Розробка уроку математики 1 клас
Тема: Сума чисел
Мета: Ознайомити з терміном «сума», розвивати навички швидкої і правильної лічби, розвивати мислення, увагу, пам'ять, зв'язне мовлення, виховувати охайність, старанність, самостійність, колективізм.
Обладнання: малюнки осені, хлопчика, дівчинки, овочів, фруктів, дерев, листочки з завданнями, банкноти, знак +
1.Привітання
Я всміхаюсь сонечку, здрастуй золоте,
Я всміхаюсь квіточці, хай вона росте,
Я всміхаюсь дощику, лийся мов з відра,
Я всміхаюсь людям, зичу їм добра.
2.Організація учнів до уроку
Діти до якого уроку ви підготувалися? Чого ми навчаємося на уроці математики?
Сьогодні на уроці математики нам потрібно буде: простий олівець, зошит, підручник. Подивіться, чи все у вас готове до уроку.
3.Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні у нас незвичаний урок. Оленка і Матвійко запрошують нас на осінній ярмарок.Чи відоме вам слово ярмарок? Чи доводилося вам на ньому побувати? Діти, зараз на уроці ми з вами побуваємо на ярмарку, будемо купувати дари осені , ознайомимося з новим поняттям сума, навчимося записувати суму і вирізняти її.
4. Мотивація навчальної діяльності
Щоб потрапити на ярмарок, нам потрібно виконати завдання, які принесли нам Матвійко і Оленка.
Ці завдання є на листочках, які впали з дерев. Подивіться на дошку , яке з дерев вам відоме (клен, береза, дуб). Дітки ви хочете потрапити на осінній ярмарок? Хто бажає підняти листочок і виконати завдання.
Завдання від Матвійка і Оленки:
- Позначити кількість предметів цифрою.
- Вставити відповідні числа.
- Назвати сусідів числа: 2, 3, 4, 5
ДІти, ви молодці,виконали всі завдання. Оленка і Матвійко запрошує вас на ярмарок.
5. Ознайомленн з новим матеріалом
Подивіться ось на цей чудовий кошик. Все, що у ньому є можна купити лише тоді, коли ми ознайомимося з новим поняттям і зрозуміємо значення нового слова.
Хто може прочитати незрозуміле ще нам слово? (сума)
Сума - це додавання двох чисел.Ось погляньте 2+2- цей вираз можна назвати сумою. Повторимо всі разом нове слово сума.
А тепер подивіться на цей вираз 4-2, чи можна його назвати сумою? Чим різняться ці вирази?
Отже, те, що ми додаємо і є сума. Це сума чисел 2+3, чому вона буде дорівнювати?
-Робота в зошиті с.30 в.2
- Фізкультхвилинка
6.Закріплення вивченого матеріалу
Тепер настав час, зробити покупки на ярмарку. На дошці малюнки овочів з цінами. Кожна група на ярмарку може щось купити. У вас на партах є грошові банкноти, подумайте,обговоріть, що ви хотіли б купити. Купляти так, щоб у вас вистачило грошей. Дітки, між цінами овочів і фруків, які ви купили , поставте знак додати (+), так у нас утворилась сума. Прочитайте будь ласка які вирази у вас утворилися.
- Робота в підручнику с.30 в.5
7. Підсумок уроку
Що ми вчили сьогодні на уроці математики? З яким новим словом ознайомилися? Назвіть суму будь - яких двох чисел. А що вам найбільше сподобалося? Пору року - осінь називають дуже щедрою,а як ви думаєте, за що її так називають.(Відповіді дітей) І сьогодні до нас на урок вона прийшла з кошиком гостинців. За те що учні 1 класу були старанні, активні, чітко і правильно відповідали на поставленні запитання осінь принесла їм свої щедроти.