Урок з використанням STEM - технологій "Вправи та задачі на засвоєння таблиць ділення і множення чисел 2 і 3. Творча робота над задачею.

Про матеріал
Закріпити знання учнів табличного множення і ділення на 2 і 3; удосконалювати обчислювальні навички виконання арифметичних дій різного ступеня, уміння розв'язувати задачі; розширити і поглибити знання учнів у вивченні таблиці; сприяти розвитку пізнавальної активності учнів, активізувати розумову діяльність другокласників на уроці математики шляхом цікавих задач, нестандартних завдань; розвивати пам ять, обчислювальні навички, уміння доказово міркувати і пояснювати свої дії; виховувати інтерес до вивчення математики, впевненість у своїх силах, колективізм, вміння прийти на допомогу, охайність і наполегливість у навчанні.
Перегляд файлу

Відділ освіти Зачепилівської селищної ради
Сомівська філія Зачепилівської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Зачепилівської селищної ради Харківської області

 

 

 

 

 

Інтегрований урок з математики та природознавства у 2 класі з використанням STEMтехнологій
 

 

 

Тема. Вправи та задачі на засвоєння таблиць ділення і множення чисел 2 і 3. Творча робота над задачею

 

 

 

 

 

Підготувала
вчитель початкових класів
спеціаліст ІІ категорії
Галенко Вікторія Олександрівна

 

 

2019 рік

Мета:
*Формування предметних компетентностей: закріпити знання учнів табличного множення і ділення на 2 і 3; удосконалювати обчислювальні навички виконання арифметичних дій різного ступеня, уміння розв'язувати задачі; розширити і поглибити знання учнів у вивченні таблиці; сприяти розвитку пізнавальної активності учнів, активізувати розумову діяльність другокласників на уроці математики шляхом цікавих задач, нестандартних завдань; розвивати пам ять, обчислювальні навички, уміння доказово міркувати і пояснювати свої дії; виховувати інтерес до вивчення математики, впевненість у своїх силах, колективізм, вміння прийти на допомогу, охайність і наполегливість у навчанні.
*Формування ключових компетентностей.
- уміння вчитися: виконувати розумові операції та практичні дії; формувати здатність  само організовуватися до навчальної діяльності; навчати визначати мету діяльності;
- соціальної: формувати здатність особистості продуктивно співпрацювати з партнерами у парі;
- інформаційної: удосконалювати вміння будувати й опрацьовувати інформацію з підручника;
- здоров'язбережувальної: формувати здатність учнів дбайливо ставитися до власного здоров я та здоров я інших людей;
- загальнокультурної: сприяти розумінню, що математика є невід мною частиною загальнолюдської культури.
Обладнання: комп'ютер, екран, презентація, підручник, зошит, предметні малюнки, малюнки ракет, планет.
Тип уроку: закріплення та узагальнення знань учнів.
Форма уроку: урок-подорож
Міжпредметні зв’язки: математика + природознавство.
Методичні прийоми: робота в парах; гра «Мікрофон»; гра «Мовчанка»; вправа «Мозковий штурм».

 

 

 

 

 

 

                                                                Хід уроку

І.Організація класу

         Раз, два, три, чотири, п ять.

         Прошу всіх рівненько встать.

         Пролунав уже дзвінок -

         Починаємо урок!

  • Сьогодні ми всі веселі, бадьорі і я, сподіваюся, будемо працювати старанно, гарно, на радість усім.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Сьогодні на уроці математики ми з вами відправимося в захоплюючу подорож у космос.

Під час нашого польоту перевіримо ваші знання таблиці множення і ділення на 2 і 3.

( Слайд 1)

Наша подорож буде проходити через п ять планет Сонячної системи: Венера, Марс, Юпітер , Сатурн і Меркурій, де вас буде очікувати маса цікавих математичних завдань.
Дружба з такою точною і такою необхідною наукою, як математика допоможе вам здійснити цей політ.

( Слайд 2)

А ще вашими вірними друзями мають стати: уважність і кмітливість, швидкість мислення, винахідливість і взаємоповага.

Кожен з вас має чітко виконувати правило наших подорожей:

(Слайд 3)

       Душу і серце в роботу вклади,

       Кожну хвилину в труді збережи!

- Протягом уроку буде видно, екіпаж якого корабля працював найкраще, тому давайте розділимося на 2 екіпажі .

- За правильні відповіді ви будете отримувати космічні дарунки (зірочки), які допоможуть вас оцінити наприкінці уроку.

- Дороговказом буде підручник, а бортовим журналом-ваші зошити.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  • Щоб успішно стартувати у космічний простір, нам треба перевірити показники всіх приладів, як вони функціонують, тобто наш мозок, розігріти двигуни ракети, щоб подолати земне тяжіння.

( Слайд 4)

Гра «Мовчанка»

C:\Users\Алина\Desktop\Відкрит урок з матем Б.jpg

  • Усі прилади функціонують нормально, двигуни розігріті. Екіпажі готові до старту. Займайте свої місця, полетіли.

(Слайд 5)

ІV. Хвилинка каліграфії

( Слайд 6)

-А ось і наша перша планета Венера.
* Венера - найяскравіша планета Сонячної системи. Її відстань до Сонця дорівнює 108 млн. км. За свій яскравий блиск у нічному небі їй дали ім. я римської богині кохання Венери. За розмірами вона майже така сама, як і Земля. Вона – немов «сестра» нашої планети.

