Розробка уроку математики для 2-го класу. Тема: Таблиця множення числа 5. Знаходження значень виразів із буквою. Складання й розв’язування задачі за малюнком і схемою (№647-657).

Про матеріал
Тема: Таблиця множення числа 5. Знаходження значень виразів із буквою. Складання й розв’язування задачі за малюнком і схемою (№647-657). Мета: опрацювати таблицю множення числа 5; формувати в учнів уміння складати задачі за даною схемою виразу; формувати вміння знаходити значення виразів, у складі яких двічі повторюється та сама змінна; розвивати пізнавальний інтерес до навчання; виховувати любов до рідного краю. Навчальні цілі : розуміє множення числа 5 як дію додавання однакових доданків; замінює суму однакових доданків добутком, добуток – сумою однакових доданків; знає назви компонентів та результатів дій множення і ділення; розуміє ділення як дію, обернену до множення; знає властивості дій множення числа 5 ; перетворює іменовані числа, виражені в одиницях двох найменувань; розв’язує прості задачі , обгрунтовує усно вибір арифметичної дії, якою розв’язується задача.
Перегляд файлу

Тема: Таблиця множення числа 5. Знаходження значень виразів із буквою. Складання й розв’язування задачі за малюнком і схемою (№647-657).

 Мета: опрацювати таблицю множення числа 5; формувати в учнів уміння складати задачі за даною схемою виразу; формувати вміння знаходити значення виразів, у складі яких двічі повторюється та сама змінна; розвивати пізнавальний інтерес до навчання; виховувати любов до рідного краю.

 Навчальні цілі : розуміє множення  числа 5 як дію додавання  однакових доданків; замінює суму однакових доданків добутком, добуток – сумою однакових доданків; знає назви компонентів та результатів дій множення і ділення; розуміє ділення як дію, обернену до множення; знає властивості дій множення числа 5 ; перетворює  іменовані числа, виражені в одиницях двох найменувань; розв’язує прості задачі , обгрунтовує усно вибір арифметичної дії, якою розв’язується задача.

 

Обладнання: таблиця множення числа 5, ілюстрації до теми, роздатковий матеріал, короткий запис до задач, відео, фішки.

Тип уроку  : Засвоєння нових знань.

 

                                                  Хід уроку

I. Організаційний момент.

1. Привітання

Пролунав уже дзвінок, починається урок.

На уроці не куняй – математику вивчай.

- Доброго дня , діти, мене звати Анжеліка  Михайлівна і сьогодні я проведу у вас урок математики.

II.  Актуалізація  опорних  знань

1.  Перевірка домашнього завдання(с.99, завдання 645;646)

Давайте перевіримо, як ви виконали домашнє завдання.

Прочитайте результат , який ви отримали під час розв’язання завдання 645?   ( 5)

-Який вираз ви склали до задачі ? ( (13+2) : 3 = 5 (п.)

-Якою буде відповідь? (По 5 парт у кожному ряді)

Завдання 646

-У першому і другом у прикладі зачитайте результат?  (37+45=82, 62-36=26)

  третьому і четвертому поясніть розв’язання та зачитайте результат. ( 2*8-12=4, 3*8+40=64)

-Яку дію ми спочатку виконуємо при виконанні п’ятого і шостого прикладів? (ділення, а пізніше додавання  16:2+32=40, 24:3+13=21)

- Чим схожі сьомий і восьмий приклади? (компонентами віднімання) Чи однакові результати ви отримали? ні (81-(14-7)= 74, 81-14-7=60) Як ви помітили дужки  відіграють велике значення при виконанні дій.

- Дітки, до нас з вами прийшов лист. Пишуть його гномики. Сьогодні Принц влаштовує бал , і запросив всіх в тому числі і нашу Білосніжку на бал. Але зла чаклунка  зачарувала нашу Білосніжку  і вона не може дістатись до палацу, але ми дуже хочемо їй допомогти, проте  дітки ми самі впоратися не можемо, допоможіть нам. А для цього вам необхідно старанно попрацювати над завданнями. Кожний гномик підготував для вас завдання.

2.Робота в групі

Простак           Тихоня              Соня               Буркотун

2*8 +4=            3*5+6=              4*2+5=           2*4+14=           

(40-36) * 8=     (20-17)*4 =       (18-14)*3=       (30-26) *2=                       

8:4 + 3=             15:3 +4=           16:2 +3=         16:4+4=

4*2-2=                 2*8-5=            3*5-4 =            3*8-3=

Веселун               Док     

4*5+16=              2*4+10=

(20-16)*4=          (16-13)*5=

18:2+5=               32:4 +5=

3*5-6=                 4*5-7=

3. Гра «Ланцюжок»

- Дітки, а  сьомий гномик Розумник сказав , що ці завдання для вас легенькі, то він придумав складніше, давайте спробуємо його виконати і допоможемо розчарувати Білосніжку.

8 * 2 : 4 *3= 12

24: 4 +2 - 4 = 4

- Молодці , ми допомогли гномикам розчарувати Білосніжку і  потрапити на бал.

4. Хвилинка каліграфії з логічним завданням

- А тепер за те, що ви допомогли Білосніжці потрапити на бал, вона вже сама вам підготувала цікаві завдання.

- Дітки, продовжіть ряд чисел до 50. Встановіть закономірність. (Кожне наступне число більше попереднього на 5, тому ваше завдання продовжити цей ряд,  збільшуючи попереднє число на 5 і так до 50).

- Наш ряд чисел розпочинається із числа 5, до числа 5 додали ще 5 і отримали число 10, теж саме  зробили із числом 10, до нього додали 5 і отримали 15 , яке наступнє число? І т.д…

5; 10; 15; ……….;50.                                   (5,10,15,20,25,30,35,40,45,50)

Ш. Повідолення теми і мети уроку.

- Сьогодні на уроці,  Білосніжка пропонує вам  вивчити таблицю множення числа 5 і  навчитися знаходити значення виразів із буквою.

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Робота за підручником (с.99-100)

Завдання 647. Коментоване розв’язування прикладів. На дошці записую приклади, в той же момент учні записують їх в себе у робочих зошитах.

4+4+4                    5+5+5+5+5+5

Учні додають, а потім замінюють додавання множенням

4*3=12                   5*6=30

Завдання 648. Колективне опрацювання матеріалу. Прочитайте рівність 5*8=40. Що показує множник 8? (8 показує, скільки разів взято число 5 доданком)

  • Як перевірити, що 5*8=40? ( Можна перевірити додаванням : 5+5+5+5+5+5+5+5=40

Завдання 649. Колективне опрацювання матеріалу

 (Учні пояснюють , як склали таблицю множення числа 5. Вивчають її напам’ять.) По 5 взяли 2 рази, отже 5*2=10 і т.д.

Як можна одержати наступний добуток із попереднього?(+5)

Завдання 650 (письмово).

Учні пояснюють, як виконати обчислення , користуючись таблицею множення числа 5.

5*3+12= 27

5*7-23= 12

5*9+50= 95

5*8-14= 26

Завдання 651(письмово).

Короткий запис до задачі.                        Посадив – 4 ряди, по 5 дерев  Всього дерев - ?

Читання та вивчення умови.                    

- Один учень читає умову задачі.

Садівник посадив дерева в 4 ряди, по 5 дерев у кожному. Скільки всього дерев посадили садівник?

Вивчення умови  задачі:

- Про що розповідається в задачі? (садівника,який садив дерева)

 - Скільки рядів дерев посадив садівник? (4), а по скільки дерев було у кожному ряді? ( по 5)

Підбір арифметичних дій:

- Якою  арифметичною дією ми розв’яжемо цю задачу? (множення)

  • Який вираз ми складемо до задачі?

 5*4=20(д.)

- Яка буде відповідь до задачі?

Відповідь: всього 20 дерев посадив садівник.

  • Дітки, а давайте складемо обернену задачу до цієї задачі? Яку? Як це зробити? Те , що було шукане (20) беремо за відоме. Одне з числових даних , яке було в задачі беремо за шукане (наприклад 4) Формулюємо задачу:

- Нам відомо, що садівник посадив 20 дерев  у 4 ряди. Скільки дерев було у кожному ряді?

20: 4=5 (д.)

- Яку відповідь ми запишемо до задачі?

Відповідь : 5 дерев було у кожному ряді.

- Садівник посадив 20 дерева в декілька рядів, по 5 дерев у кожному. Скільки рядів дерев посадив садівник? 

20 : 5 = 4 (р.) – рядів дерев посадив садівник.

Відповідь: 4 ряди.

  • Молодці, правильно.

Завдання 653

 За малюнком і схемою склади та розв’яжи задачу із запитанням : «Скільки всього вареників у мисках?».

  • Скільки всього мисок зображено на малюнку? (3)
  • Скільки вареників у першій мисці ? (5) , а у другій ? (також 5)
  • Чи така ж кількість вареників у третій мисці ? (ні)
  • Отож, скільки вареників у третій мисці ? ( 3 вареники)
  • Якою дією ми можемо дізнатися скільки всього вареників у трьох мисках? (додаванням 5+5+3=13)
  • Що потрібно додати? ( кількість вареників у трьох мисках)
  • А  давайте суму вареників у першій і другій мисці запишемо як добуток 5*2
  • Який вираз ми можемо скласти?

5*2+3=13 ( в.)

  • Яка відповідь буде до задачі?

Відповідь : 13 вареників у трьох мисках.

2. Фізкультхвилинка

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій поклоніться

За щасливий день вчорашній.

І до сонця потягніться.

В різні боки нахиліться.

Веретеном покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте.

І за парти тихо сядьте.

V. Узагальнення й систематизаці знань

1. Гра « Добери число» Робота в парах на швидкість.

- Випишіть числа, які при множенні на 5 закінчуються 0 : 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,10.                                                                                          

  (2, 4, 6 , 8)

- Випишіть числа, які при множенні на 5 закінчуються 5 : 2 , 3, 4, 5, 6 , 7 , 8, 9, 10

(3, 5, 7, 9)

- Що цікавого ви помітили? (парні числа при множенні на 5 закінчуються нулем, а непарні закінчуються на 5)

2. Розв’язування завдання 654 (письмово)

Пригадаймо: 1 дм = 10 см,    1 м = 10 дм = 100 см.

5 м 6 дм   =  …. дм                                               (56 дм)

6 дм 5 см = ….см                                                  (65 см)

8 дм 7 см < … дм 9 см                                      (9 дм 9 см)

43 дм = …м…дм                                            ( 4м 3 дм)

34 дм = … м…дм                                           (3 м 4 дм)

5 м 6 дм > 5м … дм                                        (5 м 5 дм)

3. Розв’язування завдання зі зміною а.

Обчисли значеня виразів, якщо а=16         а+40; а:4; а+(а+2)

  • Дітки, якщо а=16, то а+40=16+40=56
  • Якщо а=16, то а:4=16:4=4
  • І якщо а=16, то а+(а+2)=16+(16+2)=34
  • Молодці!

VI. Підбиття  підсумків. Рефлексія

  1. Перевірка техніки обчислення (відео)

     5*2

5*5

4*5

5*6

5*2-3

8:2

5*7

VI. Повідомлення домашнього завдання

С. 100-101, завдання 656; 657

- Інструктаж

Дітки, на домашнє завдання ви повинні розв’язати завдання 656 у якому потрібно обчислити значення виразів, якщо а = 12

Наприклад , якщо а=12, то а+40=12+40=52 і т.д

І ще ви повинні розв’язати завдання 657, у якому потрібно накреслити відрізки заданих довжин та підписати їх.

Наприклад, довжина першого відрізка 15 см, а другого на 5 см коротший, отже вам потрібно спочатку виконати дію віднімання від 15-5=10, згідно з відповідю другий відрізок буде мати довжину 10 см і т.д

 На цьому наш урок завершений : «До побачення!»

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
8 березня 2019
Переглядів
1328
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку