Розробка уроку математики "Додавання і віднімання круглих чисел. Розв’язання задач"

Про матеріал
Розробка уроку з математики для учнів 3 класу відповідно до типової освітньої програми початкової освіти,розробленої під керівництвом Шияна Р.Б. Питання дня. Як заощадити енергію?
Перегляд файлу

Математика

Питання дня. Як заощадити енергію?

Тема. Додавання і віднімання круглих чисел. Розв’язання задач.

Очікувані результати.

  • виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях;
  • знаходить значення числового виразу;
  • розв’язує задачі, вивчених видів;
  • обирає спосіб представлення інформації (схема, таблиця, діаграма);
  • висловлює та аргументує власну думку, поважаючи позицію інших і дослухаючись до спільних рішень;
  • об’єднується з іншими дітьми у групи, пари для спільної діяльності;
  • звертається до інших, дотримуючись норм мовленнєвого етикету, використовує ввічливі слова;
  • самостійно створює виріб за зразком;
  • описує традиції і свята у своїй родині;
  • обґрунтовує на прикладі власної родини важливість заощадження;
  • виконує та презентує творчу роботу.
  1. Організація класу

 

  1. Гра «Що у скриньці?»
  • Задавайте запитання, на які я можу відповідати тільки «так» або «ні» та дізнайтеся, що у скриньці.
  • Або обчисліть вирази і дізнайтеся назву цього предмета.

І

3400-2200

Р

7700+300

К

3600-1500

И

9000-100

Щ

6700+500

А

5800-200

П

2500+1200

 

  1. Значення слова
  • Що ви знаєте про прищіпку?

Прищіпка – затискач, за допомогою якого можна прикріплювати білизну до мотузки.

  • Подумайте, як можна використати ще прищіпку? (Декор, подарунки)

 

  1. Бесіда про Новий рік – ялинка –гірлянда
  • На яке свято ми з нетерпінням очікуємо, аби радіти подарункам? (Новий рік)
  • Хто знає назву цього свята англ.мовою, польською, румунською?
  • З якими словами асоціюється це свято?
  1. Історія створення гірлянди.
  • Перегляньте відео та зафіксуйте на аркушах важливу інформацію про одну з найпопулярніших новорічних прикрас.

Зупинка на 24 с

  • Якими могли бути наслідки використання звичайних свічок на ялинці?

Продовження перегляду до 1хв 47с

  • У якому році вперше винайшли гірлянду? Скільки лампочок з’єднали?
  • Хто може порахувати, скільки років виповнюється гірлянді цього року?
  1. Економія електроенергії
  • Чи актуально цьогоріч використовувати гірлянду, яка працює від електрики?
  • Як відчути атмосферу свята і зберегти електроенергію?
  • Чим її можна замінити? ( гірлянда від батарейок  або зробити власноруч)
  • Як називають вироби, які створюють власними руками?

 

  1. Вправа «Очікування»
  • Що ж ви очікуєте від сьогоднішнього уроку. Пам'ятайте, що починати треба зі слів «Я хочу, щоб на уроці…»
  • Мої очікування: «урок буде цікавим, повчальним, Ви дізнаєтеся багато інформації, будете працювати творчо, в команді, знайдемо гарний спосіб економити електроенергію»
  1. Критерії оцінювання
  • Сьогодні ви будете працювати із завданнями, які надруковані на аркушах. Вам потрібно  слухати уважно пояснення, правильно виконувати завдання. А також здійснювати оцінювання завдань, за відомими вам критеріями. Звертайте увагу на те, чи правильно виконане задання, чи охайно воно записане, чи є всі необхідні дані.
  1. Задача
  • Давайте порахуємо, скільки збережемо електроенергії, не використовуючи електричну гірлянду?

За всі свята гірлянда споживає 2 кВт. Вартість приблизно 3грн. Це багато?

  •  Але, якщо усі учні нашого класу відмовляться від ел.гірлянди? Скільки грошей зекономимо? (90грн)
  • Це багато?
  • А якщо мешканці багатоквартирного будинку, у якому, приблизно, 100 квартир? Скільки це коштів? 300 грн? Це багато?
  • Отже, виготовимо гірлянду власними руками і доведемо, що це легко та дуже красиво. За кожне правильно виконане завдання, ви будете отримувати частинки, які допоможуть вам створити елемент нашої гірлянди.

 

  1.  Прочитати числа (на аркушах).
  •  Записати числа (7 007 007 700, 300 108 099 001, 48 120 514 000)
  •  Підкреслити число,  в якому в розряді сотень класу міліонів стоїть цифра 1.   В останньому числі обвести  цифру розряду десятків міліонів.

(Взаємоперевірка)

Прищіпка

  1. Задача (робота у групі)

Ялинка коштує 820 грн, новорічні прикраси – у 2 рази дешевші від ялинки, а сніговик – на 20 грн дорожчий за прикраси. Чи зможе Галина купити все до свята, якщо вона має 1700 грн?

Перший великий елемент

 

  1. Периметр класної кімнати.
  • Діти, а якщо ми цією гірляндою захочемо прикрасити стіни нашого класу. Чи вистачить нам її?

Довжину класної кімнати даю, ширину вимірюють діти-помічники.

Другий елемент

 

  1.  Діаграма використання лампочок.

– Кожна родина має сприяти заощадженню електроенергії нашої країни. Перший крок до цього – використання енергоощадних лампочок.

  • Нам потрібно заповнити таблицю, щоб дізнатися, скільки сімей нашого класу використовують тільки лампочки розжарювання, тільки енергозберігаючі лампочки, або і лампочки розжарювання, і енергозберігаючі.
  • Тепер давайте побудуємо діаграму.
  • Які питання можна поставити за даними діаграми?

 

Третій елемент

  1.  Завдання з логічним навантаженням (закономірності)
  • Гірлянда – це певна закономірність прикрас. Знайдіть і ви закономірність.
  • Запиши наступні 4 числа в ряді.

7, 67, 567, …

- Запиши наступні 2 числа в ряді.

10 008, 10 006, 10 004, …

Кружечки (блакитні тим, хто першими справилися(2 команди), жовті – решті команд)

 

  1.  Виготовлення гірлянди

 

  1.  Підсумок уроку
  • Що ми сьогодні вчилися робити?
  • А як ви можете економити електроенергію?  (Готуватися до занять при денному світлі; якщо ввімкнена настільна лампа, вимикати інше освітлення; виходячи з кімнати, вимикати світло; використовувати енергоощадні лампи тощо.)

 

  1.  Рефлексія

Ялинка – прикраси

  • Хто вже економить електрику країни  візьміть сині, блакитні або фіолетові прикраси.
  • Хто ще вагається, кому потрібно ще дізнатися інформацію про заощадження, візьміть жовті або жовтогарячі прикраси.
  • Хто вважає, що не потрібно це робити, нехай це роблять інші -  прикраси  інших кольорів.

 

  1.  Домашнє завдання

https://vseosvita.ua/test/start/nkp818

 

  • Результати економії будуть залежати від того, наскільки добре населення буде дотримуватися правил економії енергії при користуванні побутовими приладами, освітленням, знати прийоми і методи раціонального використання електроенергії.

 

  1. Вимірювання довжини гірлянди??

 

Фізкультхвилинка

 Якщо ви вимикаєте світло, коли виходите з кімнати, швидко покліпайте очима.

 Якщо ви економите світло не лише у себе вдома, а й у школі, в гостях, намалюйте очима коло.

 Якщо ви вимикаєте електроприлади, якими не користуєтеся, намалюйте очима

квадрат.

Поверніться один до одного. Заплющіть очі, уявіть що електрика зникла. Доторкніться один до одного долонями.

Підніміть вгору, в сторони. Торкніться свої вух, носика.

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
10 травня 2023
Переглядів
466
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку