РОЗРОБКА УРОКУ МАТЕМАТИКИ В 5 КЛАСІ ВЧИТЕЛЯ ТАРАСІВСЬКОЇ ЗОШ І – ІІ СТ. САВРАН В.М. ТЕМА: “ ОКРЕМІ ВИПАДКИ ВІД

Про матеріал
РОЗРОБКА ВІДКРИТОГО УРОКУ МАТЕМАТИКИ В 5 КЛАСІ НА МЕТОДИЧНЕ ОБ’ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ МАТЕМАТИКИ ВЧИТЕЛЯ ТАРАСІВСЬКОЇ ЗОШ І – ІІ СТ. САВРАН В.М. ТЕМА: “ ОКРЕМІ ВИПАДКИ ВІДНІМАННЯ МІШАНИХ ЧИСЕЛ" Мета: Навчити учнів віднімати дріб від 1; дріб від будь – якого натурального числа; мішане число від будь якого натурального числа; віднімати мішані числа, коли дробова частина зменшуваного менше дробової частини від’ємника. розвивати обчислювальні навички; культуру математичної мови, культуру записів, вміння аналізувати і спостерігати; виховувати самостійність, впевненість в своїх силах і розуму, підтримувати інтерес до математики. Тип уроку: урок засвоєння нових знань і формування первинних вмінь Обладнання: навчальний комплекс з теми «Звичайні дроби» Хід уроку. І. Мотивація навчання, оголошення теми й мети уроку, плану уроку. ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Підготовка до засвоєння нових знань. 1. Продовжуємо мандрувати країною Звичайних дробів. Ви вже чули казку про Країну Натуральних чисел і Країну Звичайних дробів. Зараз ми живемо в Країні Звичайних дробів. Розкажіть про свою країну. 1.Що таке дріб? 2. За допомогою чого записується дріб? 3. Як називаються члени дробу ? Де вони записуються? 4. Що таке знаменник дробу ? 5. Що показує знаменник дробу ? 6.Що показує чисельник дробу ?Від якого слова утворилось слово чисельник? 7. Який дріб називається правильним? Неправильним? 8. Яку дію позначає дробова риска? 9. Як додати дроби з однаковими знаменниками? Над чим виконуються дії, над чим дії не виконуються і чому? *** Добре, діти! Ви вже багато знаєте про Країну Звичайних дробів. Згадаємо про Країну натуральних чисел, по якій ми мандрували з початку року і нещодавно покинули її. Але там почались проблеми. 25 не могло поділитись на 7 і в Країні Звичайних дробів теж виникли проблеми. Важко стало неправильним дробам нести свій вантаж. Почали вони шукати нових родичів, але поряд були тільки ці дві країни. І вирішили вони об’єднатися. Так утворилась Країна Звичайних дробів і мішаних чисел. 10. Що таке мішане число? ( відповідають) Так- так. У країні Звичайних дробів і Мішаних чисел утворились нові числа, які мають і цілу частину і дробову частину. Ми вже знаємо, що всякий неправильний дріб можна перетворити у мішане число. 11.Як перетворити неправильний дріб у мішане число?. Перетворіть 45/7 = 12. Тепер повторимо, як додати мішані числа. Перевіримо, як ви виконували домашню роботу. Всі до дошки. Завдання : Складіть приклад на додавання мішаних чисел і розв’яжіть його. Яка проблема іноді виникала при додаванні мішаних чисел ? …(відповідають). Всі сідають на місця. ІІІ. Пояснення нового матеріалу. Первинне закріплення набутих вмінь. 1. Як від 1 відняти дріб? Оказалось додавати мішані числа досить легко, якщо й виникала невеличка проблема, то ми навчились її вирішувати, і ви показали , як ви дієте. Віднімати мішані числа, не так просто. Тому ми сьогодні спеціально присвятимо урок окремим випадкам віднімання. Пишемо тему уроку : Окремі випадки віднімання мішаних чисел. Як ви думаєте, яка мета нашого уроку? Відповідають … Дріб 4/7 спитало у першого натурального числа, у 1. « Як від 1 відняти дріб?» Одиниця хоч й була гостра та пряма, але відповіла по - доброму: «Я можу перетворитись у дріб з твоїм знаменником. Як ? ( А ви знаєте? Як 1 перетвориться в дріб?) А тепер можна й відняти будь - який дріб. Показати на дошці запис. А можна усно відняти?Давайте розв’яжемо вправи на с. 4. Завдання 12нашого навчального комплексу. Відняти усно. 3. Як відняти дріб від цілого числа? Дріб 1/100 сам такий малий, але принциповий та прискіпливий спитав у 2: « Ти така велика та красива, а що ти вмієш робити? « Двійка відповіла: « А я можу перетворитись у мішане число…» Як? У тебе ж немає дробової частини.» «А я як трасформер : величина залишається та сама, а вигляд інший. Одну 1 залишу собі, а другу свою одиницю подарую вам, щоб ви записали її дробом з вашим знаменником. Ось так …( показую на дошці) Давайте складемо приклад віднімання від 2 – ваш дріб. А п’ятірка так зраділа, що аж закричала, « Я теж можу перетворитись у мішане число, тільки я собі залишу 4 цілих, а одну віддам вам». А чи кожне натуральне число можна подати мішаним числом? Всі погодились, що кожне натуральне число можна подати мішаним числом. Давай покажемо, як це зробити. Всі пишуть на дошці свій приклад. А тепер розв’яжіть такий приклад 6 - 5/9. Далі всі розв’язують на дошці с.4. Завдання 13. Кожному приклад. ІV. Творче перетворення інформації. Як від натурального числа відняти мішане число. Проблемна ситуація. 8 - 47/10. Діємо аналогічно. Так само, як в попередніх прикладах. Перенесення знань у нову ситуацію. Самостійно вирішують проблему. 4. Останній випадок віднімання: як відняти мішані числа, якщо дробова частина зменшуваного менша від дробової частини від’ємника. - Пояснення вчителя. Запис. - На дошці по черзі Приклади с.4. Завдання 14. ( 1 -3) Три учні на дошці розв’язують. - Як записати коротше розв’язання такого віднімання. Пояснення вчителя. V. Підсумок уроку. Кожному учню на дошці розв’язати приклад на який - небудь один випадок віднімання. Висновок : В кожному прикладі ми натуральне число перетворювали у мішане число. VІ. Завдання додому: № 780 там різні випадки додавання і віднімання мішаних чисел. А на наступних уроках будуть рівняння, приклади , в яких не одна дія, а кілька, будемо розв’язувати задачі.
Перегляд файлу

РОЗРОБКА  ВІДКРИТОГО  УРОКУ МАТЕМАТИКИ  В  5  КЛАСІ

НА  МЕТОДИЧНЕ  ОБЄДНАННЯ  ВЧИТЕЛІВ  МАТЕМАТИКИ

 ВЧИТЕЛЯ  ТАРАСІВСЬКОЇ  ЗОШ І – ІІ СТ.

САВРАН В.М.

ТЕМА: “ ОКРЕМІ  ВИПАДКИ  ВІДНІМАННЯ  МІШАНИХ  ЧИСЕЛ"

Мета:

  • Навчити  учнів віднімати  дріб  від 1; дріб  від  будь – якого натурального  числа; мішане  число  від  будь  якого  натурального  числа; віднімати мішані  числа,  коли  дробова  частина  зменшуваного  менше дробової  частини  від’ємника.
  • розвивати  обчислювальні  навички; культуру  математичної  мови, культуру  записів,  вміння аналізувати  і  спостерігати;
  • виховувати  самостійність,  впевненість в  своїх  силах  і розуму, підтримувати  інтерес  до  математики.

 

Тип  уроку: урок  засвоєння  нових  знань  і  формування  первинних  вмінь

Обладнання:  навчальний  комплекс з  теми  «Звичайні  дроби»

Хід  уроку.

І. Мотивація  навчання,  оголошення  теми  й  мети  уроку, плану  уроку. 

ІІ. Актуалізація  опорних  знань  учнів. Підготовка  до  засвоєння  нових  знань.

1. Продовжуємо  мандрувати  країною Звичайних  дробів. Ви  вже  чули казку  про  Країну Натуральних  чисел  і  Країну  Звичайних  дробів. Зараз  ми  живемо  в  Країні  Звичайних  дробів. Розкажіть  про  свою  країну.

1.Що  таке  дріб?

 2. За допомогою чого записується дріб?

3.  Як  називаються  члени  дробу ? Де  вони  записуються?                  

4. Що  таке знаменник  дробу ?

5.  Що показує  знаменник дробу ?

6.Що  показує  чисельник дробу ?Від  якого  слова  утворилось  слово  чисельник?

7. Який  дріб  називається  правильним? Неправильним?

 8. Яку  дію  позначає  дробова  риска? 

9. Як  додати  дроби  з  однаковими знаменниками?

Над  чим  виконуються  дії,  над  чим  дії  не  виконуються  і  чому?

                                                             ***

Добре,  діти! Ви  вже  багато знаєте  про  Країну  Звичайних  дробів. 

     Згадаємо  про  Країну  натуральних  чисел,   по  якій  ми  мандрували  з  початку  року  і  нещодавно  покинули  її. Але  там  почались  проблеми. 25 не  могло поділитись на 7  і  в  Країні  Звичайних дробів  теж виникли  проблеми. Важко стало неправильним  дробам нести  свій вантаж. Почали  вони  шукати  нових  родичів,  але  поряд  були  тільки  ці  дві  країни.  І  вирішили  вони     об’єднатися.  Так  утворилась  Країна  Звичайних  дробів  і  мішаних  чисел.

10. Що  таке  мішане  число? ( відповідають)   Так- так. У  країні  Звичайних  дробів  і  Мішаних  чисел  утворились  нові  числа,  які  мають  і  цілу  частину    і  дробову  частину.   Ми  вже  знаємо,  що  всякий  неправильний  дріб  можна     перетворити  у  мішане  число.

11.Як  перетворити  неправильний  дріб  у  мішане  число?. Перетворіть      =

12. Тепер  повторимо,  як  додати  мішані  числа. Перевіримо,  як  ви  виконували  домашню  роботу.  Всі  до  дошки.

Завдання : Складіть приклад  на  додавання  мішаних  чисел  і  розв’яжіть  його. Яка  проблема   іноді  виникала  при  додаванні  мішаних  чисел ? …(відповідають).                   Всі  сідають  на  місця.

 ІІІ. Пояснення  нового  матеріалу. Первинне  закріплення набутих  вмінь.

1. Як  від 1  відняти  дріб?

Оказалось  додавати  мішані  числа  досить  легко, якщо  й  виникала  невеличка  проблема,  то  ми  навчились   її  вирішувати,  і  ви  показали ,  як  ви  дієте. 

             Віднімати  мішані  числа,   не  так  просто.

 Тому ми  сьогодні   спеціально  присвятимо  урок  окремим  випадкам  віднімання.

Пишемо  тему  уроку :  Окремі  випадки  віднімання     мішаних  чисел.

Як  ви  думаєте,  яка  мета  нашого  уроку? Відповідають  …

  Дріб    спитало  у  першого  натурального числа,  у 1. « Як  від  1  відняти  дріб?»  Одиниця хоч  й  була  гостра  та  пряма,  але  відповіла  по -  доброму:   «Я  можу  перетворитись  у  дріб  з твоїм   знаменником. Як ? ( А  ви  знаєте? Як  1  перетвориться  в  дріб?) А  тепер  можна  й  відняти  будь -  який  дріб.  Показати  на  дошці  запис.

А  можна  усно  відняти?Давайте  розв’яжемо  вправи на с. 4. Завдання 12нашого навчального комплексу.  Відняти  усно. 

 3. Як  відняти  дріб  від  цілого  числа?

 Дріб      сам  такий  малий,  але  принциповий  та  прискіпливий спитав  у  2:  «  Ти  така  велика  та  красива, а  що  ти  вмієш робити?  « Двійка  відповіла:               «  А  я  можу  перетворитись у  мішане  число…» Як?  У  тебе  ж  немає  дробової  частини.» «А  я   як  трасформер : величина  залишається  та  сама,  а  вигляд  інший.  Одну  1  залишу  собі,  а  другу  свою  одиницю  подарую  вам, щоб  ви  записали  її  дробом  з  вашим  знаменником. Ось  так …( показую  на дошці)

  Давайте  складемо  приклад  віднімання  від 2 – ваш  дріб.

       А  п’ятірка  так  зраділа,  що  аж  закричала, «  Я  теж  можу  перетворитись  у  мішане  число,  тільки  я  собі  залишу  4  цілих,  а  одну  віддам  вам».

А чи кожне натуральне число можна подати мішаним числом?

        Всі  погодились,  що  кожне  натуральне  число   можна подати  мішаним  числом. Давай  покажемо,   як  це  зробити. Всі  пишуть  на  дошці  свій  приклад.    А  тепер  розв’яжіть  такий  приклад 6 - .   Далі  всі  розв’язують     на  дошці  с.4. Завдання 13. Кожному приклад.

ІV. Творче  перетворення  інформації.

Як  від  натурального  числа  відняти  мішане  число. Проблемна  ситуація.           8 - 4. Діємо  аналогічно. Так  само,  як  в  попередніх  прикладах.

 Перенесення  знань  у  нову  ситуацію. Самостійно  вирішують  проблему.

 4.  Останній  випадок  відніманняяк   відняти   мішані  числа,   якщо  дробова  частина  зменшуваного  менша  від  дробової  частини  від’ємника.  

-   Пояснення  вчителя. Запис.

- На  дошці  по  черзі  Приклади с.4. Завдання 14.  ( 1 -3) Три  учні  на  дошці  розв’язують.

- Як  записати     коротше  розв’язання  такого  віднімання. Пояснення  вчителя. 

V. Підсумок уроку.   Кожному   учню на  дошці  розв’язати  приклад  на   який - небудь   один випадок  віднімання.

Висновок : В кожному  прикладі  ми натуральне  число  перетворювали  у  мішане  число.

VІ. Завдання  додому: № 780  там  різні  випадки  додавання  і  віднімання  мішаних  чисел.

А  на  наступних  уроках  будуть  рівняння,  приклади  ,  в  яких  не  одна  дія,  а  кілька,  будемо  розвязувати  задачі.

 

 

 

 

docx
Додано
29 жовтня 2020
Переглядів
438
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку