6 клас. Розробка уроку «Розв’язування вправ зі звичайними дробами». Павловська С.І.
Тема уроку: «Розв’язування вправ на всі дії зі звичайними дробами»
Мета:
Узагальнити та систематизувати навики та вміння розв’язувати вправи і задачі на множення і ділення, додавання і віднімання звичайних дробів, розв’язування рівнянь із звичайними дробами;
Розвивати навички усної лічби, логічне мислення, сприяти активізації розумової та пізнавальної діяльності учнів;
Виховувати культуру запису дробів, ерудованість, інтерес до вивчення математики, впевненність.
Тип уроку: систематизація та узагальнення знань, вмінь і навичок.
Обладнання: комп’ютер, проектор, картки з висловами, презентація, портрети І. Ньютона, І.Франка, картки з завданнями.
Впевненність – наймогутніша творча сила.
Ніколи не втрачай терпіння – це останній ключ, що відкриває двері.
Антуан де Сент-Екзюпері
Хід уроку
Учитель. Сьогодні на уроці ми не тільки систематизуємо знання про дії зі звичайними дробами, розв’яжемо рівняння, а й дізнаємося деякі історичні відомості про «дріб» та факти про українського письменника І.Я.Франка
1) Завдання «Кодувальник», закодовано прізвище вченого, який намагався дати означення звичайного дробу.
+ 0,5
+ 2/16
0,25 –
1,25 +
1 +
2 + 1
2 – О; 1 – Т; – Ь; 0 – Ю; 4 – Н; 1 – Н. (НЬЮТОН)
Історична довідка: біографія І.Ньютона, поняття «дріб» (презентація учнів).
Ісаа́к Нью́тон — англійський вчений, який заклав основи сучасного природознавства, творець класичної фізики та один із засновників числення нескінченно малих.
2) Завдання «Розминка» (закінчити речення).
1. дріб у якого чисельник менший за знаменник …
2. щоб додати два дроби з однаковими знаменниками треба …
3. взаємно-оберненими називаються числа…
4. добуток двох дробів дорівнює…
5. добуток взаємно-обернених чисел…
6. з двох дробів з однаковим знаменниками більшим буде той…
7. з двох дробів з однаковими чисельниками більшим буде той…
8. щоб поділити два дроби, треба…
9. якщо чисельник і знаменник дробу помножити або поділити на одне і те саме число, то…
3) Математичний диктант
Крім історичних відомостей про дроби, ми сьогодні мовою математики дізнаємося дату народження Великого Каменяра – Івана Яковича Франка, який написав багато казок для дітей, виконавши математичний диктант.
Назвіть які ви знаєте казки Франка? («Фарбований лис», «Осел і дрозд», «Лис і дрозд», «три міхи хитрощів», «Наші предки», «Вовк Війтом», «Лис і віл», «Ріпка»)
І варіант ІІ варіант
а) : а) :
б) * 14 б) * 24
в) 0 * в) :
г) 2 : г) 3 :
Відповідь: 27.08.1856.
А зараз давайте підрахуємо скільки років з дня народження письменника святкувалося в 2020 році.
2020 – 1856 = 164
Народився письменник в с.Нечуєві Дрогобицького повіту в родині коваля Якова Франка. Майбутній письменник записував ще з дитинства коломийки, приповідки, казки.
4) Індивідуальна самостійна робота (картки)
Картка 1 Картка 2 Картка 3
* 5 * + 2
5 * * *
+ + 5 6 + 7
Картка 4 Картка 5 Картка 6
+ 1 * 1 3 – 1
5 – 1 9 – 4 1 * 1,4
2 : + + :
Картка 7 Картка 8 Картка 9
6 – 2 1 + 4 – 2
* * *
Х : = 1 * Х = 1 * Х = 1
Картка 10 Картка 11 Картка 12
* * 2 *
5 – 4 2 + 3 - 2
4 * Х = 10 + 9 2 * Х = 69
Картка 13 Картка 14 Картка 15
* Х = 1 1 * Х = 1 * У = 1
6 + Х = 10 5 + У = 16 8 + 1 Х = 15
: 7 – 4 :
Картка 16 Картка 17
2 * Х = 1 5 * а = 1
9 _ У = 3 (1 + ) Х = 1
* 1 + (1 - ) : 1
- + 2 7,5 * 2
5) Завдання «Хто швидше?»
а) Розв’язати рівняння: Х : = 8
Відповідь: 2
Якщо корінь рівняння помножити на 25, то одержимо кількість казок які написав І.Я.Франко (50 казок)
б) Обчислити: 3 * 5 + 25 =
Відповідь: 41
Якщо чисельник результату помножити на 4, то одержимо число що показує кількість казок І. Франка у збірці «Коли ще звірі говорили» (20 казок).
6) Підсумок уроку
Що було найскладніше на уроці?
Що треба повторити по даній темі?
Похвали себе одним реченням.
7) Домашнє завдання: повторити правила.
Задачі: