Математика
Питання дня. Як заощадити енергію?
Тема. Додавання і віднімання круглих чисел. Розв’язання задач.
Очікувані результати.
-
виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях;
-
знаходить значення числового виразу;
-
розв’язує задачі, вивчених видів;
-
обирає спосіб представлення інформації (схема, таблиця, діаграма);
-
висловлює та аргументує власну думку, поважаючи позицію інших і дослухаючись до спільних рішень;
-
об’єднується з іншими дітьми у групи, пари для спільної діяльності;
-
звертається до інших, дотримуючись норм мовленнєвого етикету, використовує ввічливі слова;
-
самостійно створює виріб за зразком;
-
описує традиції і свята у своїй родині;
-
обґрунтовує на прикладі власної родини важливість заощадження;
-
виконує та презентує творчу роботу.
-
Організація класу
-
Гра «Що у скриньці?»
-
Задавайте запитання, на які я можу відповідати тільки «так» або «ні» та дізнайтеся, що у скриньці.
-
Або обчисліть вирази і дізнайтеся назву цього предмета.
І
|
3400-2200
|
Р
|
7700+300
|
К
|
3600-1500
|
И
|
9000-100
|
Щ
|
6700+500
|
А
|
5800-200
|
П
|
2500+1200
|
-
Значення слова
-
Що ви знаєте про прищіпку?
Прищіпка – затискач, за допомогою якого можна прикріплювати білизну до мотузки.
-
Подумайте, як можна використати ще прищіпку? (Декор, подарунки)
-
Бесіда про Новий рік – ялинка –гірлянда
-
На яке свято ми з нетерпінням очікуємо, аби радіти подарункам? (Новий рік)
-
Хто знає назву цього свята англ.мовою, польською, румунською?
-
З якими словами асоціюється це свято?
-
Історія створення гірлянди.
-
Перегляньте відео та зафіксуйте на аркушах важливу інформацію про одну з найпопулярніших новорічних прикрас.
Зупинка на 24 с
-
Якими могли бути наслідки використання звичайних свічок на ялинці?
Продовження перегляду до 1хв 47с
-
У якому році вперше винайшли гірлянду? Скільки лампочок з’єднали?
-
Хто може порахувати, скільки років виповнюється гірлянді цього року?
-
Економія електроенергії
-
Чи актуально цьогоріч використовувати гірлянду, яка працює від електрики?
-
Як відчути атмосферу свята і зберегти електроенергію?
-
Чим її можна замінити? ( гірлянда від батарейок або зробити власноруч)
-
Як називають вироби, які створюють власними руками?
-
Вправа «Очікування»
-
Що ж ви очікуєте від сьогоднішнього уроку. Пам'ятайте, що починати треба зі слів «Я хочу, щоб на уроці…»
-
Мої очікування: «урок буде цікавим, повчальним, Ви дізнаєтеся багато інформації, будете працювати творчо, в команді, знайдемо гарний спосіб економити електроенергію»
-
Критерії оцінювання
-
Сьогодні ви будете працювати із завданнями, які надруковані на аркушах. Вам потрібно слухати уважно пояснення, правильно виконувати завдання. А також здійснювати оцінювання завдань, за відомими вам критеріями. Звертайте увагу на те, чи правильно виконане задання, чи охайно воно записане, чи є всі необхідні дані.
-
Задача
-
Давайте порахуємо, скільки збережемо електроенергії, не використовуючи електричну гірлянду?
За всі свята гірлянда споживає 2 кВт. Вартість приблизно 3грн. Це багато?
-
Але, якщо усі учні нашого класу відмовляться від ел.гірлянди? Скільки грошей зекономимо? (90грн)
-
Це багато?
-
А якщо мешканці багатоквартирного будинку, у якому, приблизно, 100 квартир? Скільки це коштів? 300 грн? Це багато?
-
Отже, виготовимо гірлянду власними руками і доведемо, що це легко та дуже красиво. За кожне правильно виконане завдання, ви будете отримувати частинки, які допоможуть вам створити елемент нашої гірлянди.
-
Прочитати числа (на аркушах).
-
Записати числа (7 007 007 700, 300 108 099 001, 48 120 514 000)
-
Підкреслити число, в якому в розряді сотень класу міліонів стоїть цифра 1. В останньому числі обвести цифру розряду десятків міліонів.
(Взаємоперевірка)
Прищіпка
-
Задача (робота у групі)
Ялинка коштує 820 грн, новорічні прикраси – у 2 рази дешевші від ялинки, а сніговик – на 20 грн дорожчий за прикраси. Чи зможе Галина купити все до свята, якщо вона має 1700 грн?
Перший великий елемент
-
Периметр класної кімнати.
-
Діти, а якщо ми цією гірляндою захочемо прикрасити стіни нашого класу. Чи вистачить нам її?
Довжину класної кімнати даю, ширину вимірюють діти-помічники.
Другий елемент
-
Діаграма використання лампочок.
– Кожна родина має сприяти заощадженню електроенергії нашої країни. Перший крок до цього – використання енергоощадних лампочок.
-
Нам потрібно заповнити таблицю, щоб дізнатися, скільки сімей нашого класу використовують тільки лампочки розжарювання, тільки енергозберігаючі лампочки, або і лампочки розжарювання, і енергозберігаючі.
-
Тепер давайте побудуємо діаграму.
-
Які питання можна поставити за даними діаграми?
Третій елемент
-
Завдання з логічним навантаженням (закономірності)
-
Гірлянда – це певна закономірність прикрас. Знайдіть і ви закономірність.
-
Запиши наступні 4 числа в ряді.
7, 67, 567, …
- Запиши наступні 2 числа в ряді.
10 008, 10 006, 10 004, …
Кружечки (блакитні тим, хто першими справилися(2 команди), жовті – решті команд)
-
Виготовлення гірлянди
-
Підсумок уроку
-
Що ми сьогодні вчилися робити?
-
А як ви можете економити електроенергію? (Готуватися до занять при денному світлі; якщо ввімкнена настільна лампа, вимикати інше освітлення; виходячи з кімнати, вимикати світло; використовувати енергоощадні лампи тощо.)
-
Рефлексія
Ялинка – прикраси
-
Хто вже економить електрику країни візьміть сині, блакитні або фіолетові прикраси.
-
Хто ще вагається, кому потрібно ще дізнатися інформацію про заощадження, візьміть жовті або жовтогарячі прикраси.
-
Хто вважає, що не потрібно це робити, нехай це роблять інші - прикраси інших кольорів.
-
Домашнє завдання
https://vseosvita.ua/test/start/nkp818
-
Результати економії будуть залежати від того, наскільки добре населення буде дотримуватися правил економії енергії при користуванні побутовими приладами, освітленням, знати прийоми і методи раціонального використання електроенергії.
-
Вимірювання довжини гірлянди??
Фізкультхвилинка
• Якщо ви вимикаєте світло, коли виходите з кімнати, швидко покліпайте очима.
• Якщо ви економите світло не лише у себе вдома, а й у школі, в гостях, намалюйте очима коло.
• Якщо ви вимикаєте електроприлади, якими не користуєтеся, намалюйте очима
квадрат.
Поверніться один до одного. Заплющіть очі, уявіть що електрика зникла. Доторкніться один до одного долонями.
Підніміть вгору, в сторони. Торкніться свої вух, носика.