Копіювати МОЇ матеріали, опубліковані на сайті, допускається лише зі згоди МОЄЇ!!!
В даній темі ми повинні сформувати знання про клімат, основні кліматичні показники; зрозуміти розташування основних кліматичних поясів; продовжити формування знань із загальної теми «Атмосфера» з метою встановлення та пояснення природних закономірностей; розвивати вміння працювати з різноманітними джерелами знань; виховувати прагнення досліджувати навколишній світ; виховувати самостійність, уважність, повагу до думки інших.
ВІДКРИТИЙ УРОК ГЕОГРАФІЇ У 6 КЛАСІ
Тема уроку: КЛІМАТ.
Основні кліматичні показники.
Карта кліматичних поясів. Зміни клімату.
Мета уроку: сформувати знання про клімат, основні кліматичні показники; зрозуміти розташування основних кліматичних поясів; продовжити формування знань із загальної теми «Атмосфера» з метою встановлення та пояснення природних закономірностей; розвивати вміння працювати з різноманітними джерелами знань; виховувати прагнення досліджувати навколишній світ; виховувати самостійність, уважність, повагу до думки інших.
Обладнання: підручники, календар погоди, атласи, карта кліматичних поясів, мультимедійна презентація на 49 слайдів, глобуси
Тип уроку: комбінований
Хід уроку:
1.Організаційний момент /на партах: атласи, підручники, зошити та ручки/
Синоптик повідомляє про ПОГОДУ, а учні звіряють зі своїми стеженнями за погодою.
ОТОЖ: (слайд)
Розмова в нас важлива є:
Десь світить сонце,
а десь злива…
Там цілий рік ліс зеленіє,
А там ледь квіти животіють.
Усе це нам важливо знати,
Щоб славно господарювати,
І щоб здоров’я зберігати,
Щоб марно сил не витрачати.
Щасливо жити, щоб могли ми,
У славній нашій Україні!
СЛАВА УКРАЇНІ! ГЕРОЯМ СЛАВА!
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь
1. Прийом «Географічний крос» (слайд)
• Елемент погоди, що характеризує ступінь нагрівання приземного шару повітря. (Температура)
• Атмосферні опади, що випадають з повітря в результаті конденсації. (Роса, іній, туман)
• Графічне зображення інформації про вітри, що переважають у певній місцевості за певний період. (Роза вітрів)
• Кількість сонячної теплоти, яку отримують різні теплові пояси, зумовлена зміною кута... (Падіння сонячних променів)
• Рух вітру відбувається з областей... (Високого тиску в області низького тиску)
• Якщо Сонце заходить у суцільну низьку хмару, то це ознака... (Погіршення погоди)
2. Прийом «Географічний практикум» (два учні біля дошки) (слайд)
Завдання: Намалюйте ПОГОДУ. Поясніть причини та наслідки погоди.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
З показниками температури ми всі знайомі з раннього дитинства. Саме від них залежить,що ви одягнете, чи дозволять вам батьки купатися у річці, чи можна зліпити снігову бабу. А які у вас асоціації з поняттям «клімат» - прийом «Асоціативний кущ».
IV. Повідомлення теми, мети уроку (слайд)
V. Засвоєння нового навчального матеріалу. (слайд)
1.Клімат. Основні кліматичні показники. (слайд)
Перегляд слайдів з подальшим обговоренням.
Прийом « Мозковий штурм» (слайд)
Що таке клімат ? ( Це багаторічний режим погоди)
Що таке погода?( Це стан нижнього шару атмосфери в даний час в даному місці)
Яка між цими поняттями різниця і що між ними спільного?(Погода – це ніби конкретні вчинки певної особи сьогодні. Клімат – це ніби характер цієї особи. Клімат сталий , погода мінлива)
Назвіть показники, які характеризують погоду. ( температура повітря,тиск,хмарність , опади..)
Клімат характеризують ті самі показники, що характеризують погоду.
« Кліматотвірні чинники» (слайд)
Вам відомо, що з підняттям на кожний кілометр температура повітря знижується на 6 ®.
Прийом « Географічна лабораторія» за завданнями на слайді та картою в атласі
2.Кліматичні пояси.
Кліматичні пояси – широтні смуги земної поверхні, що мають відносно однорідний клімат. Пояси відрізняються один від одного температурою повітря і переважаючими повітряними масами. Кліматичні пояси змінюються від екватора до полюсів.
«Кліматичні пояси» (слайд) - розгляд за малюнком стіни у географічному кабінеті та співставлення в карті атласу: основні та перехідні
Прийом « Географічна лабораторія» (слайд)
Робота в групах
Кліматичні хар-ки |
Лондон -1 група |
Київ-3 група |
Сер.температура січня |
+5С |
-6°С |
Сер.температура липня |
+19°С |
+19,5°С |
Сер. Кіл.опадів за рік |
645мм |
600мм |
1. Знайдіть місто на карті.
2.Визначте в якому кліматичному поясі розташоване це місто.
3.Який кліматотвірний чинник впливає на клімат цього міста.
На клімат впливають теплі та холодні течії. Залежить клімат і від рельєфу. Гори стають перепоною для вільного пресування як холодних, так і теплих повітряних мас. /Робота з картою в атласі та біля загальної карти в кабінеті/
3.Вплив людини на атмосферу і клімат.
https://www.youtube.com/watch?v=TSiDG70Wsn4
Прийом « Мозковий штурм»
Чи змінюється клімат ? Яка ситуація на сьогодні?В чому причина зміни клімату?
Подивившись відео складіть сенкан « Вплив людини на атмосферу і клімат»
Прийом « Сенкан»
Наприклад :
Клімат. Потепління.
Вплив людини.
Танення льодовиків.
VІ. Рефлексія. (слайд) – МЕЛОДІЯ СПІВ ПТАХІВ
VІІ. Закріплення нових знань.
Прийом « Виправлення помилок» (слайд)
Юний друже! Хочу поділитися з тобою враженнями від своєї подорожі.
Я пішки дістався від Північного полюса до Південного. Я подолав відстань у 20 тис.км. Мій шлях увесь час був суходолом. Клімат багатьох районів Південної півкулі схожий на клімат Північної. Коли в Північній півкулі зима, в Південній – літо, а коли в Південній півкулі – весна, у Північній – зима.У районі екватора завжди волого та спекотно. Дуже сухо і спекотно поблизу тропіків. Найменше опадів випадає в горах. Моя подорож закінчилась на Північному полюсі в Антарктиді.
Прийом « Взаємоперевірка»
ВИСНОВКИ – роблять учні
VІІ. Домашнє завдання. (слайд)
1.Повторити загальну тему: Атмосфера, за параграфами 31-42 /ТЕМАТИЧНЕ/
2. Впорядкувати практикум для оцінювання Пр.р.№5
2. У зошиті написати розповідь:
Людина і клімат.
3. Ведемо календар погоди
PS. ЗАПРОШУЮ ВЗЯТИ УЧАСТЬ У ВСЕУКРАЇНСЬКОМУ IНТЕРНЕТ-КОНКУРСІ: «ПОДОРОЖ НА ПІВДЕННИЙ ПОЛЮС» безкоштовно. Це проект «На Урок». Переможці будуть нагороджені дипломами І, ІІ та ІІІ ступенів, а решта учнів отримають іменні сертифікати. Дякую!
Література
1. Вікіпедія
2. Капіруліна С.Л. Загальна географія. 6 клас: розробки уроків
3. http://edufuture.biz/index.php?title
4. yrok.net/.../konspekt-uroku-klimatichni-poyasi-ta-osnovni-ti