Розробка уроку математики для 1 класу "Перевірка додавання і віднімання"

Про матеріал
Навчати дітей перевіряти додавання - відніманням, а віднімання – додаванням; удосконалювати навички перевірки правильності розв'язання простої задачі шляхом складання оберненої; формувати обчислювальні навички. Розвивати інтерес до предмету, математичну мову, логічне мислення, виховувати вміння працювати в колективі і самостійно.
Перегляд файлу

              «Перевірка додавання і віднімання»

                                       (урок математики 1 клас)

 

       Опорний заклад загальної середньої освіти Розумівська школа

   Долинської сільської ради Запорізького району Запорізької області

         Вчитель початкових класів Русанова Людмила Вікторівна

 

 

Мета: навчати дітей перевіряти додавання  - відніманням, а віднімання – додаванням; удосконалювати навички перевірки правильності розв'язання простої задачі шляхом складання оберненої; формувати обчислювальні навички. Розвивати інтерес до предмету, математичну мову, логічне мислення, виховувати вміння працювати в колективі і самостійно.

 

 

І. Організація класу.

Вчитель.

Пролунав шкільний дзвінок

Починається урок

Ось і ти часу не гай-

Працювати починай.

А працювати з нами буде гостя, відгадайте хто:

Стало біло навкруги.

Я розтрушую сніги.

Наганяю холоди.

Води сковую в льоди,

В дружбі з дітьми я всіма.

Здогадались? Я…….(Зима).

 

   Сьогодні незвичайний зимовий урок математики. Ми разом із Зимою будемо вчитися перевіряти розв'язання прикладів на + і -; повторимо вивчений матеріал.

     В кінці уроку Зима допоможе  мені визначити найрозумніших, найактивніших учнів на уроці.

   А зараз гостя пропонує провести математичну розминку.

ІІ. Усний рахунок.

  1. Назвіть числа з дес.;
  2. Пограємо в сніжки  - 40; 32; 66; 51; 72.

Чарівна паличка Зими збільшила числа на 3.

3.Хто перший спіймає «зайву» сніжинку: 100; 90; 80; 70; 50; 20

                                                                       31; 32; 35; 73; 39

                                                                        44; 55; 35; 66; 22.

    4.День – ніч пропонує Зима вашу улюблену гру:

7+4; 11-2; 9+3; 12-5; 8+5;

Зима задумала число від нього відняти 4 і отримаємо 7. Яке число задумала Зима? (11) Це її улюблене число. Можливо. Тому вона до нас сьогодні 11 грудня і завітала.

 

☼ Підготовка пальців до письма.

 

ІІІ Каліграфічна хвилина.

- Запишіть дату і каліграфічний рядок, як намалювала Зима із сніжинок.

- Виберіть найкращі, на ваш погляд, три трійки і позначте над ними простим олівцем ☼.

Підсумок. В кого вийшло три і більше ☼. Дякую. Гадаю, при моїй перевірці в нас буде мало розходжень в ☼.

  • Які зимові ігри ви знаєте? (відповіді дітей).

А зараз ми зліпимо Сніговика.

Самостійна робота.

Записуйте тільки відповіді через кому в рядок:

(вчитель показує картки із завданнями).

Перевірка виконаної роботи.

 

Зимонька радіє разом з вами і гадає що більшість із вас не помилялись при розв'язуванні прикладів. Хоча від помилок не застрахований ніхто.

Трішки ми попрацювали

Сили наші підупали.

Треба нам би відпочити,

Свої сили відновити.

 

Фізхвилинка.

http://muzlishko.ru/mp3/%D0%9C%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%B5%D1%86%D1%8C%20%D0%BF%D0%BE%D1%89%D1%96%D0%BF%D0%B0%D0%B2%20%D0%BD%D0%B0%D0%BC%20%D1%89%D1%96%D1%87%D0%BA%D0%B8

 

ІУ. Мотивація навчально – пізнавальної діяльності.

Від помилок не застрахований ніхто. Головне – треба вміти їх знайти і виправить. Саме тому сьогодні ми й будемо вчитися робити перевірку прикладів на + й -. Давайте разом прочитаємо тему уроку. Відсьогодні вам не доведеться чекати, поки вчитель або дорослий перевірить ваші обчислення; ви самостійно зможете перевірити свої приклади. Тож. вперед. – чотири математичні сніговики вже чекають.

1.Ознайомлення зі спостереженням перевірної дії + на – і навпаки – на +.

- що спільного ви помітили в прикладі? Знайдіть такі ж приклади №1 на с.20 в навчальних зошитах.

-давайте складемо до кожного прикладу на + два приклади на -.

-що ви помітили при розв'язанні? (якщо від суми – один доданок, то отримаєте другий доданок. А…)

-давайте перевіримо, чи правильно ми з вами вивели правило? Прочитати тихим гудінням пам'ятку. Тепер вголос.

-коли ми можемо використати це правило? (що перевірити чи правильно розв'язаний приклад на +).

Зверніть увагу! Зручно користуватись ось таким алгоритмом – схемою (вчитель показує схему).

2.Первинне закріплення способу перевірки дії +.

Завдання 2.

-а тепер застосуємо нове правило про перевірку додавання у виконанні завдання №2. Знайдіть. Прочитайте завдання. То ж. що будемо робити?

   У сніговий намет Зима заховала приклад №2.

(розв'язання з поясненням біля дошки).

 

Фізхвилинка – «Мороз, ожеледиця, сніг».

Мороз – потирає вуха, ніс, хукає в долоні;

Ожеледиця – присідає;

Сніг – робить два стрибки.

 

3.Ознайомлення із способом перевірки дії на -.

Подивись, як складено перевірку до прикладу на -.

12 – 7 = 5

            +

Перевірка: 5+7= 12

                    7+5= 12

-яку особливість в перевірці ви помітили?

-давайте співставимо наші висновки з пам'яткою.

Звернемось до джерела знань – підручника. Прочитати пам'ятку хором у вільному темпі буксиром.

4.Первинне закріплення способу перевірки дії на -.

(діти виконують практичне завдання).

5.Хвилинка здоров'я. Релаксаційна вправа.

«Кулачки»+ офтальмологічна пауза: знайти у таблиці числа від 1 до 25.

Гарні друзі є в зими: сани, лижі, ковзани.

6. «Лижні перегони» від Зими

(Діти змагаються. Підсумок. Перевірка).

 

Фізхвилинка. «Сірий зайчик».

 

Сірий зайчик сів і жде,

Спритно вушками пряде.

Зимно зайчику стояти

Треба трішки пострибати.

Скік, скік, скік, скік.

Треба трішки пострибати

Пострибати, відпочити.

До уроку приступити.

 

 

 

У. Формування вмінь і навичок. Закріплення вивченого.

1.Усна фронтальна робота над завданням №5.

Зачитати завдання до вправи №5. Прочитати пошепки першу задачу, повторити за коротким записом. Перевіримо. Як це зробити?

  • Прочитати друге завдання (зробити аналогічно)

2.Творча робота над задачами в групах.

-як ще можна перевірити розв'язання задачі?

-давайте це зробимо в групах.

Складіть обернені задачі за коротким записом. Розв'яжіть усно.

3.Звітування груп.

 

Фізхвилинка. «Сніжинка»

 

4.Розв'язання логічних задач.

А) «Хто влучив у ціль?»

Б) робота в парах.

 

УІ. Рефлексія навчально – пізнавальної діяльності учнів.

  • Про що ви дізналися сьогодні на уроці?
  • Як можна перевірити правильність виконання дії на + дії на -.

Домашнє завдання.

 

docx
Додано
28 січня 2019
Переглядів
689
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку