»

Наприклад :

Клімат. Потепління.

Вплив людини.

Танення льодовиків.

 

VІ. Рефлексія. (слайд) – МЕЛОДІЯ СПІВ ПТАХІВ

 

VІІ. Закріплення нових знань.

Прийом « Виправлення помилок» (слайд)

Юний друже! Хочу поділитися з  тобою враженнями від своєї подорожі.

Я пішки дістався від  Північного полюса до Південного. Я подолав відстань у 20 тис.км. Мій шлях увесь час був суходолом. Клімат багатьох районів Південної півкулі схожий  на клімат Північної. Коли в  Північній півкулі зима, в Південній – літо,  а коли в Південній  півкулі – весна, у Північній – зима.У районі екватора завжди волого та спекотно. Дуже сухо і спекотно поблизу тропіків. Найменше опадів випадає в горах. Моя подорож закінчилась на Північному полюсі в Антарктиді.

Прийом « Взаємоперевірка»

ВИСНОВКИ – роблять учні

  • Клімат — це багаторічний режим погоди для певної місцевості
  • Кліматотвірними чинниками є:
  1. кількість сонячної енергії
  2. переміщення повітря
  3. характер підстильної поверхні

VІІ. Домашнє завдання. (слайд)

1.Повторити загальну тему: Атмосфера, за параграфами 31-42 /ТЕМАТИЧНЕ/

2. Впорядкувати практикум для оцінювання Пр.р.№5

2. У зошиті написати розповідь:

    Людина і клімат.

3. Ведемо календар погоди

PS. ЗАПРОШУЮ ВЗЯТИ УЧАСТЬ У ВСЕУКРАЇНСЬКОМУ IНТЕРНЕТ-КОНКУРСІ: «ПОДОРОЖ НА ПІВДЕННИЙ ПОЛЮС» безкоштовно. Це проект «На Урок». Переможці будуть нагороджені дипломами І, ІІ та ІІІ ступенів, а решта учнів отримають іменні сертифікати. Дякую!

 

Література

1. Вікіпедія

2. Капіруліна С.Л. Загальна географія. 6 клас: розробки уроків

3. http://edufuture.biz/index.php?title

4. yrok.net/.../konspekt-uroku-klimatichni-poyasi-ta-osnovni-ti

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Николаевна Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
7 квітня 2023
Переглядів
357
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку