Відділ освіти Зачепилівської селищної ради
Сомівська філія Зачепилівської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Зачепилівської селищної ради Харківської області
Інтегрований урок з математики та природознавства у 2 класі з використанням STEM – технологій
Тема. Вправи та задачі на засвоєння таблиць ділення і множення чисел 2 і 3. Творча робота над задачею
Підготувала
вчитель початкових класів
спеціаліст ІІ категорії
Галенко Вікторія Олександрівна
2019 рік
Мета:
*Формування предметних компетентностей: закріпити знання учнів табличного множення і ділення на 2 і 3; удосконалювати обчислювальні навички виконання арифметичних дій різного ступеня, уміння розв'язувати задачі; розширити і поглибити знання учнів у вивченні таблиці; сприяти розвитку пізнавальної активності учнів, активізувати розумову діяльність другокласників на уроці математики шляхом цікавих задач, нестандартних завдань; розвивати пам ять, обчислювальні навички, уміння доказово міркувати і пояснювати свої дії; виховувати інтерес до вивчення математики, впевненість у своїх силах, колективізм, вміння прийти на допомогу, охайність і наполегливість у навчанні.
*Формування ключових компетентностей.
- уміння вчитися: виконувати розумові операції та практичні дії; формувати здатність само організовуватися до навчальної діяльності; навчати визначати мету діяльності;
- соціальної: формувати здатність особистості продуктивно співпрацювати з партнерами у парі;
- інформаційної: удосконалювати вміння будувати й опрацьовувати інформацію з підручника;
- здоров'язбережувальної: формувати здатність учнів дбайливо ставитися до власного здоров я та здоров я інших людей;
- загальнокультурної: сприяти розумінню, що математика є невід мною частиною загальнолюдської культури.
Обладнання: комп'ютер, екран, презентація, підручник, зошит, предметні малюнки, малюнки ракет, планет.
Тип уроку: закріплення та узагальнення знань учнів.
Форма уроку: урок-подорож
Міжпредметні зв’язки: математика + природознавство.
Методичні прийоми: робота в парах; гра «Мікрофон»; гра «Мовчанка»; вправа «Мозковий штурм».
Хід уроку
І.Організація класу
Раз, два, три, чотири, п ять.
Прошу всіх рівненько встать.
Пролунав уже дзвінок -
Починаємо урок!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Під час нашого польоту перевіримо ваші знання таблиці множення і ділення на 2 і 3.
( Слайд 1)
Наша подорож буде проходити через п ять планет Сонячної системи: Венера, Марс, Юпітер , Сатурн і Меркурій, де вас буде очікувати маса цікавих математичних завдань.
Дружба з такою точною і такою необхідною наукою, як математика допоможе вам здійснити цей політ.
( Слайд 2)
А ще вашими вірними друзями мають стати: уважність і кмітливість, швидкість мислення, винахідливість і взаємоповага.
Кожен з вас має чітко виконувати правило наших подорожей:
(Слайд 3)
Душу і серце в роботу вклади,
Кожну хвилину в труді збережи!
- Протягом уроку буде видно, екіпаж якого корабля працював найкраще, тому давайте розділимося на 2 екіпажі .
- За правильні відповіді ви будете отримувати космічні дарунки (зірочки), які допоможуть вас оцінити наприкінці уроку.
- Дороговказом буде підручник, а бортовим журналом-ваші зошити.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
( Слайд 4)
Гра «Мовчанка»
(Слайд 5)
ІV. Хвилинка каліграфії
( Слайд 6)
-А ось і наша перша планета Венера.
* Венера - найяскравіша планета Сонячної системи. Її відстань до Сонця дорівнює 108 млн. км. За свій яскравий блиск у нічному небі їй дали ім. я римської богині кохання Венери. За розмірами вона майже така сама, як і Земля. Вона – немов «сестра» нашої планети.
Щоб потрапити на цю планету нам потрібно повторити як каліграфічно писати цифри, а які саме здогадаєтесь відгадавши загадки.
1) Півень наш злетів на тин,
А на тині ще один.
Скільки ж півників усіх?
Полічи швиденько їх. ( два)
2) Чотири сороки ішли на уроки,
Одна із сорок не вивчила урок.
Скільки ж сорок вивчили урок?
(тому, що будемо повторювати таблиці множення і ділення на 2 і 3)
( діти прописують у зошитах числа 2 і 3)
V. Робота над темою уроку
(слайд 7)
Робота в парах
Розкажи сусідові по парті таблицю множення чисел 2,3
- Молодці! Ми подолали метеоритний дощ.
-А ось і наша планета Марс.
(Слайд 8)
Марс - четверта планета, що входить до групи внутрішніх планет. Відстань між Марсом та Сонцем близько 228 млн. км. Марсові дали ім. я римського бога війни. Марс - пустельна рівнина з численними скелями, вулканами. Поверхня вкрита дрібним піском. На Марсі є пори року. Він має два супутники - Фобос і Деймос.
- Щоб не заблукати на планеті, давайте звернемося до нашого дороговказа - підручника
- Відкрийте підручники на с.87, №557
( Слайд 9)
Вправа « Мозковий штурм»
- Що називається множенням? (додавання однакових доданків називається множенням)
- Як називаються числа при множенні? (множник, множник,добуток)
- Давайте обчислимо добутки ( усно)
VІ. Фізкультхвилинка
(Слайд 10)
Юпітер - найбільша планета Сонячної системи-король планет, тому її названо на честь головного бога всіх римських богів.
( Слайд 11)
( Слайд 12 )
Сатурн - шоста планета Сонячної системи. Їй дали ім. я бога, який був батьком Юпітера. Сатурн, так само, як і Юпітер, випромінює свою енергію. Навколо Сатурна обертаються дивовижні кільця. Крім них, навколо Сатурна обертаються 19 супутників. Сатурн має вигляд яскравої зірки.
- Мешканці цієї планети пропонують нам виконати завдання № 560 (с. 87 підручника) письмово
1) Гра «Мікрофон» (учні по черзі зачитують відповіді виконаних виразів)
Ми активно знову попрацюємо,
Над задачами творчо поміркуємо.
Запишемо в зошитах свої думки,
Хай зрадіють нашим успіхам усі залюбки.
2)Робота над задачею №559 ( с. 87 підручника)
- Що означає число 18?
-Що означає число 22?
- Про що дізнаємося, якщо додамо ці числа?
- Про що дізнаємося, якщо від більшого з них віднімемо менше?
- Розглянемо третій вираз. Що означає сума в дужках?
- Що означає число 30?
- Про що дізнаємося, обчисливши третій вираз?
Продовжуємо наш політ. І ось ми на планеті Меркурій.
( Слайд 13 )
Меркурій-найближча до Сонця планета. Його радіус втричі менший за Землю. Він друга по величині планета. На ній не має ні води, ні повітря. На поверхні багато кратерів, є гори.
Пошук способу розв'язання задачі проводимо від числових даних.
(Скільки кабачків зібрали з двох грядок)
- Як про це дізнаємося? ( додаванням)
- Як називаються компоненти при додаванні? (доданок, доданок, сума)
- Запишемо дію, не обчислюючи результату: 10 +8
- Про що дізнаємося після цього?
(Скільки кабачків поклали в один кошик)
- Якою дією? (діленням)
- Як називаються компоненти при діленні? (ділене, дільник, частка)
- Отже, одержану суму 10+8 поділимо на 3, на кількість кошиків.
Одержимо вираз ( 10+8) :3
- Запишіть цей вираз і обчисліть його значення. Сформулюйте і запишіть відповідь до цієї задачі.
- Складіть подібну задачу і запишіть вираз для її розв'язання.
VІI. Підсумок уроку
- Ми відвідали 5 планет, а зараз час повертатися додому.
- Щоб успішно повернутися,потрібно розв'язати віршовані задачі
( Слайд 14)
От і Земля.
(Слайд 15)
Наш політ успішно завершився.
( Слайд 16 )
Гра «Мікрофон»
Я
/ \
Зумів Навчився
VIIІ. Домашнє завдання
(Слайд 17)
№ 558, 564, с. 87 -88 підручника.