10 липня о 18:00Вебінар: Мультфільм за 5 хвилин: онлайн-сервіси для створення анімації та монтажу

розробка уроку Країни світу. Україна на карті світу.

Про матеріал
Тема: Країни світу. Україна на карті світу. Обладнання : Підручник («Я у світі. 3 клас» О.В. Тагліної, Г.Ж. Іванової), карта світу і карта України. Тип уроку: Комбінований Клас: 3
Перегляд файлу

Тема: Країни світу. Україна на карті світу.

Мета : Розширити уявлення дітей про кількість країн у світі; дати короткі відомості про територіальне положення України на карті світу та її багатства;; розвивати інтерес до пізнання минулого і сучасного України; розвивати мислення, зв’язне мовлення, увагу, пам’ять учнів; виховувати патріотичні почуття.

Обладнання : Підручник («Я у світі. 3 клас» О.В. Тагліної, Г.Ж. Іванової), карта світу і карта України.

Тип уроку: Комбінований

Клас: 3

Хід уроку

1. Організація учнів до навчальної діяльності

1.1. Привітання

- Доброго дня, діти.

1.2. Створення сприятливого психологічного комфорту та позитивного настрою на уроці

- Уявіть що у ваших долонях є усмішка, поділіться своєю усмішкою із своїм сусідом по парті, доторкнувшись долоньками один до одного.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку

- А зараз перевіримо чи готові ви до уроку, вам потрібно мати підручник, робочий зошит, щоденник та пенал, все зайве приберіть з парт.

2. Актуалізація опорних знань

2.1. Перевірка домашнього завдання (бесіда)

  • Коли Україна стала незалежною державою? (24 серпня 1991 р)
  • Що це означає? (Що наша держава стала незалежною, і отримала назву - Україна)
  • Коли відзначають цю урочисту подію? (Кожного року 24 серпня 1991 р)

- Яка подія відбулася 28 червня 1996 року? (Верховна Рада ухвалила Конституцію України)

- Як модна зазвати ці свята одним словом? (Державні)

2.2. Створення проблемної ситуації до визначення теми уроку

(Гра «Славетні українці»)

- Зараз ми з вами пограємо в гру «Славетні Українці», я зачитуватиму вам речення, а ви продовжите його. Хто знає відповідь піднімає руку і відповідає.

1) Ім’я князя, якого за розум називали мудрим. (Ярослав Мудрий)

2) Окраса образотворчого мистецтва України (Тетяна Білозір)

3) Автор «Повісті минулих літ», літописець. (Нестор)

4) Перший космонавт незалежної України (Леонід Каденюк)

5) Герой України, актор театру і кіно (Богдан Ступка)

- Усі ці люди зробили певний внесок для історії нашої країни.

3. Вивчення нового матеріалу

3.1. Повідомлення теми, мети й завдань уроку та мотивація навчальної діяльності

- Але крім нашої України на світі є багато інших, в кожної з них є теж своя історія, звичаї, мова, культура та символи.

- Які країни в світі ви знаєте або чули? (Росія, Англія, Канада, Італія …)

- Тож діти тема нашого уроку «Країни світу. Україна на карті світу»

3.2. Підготовча робота до сприймання і усвідомлення учнями нового матеріалу (аналіз сюжетних малюнків)

- А зараз діти відкрийте підручник на с. 106.

- Що ви бачите на цій сторінці? (Прапори та карту світу)

- А чи знаєте яким державам світу належать ці прапори? (Україні, Росії, Великій Британії, Білорусії, США) 

- А хто з цих країн є сусідами один одного? (Україна. Росія та Білорусь)

- Правильно.

- Наступне зображення – це карта світу. На ній зображенні материки різними кольорами.

- Скільки материків є в світі? (6)

- Назвіть їх. (Євразія, Африка, Австралія, Північна та Південна Америка та Антарктида)

- Який материк є найбільшим і чому? (Євразія, бо він займає найбільшу кількість суші)

 - На якому материку розташована наша Україна? (В Євразії)

3.3. Робота з підручником (бесіда)

- На с. 107 є текст прочитайте його. Хто прочитав текст подивіться на мене.

- Коли Україна з’явилась на карті світу як незалежна країна? (1991 році)

- Яке місто є столицею України? (Київ)

- Як називається Основний Закон країни? (Конституція)

- Яка форма правління в Україні? (Республіка)

- Що таке ООН? Яка її мета? (Організація Об’єднаннях Націй, самостійно вирішувати долю країн й мирно співіснувати з іншими народами)

4. Закріплення й узагальнення нового матеріалу.

4.1. Аналіз діаграми

- На с. 108 є діаграми розгляньте їх.

- На першій діаграмі зображено розмір території. Які зміни відбувають у країнах?

(Індія за розмірами найменша, а Росія – найбільша)

- Площа Росії сягає приблизно 17 100 000 км ² , а Індії – 3 300 000 км ²

- На другій які зміни? Кількість Китаю найбільша в світі приблизно 1 400 000 000, а за нею Індії 1 200 000 000, тоді як Росії – 145 000 000

- Хто може порівняти їх? (На діаграмах зображено розмір території та кількість населення деяких країн, аналізуючи їх можна сказати що територія Індії є малою, але кількість населення що проживає на ній набагато більша, коли в Росії навпаки, територія її велика, а кількість населення мала )

4.1. Робота з прислів’ями

- На с. 108 є прислів’я, вам потрібно порівняти японські і українські прислів’я знайти близькі за змістом.

- Хто знайшов подібні прислів’я? Зачитайте їх. (Хочеш пізнати людину – пізнай її друзів. Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти)

- Молодці!

4.2. Побудова асоціативного куща

- Зараз ми з вами побудуємо асоціативний кущ, на дошці записано слово «СВІТ», ви по черзі підходитимете до дошки і записувати слово яке асоціюється зі словом світ, також вам потрібно не повторюватись.

 

Країни

Традиції                                                                       Звичаї    

 

 

Народ                                                                   Територія

 

 

 

Мова                                                                    Культура

 

                                      Історія

5. Підсумок уроку

5.1. Підсумкове слово вчителя

- Як звучала тема нашого сьогоднішнього уроку? (Країни світу. Україна на карті світу)

- Скільки материків є в світі? (6)

- Назвіть їх. (Євразія, Африка, Австралія, Північна та Південна Америка та Антарктида)

- На якому материку розташована Україна? (Євразія)

- Що таке ООН? Яка її мета? (Організація Об’єднаннях Націй, самостійно вирішувати долю країн й мирно співіснувати з іншими народами)

5.2. Інструктаж до виконання домашнього завдання

- Домашнє завдання: с.106 – 109 читати; підготувати повідомлення про якусь країну, користуючись пам’яткою на с. 56

5.3. Оцінювання навчальних досягнень

- На сьогоднішньому уроці я хочу відмітити таких учнів …, вони були активними і отримають за це хороші бали, всі інші теж молоці але вам потрібно бути більш старанними.

- Дякую вам за урок, до нових зустрічей.

 

docx
Додано
14 травня
Переглядів
73
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку