16 червня о 18:00Вебінар: Збереження здоров’я дітей з особливими освітніми потребами

Розробка уроку "Кочівники"

Про матеріал
Тема. Кочівники Мета: розкрити особливості суспільного розвитку племен кіммерійців та скіфів у період ранньої залізної доби; з’ясувати причини появи майнової та соціальної нерівності, появи найдавніших держав на території України; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження, удосконалювати навички роботи з історичними картами та текстом підручника; формувати інтерес до вивчення минулого людства. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  називати дати, пов’язані з темою уроку;  застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;  характеризувати суспільне, господарське життя та культурну спадщину племен і народів залізного віку, що проживали на території України, внесок цих цивілізацій у культурну спадщину людства;  описувати спосіб життя населення Кіммерійсько - Скіфського світу;  показувати на карті території розселення кіммерійців та скіфів. Тип уроку: комбінований Обладнання: підручник, історична карта, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд до теми, мультимедійна презентація, відеоролик, історичні карти.
Перегляд файлу

Конспект уроку

з всесвітньої історії

для 6-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

 Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Кочівники

Мета: розкрити особливості суспільного розвитку племен кіммерійців та скіфів у період ранньої залізної доби; з’ясувати причини появи майнової та соціальної нерівності, появи найдавніших держав на території України; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження, удосконалювати навички роботи з історичними картами та текстом підручника; формувати інтерес до вивчення минулого людства.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  • називати дати, пов’язані з темою уроку;
  • застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;
  • характеризувати суспільне, господарське життя та культурну спадщину племен і народів залізного віку, що проживали на території України, внесок цих  цивілізацій у культурну спадщину людства;
  • описувати спосіб життя населення Кіммерійсько - Скіфського світу;
  • показувати на карті території розселення кіммерійців та скіфів.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: підручник, історична карта, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд до теми, мультимедійна презентація, відеоролик, історичні карти.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Історичний диктант.
  1. Місто, що виникло на березі Тигру у ІІІ тис. до н.е. (Ашшур)
  2. Століття, у якому  Ассирія досягла свого розквіту. (ІХ ст. до н.е.)
  3. Реформа, проведена Тіглапаласаром ІІІ. (військова)
  4. Військо, що створюється з населення певної місцевості з населення, здатного тримати зброю на час воєнних дій. (Ополчення)
  5. Місто, зруйноване Ассирією у 689 р. до н.е. (Вавилон)
  6. Рік знищення столиці Ассирії Ніневії. (612 р. до н.е.)
  7. Війна за владу всередині країни. (Громадянська війна)
  8. Кількість років правління Навуходоносора ІІ. (40 років)
  9. Рік, у якому перси завоювали Нововавилонське царство. (539 р.)
  10.         Вождь, якому вдалося у VІІ ст. до н.е. усі перські племена. (Ахемен)
  11.         Налагоджений механізм поштової служби. («царська дорога»)
  12.         Власне 10-тисячне військо перського царя. («безсмертні»)
  1. Взаємоперевірка.
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Розгадайте ребус.

  • Поясніть значення слова-відгадки. (Кочівники)
  • Хто такі кочівники?
  • Чим, на вашу думку, відрізнялося життя кочівників від інших народів?
  1. Вправа «Асоціативний кущ».
  • Створіть асоціативний кущ до слова-відгадки.
  • Сьогодні ми довідаємося, який народ був першим відомим на території України, як жили племена кочівників, які були їхні основні заняття.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота в парах.
  • Опрацюйте матеріал підручника на с. 51 – 52.
  • Заповніть схему «Кіммерійці».

E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\4. Кочівники\Рисунок1.png

  1. Вправа «Передбачення».
  • У відповідь на заклик перського царя цар скіфів відправив йому наступне.

Картинки по запросу птах пнг Картинки по запросу жаба пнг Картинки по запросу миша пнг Картинки по запросу стріла пнгКартинки по запросу стріла пнгКартинки по запросу стріла пнгКартинки по запросу стріла пнгКартинки по запросу стріла пнг

  • Поміркуйте, що саме він мав на увазі.
  • На с. 52 підручника знайдіть та зачитайте відповідь.
  1. Вибіркове читання (с. 52 – 53 підручника).
  • Зачитайте ті речення, які містять зображене.

Картинки по запросу коні пнг  Картинки по запросу вівці пнг E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\4. Кочівники\13.jpg Картинки по запросу лук оружиеКартинки по запросу амазонки Картинки по запросу украшения пнгКартинки по запросу курган пнгКартинки по запросу звірі

Картинки по запросу ЄгипетКартинки по запросу зерно Картинки по запросу монета пнг

  1. Вправа «Швидкий та уважний».
  • За 1 хвилини ви маєте уважно опрацювати матеріал підручника на с. 52 – 53 та підрахуйте, скільки разів у ньому зустрічається слово «скіфи». (8)
  • Які інші назви мали племена скіфів? (сколоти, саями, саки)
  • Яким було основне заняття скіфів? (розведення коней, великої рогатої худоби та овець)
  • Завдяки чому виникли легенди про амазонок?
  • Як відбувалося поховання скіфів? Про що це свідчить?
  • Назвіть особливість скіфських прикрас. (звіриний стиль)
  • Де виникла держава скіфів? (Північне Причорномор’я)
  1. Робота з історичною картою.
  • Скориставшись картою, дайте відповідь на запитання.
  • Яку територію заселяли кіммерійці та скіфи?
  • У які країни ходили військовими походами кіммерійці та скіфи?
  • Зверніть увагу на племена скіфів. Які назви зустрічаються на карті?
  • Від чого, на вашу думку, це залежало?

E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\4. Кочівники\image108_58.jpg

  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Вправа «Музей».
  • Уявіть, що вам потрібно створити експозицію «Золото скіфів». Оберіть серед запропонованих ті пам’ятки, які мають до неї потрапити.
  • До кожної з пам’яток підготуйте карту-опис за зразком: «Експонат № ___ - це… Пам’ятка може розповісти про… Відомо, що скіфи…».

E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\4. Кочівники\pektoral_big.jpgКартинки по запросу золотий кубок для питя персіяE:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\4. Кочівники\БЛЯХА З ОЛЕНЕМ.jpgКартинки по запросу ассирійська прикрасаE:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\4. Кочівники\СРІБНА ЧАША.pngE:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\4. Кочівники\199.jpgКартинки по запросу кістяні прикраси ямної культуриE:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\4. Кочівники\МЕЧ-АКІНАК І ПЕКТОРАЛЬ.jpg  E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\4. Кочівники\ЗОЛОТИЙ ГРЕБІНЬ.jpg Похожее изображение Картинки по запросу трипільська кераміка

  1. Робота в парах.

Учитель пропонує низку положень, з яких учні мають вибрати ті, що стосуються кіммерійців (К), і ті, що стосуються скіфів (С) або й тих, й інших.

1. Ховали померлих царів у курганах. (С)

2. Їм належить першість у використанні коней для верхової їзди. (К)

3. Воювали з Урарту. (К)

4. Вважали, що походять від Геракла та Діви-Змії. (С)

5. Пектораль. (С)

6. Першими почали використовувати кінську збрую. (К)

7. На нашій території перебували у ІХ—IV ст. до н. е. (К)

8. Скотарі-кочовики. (К, С)

9. Воювали з Дарієм І у VI ст. до н. е. (С)

10. Прийшли зі Сходу. (К, С)

11. Про них написав книгу Геродот. (С)

12. «Кобилодоїльці». (К)

  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Три слова».
  • Охарактеризуйте свою роботу на уроці трьома дієсловами.
  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати § 15 підручника.

 

 

docx
Додано
6 листопада 2019
Переглядів
492
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку