Розробка уроку "Кримське ханство"

Про матеріал
Тема. Кримське ханство Мета: сформувати уявлення про історичні події на Кримському півострові; створити умови для розуміння ролі кримських татар в історії; визначити, які події змінили життя на півострові; розглянути трагедію кримськотатарського народу; охарактеризувати вплив релігії на життя в Кримському ханстві; пояснити про вплив сусідніх держав на Кримське ханство; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичним матеріалом та історичною картою, вміння працювати в парах та малих групах; виховувати інтерес до національної історії. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  застосовувати та пояснювати на прикладах поняття й терміни;  визначити, які події змінили життя на півострові;  пояснювати вплив сусідніх держав на Кримське ханство; характеризувати вплив релігії на життя в Кримському ханстві та висловлювати власну думку щодо трагічних сторінок в історії народів
Перегляд файлу

Конспект уроку

з історії України (Вступ до історії)

для 5-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

 Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Кримське ханство

Мета: сформувати уявлення про історичні події на Кримському півострові; створити умови для розуміння ролі кримських татар в історії; визначити, які події змінили життя на півострові; розглянути трагедію кримськотатарського народу; охарактеризувати вплив релігії на життя в Кримському ханстві; пояснити про вплив сусідніх держав на Кримське ханство; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичним матеріалом та історичною картою, вміння працювати в парах та малих групах; виховувати інтерес до національної історії.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  • застосовувати та пояснювати на прикладах поняття й терміни;
  • визначити, які події змінили життя на півострові;
  • пояснювати вплив сусідніх держав на Кримське ханство;
  • характеризувати вплив релігії на життя в Кримському ханстві та висловлювати власну думку щодо трагічних сторінок в історії народів.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, атлас, мультимедійна презентація, ілюстративний ряд до теми.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Установіть відповідність між зображеннями історичних пам’яток та їх назвами.
  1. Пам’ятник засновникам Києва.
  2. Софійський собор у Києві.
  3. Пам’ятник князю Володимиру в Києві.
  4. Пам’ятник княгині Ользі в Києві.
  5. Пам’ятник Святославу в Запоріжжі.

А. Картинки по запросу Пам’ятник князю Володимиру в Києві Б.Похожее изображение В. Похожее изображение                           Г. Картинки по запросу памятник засновникам києва    Д. Картинки по запросу Києво-Печерська лавра    Е. Похожее изображение

  1. Тестування.
  1. Засновником династії, що правила полянам до кінця ІХ століття був

А) Аскольд         Б) Олег           Г) Кий           Д) Ігор

  1. Оберіть назву, якою НЕ називали князівство полян

А) Русь            Б) Скандинавія      В) Руська земля          Г) Куявія

  1. Останнім князем із династії Києвичів був

А) Аскольд         Б) Олег           Г) Кий           Д) Ігор

  1. Перший відомий договір Русі з Візантійською імперією уклав

А) Аскольд         Б) Олег           Г) Кий           Д) Ігор

  1. Кого з київських правителів особисто хрестив у Константинополі імператор Візантії?

А) Олега          Б) Ігоря             В) Святослава          Г) Ольгу

  1. Хто з київських правителів загинув повертаючись із походу?

А) Олег          Б) Ігор             В) Святослав          Г) Ольга

  1. «Змієві вали» були побудовані за правління

А) Олега          Б) Ярослава             В) Святослава          Г) Володимира

  1. Хрещення Русі 988 року відбулося за правління

А) Олега          Б) Ярослава             В) Святослава          Г) Володимира

  1. За правління Ярослава Мудрого у Києві було споруджено

А) Успенський собор                       Б) Десятинну церкву

В) Софійський собор                       Г) Києво-Печерська лавра

  1.                    Кого з київських правителів прозвали Мудрим?

А) Олега          Б) Ярослава             В) Святослава          Г) Володимира

  1.                    Хто став засновником Галицько-Волинської держави?

А) Ярослав      Б) Роман         В) Володимир          Г) Данило

  1.                    Назва Україна вперше була згадана у писемних джерелах у

А) 1054 р.        Б) 1199 р.         В) 1187 р.          Г) 1253 р.

  1. Взаємоперевірка.
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Робота з візуальними джерелами.
  • Розгляньте зображення.

Картинки по запросу море Картинки по запросу україна пнг Картинки по запросу греція Похожее изображение Картинки по запросу гніздо ластівки

  • Що їх об’єднує?
  • Що вам відомо про історію Криму?
  • Сьогодні ми довідаємося про історичне минуле Кримського півострова та події, що впливали на життя його мешканців.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Кероване читання (с. 62 підручника).
  • Опрацюйте текст підручника.
  • Випишіть слова, що для вас є новими. Знайдіть у тексті їх пояснення.
  • Дайте відповіді на запитання.
  • Який народ змінив долю Кримського півострова? (Монголи)
  • Яке місто стало столицею області Золотої Орди? (Солхат)
  • Чому на півострові у ХІІІ столітті почали активно засилятися? (Активно розвивалася торгівля)
  • Яке місто стало найбільшим торговельним портом? (Кафа)
  • Хто та коли утворив Кримське ханство? (Халжі-Герей у 1449 р.)
  1. Читання «ланцюжком» (с. 62 – 64 підручника).
  • Опрацюйте текст підручника та виконайте завдання.
  1. Установіть відповідність між поняттям та його визначенням.
  1. Хан

А. З’їзд впливових родів у державі, які також входили до державної ради

  1. Темники

Б. Очолював мусульманське духовенство

  1. Курултай

В. Релігія мусульман

  1. Диван

Г. Орган, де вирішувалися найважливіші питання

  1. Мурзи

Д. Очолював Кримське ханство

  1. Іслам

Е. Воєначальники

  1. Муфтій

Є. Найвпливовіші члени інших родів

  1. Розташуйте події у хронологічній послідовності.

3 Кримське ханство було підкорене Російською імперією. (1783 р.)

1 Турецький султан Мехмед ІІ знищив князівство Феодоро.  (1475 р.)

2 Хан Менглі-Герей визнав зверхність Османської імперії. (1578 р.)

  1. Доповніть речення.
  • Столицею Кримського ханства з 1532 р. стало місто… (Бахчисарай).
  • Жителі півострова займалися… (скотарством та землеробством).
  • На півострові вирощували… (злакові та городні культури).
  • Найважливішим промислом було… (видобування солі).
  • Серед ремесел були поширені… (ковальство, зброярство, ткацтво, гончарство, ювелірна справа).
  • Ясир – це… (полон).
  1. Робота зі схемою (с. 63 підручника).
  • Розгляньте схему.
  • Спираючись на текст підручника, укажіть роль, яку виконували в управлінні державою ці елементи влади.
  1. Перегляд фрагменту відеоролику.

http://7chudes.in.ua/nominaciyi/bahchysarajskyj-hanskyj-palats/

  • Чому Ханський палац у Бахчисараї є унікальним?
  • Яке враження справляє на вас ця споруда?
  1. Робота в пара.
  • Опрацюйте історичний фрагмент на с. 65 підручника.
  • Що ви довідалися про Бахчисарай з опису Е. Челебі?
  • Про які господарські заняття він згадує?
  • Спираючись на опис та ілюстрацію, складіть розповідь про Ханський палац.
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Хронологічна задача.
  • Накресліть лінію часу, позначте на ній відповідні дати та розв’яжіть хронологічну задачу.

Будівництво Ханського палацу в Бахчисараї розпочалося в 1532 р. Скільки років цій унікальній пам’ятці історії кримськотатарського народу?

2019 – 1532 = 487 років

  1. Бесіда за запитаннями.
  • Коли і як було утворене Кримське ханство?
  • Як виник кримськотатарський етнос?
  • Укажіть хронологічні межі існування Кримського ханства.
  • Коли Кримське ханство потрапило під владу Османської імперії?
  • Яке місто було столицею ханства?
  • Які види господарювання були характерні для кримських татар?
  • Що таке ясир?
  • Коли кримськотатарський народ пережив геноцид?
  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Хмаринка тегів».
  • Оберіть одне-два із запропонованих тегів та завершіть їх.
  • сьогодні я дізнався ...
  • було важко ...
  • я зрозумів, що ...
  • я навчився ...
  • я зміг ...
  • було цікаво дізнатися, що ...
  • мене здивувало ...
  • мені захотілося ... .
  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати § 11 підручника.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Катеренюк Тетяна Євгенівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шарапенко Тетяна Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Турбаевская Виктория
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
1 лютого 2019
Переглядів
8474
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку