Тема уроку: «Порівняння натуральних чисел. Числові нерівності»
Формування компетентностей:
предметна компетентність:
ключові компетентності:
Тип уроку: урок формування компетентностей учнів.
Обладнання: підручник, ноутбук, відеоролики, зображення до завдань, картки-завдання для групової та індивідуальної роботи, роздатковий матеріал.
Хід уроку:
1. Організаційний момент. Мотивація навчальної діяльності. (формув. інформаційних компетентностей)
Вчитель . Доброго дня ! Сьогодні нас очікує незвичайний урок. Для початку пропоную розгадати загадки:
1. Десять їх. Це не багато. Як усі їх будеш знати,
Зможеш будь-яке число легко записати.
Пишуться красиво й стисло. Що це, діти? Та це ж… (Цифри)
2. Чисел натуральних у світі є багато.
Серед них найбільше не зможемо назвати.
А найменше знать годиться, це звичайно… (Одиниця)
3. На число це – знайте, діти, - заборонено ділити,
Проте множити чудово - зразу ж відповідь готова.
Не роби собі проблем, обережним будь з … (нулем)
- Отже, покажіть свій настрій на початку уроку - …смайли.
сьогодні ми будемо проводити різні дослідження. А на яку тему будуть завдання, Ви дізнаєтесь після перевірки домашнього завдання.
2. Перевірка домашнього завдання.(формув. комунікативних компетентностей)
Вчитель. А розпочнемо нашу роботу з перевірки виконання домашнього завдання. Відкрийте зошити та уважно слідкуйте.
(учні/ці звіряють відповіді, відмічають правильні «+» на полях)
№ 125. 10 000+9 999=19 999
№ 140. 69 років 2 місяці та 1 день ----Вислів Котляревського
Проєктна діяльність «Населення мого села»:
Широка Гребля Майдан Слобода-Дашковецька Некрасове |
599 508 354 890 |
Вчитель. Отже, Ви гарно попрацювали. Давайте подивимося: у якому селі проживає найбільше людей?... А найменше?.. Як це можна записати?... пригадуємо знаки нерівності
Результати наших спостережень будемо записувати у «щоденник спостережень». Впишіть у першу колонку кількість «+» за домашнє завдання: від 0 до 3.
(учні ставлять собі відповідну кількість балів за д.з.)
3. Повідомлення теми, мети уроку. Створення проблемної ситуації. (формув. інформаційних компетентностей)
Вчитель. Девіз нашого уроку: « Я – дослідник!»
Тема нашого уроку – «Порівняння натуральних чисел»
- Як гадаєте, чи важлива тема сьогоднішнього уроку?
- Що потрібно вміти, знати, щоб розібратися в даній темі?
- Де в житті ви зможете використати дані знання?
Кожен із Вас сьогодні буде виконувати дослідження та висувати гіпотези (припущення). Можливо серед нас є майбутній дослідник/дослідниця, що колись зробить чудові відкриття для людства.
4. Вивчення нового матеріалу – дослідницька діяльність. (формув. інформаційних компетентностей, продуктивної творчої діяльності)
Вчитель. Завдання №1: Проаналізуйте зображені предмети за певною ознакою. Що з них можна порівняти? За якою ознакою? (колективна робота, ознаки – на дошці записати)
Ознака 1. За довжиною – порівнюємо олівці, огірки
Ознака 2. За кількістю – порівнюємо гудзики, яблука, огірки
Ознака 3. За масою – порівнюємо пачки борошна, яблука
Ознака 4. За розміром – порівнюємо гудзики, пакети з борошном
Отже, ми порівнюємо не самі предмети, а їх певні ознаки.
Завдання №2: Попрацюємо в парах, хто з ким сидить за партою. Умову наступного завдання читаємо на розданих аркушах:
- «Як порівняти довжину потягів, зображених на малюнку? Який потяг довший? Чому?»
- «Чи можна порівняти довжину потягів, які рухаються повз тебе? Як це зробити?»
ГІПОТЕЗА: можна, за кількістю вагонів, якщо вагони однакові.
(робота у парах «уявний експеримент»)
Отже, якщо вагони однакові, то гіпотеза виконується. А якщо різної довжини?...Тоді можливі різні варіанти, які потребують додаткових числових значень
Поставте у щоденник спостережень у колонку №1-2- від 0 до 2 балів за критеріями, що на дошці: 0-не знаю, 1- складно, 2- дуже легко.
Завдання №3: Колективно, усно: Левко виконав №143 із нашого підручника, допоможи перевірити чи немає помилок?
(Учні/ці перевіряють, на дошці вчитель фіксує )
Отже, правило №1: якщо два числа мають різну кількість цифр, то більшим буде те число, у якого кількість цифр більша.
Завдання №4: Кожен із Вас сам за 1 хв. має виконати письмово завдання: порівняти кількість населення Вінниці із іншими містами – Умань, Одеса, Яремче
(індивідуальна робота в зошиті + колективна перевірка-
на дошці розташовують у порядку зростання картки із назвами міст)
Вінниця -370 026 Умань-86 621 Одеса- 1 017 022 Яремче – 8 201
Яремче < Умань<Вінниця <Одеса
Завдання №5: Давайте визначимо, яка область має найбільшу площу: Кіровоградська чи Миколаївська? (один учень/ця на дошці записує)
24588 < 24598 Відповідь: Миколаївська
Отже, правило №2: якщо два числа мають однакову кількість цифр, то потрібно порівняти числа по розрядах, починаючи з найбільшого.
Молодці! Поставте у щоденник спостережень №3-5 - від 0-2 бали: 0-не знаю, 1- складно, 2- дуже легко.
5. Фізкультхвилинка. (формув здорового способу життя)
Вчитель. Ми вже трошки втомилися. Тому зробимо невеличку руханку
(фізкультхвилинка відеоролик «Руханка для справжніх патріотів» - 1:01 хв).
https://www.youtube.com/watch?v=jTWryZ8fDww
6. Застосування нових знань - дослідницька діяльність. (формув комунікативних компетентностей, компет.саморозвитку і самоосвіти)
Вчитель. Розглянемо планети нашої Сонячної системи - як можна їх порівняти?
…..на «око»
Завдання №6: Давайте розглянемо малюнок та порівняємо планети у порядку спадання їх радіусів:
А тепер перевіримо нашу гіпотезу, знаючи радіуси цих планет:
Меркурій – 2439 км, Марс – 3488 км, Венера – 6052 км, Земля – 6378 км
(колективна робота) Земля- Венера – Марс – Меркурій
Отже, чи правильно ми порівняли способом «на око»? …. Молодці, і що Ви бачите на дошці? – «21 вересня – Міжнародний день миру» хмара слів "Мир"
Приклад: |
Слово "мир" |
Вимова |
Мир |
Українська |
Мир |
Peace |
Англійська |
Піс |
Frieden |
Німецька |
Фріден |
Paix |
Французька |
Пе |
Paz |
Іспанська |
Пас |
Pace |
Італійська |
Паче |
Vrede |
Нідерландська |
Вреде |
Rauha |
Фінська |
Рауха |
Завдання №7: Працюємо у парах: Марійка не може виконати №165 нашого підручника. Допоможіть їй: який знак варто поставити між числами, щоб отримати правильну нерівність?
(робота у парах: учні/ці вписують знаки, висувають гіпотезу, колективна перевірка)
Поставте у щоденник спостережень №6-7 - від 0-2 балів: 0-не знаю, 1- складно, 2- дуже легко.
Марійка дуже вдячна за допомогу та залишила наступну інформацію:
Країни |
Символ миру |
Пояснення |
Японія |
Голуб |
символ миру та щасливого майбутнього |
США |
Оливкова гілка |
символізує мир і об'єднання |
Індія |
Ашока-чакра |
колесо - символ спокою і духовності (на прапорі) |
Греція |
Гірлянда оливок |
висловлення миру та перемоги |
Україна |
Голуб |
прагнення до польоту, свободи, миру |
Таїланд |
Білий слон |
священний символ миру і мудрості |
Колумбія |
Голубиця |
символ миру, є частиною національного герба |
Швеція |
Жоржина |
символ миру та нейтралітету (на прапорі) |
Італія |
Оливка |
Оливка - символ миру і є частиною італійської культури і кухні |
Велика Британія |
Мак |
символ вшанування пам'яті загиблих військових, промовляє про надію на мир |
Завдання №8: Ми вже гарно попрацювали із математичними задачами. Пропоную виконати практичну роботу: Stem - активність "Голуб миру"
(групова робота: учні за інструкційною картою виготовляють жовто-блакитних птахів миру техніка «орігамі»)
Про 21 вересня:
https://www.youtube.com/watch?v=-4eqqjOCEJk
7.Завдання додому:( формув. компетентності продуктивної творчої діяльності)
Вчитель. –Для гарних результатів у майбутньому необхідно продовжити наші дослідження вдома: (учні записують домашнє завдання)
Опрацювати: пар. 2
Виконати : № 144, № 149.
Творче завдання: цікава задача на порівняння .
8. Підсумок уроку .(формув. комунікативних компетентностей)
Вчитель. Давайте зробимо висновок нашої дослідницької діяльності на уроці математики, на ваших підписаних листочках є запитання:
Так, сьогодні на уроці ми дізналися багато цікавого. І тепер прийшла черга оцінити наші старання:
- зліва у Вас є спідометр самооцінки: домалюйте стрілочку своєї дисципліни та роботи в класі на уроці;
- у щоденнику спостережень порахуйте всі свої бали – це і буде оцінка за урок.
Також за гарну роботу – маєте власноруч виготовлений голуб миру.
Вчитель. На цьому наш урок завершено!
Додаткове завдання: Київ - столиця найвищих хмарочосів України
Житловий комплекс на Кловському узвозі – 168 м – 47 поверхів
Багатофункціональний комплекс «Gulliver» - 160 м - 35 поверхів
Житловий комплекс «Jack House» - 141 м – 39 поверхів
Бізнес-центр «Парус» - 133 м – 33 поверхи
Житловий комплекс «Корона» - 128 м – 38 поверхів
Stem - активність "Голуб миру"
Інструкційна картка:
1