Розробка уроку математики "Порівняння натуральних чисел", 5 клас НУШ

Про матеріал
Методична розробка уроку математики "Порівняння натуральних чисел", 5 клас НУШ із елементами СТЕМ, урок формування компетентностей, містить цікаві завдання та Stem - активність "Голуб миру"
Перегляд файлу

Тема уроку: «Порівняння натуральних чисел. Числові нерівності»

Формування компетентностей:

предметна компетентність:

  • вміння порівнювати натуральні числа, значення величин, читати та записувати числові нерівності; розуміння правил порівняння;
  • формування дослідницьких навичок та життєвих компетентностей: продуктивної творчої діяльності, саморозвитку і самоосвіти;
  • розвиток індивідуальних здібностей учнів, логічного мислення, пам’яті, уваги,  творчої активності, обчислювальних навичок;
  • виховання патріотичності та любов до рідного краю, мотивація до вивчення математики, позитивне ставлення до навчання.

ключові компетентності:

  • уміння вчитися, спілкування державною, рідною та іноземними мовами, математична і базові компетентності в галузі природознавства і техніки, інформаційно-комунікаційна, соціальна, громадянська, загальнокультурна, підприємницька і здоров'язбережувальна компетентності.

Тип уроку:  урок формування компетентностей учнів.

Обладнання: підручник, ноутбук, відеоролики, зображення до завдань, картки-завдання для групової та індивідуальної роботи, роздатковий матеріал.

Хід  уроку:

1. Організаційний момент. Мотивація навчальної діяльності.     (формув. інформаційних компетентностей)     

 Вчитель . Доброго дня !   Сьогодні нас очікує незвичайний урок.  Для початку пропоную розгадати загадки:

1.  Десять їх. Це не багато. Як усі їх будеш знати,

Зможеш будь-яке число легко записати.

Пишуться красиво й стисло. Що це, діти? Та це ж…   (Цифри)

2. Чисел натуральних у світі є багато.

Серед них найбільше не зможемо назвати.

А найменше знать годиться, це звичайно…   (Одиниця)

3. На число це – знайте, діти, - заборонено ділити,

Проте множити чудово - зразу ж відповідь готова.

Не роби собі проблем, обережним будь з …  (нулем)    

                   

- Отже, покажіть свій настрій на початку уроку - …смайли.

сьогодні ми будемо проводити різні дослідження. А на яку тему будуть завдання, Ви дізнаєтесь після перевірки домашнього завдання.

 

         2. Перевірка домашнього завдання.(формув. комунікативних компетентностей)

 Вчитель. А розпочнемо нашу роботу з перевірки виконання домашнього завдання. Відкрийте зошити та уважно слідкуйте. 

(учні/ці звіряють відповіді, відмічають правильні «+» на полях)

   125.   10 000+9 999=19 999

  140.    69 років 2 місяці та 1 день    ----Вислів Котляревського

Проєктна діяльність «Населення мого села»:

Широка Гребля             Майдан               Слобода-Дашковецька          Некрасове

599                               508                            354                         890

Вчитель.  Отже, Ви гарно попрацювали. Давайте подивимося: у якому селі проживає найбільше людей?... А найменше?.. Як це можна записати?... пригадуємо знаки нерівності

Результати наших спостережень будемо записувати у «щоденник спостережень». Впишіть у першу колонку кількість «+» за домашнє завдання: від 0 до 3.

(учні ставлять собі відповідну кількість балів за д.з.)

 

               3. Повідомлення теми, мети уроку. Створення проблемної ситуації. (формув. інформаційних компетентностей)

Вчитель.     Девіз нашого уроку: « Я – дослідник!»              

  1. Що складніше: пробігти 1 км чи 2000 м?      -2000м
  2. Що важче: підняти 5 кг чи 5 000 г?            -однаково
  3. Що довше: очікувати 2 год чи 130 хв?           - 130 хв
  4. Що легше: підкинути 2 кг чи 2000 г?        -однаково
  5. Що швидше: прийти за 1 год чи за 60 хв?        -однаково

 Тема нашого уроку – «Порівняння натуральних чисел»  

    - Як гадаєте, чи важлива тема сьогоднішнього уроку?

- Що потрібно вміти, знати, щоб розібратися в даній темі?

- Де в житті ви зможете використати  дані знання?

      Кожен із Вас сьогодні буде виконувати дослідження та висувати гіпотези (припущення). Можливо серед нас є майбутній дослідник/дослідниця, що колись зробить чудові відкриття для людства.

 

                      4. Вивчення нового матеріалу – дослідницька діяльність. (формув. інформаційних компетентностей, продуктивної творчої діяльності)

Вчитель. Завдання №1: Проаналізуйте зображені предмети за певною ознакою. Що з них можна порівняти? За якою ознакою?    (колективна робота, ознаки – на дошці записати)

Ознака 1. За довжиною – порівнюємо олівці, огірки

Ознака 2. За кількістю – порівнюємо гудзики, яблука, огірки

Ознака 3. За масою – порівнюємо пачки борошна, яблука

Ознака 4. За розміром – порівнюємо гудзики, пакети з борошном

Отже, ми порівнюємо  не самі предмети, а їх певні ознаки.

 

Завдання №2: Попрацюємо в парах, хто з ким сидить за партою. Умову наступного завдання читаємо на розданих аркушах:

-         «Як порівняти довжину потягів, зображених на малюнку? Який потяг довший? Чому?»

-         «Чи можна порівняти довжину потягів, які рухаються повз тебе? Як це зробити?»

ГІПОТЕЗА: можна, за кількістю вагонів, якщо вагони однакові.

(робота у парах «уявний експеримент»)

Отже, якщо вагони однакові, то гіпотеза виконується. А якщо різної довжини?...Тоді можливі різні варіанти, які потребують додаткових числових значень

Поставте у щоденник спостережень у колонку №1-2- від 0 до 2 балів за критеріями, що на дошці: 0-не знаю, 1- складно, 2- дуже легко.

 

Завдання №3: Колективно, усно: Левко виконав №143 із нашого підручника, допоможи перевірити чи немає помилок?

(Учні/ці перевіряють, на дошці вчитель фіксує )

  1.      3753 >  37 531;       2) 82 371 >  9 999      3) 542 982 > 54 292;         4) 4 237 > 42 371

Отже, правило №1: якщо два числа мають різну кількість цифр, то більшим буде те число, у якого кількість цифр більша.

 

Завдання №4: Кожен із Вас сам за 1 хв. має виконати письмово завдання: порівняти кількість населення Вінниці із іншими містами – Умань, Одеса, Яремче

(індивідуальна робота в зошиті + колективна перевірка-

на дошці розташовують у порядку зростання картки із назвами міст)

Вінниця -370 026                    Умань-86 621                  Одеса- 1 017 022            Яремче – 8 201

Яремче < Умань<Вінниця <Одеса

 

Завдання №5: Давайте визначимо, яка область має найбільшу площу: Кіровоградська чи Миколаївська?                         (один учень/ця на дошці записує)

24588 < 24598                Відповідь: Миколаївська

Отже, правило №2: якщо два числа мають однакову кількість цифр, то потрібно порівняти числа по розрядах, починаючи з найбільшого.

Молодці! Поставте у щоденник спостережень №3-5 - від 0-2 бали: 0-не знаю, 1- складно, 2- дуже легко.

 

5. Фізкультхвилинка. (формув здорового способу життя)                                         

Вчитель. Ми вже трошки втомилися. Тому зробимо невеличку руханку

(фізкультхвилинка відеоролик  «Руханка для справжніх патріотів» - 1:01 хв).

https://www.youtube.com/watch?v=jTWryZ8fDww

 

     6. Застосування нових знань - дослідницька діяльність. (формув комунікативних компетентностей, компет.саморозвитку і самоосвіти)                                                                                                                

Вчитель.  Розглянемо планети нашої Сонячної системи - як можна їх порівняти?

 …..на «око»

  Завдання №6: Давайте розглянемо малюнок та порівняємо планети у порядку спадання їх радіусів:

 

А тепер перевіримо нашу гіпотезу, знаючи радіуси цих планет:

Меркурій – 2439 км,     Марс – 3488 км,     Венера – 6052 км,    Земля – 6378 км

(колективна робота)          Земля- Венера – Марс – Меркурій

Отже, чи правильно ми порівняли способом «на око»? …. Молодці, і що Ви бачите на дошці? –       «21 вересня – Міжнародний день миру»      хмара слів "Мир" 

Приклад:

Слово "мир"

Вимова

Мир

Українська

Мир

Peace

Англійська

Піс

Frieden

Німецька

Фріден

Paix

Французька

Пе

Paz

Іспанська

Пас

Pace

Італійська

Паче

Vrede

Нідерландська

Вреде

Rauha

Фінська

Рауха

Завдання №7: Працюємо у парах: Марійка не може виконати №165 нашого підручника. Допоможіть їй: який знак варто поставити між числами, щоб отримати правильну нерівність?

(робота у парах: учні/ці вписують знаки, висувають гіпотезу, колективна перевірка)

Поставте у щоденник спостережень №6-7 - від 0-2 балів: 0-не знаю, 1- складно, 2- дуже легко.

  Марійка дуже вдячна за допомогу та залишила наступну інформацію:

Країни

Символ миру

Пояснення

Японія

Голуб

символ миру та щасливого майбутнього

США

Оливкова гілка

символізує мир і об'єднання

Індія

Ашока-чакра

колесо - символ спокою і духовності (на прапорі)

Греція

Гірлянда оливок

висловлення миру та перемоги

Україна

Голуб

прагнення до польоту, свободи, миру

Таїланд

Білий слон

священний символ миру і мудрості

Колумбія

Голубиця

символ миру, є частиною національного герба

Швеція

Жоржина

символ миру та нейтралітету (на прапорі)

Італія

Оливка

Оливка - символ миру і є частиною італійської культури і кухні

Велика Британія

Мак

символ вшанування пам'яті загиблих військових, промовляє про надію на мир

 

Завдання №8: Ми вже гарно попрацювали із математичними задачами. Пропоную виконати практичну роботу: Stem - активність "Голуб миру"  

 (групова робота: учні за інструкційною картою виготовляють жовто-блакитних птахів миру техніка «орігамі»)

Про 21 вересня:

https://www.youtube.com/watch?v=-4eqqjOCEJk

 

7.Завдання додому:( формув. компетентності продуктивної творчої діяльності)

Вчитель. –Для гарних результатів у майбутньому необхідно продовжити наші дослідження вдома:            (учні записують домашнє завдання)                   

Опрацювати:  пар. 2

Виконати : № 144, № 149.

               Творче завдання: цікава задача на порівняння .

 

8. Підсумок  уроку .(формув. комунікативних компетентностей)                         

Вчитель. Давайте зробимо висновок  нашої дослідницької діяльності на уроці математики, на  ваших підписаних листочках є запитання:

Так, сьогодні на уроці ми дізналися багато цікавого. І тепер прийшла черга оцінити наші старання:

- зліва у Вас є спідометр самооцінки: домалюйте стрілочку своєї дисципліни та роботи в класі на уроці;

- у щоденнику спостережень порахуйте всі свої бали – це і буде оцінка за урок.

Також за гарну роботу – маєте власноруч виготовлений голуб миру.

Вчитель. На цьому наш урок завершено!

 

 

 

Додаткове завдання:   Київ - столиця найвищих хмарочосів України

Житловий комплекс на Кловському узвозі – 168 м – 47 поверхів

Багатофункціональний комплекс «Gulliver» - 160 м - 35 поверхів

Житловий комплекс «Jack House» - 141 м – 39 поверхів

Бізнес-центр «Парус» - 133 м – 33 поверхи

Житловий комплекс «Корона» - 128 м – 38 поверхів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Stem - активність "Голуб миру"

Інструкційна картка:

Голуб світу (покроково)

1

 

doc
Додано
22 березня
Переглядів
527
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку