Розробка уроку математики для 4 класу на тему «Дріб звичайний»
Тема: Дріб звичайний
Клас: 4
Час: 40 хвилин
Мета уроку:
1. Навчальна: Ознайомити учнів з поняттям звичайного дробу, його складовими (чисельник, знаменник) та способами його представлення.
2. Розвивальна: Розвивати вміння розпізнавати дроби, виконувати прості операції з ними.
3. Виховна: Формувати навички роботи в команді та критичне мислення.
Обладнання:
• Інтерактивна дошка
• Планшет або комп’ютер для кожної групи учнів
• Картки з дробами
• Онлайн-ресурси для практичних вправ (наприклад, Kahoot, Quizizz)
• Роздаткові матеріали (дроби на картках, аркуші для записів)
Хід уроку
1. Організаційний момент (5 хв)
• Привітання учнів.
• Перевірка присутності.
• Оголошення теми та мети уроку.
2. Актуалізація опорних знань (5 хв)
• Питання для повторення:
• Що таке ціле число?
• Які ви знаєте частини?
• Обговорення: Учні діляться своїми думками про дроби, які зустрічали у повсякденному житті (половина пирога, третина шоколадки).
3. Вивчення нового матеріалу (15 хв)
• Пояснення нового матеріалу:
• На інтерактивній дошці вчитель пояснює, що таке звичайний дріб (чисельник, знаменник).
• Візуалізація: показати дроби на прикладах (наприклад, 1/2, 3/4) за допомогою графіків та малюнків.
• Взаємодія з учнями:
• Учні діляться на групи по 4-5 осіб.
• Кожна група отримує картки з різними дробами. Завдання — обговорити, що означають ці дроби, і підготувати коротку презентацію.
4. Практична робота (10 хв)
• Онлайн-опитування:
• Використання платформи Kahoot або Quizizz для проведення інтерактивної вікторини. Учні відповідають на запитання щодо звичайних дробів, пояснюючи свої відповіді.
5. Закріплення знань (5 хв)
• Гра “Знайди пару”:
• На дошці розміщені картки з дробами та їхніми графічними зображеннями. Учні повинні знайти та поєднати картки з дробами та їхніми зображеннями.
6. Підсумок уроку (5 хв)
• Обговорення результатів:
• Підсумок уроку, обговорення того, що нового дізналися.
• Вчитель запитує учнів, які труднощі виникали під час виконання завдань.
7. Домашнє завдання
• Підготувати 5 прикладів звичайних дробів, що можна зустріти у повсякденному житті, і пояснити їх значення. Написати невелике оповідання про те, де використовується дріб у житті.
Інноваційні технології, використані на уроці
• Інтерактивна дошка для візуалізації матеріалу.
• Онлайн-опитування для активного залучення учнів.
• Групова робота з використанням карток та презентацій, що стимулює колективне навчання та комунікацію.
Заключення
Урок з теми «Дріб звичайний» не лише знайомить учнів з основами дробів, а й сприяє розвитку їхніх критичних навичок, комунікації та роботи в команді. Використання інноваційних технологій робить навчальний процес більш цікавим і ефективним.