Тема. Вивчаємо число і цифру 7. Складання рівностей за числовим променем. Написання цифри 7.
Мета. Формувати поняття про число 7; учити співвідносити число предметів і цифру; учити писати цифру 7; формувати понятті про відношення рівності та нерівності; ознайомити учнів із способом утворення числа 7; розвивати логічне мислення та пізнавальні процеси учнів; формувати вміння застосовувати математичні знання в різних життєвих ситуаціях.
Обладнання. Підручники з математики (авт. С.О. Скворцова, О.В. Онопрієнко), зошити на друкованій основі; ручки, кольорові олівці, набори «Лего», ілюстративний та роздатковий матеріал; відеоматеріали.
Зміст уроку
1. Мотивація навчальної діяльності
Вправа «Мікрофон»
- Як ви гадаєте, яким має бути наш урок?(Відповіді учнів)
- А якими мають бути учні?(Відповіді учнів)
Отже, будемо працювати наполегливо, старанно, швидко. І постараємося, щоб жодна хвилина уроку не пройшла даремно.
2. Актуалізація опорних знань учнів
Сьогодні до нас на урок завітали персонажі однієї відомої вам казки. Але перш ніж ми з ними зустрінемося, давайте перевіримо, чи не забули ви, як треба рахувати.
Усні обчислення.
- рахуємо від 1 до 10 і плескаємо в долоні
- уявляємо, що яблука висипалися з кошика, і нам треба покласти їх назад у правильному порядку від меншого до більшого(Слайд 2)
- назвати число, попереднє до числа 3; наступне до числа 3(Слайд 3)
- назвати число, що стоїть між числами 4 і 6 (Слайд 4)
3. Вивчення нового матеріалу
Молодці! Так як ви швидко впорались із завданням, герої нашої казки дуже хочуть з вами познайомитися. Але вони трішки соромляться, їх треба запросити. І щоб ви здогадалися, хто вони, наші герої залишили для вас підказки(Слайд 5)
- Скільки морквинок ви бачите? (6)
- Шість? Мабуть, тут якась помилка…Десь загубилася ще одна морквинка. Давайте її пошукаємо (На слайді з’являється ще одна морквинка)
А тепер скільки морквинок ви бачите? (7)
- Скільки морквинок було спочатку? (6)
- Скільки морквинок знайшлося?(1)
- Як ми дізналися, скільки всього морквинок? Якою дією? (Додаванням)
- Складіть вираз. (6+1)
- Складіть рівність. (6+1=7)
- Як ми утворили число 7? (До 6 додали 1, одержали 7)
- Що показує число 6? (Скільки морквинок було)
- Що показує число 1? (Скільки морквинок знайшлося)
- Що показує число 7? (Скільки морквинок всього)
- Як ви гадаєте, для персонажів якої казки можна приготувати 7 морквинок?(Семеро козенят) (Слайд 6)
- А їх точно 7? Давайте порахуємо. (Учні рахують разом)
- (Слайд 7)Чи вистачить усім козенятам морквинок? (Так) Чому? (Морквинок 7 і козенят 7)
- Якщо морквинок і козенят порівну, то який знак між ними можна поставити? (=) (На слайді 7 з’являється знак =)
- (Слайд 8)А якщо б ми не знайшли одну морквинку, то який знак маємо поставити? (= )
Вірно! І для того, щоб порахувати всі морквинки і всіх козенят, нам стала у нагоді цифра 7(Слайд 9)
Робота з підручником.
Виконання завдання 3 (с. 29) (Слайд 10)
- Порахуйте кружечки. Скільки їх в ряду? А скільки трикутничків? Скільки квадратиків? (Сім)
- За числовим променем поясніть утворення числа 7 від попереднього та наступного чисел.
Гра «На що схоже?»
- На що схожа цифра 7? (На косу, на кочергу) (Слайд 11)
Написання цифри 7 (Слайд 12)
Цифра 7 складається з трьох елементів: хвилястої горизонтальної лінії, довгої прямої похилої лінії та короткої горизонтальної лінії.
Вчитель демонструє написання цифри 7 на дошці, учні спостерігають за діями вчителя.
Починаємо писати трохи нижче середини верхньої сторони квадрата, ведемо горизонтальну хвилясту лінію праворуч до верхньої правої вершини кута квадрата, потім, не відриваючи руки, ведемо вниз довгу пряму похилу лінію до середини нижньої сторони квадрата. Відірвавши руку, посередині другого елемента проводимо горизонтальну лінію.
- Прописати цифру 7 у повітрі
- Прописати цифру 7 самостійно в зошиті
Руханка
https://www.youtube.com/watch?v=7pGnVGCLSsk
4. Закріплення уявлень про число і цифру 7
Робота в групах.
Вправа «Конструювання»
Вчитель пропонує кожній групі скласти з цеглинок LEGO цифру 7.
Вправи на утворення числа 7.
Робота з математичними матеріалами.
- Розгляньмо кості доміно від котика. Скільки точок зображено всього? Назвіть склад числа 7 (Два і п’ять). За допомогою якої дії ви дізналися, скільки всього точок на доміно? (Дія додавання). Складемо вираз.(Слайд 13)
- Розгляньмо кості доміно від зайчика. Скільки точок зображено всього? Назвіть склад числа 7 (Три і чотири). За допомогою якої дії ви дізналися, скільки всього точок на доміно? (Дія додавання). Складемо вираз.(Слайд 14)
- Розгляньмо кості доміно від білочки. Скільки точок зображено всього? Назвіть склад числа 7 (Один і шість). За допомогою якої дії ви дізналися, скільки всього точок на доміно? (Дія додавання). Складемо вираз.(Слайд 15)
Робота з підручником (Слайд 16)
- Розгляньте схему у підручнику. Доберіть до схеми потрібний малюнок.
5. Заключна частина. Рефлексія.
Гра «Закінчи речення»
- На уроці я дізнався про цифру…
- На уроці я навчився…
- Найбільше мені сподобалося…
З яким настроєм ви закінчуєте урок? Оберіть той смайл, який найбільше вам підходить. (Слайд 17)
Ви сьогодні добре працювали. Дякую за роботу!