Щоб потрапити на цю планету нам потрібно повторити як каліграфічно писати цифри, а які саме здогадаєтесь відгадавши загадки.

1) Півень наш злетів на тин,

     А на тині ще один.

     Скільки ж півників усіх?

    Полічи швиденько їх.   ( два)

2) Чотири сороки ішли на уроки,

      Одна із сорок не вивчила урок.

     Скільки ж сорок вивчили урок?

  • Як ви гадаєте, чому саме сьогодні ми пишемо цифри 2 і 3?

(тому, що будемо повторювати таблиці множення і ділення на 2 і 3)

  • На що схожа двійка? Трійка?

( діти прописують у зошитах числа 2 і 3)

V. Робота над темою уроку

  • Ну що ж, летимо далі до іншої планети

(слайд 7)

  • Ой, нас, здається, чекає перша небезпека-метеоритний дощ. Але він нас не зляка. Для того, щоб врятуватися від дощу потрібно згадати таблицю множення на 2 і 3.

Робота в парах

Розкажи сусідові по парті таблицю множення чисел 2,3

- Молодці! Ми подолали метеоритний дощ.

-А ось і наша планета Марс.

(Слайд 8)

Марс - четверта планета, що входить до групи внутрішніх планет. Відстань між Марсом та Сонцем близько 228 млн. км. Марсові дали ім. я римського бога війни. Марс - пустельна рівнина з численними скелями, вулканами. Поверхня вкрита дрібним піском. На Марсі є пори року. Він має два супутники - Фобос і Деймос.

- Щоб не заблукати на планеті, давайте звернемося до нашого дороговказа - підручника

- Відкрийте підручники на с.87, №557

( Слайд 9)

Вправа « Мозковий штурм»

- Що називається множенням? (додавання однакових доданків називається множенням)

- Як називаються числа при множенні? (множник, множник,добуток)

- Давайте обчислимо добутки ( усно)

VІ. Фізкультхвилинка
(Слайд 10)

  • Прибувши на планету  Юпітер  - давайте трішки відпочинемо.

Юпітер - найбільша планета Сонячної системи-король планет, тому її названо на честь головного бога всіх римських богів.

( Слайд 11)

  • Продовжуємо нашу подорож. Летимо на планету Сатурн.

( Слайд 12 )

Сатурн - шоста планета Сонячної системи. Їй дали ім. я бога, який був батьком Юпітера. Сатурн, так само, як і Юпітер, випромінює свою енергію. Навколо Сатурна обертаються дивовижні кільця. Крім них, навколо Сатурна обертаються 19 супутників. Сатурн має вигляд яскравої зірки.

- Мешканці цієї планети пропонують нам виконати завдання № 560 (с. 87 підручника) письмово

1) Гра «Мікрофон» (учні по черзі зачитують відповіді виконаних виразів)

Ми активно знову попрацюємо,

Над задачами творчо поміркуємо.

Запишемо в зошитах свої думки,

Хай зрадіють нашим успіхам усі залюбки.

2)Робота над задачею №559 ( с. 87 підручника)

- Що означає число 18?

-Що означає число 22?

- Про що дізнаємося, якщо додамо ці числа?

- Про що дізнаємося, якщо від більшого з них віднімемо менше?

- Розглянемо третій вираз. Що означає сума в дужках?

- Що означає число 30?

- Про що дізнаємося, обчисливши третій вираз?

Продовжуємо наш політ. І ось ми на планеті Меркурій.

( Слайд 13 )

Меркурій-найближча до Сонця планета. Його радіус втричі менший за Землю. Він друга по величині планета. На ній не має ні води, ні повітря. На поверхні багато кратерів, є гори.

  • Меркуріани, щоб ближче з нами познайомитися, пропонують нам розв'язати задачу №563 ( с. 88 підручника)

Пошук способу розв'язання задачі проводимо від числових даних.

  • Про що дізнаємося спочатку?

(Скільки кабачків зібрали з двох грядок)

- Як про це дізнаємося?    ( додаванням)

- Як називаються компоненти при додаванні? (доданок, доданок, сума)

- Запишемо дію, не обчислюючи результату: 10 +8

- Про що дізнаємося після цього?

(Скільки кабачків поклали в один кошик)

- Якою дією?  (діленням)

- Як називаються компоненти при діленні? (ділене, дільник, частка)

- Отже, одержану суму 10+8 поділимо на 3, на кількість кошиків.

Одержимо вираз ( 10+8) :3

- Запишіть цей вираз і обчисліть його значення. Сформулюйте і запишіть відповідь до цієї задачі.

- Складіть подібну задачу і запишіть вираз для її розв'язання.

VІI. Підсумок уроку

- Ми відвідали 5 планет, а зараз час повертатися додому.

- Щоб успішно повернутися,потрібно розв'язати віршовані задачі

( Слайд 14)

От і Земля.

(Слайд 15)

Наш політ успішно завершився.

( Слайд 16 )

Гра «Мікрофон» 

                                               Я

              /                                                             \

         Зумів                                                     Навчився

  • Найкраще сьогодні у нас працював під час польоту екіпаж…..

VIIІ. Домашнє завдання

(Слайд 17)

  • Останнім записом у бортовому журналі буде домашнє завдання:

№ 558, 564, с. 87 -88 підручника.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Давиденко Юлія Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 березня 2019
Переглядів
870
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку