Урок "Таблиці додавання і віднімання чисел 8 і 9. Задачі та вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання. Порівняння довжин відрізків. Кругові приклади"

Про матеріал
Нестандартний урок-подорож з математики у 1 класі дає можливість ознайомити учнів з таблицями додавання і віднімання чисел 8 і 9, вчить порівнювати відрізки , складати задачі та розв'язувти кругові приклади. Мотивація навчальної діяльності має на меті зацікавити учнів до вивчення математики використовуючи знання, уміння і навички учнів із природознавства. На уроці на дітей чекає багато відкриттів та нових знань про космос, пов'я заних із математичними завданнями. На уроці використовується усний рахунок, математична розминка, розпізнавання геометричних фігур. Діти уявно подорожують планетами розв'язуючи певні завдання і отримують нові знання з теми. На уроці використані інтерактивні методи навчання: "Мікрофон", "Робота в парах".
Перегляд файлу

Урок  математики у 1 класі

Тема. Таблиці додавання і віднімання чисел 8 і 9. Задачі та вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання. Порівняння довжин відрізків. Кругові приклади.

              Мета: вправляти учнів у складанні та розв’язуванні прикладів та задач на додавання й віднімання. Вдосконалювати навички усного рахунку. Розвивати логічне мислення. Виховувати інтерес до професії космонавта, інтерес до вивчення точних наук. 

Обладнання: картки з прикладами, таблиці задач, силуети ракет.

Тип уроку: нестандартний урок – подорож.

Хід уроку

 

I.Організація класу.

«Встаньте,дітки,ви рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Хай плещуть долоньки,

Тупають ніжки.

Працюють голівки

Та сяють усмішки.

Поверніться до гостей.

Привітайтесь «Добрий день»!

Всім присутнім ми зичимо здоровя й добра!

А тепер до роботи нам братись пора!»

  • Дивлюсь у ваші очі й бачу в них інтерес до уроку. Але мені дуже приємно вчити того, хто хоче вчитися.
  • З яким настроєм ви сьогодні прийшли на урок?
  • А щоб наш урок пройшов немарно, ми з вами будемо працювати під таким девізом.

Девіз уроку:    

Діяти- активно!                        

Думати- оперативно!                          

Сперечатись- доказово!                          

Для всіх обов’язково!

II.Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.

Сьогодні у нас урок незвичайний. Сьогодні, я запрошую вас вирушити у космічну подорож. У цьому вам допоможе наука математика.

  • А, що ж це  за наука математика?
  • Чи можемо ми без неї обійтися?

Сьогодні будем, друзі, з вами

Ми математику вітати,

 Тому що можемо її по праву

 Царицею наук назвати.

 

Наук на світі є багато,

 Їх навіть важко полічити,

 Та нам їх треба добре знати,

 Щоб Всесвітом оволодіти.


Зараз для нас здається звичним, що стартують із Землі космічні кораблі, місяцями на космічних станціях живуть і працюють космонавти. Але більше 58 років назад космічні польоти були з області фантастики.

  • А чи знаєте ви, що таке космос?  (Космос- це неосяжний простір де є планети, комети, метеорити  там є багато зірок, яких неможливо порахувати. Вони народжуються, живуть, старіють та вмирають. Вони різнокольорові, червоні та блакитні. Бувають яскраві, мерехтливі, великі, середні і зовсім маленькі. Найбільша сяюча зірка – це Сонце.)

Чи всі ви мріяли коли - небудь побувати у космосі?

-А чи знаєте ви, хто першим побував у космосі?

У 1949 році американці відправили у космос собачку Лайку.

У 1951 році почалися експерименти на наших чотириногих друзів. Перші собаки, полетіли в космос, - дворняги Дезік і Циган. Їх запустили на висотних ракетах на висоту 450 км.

в 1960 році на ракеті "Супутник-5" в космос піднялися відомі всім Білка і Стрілка. Вони витримали політ успішно і живими і неушкодженими повернулися додому. Стало ясно, що не за горами перший політ людини в космос.

Будь-який школяр відповість на це питання. Всім відомо, хто перший полетів у космос. Ім'я цього героя - Юрій Гагарін. Космічна ракета "Восток" стартувала з космодрому "Байконур" у Казахстані 12 квітня 1961. Гагарін під час зльоту вигукнув: "Поїхали!" Він був спокійний, в архіві є інформація про те, що датчики зафіксували пульс 64 удари на хвилину. Уже будучи на орбіті, Юрій здивувався: "Земля - блакитна! Як красиво!" Він облетів планету по орбіті за 108 хвилин і успішно повернувся, приземлившись в полі.

- От сьогодні ми з вами спробуємо уявно там побувати. Але, нам прийдеться здолати багато перешкод, які  чекають на нас на кожній зупинці.

ІІI. Повідомлення теми і мети уроку.

А тема нашого уроку: Таблиці додавання і віднімання чисел 8 і 9. Задачі та вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання. Порівняння довжин відрізків. Кругові приклади.

             Ми з вами будемо вправлятися  у складанні та розв’язуванні прикладів та задач на додавання й віднімання. Вдосконалювати навички усного рахунку. Вивчемо таблиці +і- чисел 8 і 9 . Будемо вимірювати відстані, розвязувати кругові приклади.

  • А що ви очікуєте від уроку?

Нехай ця подорож принесе вам багато нових знань, приємні несподіванки
- Сьогодні ми з вами дізнаємось багато  нового про космос.

- Як називають людей, які вивчають космос? (Астронавти?)  

Отже, ми сьогодні космонавти- астронавти, як і наш відомий земляк, перший українець, хто побував у космосі...? (Леонід Каденюк) 

IV .Актуалізація опорних знань.

  • Сьогодні нас чекає багато відкриттів. Ми будемо мандрувати безмежними шляхами неосяжного космосу, пізнаємо таємниці зоряного неба.
  • Ми зробимо подорож до невідомих планет у космос.
  •  На якому транспорті ми будемо летіти? Правильно, на ракетах.
  1. Розпізнавання геометричних фігур.(Слайд .)

-Але у нас є три ракети.  Давайте прочитаємо назви ракет.

Ми з вами повинні обрати одну ракету на якій будемо летіти.

-Увага на екран. (Знайдіть ракету, яка складається з 1 прямокутника,

5 трикутників, 1 квадрата і 3 кола.

Це ракета? «Мрія»

  1. Усний рахунок.

Перед польотом нам потрібно провести тренування.

Космонавти тренуються в спеціальних камерах, на них чекають різноманітні вправи.

І на вас чекають різноманітні завдання.

- Порахувати від 1 до 10 у прямому порядку.

- Порахувати від 10 до 1 у зворотньому порядку.

- Яке число наступне для числа 9, 8?

- Яке число є попереднім для числа 6, 4?

- Назвіть «сусідів» числа 5,8.

- Яке число більше 8 чи 9?

3. Математична розминка

- Які числа називаються одноцифровими? двоцифровими? (Одноцифрові числа – це ті, які пишуться за допомогою однієї цифри, а двоцифрові – за допомогою двох цифр).

 -Яку арифметичну дію виконуємо при знаходженні суми? (Додавання)

-Яку арифметичну дію виконуємо при знаходженні різниці?(Віднімання)

-Як називаються числа при додаванні?

- Назвіть компоненти дій при відніманні? (Зменшуване,від'ємник,різниця)

    -Молодці, от тепер я бачу, ви готові до польоту.

     Наш маршрут такий: відвідати всі планети Сонячної системи (до речі, скільки їх?8 )
      Вчитель: Вашими вірними друзями під час польоту повинні бути уважність,                       кмітливість, винахідливість та взаємодопомога.

 У кожного космонавта-астронавта є свій бортовий журнал, де він записує  свої спостереження – це ваші зошити. Починаємо вести записи в бортовому журналі, вказуємо час відльоту. (запис числа) 
22 січня 
Класна робота 

V. Вивчення нового матеріалу.

Відгадайте, що це за планета?

Прекрасна, чарівна планета.

Моря, океани, острови, континенти,

Тварини, люди і птиці, квіти.

Від сонця третя за рахунком планета. (Земля)

Учень:

Наша Земля поменше зірки.

Але їй вистачає тепла і світла,

Чистого повітря і води.

Місяць - це супутник Землі, є першим і єдиним небесним тілом, крім Землі, на якому побувала людина.

Отже, ми вирушаємо з планети Земля.

Ракета готова до вильоту і щоб успішно стартувати у космічний простір, нам потрібно уважно перевірити показання всіх приладів, як вони працюють, розігріти двигуни ракети, щоб подолати земне тяжіння. 

Екіпажам - готовність номер 1.Перевірити порядок на робочому місці, положення тіла під час польоту.

Починаємо відлік: 5, 4, 3, 2,1, пуск!

Розв’язування прикладів.

 У космосі всі планети рухаються по своїх орбітах навколо одного великого космічного тіла. Відгадайте, що є центром системи планет. Розв’яжіть приклади та розшифруйте слово. Відповіді розставте від меншого до більшого.

 

 

9 

2

8

6

4

Е

С

Ц

Н

О

 

  1.  4  6  8  9                СОНЦЕ

 

6-3 - 1            10 – 2 - 4            4+4-2          6+3 – 1           2 + 4 + 3 

Слайд 15-16

а) Орфографічна хвилинка.

Подорож продовжимо без зупинки,   З каліграфічної хвилинки».

Щоб наш космічний корабель набрав відповідну швидкість, ми маємо перевірити свою пам'ять – правильно прописати цифри 8,9. Але не просто прописати, а каліграфічно. 
- Ось ми і прилетіли. Отже, перша планета - Меркурій.

  • Зараз наш дослідник розкаже про цю планету.

Планета Меркурій  найближча до Сонця планета. Це найшвидша планета, адже за рік вона «оббігає» навколо Сонця аж 4рази. Дні тут дуже жаркі й довгі (температура +400 С цілих 3 місяці ). Ночі — навпаки, дуже холодні -180 С. Меркурій – жовта планета,покрита шаром пилу і кратерами.Там немає нічого живого. Одне лиш мовчазне і мертве каміння.

Спасибі за цікаву розповідь.
б) Математичний диктант.

 А тепер прокладемо собі математичний шлях до іншої планети.

-Вам потрібно записати результати досліджень.

  • 1-й доданок — 3, 2-й доданок — 4. Чому дорівнює сума?
  • Знайдіть суму чисел 4 і 5.
  • На скільки 6 більше 4?    
  • На скільки 5 менше 8?
  • До якого числа слід додати 7, щоб дістати 7?
  • До 4 додати стільки ж. Чому дорівнює сума?
  • Число 5 збільшити на 5.
  • Число 9 зменшити на 3.
  • 3 збільшити на 1.
  • 6 зменшити на 1.
  • 4 відняти 3.
  • Знайти різницю 10 і 7

(7,9,2,3,0,8,10,6,4,5,1,3)

Вчитель: Дуже добре, тому що ми підлетіли до Венери. Нас буде супроводжувати дослідник, який підготував повідомлення про планету, Послухаємо його. 
Венера- це друга планета від Сонця. Ця планета найяскравіший об'єкт на небі після Сонця і Місяця. Венера повільніша від Меркурія,бо тільки двічі на рік обертається навколо Сонця. Температура на поверхні Венери найвища в Сонячній системі. За розмірами Венера майже така, як і Земля.

Спасибі за цікаву розповідь.
VI. Ознайомлення з новим матеріалом

  Повторення складу чисел 8 і 9

Ну що ж, летимо далі до іншої планети.

Ой,нас здається чекає перша небезпека - метеоритний дощ. Що це таке? (Це мільярди кам'яних частинок, що обертаються в Сонячній системі. Більшість із них дуже малі і згорають, входячи у атмосферу.) Метеорити можна знищити, виконавши швидко таке завдання.

 Гра нази­вається: « Влучи в ціль.»  

Вам потрібно згадати склад числа і вставити числа.

Один відповідає, а інші підтверджують правильність словом « ціль», якщо неправильно, то «мимо».

«Склад чисел 8,9»

 

  

 

 

 

 

 

  • З небезпекою ми швидко впоралися, тому рушаємо  далі.

Наступна зупинка – планета  Марс.

Тож не будемо затримуватися, а летимо далі. Щоб успішно подолати відстань до наступної планети – Марс, потрібно розв’язати завдання яке знаходиться на дошці.

1+8=                   9-8=

2+8=                   10-8=

1+9=                   10-9=

Вчитель: Завдання виконали - і ось ми на Марсі. 
Марс – найближча до Землі планета (після Венери ). Його денна температура на поверхні нагадує земну. Це четверта планета від Сонця. Марс називають червоною планетою за його іржаво -червоний колір. Марс є найбільш вивченою планетою після Землі. На нього здійснювало посадку більше космічних апаратів, ніж на будь - яку іншу  планету. Але ніяких слідів життя не вдалось знайти. Марс удвічі менше за Землю і має два супутники – Фобос і Деймос. 
Вчитель: Давайте зробимо невеличку висадку на Марсі і трохи відпочинемо. 
- Тут ми можемо відпочити і вийти у відкритий космос.

Фізкультхвилинка.

Можемо вирушати далі.

Вчитель: Ось ми і відпочили. Тож не будемо затримуватися, а летимо далі. Щоб успішно подолати відстань до наступної планети – Юпітер , потрібно  розв’язати вирази

Самостійна робота. Складання й розв’язування прикладів.

Планета, що зустрілась на нашому шляху, - Цифрова планета. Завдання: із чисел скласти приклад і поєднати його з відповіддю.

1    7     6      2     3       

 5       4      4    8

 

 №2 с.73.

Ось і планета Юпітер.  
Юпітер – найбільша планета Сонячної системи.Її маса удвічі більша за масу всіх планет, разом взятих. Юпітер не має твердої поверхні, на яку міг би сісти космічний корабель. На поверхні планети часто бушують грози з блискавками, спостерігаються завихрені маси червоних, коричневих і жовтих хмар. Там дуже холодно. 
Вчитель: Спасибі за цікаву розповідь.

А ми летимо далі до наступної планети. Щоб долетіти до неї нам  потрібно скласти і розв’язати задачу. №3 с.73, №4 (Робота в групі)

Ми наблизилися до планети Сатурн.
Сатурн – друга за розміром планета Сонячної системи, яка у 850 разів більша за Землю.Постійні вітри тут в десятки разів сильніші, ніж на Землі, які ніколи не затихають. Планета Сатурн – королева планет. Має рівну поверхню і оточений сяючим пояском кілець,які складаються з мільйонів кам’яних уламків, покритих льодом.Але досі  про цю планету майже нічого не відомо.

Спасибі за розповідь.

Летимо далі до наступної планети. Щоб потрапити на планету Уран, ми повинні розвязати кругові приклади №6.

А зараз перед вами завдання на розвиток уваги (Слайди ).

Ви повинні подивитись на картку з зірками декілька секунд, потім я міняю картку, а ви назвете, яка зірка зявилась.

 

 

 

                                                                                                                 

 

                                                                                                        

 

 

 

 

 

  • Молодці , ви справилися з цим завданням.
    Ось і планета Уран.

Уран – сьома  планета від Сонця. Уран дуже віддалений від Сонця тому на ньому дуже холодно.Влітку на Урані Сонце не заходить 20 років, а взимку ніч триває 20 років; восени Сонце заходить і сходить кожних 9 годин. Поверхня Урану покрита океаном рідкого метану, що надає планеті блакитного кольору.

 Спасибі за відповідь.

  • Щоб потрапити на планету Нептун, потрібно виміряти відстань між  планетами, але ж як ви розумієте ця відстань є умовною. №5 с.73

Ось і остання планета- Нептун.
Нептун – восьма планета від Сонця і четверта за розмірами планета Сонячної системи. На Нептуні, як і на Урані,є надзвичайно холодні океани рідкого метану, що надають йому дивовижно блакитного кольору з білими хмарами. На Нептуні дмуть найдужчі в Сонячній системі вітри. Як і Уран, Нептун має систему тонких кілець.Там також дуже холодно.Температура на поверхні Нептуна така сама як і на Урані.
- Пора повернутися на нашу рідну планету -Земля.

     Креслення відрізків .

         Тепер ми повертаємось додому. До нашої планети 10  умовних сантиметрів. Накресліть відрізок цієї довжини. Долетить тільки той учень, хто правильно накреслить відрізок.

VІІ. Підсумки уроку.

От і Земля. Наша подорож завершилася.

Але нажаль, ми не зустріли мешканців інших планет і не знаємо, як вони виглядають. Давайте самі зараз уявимо їх.

Спробуйте з  геометричних фігур скласти інопланетянина.(Робота в парах).

Наша подорож завершилася.

У польоті ви добре подолали всі труднощі й випробування.Важким був шлях,але ви досягли кінцевої мети. Повторили матеріал показали хороші знання, виявили, кому і над чим треба попрацювати.

 Ой, а на Землі нас чекає несподіванка.

Ви ж тепер герої.У вас хочуть взяти інтерв'ю.

(«Мікрофон»)

 1.-Чи сподобалась вам подорож? Чи справдилися ваші очікування?

2.-Скільки планет і які саме ви відвідали?

З.-Що вам найбільше запам'яталося?

4.-Що було важким у польоті?

5.-Чи хотіли б ви ще здійснити подорож у Космос?

Тож усміхніться один одному, подякуйте друг другу за допомогу.

І надалі підтримуйте такі дружні стосунки.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 жовтня
Переглядів
127
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку